Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:44

Jammer jes, maar je moet altijd je hart volgen en aan jezelf denken, dat is het aller belangrijkste. Ik zag het idd al voorbij komen op facebook. En gelukkig je gaat voor de sport!!! Joehoe!

Dank je Glenn en Jess, ja Cyann gaat met sprongen vooruit en oooooh wat wordt ze opeens fanatiek. Eerst was het alleen voor een wedstrijd wat extra oefenen en zo nu en dan les bij JP, regelmatig rijden deed ze niet echt, best zonde want als ze serieus zou trainen zat er veel meer in, maar ja...ik wil haar ook niet pushen, moet uit zichzelf komen.

En nu pakt ze spontaan Nirvana om echt te trainen, vaak ook zonder zadel en gaat ze zelf aan de slag. Zo leuk deze ontwikkeling te zien. De vakantie kilo's vliegen eraf bij Nirvana!!
Gister zijn we naar de bak van de buren geweest om de changementen te oefenen. Dat lukte Cyann van de week niet toen ze aan het oefenen was. Telkens drafpas zei ze. Dus in de bak deed ze het voor en ik zag al gauw waar ze de mist in ging (precies mijn fout!). Meehangen naar de kant die je op changeert... Enfin ik ff op nirvana gestapt om te kijken of ik het idd juist had. En ja hoor dat was het...Dus Cyann erop en op een gegeven moment hoefde ze alleen nog maar te wisselen van bil en hop daar ging nirvana al. Nu dat vast zien te houden. Volgende week gaan bij Nirvana de plates er weer onder en kunnen we haar stops ook weer serieus oppakken. Spinnen gaat perfect op nirvana. Ze laat nirvana nu gelukkig ook lekker laag lopen ipv kort in de krul, dus hopelijk blijft hierdoor de oude blessure nu ook weg.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:59

Oei Zware keuze Jes, maar ik begrijp dat je het beste wilt voor jezelf en dat begrijp ik zeker met je gezondheid!

Ja die Cyann, die gaat nog een echte trainer worden, zo die arabieren op hun puntjes zetten ;-)!! Het komt echt goed en blij dat Nirvana terug ok is kan je terug met beide gaan showen!!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:01

wat ontzettend leuk dat ze nirvana ook weer lekker op gaat pakken. En ja dat van dat puschende ouders gebeuren, ik vind het een goede keus van je Nancy om jezelf er niet teveel mee te bemoeien.
Zoals je zelf al aangeeft, het moet vanzelf komen en dat doet het nu ook. Ze moeten er plezier in blijven houden. Keep up the good work!! +:)+

Tja idd, die gezondheid vraagt veel energie van me glenn. Vooral als ik ook wedstrijden wil blijven rijden. En zoals ik al zei, daar ligt toch echt mijn hart. Daar heb ik dan ook voor gekozen.
Ik denk niet dat ik er spijt van ga krijgen. Lekker alle DRHA/NRHA wedstrijdjes mee pikken volgend jaar. Hoop ik. ;) Dus maak je borst maar nat Nancy! :P

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:41

Rein maar die arabieren handel!! laat ze maar sliden, en spinnen, die arabiertjes!!

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:36

Ooooh ja leuk Jess!! Ik kijk er al helemaal naar uit. Laatste wedstrijd waren we weer de enige met onze arab, das dan toch een beetje saai hoor ;-). De DRHA/NRHA wedstrijden zijn altijd zooooo heerlijk gezellig.

Cyann wil ook Green gaan rijden en heeft het ook over de Rookie en met twee paarden starten. Daar had ze het de laatste wedstrijd opeens over...."mam? daar mag ik toch eigenlijk ook in starten? en mag een paard 2x in dezelfde rubriek starten met andere ruiter?" Dus maak jij je borst maar nat Jes! ;-) :D We gooien de hoeveelheid in de strijd :o :Y)

...Dat wordt dus sparen...proest. Want tot nu toe viel het allemaal reuze mee wat ik voor cyann kwijt was om te starten bij de NRHA 13 and under. Geen administratie kosten of judge fee, punten die internationaal worden genoteerd bij de NRHA, een super wedstrijdlokatie met super reining bodem van hoognivo en dat allemaal voor slechts 7 euro startgeld. LOL!! Dat is de regel voor de jeugdklasses. Maar als ze andere klasses gaat starten komen de extra kosten er wel bij. Okee...lidmaatschap DHRA en NRHA niet meegeteld maar dat zijn ook geen wereldbedragen.

Maar goed, ze is gestopt met dansen, daarnaast heb ik een lidmaatschap opgezegd en we hebben een relatief goedkoop geweldig onderkomen vlakbij Wanroij ...dus zolang de DRHA te wanroij blijft organiseren hoor je ons niet mopperen.

Maaruh Jess, klopt het dat je website van je winkel het niet doet??

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:43

Ja klopt idd. Die is al uit de lucht. ;)

Ow oliebol, dan zal ik me borst maar nat maken idd. Hihi maar leuk zeg dat ze zo lekker fanatiek aan de gang gaat.

Ik moet eerst nog lid worden van AVS. Moet eerst mijn paard op naam zetten voor ik NRHA wedstrijden kan gaan starten. Denk dat ik volgend jaar dus maar voor een jaartje lid word. Dan DRHA lidmaatschap en dan ook maar gelijk de NRHA lidmaatschap aanvragen. Dan kan ik als ik wil ook de NRHA klasses rijden mocht ik daar behoefte aan hebben. ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:52

Oei, ja das waar ook Jess, dat heb je weleens verteld dat je paardje nog niet op naam staat. oliebol, dat kost een berg geld bij het AVS om nog maar te zwijgen over dat lidmaatshap. Wat dat betreft is een arab wel bizar duur qua overschrijving etc. Overschrijven van een Paint in de USA is vele malen goedkoper, net als het lidmaatschap USA. Ik ben gewoon 5 jaar lid geworden van de paint club...$ 150 (ca 120 euro) voor 5 jaar. Daar heb je bij het AVS net een jaar lidmaatschap voor. Nee geen glossy rasblad in handen, maar wel een veeeeel dikker glossy blad digitaal.

Maak er een kerstkadootje van?? zucht. -O-

Oh en vergeet niet, dat je een startlicense nodig hebt voor je paard bij de NRHA. Deze moet je naast je lidmaatschap ook hebben als je NRHA wil starten. 1x aanvragen en betalen is voldoende, blijft ook altijd bij het paard en is niet ruiter gebonden. Zie het als een soort stamboekbewijs, alleen dan niet op naam eigenaar. Kan je trouwens het beste bij de NRHA zelf regelen ipv ter plekke op wedstrijd, dat scheelt weer in kosten ivm koers calculatie. :o
Laatst bijgewerkt door CounTree op 27-10-13 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:57

Ja bah erg he. Baal er ook van. Puur omdat het AVS zo belachelijk duur is! En ik heb helemaal niks aan, omdat ik niet aan shows of fokkerij doe.
Maar ja het moet helaas wel gebeuren voor het NRHA.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:04

Het hoeft niet perce hoor bij de NRHA....als je het niet doet, mag je verplicht als prof starten. :+

Oh ja...amateur status aanvragen moet je dan ook nog ff doen. Want net als bij de meeste usa rasverenigingen ben je standaard prof, tenzij je anders aanvraagd.

Oh dat moet ik dan voor Cyann volgens mij dan ook nog ff doen....als ze NRHA rookie wil starten. Volgens mij had ik dat nog niet geregeld.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:13

uuuuh tja, ach dat doe ik gewoon ff!! :P
Nou laten we dan maar gewoon dubbel geld uitgeven aan zo'n stomme lidmaatschap bij de AVS 1 maal.
Dan zijn we voortaan overal vanaf. Owja en om niet te vergeten heb ik ook nog lidmaatschap bij de DAWRA natuurlijk en het shetlandpony stamboek. Ook al zo duur. *zucht*

Leuke hobby hebben we toch he haha :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:58

Ja jess, bizar gekke hobby....... Ik heb het lidmaatschap van de dawra 1x opgezegd, Cyann is nog wel lid, Ik stap wel opzij voor het NK DAWRA, mag Cyann het doen . Als we beide daarin starten, dat gaat toch niet met June.
En naar Polen voor het EK arabs 2014 ga ik ook niet. Als ik dan weer lees dat ze op het laatste EK in de zeikregen hebben gereden.....lekker georganiseerd...ahum. Ik vind het de moeite niet waard om er zo'n pokke eind voor te reizen en dan maar afwachten wat je daar aantreft. Mocht het ooit nog eens dichtbij komen, dan zien we dan wel weer.

Net buitenritje met Scarlett gedaan. Leen ernaast op de fiets en scarlett aangelijnd aan longeerlijn. Ik met mijn cap op, want met die fratsen van Scar weet je het maar nooit. In het park pas opgestapt, hele end liep ze maar te blazen. Gelukkig zag Leen meteen dat ze wilde steigeren op het moment dat ik zat en greep correct in. Verder ging het goed, heeeel erg kijkerig en plakken aan Leen op de fiets, gefrustreerd met bit bezig en er tegen in, maar rondje overleefd in stap en draf met ook veel honden en wandelaars.....pffff...gelukkig. ;-) Maar helemaal alleen met haar, dat durf ik nog niet hoor. Dat is echt vragen om ongelukken. Cyann was ook mee op de fiets op veilige afstand. Die vond het maar een saai ritje..."geen gesteiger, geen gebok, echt saai" Ze had scar van te voren op stal de instructies gegeven dat ze dat maar moest doen, zodat als zij erop moest ze het niet meer zou doen . hahaha ze had de grootste lol en ik de napret. :j :')

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:01

Ja het kost allemaal wat bommen geld die hobby van ons!! En dan ja de regels, en lidmaatschappen dus ja!!

Die Scarlet, zit een behoorlijke handleiding op zo te horen!! Hoop dat ze met de tijd langzaam aan zal ontspannen en dat ze goed zal meewerken! Ze doet wel super ervaringen op, op die manier! En is het anders op die quarab om te zitten, of valt het mee? bouw, karakter? Was ze zoals June als ze jonger was?

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:19

Scarlet begint nu wat ronder te worden, maar qua bouw is het meer een arabier dan Quarter tot nu toe.
Wellicht dat ze over een half jaar, mooi compact is qua bouw, zoals ze als veulen ook was.
Haar beweging is ook niet zo vlak als een quarter, ook meer arabier. Staart erop, snuiven, blazen toeteren en gaan. Ze heeft weinig nodig om te showen.
Haar paps was een luxe quarter. Ik vind haar qua karakter een echte mixer, zoals een nrps. Een volbloed arabier is in mijn ogen cooler. June was tov Scarlet super cool, scarlet is een echte heethoofd, zenuwpees. Dat kon June ook wel zijn, maar dat was toch anders. Die liep gewoon relaxed naast je, zonder zich druk te maken. June maakte zich alleen druk als ze terug naar stal liep op buitenrit, als ze dan niet harder mocht, ging ze constant dribbelen en vervolgens steigeren om haar energie kwijt te kunnen. En als ik June aan het werk zette, begon ze ook allerlei bokfratsen uit te halen, zeker in de overgang naar galop....maar die was dus over het algemeen cool in der hoofd.
Het schijnt ook wel van vaders kant afkomstig te zijn. Opa Radical Rodder schijnt niet het makkelijkste karakter te hebben. En ik heb ook gehoord dat papa A Radical Ride ook niet de makkelijkste was. Ik verwacht met scarlet nog wel een heel gevecht als ik haar daadwerkelijk aan het werk ga zetten en ze geen zin meer heeft. Ze geeft nl. niet snel op. Maar mocht dat gebeuren, dan roep ik gauw de hulp van Karel Bauer in, voordat ik de boel ga verprutsen, die weet hier perfect mee om te gaan op de juiste manier. Dat probleem had ik toen bij June ook. Karel zit hier 10 min verderop dus dat is ideaal. Maar eerst maar eens de versnellingen erop, voordat ik haar echt aan het werk ga zetten in een bak.
Onze paint Peppy daar in tegen is de koelheid zelf. Staat met Scarlet in de wei, maar is niet gek te krijgen. Euh....behalve dan als ie je niet herkent, van vreemde moet ie absolute niets hebben. En schapen vindt ie heel raar. Voor de rest is het net een fjord....gooi er een zadel op en binnen no time rijd je ermee weg. Heel rustig in zijn hoofd, adraline laag en leert dus heel snel.
Scarlet heeft nog heel veel kijkproblemen met de omgeving, waardoor ze zich aan veel dingen irriteert en gefrustreerd raakt, maar als dat eenmaal over is, moet dat met spongen vooruit gaan. Ze is heel gevoelig en dominant en dat komt behoorlijk overeen met June. Alleen June was dus veel rustiger in der hoofd.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:27

CounTree schreef:
.

Cyann wil ook Green gaan rijden en heeft het ook over de Rookie en met twee paarden starten. Daar had ze het de laatste wedstrijd opeens over...."mam? daar mag ik toch eigenlijk ook in starten? en mag een paard 2x in dezelfde rubriek starten met andere ruiter?" Dus maak jij je borst maar nat Jes! ;-) :D We gooien de hoeveelheid in de strijd :o :Y)

Even nagevraagd bij de DRHA hoe het zit met starten...."mag een paard 2x starten in dezelfde rubriek?"
Helaas dit mag zowel bij de DRHA als de NRHA klassen niet. Wel mag 1 ruiter tot maximaal 3 paarden uitbrengen in dezelfde rubriek.

Oftewel...Cyann en ik mogen niet in dezelfde rubriek op hetzelfde paard.....pjieuw heb ik weer geluk kan ik altijd het paard de schuld geven als ik van haar verlies... :+ :D
Enfin, zoals het ernaar uitziet, gaan we dus weer met twee paarden volgend jaar op stap. Gelukkig zijn die rubrieken daar zo enorm groot, dat het met plakpaarden waarschijnlijk wel mee zal vallen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 21:36

Jes als je keuze goed voelt dan IS het ook goed! Heb zelf ook nog geen moment spijt gehad van mijn keuze. Soms willen we gewoon te veel, misschien ook een beetje een vrouweneigenschap? ;)

Kan nu in ieder geval weer echt genieten van m'n eigen paarden. Met Tie ben ik aan t afbouwen maar Nour juist aan t opbouwen. Leuk om dan ook jullie verhalen te volgen Nance!
Vandaag pad erop en eraf aan beide kanten... Geen enkel probleem, hij is zo onwijs cool! Ik was in de kleine binnenbak bezig (wat n luxe toch :D ) en daar was net Katja bezig met de voorbereidingen voor n kinderfeestje met opstelling koekhappen en vlaggetjes en slingers en weet ik wat... Boeide m echt niks lol! Onder de koekhapstellatie door vond ie wel beetje eng maar volgde braaf en geen stap verkeerd.
Tja... Het zal wel geen showpaard worden, niet gek te krijgen Hahaha!!! :P

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:20

...ik hoor het al, dat wordt gauw Showmanship@halter starten en In Hand Trail!! *\o/* :D :P

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:00

Super dat Nour ook zo goed gaat, en zo te horen,En showen kunnen ze wel hoor troost je!
Shameless is zo rustig aan de, hand, en werken, maar eenmaal hij buiten komt nu echt is hij echt volwassener aan het worden, snort hij terug en gaat hij ervoor!

Dan heeft scarlett echt het karakter van radical revolution, ik ken de eigenaars, we stonden alvorens hij naar de states ging allemaal op de training stal legacy quarter horses, waar de stiefvader de eigenaar was en de dochter van jaques brel, en dus vandaar de zoon, André Julien, de keuze was snel gemaakt!
Ik weet van vele die dochters of zonen (volle quarters) hadden van radical, héééééééééél gevoelig, heel veel werk om ze fijn te krijgen, maar eenmaal ze het doen, die hebben zo een natuurlijke gangen dan gaan ze ervoor!!

Scarlet in de western pleasure, enzo het komt goed, je leverde met June ook bergen , dus met dochter komt het goed!
Dus later al die arab boel kruisen met jullie paint, en hopend op de coolheid van peppy, en de looks van de arabs, dan heb je al wat je wilt!!

mvg Glenn

ps mensen die graag speciale arabkleurtjes zien, in duitsland staat er een arapalousa of hoe je het ook schrijft, vanaf volgend jaar ter dekking, is een achterkleindkind van VERSACE en BEY SHAH in de lijnen heel dicht! En gaat ook in de westernsport verschijnen vernam ik van de eigenaars!
en ze hebben ook rechtsstreekse zoon van VERSACE echt een pracht kind LOVE HIM!!

COLOR OF FAME ARABIANS

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:58

Had ik idd ook al tegen Nancy gezegd dat het in scarlets bloed zat! :D

En hmmmm, nee i don't like the araapaloosa. :n
Maar er zullen er misschien genoeg zijn die er wel van houden.

Zo ff naar adje. Mijn hoofdstel afleveren. Kan die mooi ingekort worden. *\o/*

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:03

Yes i love araloosa's!! Wij hebben er destijds 4 gefokt uit de moeder van Nirvana. Wel allemaal gekruist met ned. appaloosa, dus geen americaanse. Stuk voor stuk pracht beessies. Als veulens 2x 1e premie en 2x 2e premie op keuring van de ned. appaloosa's. Dus allemaal met appie aftekeningen. Ze waren allemaal bruinbont. Palousa Santos x onze volbl. arab Priscilla.

En jij snapt hem verder helemaal Glenn. En als kers op de taart, worden het dan allemaal zwarte nakomelingen!! Gegarandeerd. (tenzij de paarden vreemd gaan en bij Nirvana ook nog kans op bruin, maar de rest....zo zwart als roet)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 16:00

Zo, kom net van adje vandaan.
Hoofdstel kan wel ingekort worden, maar dat gaat hun zadelmaker doen.
Hij is tijdens de sale ook 3 dagen aanwezig, dus dan kan ik m brengen en is dan klaar terwijl u wacht! :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 19:08

Maar dat duurt nog kei lang! Ik zou echt niet kunnen wachten lol!

Woei, die Versacebaby!!! Doe mij er zo een! <3 Vind die spikkels trouwens wel wat hebben hoor, zeker als ze zo typisch blijven.

Glenn, Tie is 25 februari uitgerekend. Begint dus echt te korten...
Ben nog beetje aan het dubben over de volgende te gebruiken hengst. Ben gecharmeerd van EKS Alihandro maar weet niet of hier in Europa sperma te krijgen is? En welk tarief? Glenn?
ZT Marwteijn ook gaaf... Pogrom... Zucht...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:11

haha ja yil, het zijn er nogal wat die op het oog hebt!
En Versace? :wow:

Ja duurt ff, maar goed ik heb nu toch geen shows meer. Pas in maart de eerste weer. ;)
Als ik m nu daar had gelaten was ik m ook 3-4 weken kwijt, want dan komt die beste man pas weer. Tja dan kan ik net zo goed wachten tot de sale, ga ik ondertussen shoppen! :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 19:53

Mmmm... Nou vooruit dan, ff wachten dan maar...

Versace is nie meer nie... ;(

Veel? