[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:43

Ik zag hem net staan op de Bokt-markt, heel veel sterkte gewenst bij de verkoop!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:42

Beterschap met je gezondheid Kathinka en ik ben ook benieuwd wanneer Senna haar veulen komt!

Ik vind jouw mannetjes ook leuk Tieneke, begrijp helemaal wat je bedoelt dat ze zo van elkaar kunnen verschillen en dat je meer met de één hebt dan met de ander, maar ze zijn allebei leuk! Hoewel ze Falco natuurlijk niet kunnen vervangen, sterkte met de verwerking!

Lastige situatie Eline! Ik zou ook gaan voor een plekje waar je wel lekker kunt komen wanneer je wilt :j Gelukkig heb je nog een aantal opties dus je vindt vast een fijne plek!

Vond het ook heel leuk om een aantal van jullie te spreken, meeting lijkt me heel gezellig!

Wat jammer dat het niet doorging met die meid voor Doortje, maar ze vindt vast een fijn huisje!

Wat fijn van je les Joyce (raven) Zou leuk zijn om je een keer te zien rijden bij de DAWRA!

Shiiit Lisa, wat balen zeg! Het zit niet mee, hopelijk lukt het volgend jaar wel!

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Joyce! Ik ben helemaal niet thuis in de SE lijnen maar hij ziet er mooi uit!

Ach Siel, we kunnen niet allemaal Anky zijn, komt vast goed en we gaan er gewoon vanuit dat er geen zadeltroubles meer komen en jullie lekker door kunnen trainen!

Gefeliciteerd met de dracht Joyce, duimen voor een gezond veulentje volgend jaar!

Ik zou ook niet graag in de stad willen wonen, maar ook weer niet helemaal in the middle of nowhere. Denk dat ik aan de andere kant van het land ook best goed zou kunnen aarden :j

Wat jammer Kitty! Ik vind Jim zo leuk! Hopelijk vind je een lief baasje voor hem!

Hier alles z'n gangetje, ik heb ook niet zo vaak iets spannends te vertellen (poetsen, uitmesten, voeren, beetje grondwerk, hihi) Asi heeft weer goed haar best gedaan dit weekend, was weer gezellig!

Woogy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:04

Tara is nu uhmmm van 7 april haha :) dus bijna 3 maanden?

Wat jammer dat je je ventje moet verkopen :( hoop dat je een geschikt plekje gaat vinden voor hem

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:08

Hé jeetje, wat jammer dat je Jim moet/gaat verkopen. Sterkte, hopelijk vind je het juiste baasje voor hem :(:)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:46

Munir kriebelt zo fanatiek terug met het kroelen dat ik een blauwe plek op mijn arm heb van die inieminie-veulentandjes :')
Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:18

Mooi pic Jes, lijkt wel metalic gold :)

Huis inrichten is ook super leuk, maar klussen en zeker als het veel is en afhankelijk bent van een dwarse pa, ben je snel beu hoor :')
Klding shoppen doe ik ook meestal online, bij broeken op hoop van zege dat het "past", passen doet het nooit bij mij, standaard te lang :')

Balen Lisa!

Spannend wbt Door Annika, jammer dat het niet door ging, kijk je nu gewoon voor wie van de twee je iemand kan vinden?

Gefeliciteerd met de verkoop Brenda, klinkt als een goed plaatsje :)

Wat jammer Adawi :\ Hopelijk vind je een leuk adresje!

Ik zag de foto met rozetten voorbij komen op FB Ilona, knappe merrie!

Waar staat Munir nu Joyce?

