[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 23:10

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 11:41

oeh das idd erg mooi knappe djuun

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:11

:D Thanks :D

Vandaag samen met mn moeder en Djuun op bezoek geweest bij oma. Paard was weer heeeeerlijk braaf (voordeel van dat ze hengstig is, dan is ze extra relaxt :') ) en was echt genieten met dit weer :j
<3 Heerlijk dier, toch? <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:48

aaah wat een leuke fotos met djuun echt genieten zeg

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:46

Leuk zeg! :D Ik ga binnenkort ook eens op visite bij mijn opa en oma met Yus!
Zaterdag voor het eerst erop gezeten! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:18

@ Joyce je straalt helemaal

Gister een klein feestje gevierd Asal ik nu 100% helemaal van mij, papieren getekend en whoehoe helemaal happy

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:20

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:25

Wow, dan ga je wel opvallen Joyce :)) Wat voor zadel heb jij?
Leuk je foto's, had je kriebels van de haren aan je broek? :))

Gefeliciteerd Joyce *\o/*

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:40

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:40

Wat zijn jij en Yus toch een geweldig stel Joyce!

Heerlijk dat Asal nu echt helemaal van jou is andere Joyce :P

Zaterdag heerlijk weer even op Ely gestapt, ze voelde weer erg vertrouwd, dat geeft de burger moed!

Nog een minpunt van op een pensionstal staan: stalgenoten die zich bemoeien _-:(
Gisterochtend een discussie gehad met stalgenoot die vond dat Dos meer invalt (nee, ze verliest haar wintervacht, nu zien mensen pas hoe erg het eigenlijk met haar gesteld is!) en dat ik er maar kilo's biks in moet gooien, want nu krijgt ze te weinig (ze staat op onbeperkt kuil en vitaminebrokjes op aanraden van de dierenarts). Ik vind het helemaal niet erg als mensen meedenken, maar de manier waarop sommige mensen het brengen... De stoom kwam nog net niet uit mn oren -:(-
Daarna nog even lekker de kriebelplekjes van Dos gevonden, mevrouw ging zelfs terugkriebelen <3 Zou de ijskoningin toch wat gaan ontdooien nu?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:55

Dat is ook de reden waarom ik niet graag op een grote pension stal sta :n
Toen wij met Djuun op de vorige stal kwamen had ik ook het idee dat de helft dacht dat het ons eerste paard was, dat geeft op zich niet, maar dan komen ze met, goed bedoelde, dat zeker!, tips waar ik totaal niet achter sta :') Maar soms ook echt suffe dingen. Vele daar zetten niet vaak hun paard los, Djuun stond, als het kon, elke dag in het bakje, ze was toen 2,5 jaar. Nu vind ik dat voor elk paard een must, maar zeker voor 'n jong paard, dus op den duur had het flink gesneeuwd, niemand die ze paard nog buiten durfde te zetten, maar Djuun zonder ijzer, hop in de bak gegooid. We stonden er toen echt nog niet zo lang, zegt een van mijn stalgenoten: "pas maar op dat die z'n benen niet breekt" :roll: Nee, laten we vooral onze paarden opsluiten in een glazen kooitje :roll:
En al dat gelul op grote stallen :n Ik zal maar niet openbaar zeggen wat er voorgevallen was op de dag dat we besloten hadden naar onze nieuwe stal te gaan :x Denk dat er bij Ersiel nog stoom uit d'r oren komt, heb ze nog nooit zo pist gezien :') Beetje dom om te banketstaaf over iemand, terwijl dat persoon net om de hoek staat :')

Wat geen je Dos nu Annika? Ik zou inderdaad niet luisteren naar het advies om meer brok te geven :n

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:11

Leuk zo ritje naar oma's huis :D
Binnen kort een foto compleet in rij outfit met Yus :P

Ow mij keken ze ook raar dat ik M&M naar buiten gooide met vries en sneeuw.
Sommigen stonden echt een week in stal...geen beweging niks..

Ik heb een paard in hartje zomer zijn been zien breken in de binnenbak...Deed geen eens echt gek, maakte een galop sprong maar landen op een been.
Je hoorde echt pats -O-
De hoef zag je enkele milimeters naast het been staan...is ook dezelfde avond ingeslapen.

Heel erg en heel zuur.....maar om dan je paard stil te zetten...in stal kan het ook gebeuren, tijdens rollen opstaan etc..

