Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 00:54

Hmm heb waarschijnlijk dus een te grove ketting Nagelbijten / Gniffelen
Misschien dan toch maar voor een wat fijnere kijken, of praxis inderdaad(krijg ik ook nog werknemerskorting ook Clown).

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:25

Heb 4 sleutelringen besteld, kleintjes(12mm) maar ik hoop wel stevige/dikke. Kijken of ik ze daar mee kan vastzetten en hoe dat lijkt.

Ben net op de markt geweest, was wat eerder vrij van school, en ik heb een kraampje gevonden met erg mooi band!
Aangezien ik niet veel geld mee had heb ik nu 1,3 meter lichtblauw(hoe kan het ook anders Clown) band meegenomen, komt zo een foto *LOL*

Edit: de foto, er zitten dus kraaltjes en pailetjes op genaaid Lachen
(Had het al even om de ringen heen gelegd om te zien hoe het staat *LOL*)
http://img171.imageshack.us/img171/474/img4456xa4.jpg

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:27

SLEUTELRINGEN! NEE! Bloos! Bloos!

Ik heb ooit een sleutelringen test gedaan.

JENNx schreef:
De uitslag van de sleutelringtest: KLIKK
Wie er hier ooit nog eens sleutelringen durft te gebruiken, heb ik bij deze gewaarschuwd. Vork

Sleutelringen zijn ten eerste totáal NIET stevig, je trekt ze in je eentje al kapot, nog niet gesproken over dat je met je paard aan dat ding hangt. Als de krachten van twee kanten komen (je paard en jij) gaan ze dus nog makkelijker stuk. En geloof me, dat wil je niet meemaken als er een sleutelriem uit de vorm raakt, je halster eraf schuift, en je paard aan de wandel gaat ...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:36

Dat is een non-stevige variant, ik heb hier 1 liggen, nou je kan trekken wat je wil maar je krijgt hem niet gebogen
Dus ik hoop dat het van die stevige zijn Ja En ik heb ze niet direct aan de bakstukken zitten maar aan de neusketting, vast aan dichtgelaste stevige ringen, maar ik zal zien wat voor sleutelringen het zijn. Nagelbijten / Gniffelen

Ach, overigens is het ook niet de bedoeling om er met het paard mee te gaan wandelen oid. Daar vertrouw ik mn vlechten etc. nog niet voor ook *LOL*

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:17

ik wil ook nooit never niet meer sleutelringen aan mijn halsters. Godzijdank was ik zo slim om de foto's in een afgezette ruimte te nemen toen en niet ergens in een mooi veld, want madame had het ding nog geen minuut om, en ze ringen waren al kapot getrokken.

Als je het gebruikt binnen een afgesloten omheining, hoef je je niet teveel zorgen te maken, x_Marr. Dan kan het paard toch niet ver lopen. Maar daarbuiten heeft Jennifer gelijk, 't is levensgevaarlijk.

Irajj_Mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:20

sleutelringen kunnen wel hoor, heb je ook gebruikt... Ik gebruikte die platgeslagen variant. die is echt supersterk!!! maar ze zijn bij de ijzerhandel wel duurder dan gewone ringen..Knipoog

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:22

ik had ook een platgeslagen variant, Irajj_Mii; redelijk dik zelfs en toch kreeg ze het zonder verpinken kapot. ik wil dat echt niet meer hebben.

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:35

Idd, voor mij ook geen sleutelringen meer! Ik vertrouw ze echt voor geen meter! Ook niet de extra sterke huppeldepupsjes, die duurder zijn dan de normale. Het komt allemaal op hetzelfde neer: ze zijn niet dicht, en dus altijd met een flinke ruk los te trekken. Onderschat de kracht van een paard a.u.b. NIET.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:24

Ik ben dit topic aan het doorspitten op het moment... ben ondertussen op pagina 100 aangeland en heb al erg veel mooie halsters gezien waardoor het bij mij ook ging kriebelen. Inmiddels is die van mij af. Ik heb hem puur voor de sier gemaakt en hij is dus niet bedoeld om mijn paard aan te leiden en daar dus ook niet sterk genoeg voor. (ik zie het meer als een sieraad voor mijn paard Lachen leuk voor foto's bijv.)

De bakstukken bestaan uit twee linten goudgebiesd zwart fluweel waarop ik om de zoveel cm zilveren kraaltjes heb genaaid. Bovenaan de bakstukken, ongeveer ter hoogte van de kaken zit aan beide zijden een met ijsblauwe kristallen bezet bedel en van (blauwe, zilveren en zwarte-)kralen geregen flosjes. De neusriem is van een afgeplatte zilveren ketting versierd met muntjes. Foto's volgen z.s.m.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:24

Maar dan wil ik wel even weten hoe jullie dat met de neusketting dan vastmaken Blond
Of dezelfde manier als Bonjoy?

Nee is inderdaad ook puur voor in de bak Ja

Irajj_Mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 09:01

ik gebruikte ze ook alleen voor de bak... Maar later ging ik heb buiten gebruiken en toen heb ik ze dichtgelast, maar het is veel veel mooier om zo de ketting vast te maken want het kittingte raakt niet beschadigd...Knipoog

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:36

Nog even over de sleutelringen: als je de keus hebt iets anders te gebruiken doe dat dan alstjeblieft! Je hoort hier dat het gewoon niet stevig is. Onderschat inderdaad de kracht van een paard niet: ik ken een verhaal over een paard dat een heel ijzeren hek los heeft getrokken dus zo een sleutelring stelt niks voor! Ook in de BIT heeft ooit een test gestaan over gewone stalhalsters en de stevigheid: het halster zelf bleef heel maar met een speciale trekmachine die de kracht van paarden in paniek nabootst waren de meeste ringen van gewone halsters zelf zo in twee te trekken. De kans is klein en zelfs met een dichte ring heb je dus geen garantie, maar waarom toch een risico nemen?
En het is natuurlijk ook zonde als al je werk in een paar minuten uit elkaar wordt getrokken! Knipoog

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:37

Inderdaad, als het even kan wel dichtgelaste ringen gebruiken Knipoog. Als ik een kettingneusriem maak, knipt mijn vader de ring een klein beetje open, ketting erdoor proppen, en dan last mijn vader dat met een las-apparaat weer aan mekaar. Kost een beetje moeite en inspanning (Voor m'n vader Huilen van het lachen ), maar dat vind ik een stuk veiliger dan sleutelringen. Als een mens die al uit mekaar kan trekken, dan moet dat voor een paard van 600 kilo een makkie zijn!

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:36

Pfoeh kheb eindelijk het hele topic doorgelezen! Wat een prachtige halsters allemaal zeg!!! Echt schitterend! Ik zag hier en daar opmerkingen over Swarovski voorbij komen. Zijn er mensen die gebruik hebben gemaakt van de similistenen? Hoe hebben jullie die bevestigd?

(ik heb trouwens ook even gereageerd in het meeting-topic. Lijkt me leuk)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:52

Hahaha zag opeens het meeting topic omhoog komen! *LOL*

Joyce is het niet een idee als jij neuskettingen gaat verkopen met die ringen er al aan gelast? Haha!
Zou wel super handig zijn *LOL*

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:52

Kan wel aan m'n vader vragen of hij dat wil Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:15

wat ook een optie is, is in plaats van een 'gewone' slipketting gebruik te maken van een onderslipketting. Ik zal even een plaatje zoeken

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:19

Het is niet heel duidelijk, maar dit is een onderslipketting:
Afbeelding
Dan heb je eigenlijk ook geen ringen meer nodig, maar kun je de bakstukken gewoon om de ketting heen naaien. Desnoods even een paar keer door de ketting en bakstuk heen stikken om schuiven te voorkomen en hoef je niet in ringen te knippen/ buigen met het risico dat je het geheel zwakker maakt...

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:58

Zo nog een half uurtje werk en dan heb ik de vlechten (denk ik) aan elkaar =D . En dan snel ergens STEVIGE ringen vinden =D Upload vanavond wel een foto van hoe die er nu uit ziet! (Wol zwart/rood)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 18:01

Babje heel leuk maar ik heb geen idee waar je die kunt kopen. Ik weet wel adresje waar je die neusriemen met haaientandjes los kunt kopen in zilver en goud, maar die zijn al 40 euro.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 18:16

Jalenka_Kiya schreef:
Babje heel leuk maar ik heb geen idee waar je die kunt kopen.

Bedoel je die slipketting? Die kun je bij mij kopen (kan ik krijgen via mijn groothandel... ik heb een dierenwinkel Clown ) vanaf ongeveer € 3,-... moet je dus alleen nog ff de haaietandjes o.i.d. eraan zetten Lachen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 18:21

Wat ontzettend gaaf vind ik dit topic. Toen ik het vanmiddag las werd ik meteen helemaal crea en dus een aantal bollen wol aangeschaft. ben nu bezig met de knoop dit uitgelegd is op pagina 4. Leuk, leuk Haha!

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 18:23

haha ik had precies het zelfde verography ik heb de foto's van mijn eerste nog niet eens gemaakt en ik ben al met een tweede en derde bezig en heb spullen besteld voor de vierde Nagelbijten / Gniffelen

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:35

Pas op hoor, dit is een zéér verslavend virus, hahaha Tong uitsteken.

Mijn 10 bolletjes blauwe wol liggen ook nog steeds klaar om te worden 'ver-showhalstert' Tong uitsteken

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:58

haha nou ik heb een trekpaard en net begonnen met maar 1 kleur en ook door in de knoop raken is mijn gehele bol meteen op.. Tong uitsteken maar het is wel erg leuk om te doen hoor Haha!