Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:27

Been al beter, nog lekker blauw, maar doet al wat minder pijn, thx! Kleuren trekken bij ;-)!
Ik ben leraar en vertelde tegen de kinderen we leren over de kleuren, net zoals de meester zijn been, ze bekeken nogal!

Oei jessica, veel sterkte voor je onderzoeken!! Lijkt niet zo prettig, hopelijk zal dit weer wat meer uitwijzen en positievere bijdragen leveren.

mvg Glenn
Van Shameless zal ik zaterdag wat weten! Net thuis van de vergadering op school, juist paarden even dag gezegd, geluk ouders hadden al eten gegeven!

en watervaste stiften, kleurstiften, stempelstiften, stickers, .... ik heb dat in geuren en kleuren ;-)

ofwel ga je voor de aka ZEBRA JUNE LOOK, Cyann, en Nancy die zijn een echt kunsteam in HORSEBODYPAINTING ;-)

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:44

En hoe is het hier met iedereen? Het is nogal rustig?
Hoe gaat de training met shameless glenn? en met de stallen thuis?
Malha ook lekker dik aan het zijn? :D

Vandaag weer naar wendy. Eens kijken wat ze nu weer voor me in petto heeft. :P
Zin in!!

Ook nog even een update-je gemaakt op de website op de nada pagina. Werd nogal eens tijd. *schaam*
Moet m sowieso weer eens goed bijwerken. :D
http://www.stalpleasurevalley.nl/page_1.html

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:00

Ja webpage bekeken! Leuk. En indrukwekkende pics zo op een rijtje.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:49

Goeiavond iedereen,

wat leuk zeg Nada's der pagina, echt hele mooie reeks aan foto's, jullie mogen echt trots zijn op jullie winsten samen!

Shameless, dus dinsdag lag zadel er al op zonder boeh of bah, woensdag aan de longe alles ging super, maar ja ik zag nog niks, dus ging zaterdag dan eens knn kijken naar de kunsten, stond hij erg kreupel op de rechterkant, ze denken een blijm, echt balen! geen verdikking, geen wonde, niks, hoop dat het niets ergs is, hij staat op equipalazone, 1x per dag, en ondertussen al 4 dagen boxrust, en trekt nog! morgen komt de smid, zijn voeten opvoelen, en bekijken of er een blijm is!

ik dacht weer lap tzit hier niet, meer, hopelijk is het niets ergs!
had met de gsm een fototje gemaakt, maar post ik als ik op pc ben, is op de tablet dat ik nu zit! en al de foto's staan op pc,! de trainer is iets groter dan ik, en dan zie je duidelijk dat shameless geen kleine man is! maar duim allemaal mee, dat het niets ergs, is want pffff!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:23

Jeetje glenn, das mooi klote. Een blijm is een zweer?
Hopelijk niets ernstigs, ik duim mee hoor!

Bedankt voor jullie complimentjes voor mijn meissie :D

Vandaag weer heerlijk dagje bij wen geweest.
Was weer top! 7 paarden gereden vandaag en allen heel verschillend. Heerlijk!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:08

Balen Glenn, ook hier duim ik voor je mee.

Jeetje Jes, begrijp ik het goed heb jij 7 paarden gereden??? das veul!! Heb je dan geen last? Respect hoor, zeker in jou geval.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:27

Yep was geen typfoutje :D
Nee tijdens het rijden heb ik helemaal geen last.
Is meestal daarna, maar ook daar heb ik vandaag vrijwel geen last van. Paardrijden is ook heel goed voor je spieren dus blijf ik dat ook zoveel en zo lang mogelijk doen. ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 08:28

Jee Glenn, wat onwijs balen!!! Blijm is een hoefzweer? Hopelijk idd iets onschuldigs en hopelijk kunnen ze m weer snel oppakken. Echt oliebol!

Goed bezig Jes! Gelukkig geen last van je lijf, beter!

Hier heerlijk met de paardjes bezig. Het gaat gelukkig weer een stuk beter met me.
Scheelt ook als je alles in eigen tempo kunt doen zoals jij het wil, hihi!
Zondag ook een heerlijke dag gehad met Mariska die weer n prachtige sessie van Nour heeft geschoten! Nauwelijks terug parkeerde Clau d'r trailer op het erf en hebben we een relaxed ritje met de arab dames gemaakt. Lekker bijgekletst en genoten van t heerlijke weer.

En weet je, over een uurtje of wat ga ik weer precies hetzelfde doen met n paar vriendinnen!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:59

Have fun yildiz. Het is weer prachtig weer ervoor!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:41

Fijn om te lezen dat het weer beter met je gaat yildiz!
Goed aan jezelf denken hoor! :(:)

Deze vond ik zo leuk..... }>
Afbeelding

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:08

goed nieuws Yildiz dat het beter met je gaat!