Mo is gister door Instructie gereden.
Het ging echt super goed zo voor het eerst in een andere bak *\o/*
Nu kunnen we hem eindelijk goed doorrijden met de mogelijkheden kwa binnenbak die we nu hebben.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:12

Leuk Jes!!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:22

Mijn man zijn ouders hebben jaren een pensionstal gehad, als ik nu over een pensionstal begin, begint hij nog net niet te gillen whaha hij zegt praat me niet over pensionklanten de meeste......hun deden ook zadelmak maken hij zegt altijd commentaar, net of hun paard met zadel op geboren is ofzo...

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:23

Letizia schreef:
Dat is ook de reden waarom ik niet graag op een grote pension stal sta :n
Toen wij met Djuun op de vorige stal kwamen had ik ook het idee dat de helft dacht dat het ons eerste paard was, dat geeft op zich niet, maar dan komen ze met, goed bedoelde, dat zeker!, tips waar ik totaal niet achter sta :') Maar soms ook echt suffe dingen. Vele daar zetten niet vaak hun paard los, Djuun stond, als het kon, elke dag in het bakje, ze was toen 2,5 jaar. Nu vind ik dat voor elk paard een must, maar zeker voor 'n jong paard, dus op den duur had het flink gesneeuwd, niemand die ze paard nog buiten durfde te zetten, maar Djuun zonder ijzer, hop in de bak gegooid. We stonden er toen echt nog niet zo lang, zegt een van mijn stalgenoten: "pas maar op dat die z'n benen niet breekt" :roll: Nee, laten we vooral onze paarden opsluiten in een glazen kooitje :roll:
En al dat gelul op grote stallen :n Ik zal maar niet openbaar zeggen wat er voorgevallen was op de dag dat we besloten hadden naar onze nieuwe stal te gaan :x Denk dat er bij Ersiel nog stoom uit d'r oren komt, heb ze nog nooit zo pist gezien :') Beetje dom om te banketstaaf over iemand, terwijl dat persoon net om de hoek staat :')

Wat geen je Dos nu Annika? Ik zou inderdaad niet luisteren naar het advies om meer brok te geven :n

Onbeperkt kuil (als ik op stal kom, zit er altijd nog een bodem in het hooinet) en vitaminebrokjes met een handje muesli. Volgens mij zat voor een paard wat niks doet behalve lekker elke dag buiten staan met vriendjes.

Heel herkenbaar dat als het sneeuwt en vriest dat mensen hun paarden niet meer buiten zetten. Toen het vorige winter zo vroor, mochten de arabieren bij ons op stal lekker het weiland op. Keihard in galop over de bevroren ondergrond, sliding stops, grasjes zoeken onder de sneeuw, wat hadden die paarden het naar hun zin! Maar de andere stalgenoten waren vooral bang dat hun paarden de benen zouden breken...

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:25

soms kun je je paard ook te beschermen. Asal gaat altijd na buiten, rij veel buiten in het bos en madam heeft ff afkloppen nooit iets, en paard van vriendin is Z en altijd zo voorzichtig mee omgegaan ma als we buiten rijden en die 9vd 10 keer kreupel wand ze kan nog geen takje onder de voeten verdragen

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:47

Mo vind sneeuw geweldig :D

Mensen zijn vaak ook verbaast hoe weinig krachtvoer die van mij staan..
Of ondanks maar net 300 gram deken in winter als het echt behoorlijk vriest nog een dun vachtje hebben *D

Ze staan van mij al zonder dekens, die hadden het echt al warm en heb al een tijdje 0 grams dekens opgehouden.
Nu is het warmer en zijn ze eraf:)

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:38

Ik sta op een redelijk grote stal. Een dressuurstal, maar daar is iedereen met zijn sport bezig en bemoeit men zich bijna niet met elkaar. Hooguit goedbedoelde tips en hulp, maar verder geen beterweters. Op de vorige stal waar iedereen recreatief reed stikte het van de beterweters. Ik heb het idee dat je dat meer ziet op de pensionstallen en niet bij stallen waar toch redelijk sport op niveau wordt gereden. Zoals ik het nu typ staat het wel raar, maar jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:27