Vanmorgen een heerlijke buitenrit gedaan met Djuun en haar bff, lekker naar de ruiterpaden geweest en als training door het dorp terug, niet daar Djuun daar ene klap om gaf :+
Zo irritant als ze vorige week was buiten, zo ontzettend lief en braaf was ze vandaag en het weer werkte ook mee {:}

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:21

Waar Yusraa ook staat, bij CSA-Arabians :)
Klinkt als een leuke rit! Hier is het de hele dag aardig droog gebleven. Enkel aan het einde van de middag een flinke hoosbui en onweer.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:25

@Adawi jeej wat een lastige keuze zeg, hij gaat vast een goed huisje vinden die knappert
@Joyce fijn he veulen tandjes
@Letizia fijn dat jullie weer genoten hebben

Hier ook droog tot eind vd middag een klein buitje. Paardjes lekker de hele dag in de wei geweest en Asal ging vandaag zelf maar even baantjes trekken uiteraard net de laat met mijn cam, ze loopt nu aan de vijver en kennelijk geniet ze van het water

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:30

Haha, gaat ze gewoon het water in?? Djuun zou dat echt never nooit niet doen, met Dar gingen we weleens zwemmen, ik vrees dat ik dat met deze prinses kan vergeten :')

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:48

@Letizia ja eerder ook nooit maar vandaag dus wel het kroos zat overal whaha

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:55

Gek genoeg is het bij mij niet echt de zoetigheid waar ik niet vanaf kan blijven, maar ben echt een sucker voor hartige dingen :=
Moet het hardlopen ook echt weer oppakken, maar ik zie er zo op tegen, want elke keer als het goed gaat doe ik weer wat stoms, waardoor ik er weer even uit lig en weer opnieuw kan beginnen. Zo gaat de motivatie er ook wel een beetje vanaf -O- Misschien dat ik zo nog ff een klein rondje ga doen, alleen maar ff om weer in te komen :)

Haha Annika, opeens vier denk ik niet hoor :)) Heb nu maar zelfs een ½ paard :')

Kitty, jeetje wat een beslissing. Sterkte hiermee :(:)

Ilona, zag idd dat Asi weer genoeg lintjes in de wacht had gesleept. Knappe dame! <3

Joyce, oooow, dus Munir staat gewoon bij Yus! Ja, dan snap ik dat je verliefd wordt, als je hem al dagelijks tegenkomt :P Of is hij met mams verhuisd?

Joyce (Asal), jeetje wat is Asal stoer zeg :j Zie dat niet veel paarden zomaar doen :P (en Djuun idd al helemaal niet :') )

Letiets, jaaaa, gisteren ook al zo braaf. Was weer duidelijk dr hengstigheid waar ze last van had.. :+ Ik ga het echt eens even noteren denk ik...

Zo, ik ga ff moed verzamelen en nog een rondje lopen. Net al stom gedaan, want ik was mn telefoon vergeten op het werk en voel me echt enorm onthand dan :o Dus ben na het eten snel terug gereden erom :o _O- (tis ook maar 20 minuten rijden :') ).

Maar vanmiddag nog wel iets naars op mn werk. Liep tussen de middag voor iets naar buiten en onder de auto (achter het voorwiel) van het werk lag een kat. In eerste instantie dacht ik dat hij daar gewoon lag, maar toen ik goed ging kijken ademde hij toch wel erg zwaar en kwam erg apathisch over. Heb dus de Dierenambulance gebeld en na wat aandringen (want het was toch niet direct om de hoek voor ze), zijn ze gekomen. Schrokken erg van de kat zn toestand en moesten me gelijk geven dat ik ze toch niet voor niets had gebeld.
Kat gecheckt op chip, helaas had hij er geen natuurlijk, dus meegenomen naar een DA, maar ze hadden er een hard hoofd in (had ik ook al toen ik hem vond). Uurtje later werd ik gebeld dat kat was ingeslapen ;( Hij had geen pupilreflex meer en zn achterhand was ws ook al helemaal verlamd.
Achteraf bleek dat collega's hem 's ochtends al hadden zien liggen en dus ook dachten dat ie lekker lag te zonnen. Arm beestje, ws aangereden en onder de auto gekropen... ;(

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:00

Arm beest, zo sneu zo iets :\

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:04

aaah wat sneu siel en helemaal dat collegas het diertje ook hebben zien liggen

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:21

Lastig keuzes om te moeten verkopen, ben zelf momenteel ook bezig om een paard te verkopen, al een tijd uitgesteld maar echt te weinig tijd sinds mijn zoontje erbij gekomen is. Hopelijk vinden jullie goeie baasjes voor adawi en doortje...

Zielig he zo'n kat, heb paar weken terug ook zo' 'n zielig poesje op me werk gehad, gebracht door dierenambulance en 2 poten helemaal open tot het bot, gelukkig hadden we wel contact met de eigenaar, beestje ook ingeslapen. Helaas maak ik het op mijn werk bij de dierenarts wel vaker mee, de minder leuke kanten van het vak...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:14

Verkopen is niet leuk... Sterkte met Dos en Door en natuurlijk ook Jim.
Wie ga je verkopen Dorinda?
Zit nog steeds in dubio over Zaar. Er is interesse vanuit USA en had haar ook eigenlijk gefokt voor de verkoop en je kunt ook niet alles aanhouden, maar ze is zo goed en straks fok ik alleen nog maar hengsten...blegh...

Aaah, zon poesje....heb er hier twee (eigen gefokte Tonkinezen) doodgereden gehad, beide in mn armen gestorven, echt oliebol... ;(

Leuk joh veulens...zo vertrouw ik Zaar ect niet als ze staat te drinken. Be ware of achterhoefjes! :oo

Zojuist Yul lesgegeven op Tie en daarna zelf ook nog ff opgestapt. Ik sta er verbaasd van dat ze zo graag wil werken! Alle knopjes zitten er nog op (ja, duh :P ) en natuurlijk is ze hier en daar nog wat stijf, maar wat ging ze lekker! Ik vind het eigenlijk echt zonde om haar te laten verpieteren als fokmerrie, ze geniet zo intens van het werken... Misschien gaat iemand haar bijrijden en uitbrengen volgend seizoen, hopelijk gaat dat door, het is zo zonde om niks met haar te doen.

Oh, en Nourspam :D : [ITP] Time flies...Van baby naar GGK AV Hengst!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:27

Klinkt echt heerlijk Letiets, Suus maar overhalen om een keer langs te komen bij jullie :D

Wat sneu van die kat Siel ;(

Ja Yildiz, ik had het al eens gezegd maar ik vind jouw merrie echt gaaf onder het zadel! Keuzes keuzes... :) Neem je Nour eerst mee naar de in hand onderdelen? Ga binnenkort een lesje in hand trail met Jas plannen, ben zelf helemaal niet van de wedstrijden (alleen als groom en kan ik lekker kletsen haha) maar bij de dawra is wel heel gezellig zeg! Dus ooooit misschien eens beginnen aan de hand, gewoon voor de fun :)

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:31

Mooie fotoserie yildiz!

Heb mijn ruin te koop staan, hebben hem ook al van jongs af aan, waarschijnlijk wel al iemand gevonden waarbij hij ook op stal blijft dus dat zou wel heeel fijn zijn.

Ik heb mij oude merrie ook altijd aan het werk gehad, helaas sinds mijn zoontje er is staat ze stil door tijdgebrek, merk dat ze het werk mist en vind het ook erg jammer. Beetje aan het werk blijven is zo slecht nog niet...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:31

Ja doen Iloon! :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:46

Ffe tussen door.

Ik ga naar Brecht denk ik :o
Dus mensen kunnen met mij vanuit Dordt mee rijden :7

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:57

Kitty wat een moeilijke keus zeg -O-
Wel knap dat je dan toch aan je beestje denkt en gewoon hem een goed thuis wil geven.
Wel lekker dat je Harry dan aan huis kan hebben met een maatje...dat zal ook tijd schelen aan huis.

Als ik zie wat ik kwijt ben aan naar stal rijden.
Niet heel ver maar toch wel 15/20 minuten gok ik.

Lekker hoor zo lekker buiten rijden Letits.

Het was ook erg benauwd Joyce Asal dacht hetzelfde over dus :P

Ik ben blij dat mijn huis terrorist een binnen kat is soort van....
Hij mag aan een tuigje met een lang touwtje over de gallerij.
Die van mij is zo stom dat ie zich vast laat om ver rijden.