@ Jessica en YildizJa het leek toch een hoefzweer, want vandaag haalde ze hem eruit, en zagen ze een kleine voetje rechtsachter dus die voet, en was vochtig, ze waren niet zeker of het van de zweer was of de mest ofzo van de stal!
dus namen ze hem even aan de longe, en ik kwam toe maar zag hem niet maar hoorde een ronkend paard, dus ja dat kon niet anders dan een arabier te wezen, daar zag ik shameless met julien aan het spelen!, en showen, en ronken, trok nog een beetje achter, maar dus terug gestapt hem uit de piste gehaald, uitgekuist en dan isobetadine in de hoef gezet,! als het zo van zelf geneest, zal het dus snel gaan en kan hij het werk terug opnemen!

ze vinden hem heel leuk en lief en braaf, voor een arabier, maar legde het dan snel uit, dat vele mensen een vertekend beeld hadden van een arabier!

dus zodra hij terug zijn werk aanvat, hoor je weer een update van shameless als aanstaande westernrarebier ;-)

mvg Glenn

Eline_Dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:03

Leuk *\o/*

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:32

Hopelijk gaan ze weer snel met hem aan de slag Glenn. Lekker hoor zo'n westernrarebier hihi.

Ik wissel mijn jonge paardjes telkens af... dan weer een ritje met Pep en de andere keer met Scar. Alles nog rustig aan en telkens wat nieuws. Elke week komen ze wel een keertje aan de beurt voor een nieuwe uitdaging.
Vandaag was het de beurt aan scarlet. Dit keer voor het eerst gereden in de bak en thuis er meteen opgestapt. In draf naar de bak naast nirvana, want anders is ze zoooooo afgeleid en in draf is de kans het grootst dat ze voorwaarts blijft...Scar het snurf, snuif en blaas paard...oftewel hyperlientje zucht. In de bak gestapt en gedraaft, op een cirkeltje gestapt en daarna wat grondwerkknoppen getest incl. mijn sporen. Zijwaarts beide kanten, stop, meer dan 2 passen achterwaarts. Dat ging allemaal best goed! Ook nog heel lang stilgestaan....(zodat ik cyann aandacht kon geven)...en dat alles zonder echt gekke fratsen, gevechten en/of steigeren..... Nou ja zeg...het mot nie gekker worden. Terug liep madam best relaxed en op zichzelf. Ben wel super blij dat de knopjes werken zeg....Yeah scar wordt bestuurbaar!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 09:01

Hopelijk loopt ie snel weer rad Glenn en kunnen ze verder met Shameless!
Jeetje die van jou gaan ook als een speer Nance!

Nour gaat ook super! Heeft nu al een paar keer zadel op gehad en gisteren zijn Irene en ik verder gegaan met de voorbereidende oefeningen voor het zadelmak en ruitermak maken. Volgens Irene een heel fijn paard om mee te werken! Goed te horen en dat wist ik natuurlijk al wel hihi, hij is ook zo braaf! Heb de laatste weken ook hard gewerkt aan de Parelli
oefeningen en ik moet zeggen, je pakt hiermee echt je voordelen bij het beleren.

En ondertussen heeft Mariska Nour ook weer op de kiek gezet. Een sneak preview:

AfbeeldingUploaded with ImageShack.com

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 09:54

Nancy, het gaat lekker bij jullie. Had het al op fb gelezen. Maar ja die foto's he..... waat blijven ze! :P

Yil, wat goed dat nour het zo goed oppakt allemaal. Voor je het weet rij je ermee rond. :D
En wauw, die foto is echt gaaf!!
Benieuwd naar de volgende reeks! <3

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:34

Amaai Nancy, die gaan echt met sprongen vooruit, en met pepy ben je dus ook al langzaam aan bezig! Binnenkort heb je een hele dag paarden te rijden, de 2 arabs, de quarab en de paint! drukke agenda ;-)

Super Jessica, die werkdag van je, daar doe je tonnen ervaring op, en ga je met Nada nog veel van kunnen gebruiken!

Wow Yildiz, hij wordt knapper met de dag, hij heeft ook al mooie lange lokken! Zal echt een pracht paard zijn onder het zadel!
Benieuwd naar de rest van de shoot!

Hier nog even rust, maar de foto's van Shameless toen hij daar enkele dagen was (gsm kwaliteit) ! De trainer Julien is iets groter dan ik en ik ben 187 dus, daaraan zie je dat Shameless geen kleintje is!
http://imageshack.com/a/img820/3972/7pv5.jpg
http://imageshack.com/a/img607/4858/dxxw.jpg

heb ondertussen ook, de Dawrakalenders ontvangen, ze zijn echt prachtig (dank u Angela) !!!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:44

Zo glenn, dat ziet er ook al goed uit!!

Ja ik heb toen ik nada in training had bij wen al aardig wat ervaring op gedaan met het rijden van verschillende paarden. Maar nu word dat natuurlijk nog meer idd. Dat ik er profijt van heb weet ik wel zeker. Heb daarmee al veel van geleerd tijdens het trainen van nada.
Poeh wat een leuk werk toch! :D Dinsdag gaan we weer! ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 19:22

Ziet er goed uit Glenn! *\o/* Echt zo gaaf om je eigen fokprodukt onder het zadel te zien, wat gaat de tijd hard he!