Joyce gefeliciteerd!! *\o/*

Joyce gaaf, had de foto's idd al gezien op fb! :D

Pensionstallen... pfft. T valt me hier overigens wel mee met de goedbedoelde adviezen, maar we komen ook maar een klein vast groepje mensen tegen (als we al mensen tegen komen := ) dus dat scheelt misschien ook. Af en toe wel paar tips/dingetjes maar dat is dan echt puur een advies en meer niet dus dat is niet erg :) Maar ik ken het idd hoor.. En dan ben je met een hengst helemaal de sjaak natuurlijk _O- Zeker omdat ik best makkelijk ben met mn paarden, ze mogen een hoop zelf inbrengen. Aan de andere kant ben ik dan wel weer heel erg strak met regels maar als ze die goed kennen kun je best eens wat ruimte geven, ik heb immers geen robots. Maar dat begrijpen mensen dan niet idd -O-

En mijn ervaring is dat mensen niet weten hoe er met Arabs omgegaan wordt. Sta je met een zakje te wapperen ben je aan het opjagen... Ja, een gemiddeld sportpaard of koudbloed schrikt zich waarschijnlijk het apezuur als iemand met een zakje staat te wapperen maar die Arabs weten niet beter :+ Inmiddels hebben ze hier gezien wat voor effect het heeft op Umoyax en kijken ze er iets anders tegenaan gelukkig :') Maar net als het gevoelige van de Arab, dat kennen mensen vaak ook niet. Als ik dan zeg dat mijn paard terug slaat als je hem onterecht een mep geeft word ik heel raar aangekeken :=

Och... Het is altijd wat :P

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:33

Annikab schreef:
Wat zijn jij en Yus toch een geweldig stel Joyce!

Thanks! :D

En gefeliciteerd Joyce! *\o/*

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:08

Mo was vandaag ook beetje drukjes...maar werd aangestoken door 2 paarden naast hem in de andere paddock.
Uiteraard werd er min of meer naar de Hengst gewezen -O-
Maar volgens omstanders was die in eerste instantie rustig..tot de buren een sprintje gingen trekken.
Tja als Mirka daar had gestaan was die ook mee gaan doen ;)

Uiteindelijk hebben ze die 2 er uit gehaald en heb ik Mirka er naast gegooid....toen was Mo rustig _O-

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:12

Nashwa was ook helemaal druk :oo
Had eerst Aliyah gelongeerd (voor de eerste keer!) en dat ging....uhm....redelijk :+ Erg hard vooral maar ze liep ook gigantisch te gillen naar Nas. Op zich voor de eerste keer helemaal niet beroerd verder hoor, maar was wel blij dat ik heb gezegd dat Mel het pas gaat doen als ik zeker weet dat het goed gaat want Mel mist ervaring om in te grijpen vóórdat het mis gaat.
Maar goed, zweet dus al op mn rug van de sprints van Aliyah (die daarna overigens eindelijk snapte wat het idee was en keurig paar rondjes kon draven) en blij Nas gepakt omdat die aan de longe altijd erg relaxed is.

Nou, die ging ook in cross-modus :') Helemaal niet gewend van dr. Toen het er eenmaal effe uit was ging ze weer keurig normaal tempo, maar pffffft. Voorjaar in de bol denk ik.
Umoyax was ook al zo ongewoon bezig, die was in een tuttel-modus :oo Helemaal gelukkig dat ik ging poetsen en trutten en oortjes knippen enz, terwijl hij zichzelf daar normaal veel te stoer voor vindt :=

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:15

Haha dan houden we het inderdaad op het weer _O-

Mirka en Mo plakken behoorlijk aan elkaar...zodra ze elkaar zien is er rust :')
Maar ja wil ze ook leren om onafhankelijk te zijn van elkaar _O-

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:19

Paarden helemaal van slag af :') Aliyah is normaal juist zo relaxed, stond er echt van te kijken :oo

Hier is alles wel redelijk onafhankelijk gelukkig maar probeer ze idd ook zo veel mogelijk los van elkaar mee te nemen :j Ze zijn wel heel blij als ze elkaar zien maar kunnen goed zonder elkaar. Aliyah nog wat minder maar die staat hier natuurlijk nog kort en is altijd in de kudde geweest, dus dat komt nog wel :) Nas had er in het begin ook echt moeite mee en is nu nog niet 100% onafhankelijk, maar iig genoeg om alleen met haar dingen te ondernemen en dat is toch het voornaamste :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:21

Bij mij is het ook meer Mirka hoor die er een punt van maakt...maar ook altijd in kudde verband gelopen..
Als ik met Mirka werkt en ze hoort Mo of haar vriendin blijft ze gillen...Mo reageert minder tot niet..