Vind zulke dingen altijd zo snea -O-
Weet nog dat een kitten van me oma was aangereden ze waren er kapot van.
En een ander kreeg daarna zoveel problemen met luchtwegen en redde het ook niet.

Vandaar dat die van mij niet naar buiten mag :o

Yildiz kan je dr dan nog niet even aanhouden.
Tzt zal er ook nog wel interesse in haar zijn...ze is immers een merrie...en die zijn gewild over de grenzen :j

Dorinda dat zou fijn zijn dat je zo iemand gevonden hebt.

Ik ben vandaag ook maar weer op Mo gestapt.
Ohh wat was mijn kanjer toch weer braaf :j

Hou het werk even op een minimaal pitje zo met de shows.
Vergt toch het een en ander van ze.
En daarna ga ik weer intensief lessen etc lekker rustig opbouwen.
Hoop een volgenden uitdaging aan te gaan dit jaar na het show seizoen :P
Tussen de witte hekjes starten :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:08

ik vond laatst een dode poes op de stoep. Ga ik er braaf mee naar het asiel, zo'n dier kun je immers niet laten liggen met die hitte van toen. Wordt ik na een minuut of 30 ineens grof de deur gewezen want het dier is gevonden in den haag en ik was de tijd aan het verdoen van de medewerkers in wassenaar...Eikels. Toen maar met beest in de auto verder gereden naar den haag waar ik haar zo goed als gewoon moest afgeven en te horne kreeg 'je kan gaan hoor, daag'.... >;) geen 'goh wat fijn dat je het beestje hebt gebracht, je kan het beste dit en dit doen om eventueel de eigenaar te vinden' neen...grove eikels.

Lastig Yildiz, maar eerlijk is eerlijk, je kan een paard naar het buitenland verkopen, dat is iets wat ik absoluut zou doen als ik de kans kreeg.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:14

Woogy schreef:
ik vond laatst een dode poes op de stoep. Ga ik er braaf mee naar het asiel, zo'n dier kun je immers niet laten liggen met die hitte van toen. Wordt ik na een minuut of 30 ineens grof de deur gewezen want het dier is gevonden in den haag en ik was de tijd aan het verdoen van de medewerkers in wassenaar...Eikels. Toen maar met beest in de auto verder gereden naar den haag waar ik haar zo goed als gewoon moest afgeven en te horne kreeg 'je kan gaan hoor, daag'.... >;) geen 'goh wat fijn dat je het beestje hebt gebracht, je kan het beste dit en dit doen om eventueel de eigenaar te vinden' neen...grove eikels.

Lastig Yildiz, maar eerlijk is eerlijk, je kan een paard naar het buitenland verkopen, dat is iets wat ik absoluut zou doen als ik de kans kreeg.

Wij hebben ooit voor een gevonde jack russel de dierenambulance gebeld.
Die wilde dus niet komen -O-
Ik ben toen zeer pissig geworden.
Uit eindelijk kwamen ze wel :7

Vind de instelling van sommigen echt om te huilen.

Hier op stal vinden we ook regelmatige los lopende honden :+
Vlakbij een bos en die uitlaat service gebeuren die er rond lopen met 1 persoon en 10 honden laten er geregeld een onstnappen :')

En dan wordt je als eigenaar gebeld en mag je zelf zoeken :roll:

Vaak komen de honden bij ons op het terrein lopen en brengt de stal eigenaar ze bij de lokale Da en die bellen indien gechipt de eigenaars.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:19

uiteindelijk doet de dierenambulance geen klap, als je een ontsnapper vind zeggen ze dood leuk 'succes, als je hem hebt breng hem maar langs'

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:22

Woogy schreef:
uiteindelijk doet de dierenambulance geen klap, als je een ontsnapper vind zeggen ze dood leuk 'succes, als je hem hebt breng hem maar langs'

Klopt en het asiel zegt doodleuk sorry wij zitten vol...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:23

zo vreemd hoe dat werkt in dit land