Veel plezier Jes morgen!

Maak me een beetje zorgen om Tie... Heb haar al drie dagen aan een stuk voortijdig van de wei geplukt. Terwijl alle paarden, inclusief haar beste vriendin oftewel wormvormig aanhangsel, lekker staan te grazen, staat zij maar in de modder voor zich uit te staren, verzet geen stap. Ze wil dan graag naar stal en daar eet ze goed en oogt ze tevreden. Ze ziet er verder, op wat rare bultjes (hormonen?) na, goed uit. Is ook actief op buitenrit. Ze is op de wei erg in haarzelf gekeerd. Vandaag ook geen leven gevoeld, kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn, hou t dus maar ff heel goedin de gaten...

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:42

Oef das wel vreemd Yil... het is vast niks maar ik kan me best voorstellen dat je je dan zorgen maakt :(:)

Ik moet een ander zadel -O- bm is toch te lang voor Daan. Hij kan niet lekker buigen nu. Liefst zou ik een custom roundskirt bm bestellen bij Alida, maar ja, de centjes worden dan wel een beetje te gek. Dus ik ga Evelien maar bellen of zij wat voor me heeft. Maar wel eigenlijk ook niet van het boomloze af...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:01

lastig rije. Hopelijk vind je toch iets wat goed ligt op Daantje.
Ik ben blij met mijn boomzadeltje hoor! :D

Yildiz, is idd vreemd, maar hoor je vaker.
Sommige merrie's zonderen zich echt af van de groep en staan dan idd liever binnen.
Op zichzelf. Waarschijnlijk gaat het vanzelf weer over, maar begrijp wel waarom je je zorgen maakt.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:23

Ach ja het hoeft ook niet persé boomloos, maar dat bevalt me gewoon wel supergoed en het zit heerlijk.

Maar jij hebt een Continental Equiflex toch Jes? Is dat niet met flexibele boom...?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:25

ja klopt helemaal marije. Ik heb een continental equiflex. (Glenn ook, want glenn heeft alles wat ik ook heb haha :P )
Bevalt echt super dit zadel!
Laatst bijgewerkt door Bimmetje op 18-11-13 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:33

Heb ook erg zin in donderdag! Donderdag gaan we met een stel shetlanderforum leden western rijden bij wendy als uitje. Vind het helemaal leuk en heb er ook echt zin in! *\o/*
Leuk om wat leden beter te leren kennen.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:36

die bultjes heeft malha ook gehad nu

Malha zo smoor op sublimo die kunnen geen 5min zonder elkaar, hier juist de stallen gedaan, en zet dan malha even op de paddock nog niet overal verlichting, dan roept sublimo op haar en draait rond, in de stal, zet ik sublimo buiten zou malha er bijna doorspringen,, ze kan niet zonder, hem, die zijn van dag 1 op elkaar smoor, maar eenmaal drachtig is het nog erger!

hou haar maar goed in de gaten, mijn malha das ook met ingebouwd uurwerk hoor, ze gaat zo graag buiten maar eenmaal 16 u 17 , dan draait ze rond en draaft ze op en af, om binnen te komen! en ze graast ook naast sublimo en volgt hem of omgekeerd, ik noem hen de tweeling lol!

hopelijk is het niets ergs, met Tie,

ja is erg spannend jij ook jouw eigen fokproduct knappe Nour, onder zadel, en bij mij onze shameless! en hopelijk volgend jaar beide een gezond veulentje!

Bimmetje gaaf dat je veel leert!

jammer van het zadel rije, ik zag op marktplaats een bm te koop leek sterk op het zadel van nancy, ook met zilver enzo dus! voor wie nog een zoekt, Yildiz was jij ook niet opzoek naar eentje??
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr (heel mooi zadel)
ik heb ook nog mijn boomzadel, ik heb zoals Jessica een zadel met boom equiflex (continental) en hier op trainingstal gebruiken ze BOBS zadels, ik dacht die gaan te lang zijn, maar shameless kan het blijkbaar goed aan!

mvg Glenn
Laatst bijgewerkt door Wetsernfriek op 18-11-13 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 21:37

Balen Marije! -O- Die Equiflex hoor ik idd ook goede verhalen over.
Ik ben nog altijd heel tevreden met mijn BC. Past Tie helaas niet altijd even goed ivm drachtigheden en wisselende bespiering maar Nour nu weer wel. Wil straks voor Nour (als ie wat ouder is en ik m echt ga rijden) een gaaf showzadel en dan zou een boomloos ook een optie zijn. Al raadde Arthur me we weer een BC aan.

Ja Jes, ik denk ook dat t de dracht is, alleen zo was ze vorige keer helemaal niet! Zit er dan echt n merrie in dit keer? :P