[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:22

Umoyax is ook zo onverschillig, die interesseert het allemaal helemaal niks. Alleen ik moet in de buurt blijven óf echt weg gaan, anders gaat ie staan gillen naar me :=

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:33

amyz schreef:
Umoyax is ook zo onverschillig, die interesseert het allemaal helemaal niks. Alleen ik moet in de buurt blijven óf echt weg gaan, anders gaat ie staan gillen naar me :=

:') Haha
Net met Mo ook...Hij uit zijn dak...ik kom er aan...stopt meneer en gaat een beetje schijnheilig staan te doen...Baasje de hoek om en Mo deed weer mee :') :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:36

Ik had het hier nog niet gedeeld, maar Set Elkol gaat in juni/juli 2013 gedekt worden door Rocky Mountain hengst Sam's Dusty Shadow. Als alles goed gaat is het veulen om Set Elkol op te volgen voor eigen recreatief gebruik/hopelijk ook endurance. We kiezen hierbij dus voor een bewuste kruising. Hierbij hopen we op uithoudingsvermogen en werklust vanuit beide rassen, maar dat ik niet gekozen heb voor een volbloed is dat ik een iets 'koeler in de kop' paard wil fokken. Arabieren kunnen ook heel koel in de kop zijn maar reageren toch weer heel anders op dingen. Ik wil iets meer een nuchter paard fokken, Rocky's zijn heel stabiel wat dat betreft. Rocky Mountain paarden zijn echt heel nuchter terwijl Arabieren veel gevoeliger zijn. En ik hoop een mooie balans te vinden daar tussen. Ik hoop op positieve reacties ondanks de kruising :)

Sam's Dusty Shadow:

Afbeelding

Afbeelding

http://i104.photobucket.com/albums/m195 ... CF6974.jpg

http://i104.photobucket.com/albums/m195 ... CF6926.jpg

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:38

Gave Hengst.
En er is niks verkeerds aan om iets te fokken wat volgens jou bij jou en je sport past.
Hopelijk komt er uit wat jij in je hoofd heb :j

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:41

Neeeeee dat kan écht niet hoor :+

Gave hengst! Lijkt me een mooie combi inderdaad :j Vind rocky's altijd sowieso gaaf hoor.. Lijkt me een hele goede combinatie van bouw en karakters, spannend!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:42

haha op bokt weet je het maar nooit he :+ bedankt voor de leuke reacties alvast :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:18

Letizia schreef:
Ik zal maar niet openbaar zeggen wat er voorgevallen was op de dag dat we besloten hadden naar onze nieuwe stal te gaan :x Denk dat er bij Ersiel nog stoom uit d'r oren komt, heb ze nog nooit zo pist gezien :') Beetje dom om te banketstaaf over iemand, terwijl dat persoon net om de hoek staat :')

:7
Ik ben denk ik ook nog nooit zo kwaad geweest :')

Katja, wat een fraaie hengst :j Ik heb wel eens kruising Arab/Rocky gezien geloof ik (ergens op een Amerikaanse site geloof ik), maar vond dat best een geslaagde combi hoor :j
Verder ben ik ook echt niet vies van kruisingen :j Ik vind de Quarab ook nog steeds een hele gave kruising :j

Joyce, gefeliciteerd met je complete eigendom van Asal *\o/*

Andere Joyce :') wat leuk dat je op dr hebt gezeten zeg :D

Vanavond een pis-pis-pis-hengstige merrie :') Kon dr amper fatsoenlijk opzadelen :roll: Elke keer als ik wilde singelen, ging ze staan pissen :+ Vroeg mezelf af waar ik in vredesnaam aan ging beginnen :') Maarrrr!!! Ze liep als een zonnetje *\o/* Echt zoooo fijn gereden :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:24

Ik zie en hoor allemaal pis hengstige merrie's om me heen die alles lekker vinden en overal tegen aan wrijven _O-

Nu Mirka nog :D _O- O:)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:39

Ow Djuun had wel gewild vandaag hoor :')

Echt niet te filmen. Ik vind hengstige-merrie-pis ook zooo ranzig :r Haha!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:44

Haha van de week stond er een op de poets plaats helemaal tegen de kraan aan te wrijven....hoezo paarden kunnen niet geil zijn :o :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:02

Ersilia je zei dat je wel eens deze kruising had gezien, een bokker stuurde mij foto's van de kruising Rocky x Arab dat was de eerste keer dat ik het eindelijk zag, deze foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:05

Stoer veulen :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:07

Ja he, best gaaf. Er is 6,25 % kans op die kleur en dan nog eens 6,25 % kans op die kleur geboren maar dan schimmel :) Daarnaast ook kans op anders leuke kleuren maar daarvoor heb ik deze kruising niet gekozen :) leuke bijkomstigheid.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:26

Wauw, wat een gaaf ding :~ Ja helemaal mijn smaak :j

Zelf ben ik fan van palomino, dus ik wacht nog steeds op de perfecte cremello/perlino hengst :)) Mochten we ooit gaan fokken :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 23:02

Oeh, die is mooi :9
wilikhebbuh!!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 23:43

Wauw, wat een machtig gaaf dier ! :~

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 08:18

Palomino is inderdaad prachtig Ersilia. Deze hengst vererft geen vos dus vos of palomino zit er niet in. Wel andere prachtige kleurtjes als (silver) buckskin, smoky black, silver black, silver smoky black, dus ik ben heel benieuwd wat er gaat komen volgend jaar! :) En er is ook 50% kans dat het veulen schimmel wordt.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:33

Goeiemorgen

Katja had het al gezegd maar ben heel benieuwd naar de combi van deze 2 volgend jaar op naar een direct pakkende dracht en voorspoedige dracht en bevalling :D
Joyce die Yus in lekkere opvallende kleuren aan het steken is staat haar leuk!!
en mensen bij oma op bezoek lief!!
En pensionstallen ben nu blij paarden aan huis te hebben, maar heb toch ook op hele fijne pensionstallen gestaan beide hebben zijn voors en tegens maar voor nu ik geniet ervan :D
En ook hier leven merries en hengsten samen Sirel kunnen we als de dames niet hengstig zijn of ze zijn drachtig samen laten lopen in het land en anders is er een draadje tussen waar trouwens geen stroom opstaat en dan is het vaker dat de dames uitstapjes in zijn stuk maken als andersom :+ en ook bij mij thuis staat zijn zoon Quest gemoedelijk naast Reem wel met draad ertussen hoor maar denk van het zomer als Reem niet hengstig is dat ik ze toch ook eens samen laat lopen, Quest heeft op dit moment ook een heuse minikudde aangezien ik A.F Mayumanah(Mana) ook tijdelijk op stal heb die al direct in katzwijm voor hem viel haha(ik zei al arme Sier je vrouwtje wil vreemdgaan met je zoon) maar ook nu gedraagt Quest zich netjes en we zijn hier heel blij mee wij willen onze hengsten een zo sociaal mogelijk als kan bestaan geven en willen en dat kunnen wij op stal ook niet ze afzonderen ;)
Ik heb nu dus Mana op stal omdat afgelopen zondag Themba weer tijdelijk bij ons terug is gekomen om ingereden te worden heel leuk om te zien dat hij de paarden en omgeving echt herkende en er gebeurde dus ook weinig spannends toen we hem met zijn zus Rose samen in de bak zetten hahaha, maar ook wel weer superleuk dat we de kans krijgen hem onder het zadel te brengen en van hem net zon fijn rijpaard te maken als wat we verder op stal hebben staan :D
en nog wat Reem spam van de fotoshoot nog *D
Afbeelding
Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:49

En dan zegt men dat een paard niet zo'n goed geheugen heeft ;)
Nu is de AV wel min of meer hoger begaafd dan sommigen andere paarden :')
Dat is dan toch een fok product die je gaat inrijden Brenda?...lijkt me echt super om dat mee te maken...

Ik had het al op face book gezegd, een super gaaf voorbeen, en daarmee helpen jullie meteen wat fabeltjes de deur uit :j _/-\o_

Vanavond wordt Mo weer gereden, mss stap ik er zelf ook even op...al is het maar uitstappen :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:51

Gave foto's!! :D

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:32

Tx :D

Jep is idd een fokproduct, is ook altijd weer bijzonder om op je eigen fokprodukten(of nakomelingen van je paarden) te mogen rijden en helemaal om ze te mogen inrijden, vinden het ook fijn dat wij de mogelijkheid hebben om dit te kunnen aanbieden.
En Reem liep hier nog lekker uit elkaar :+ , konden ook niet echt warmrijden dus dit was ook lekker voor de fun rondtouren voor de foto's en Reem vind het gewoon leuk om dr beentjes uit te slaan haha

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:42

:D
Rijden jullie ook weer wedstrijden? :)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:56

Lag door het weer eventjes helemaal stil zijn nu weer aan het opbouwen en dan de ring weer in :D ;)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:12

Bren79 schreef:
Lag door het weer eventjes helemaal stil zijn nu weer aan het opbouwen en dan de ring weer in :D ;)

Ben benieuwd :D

Mo is ook niet verder door gereden vanwege het weer.
Gelukkig nu een binnenbak en dus moet meneer er weer aan geloven _O-

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:26

Hoe lang is Mo nu in totaal onder het zadel? want volgens mij kan je daar al wel snel een proefje mee rijden ;)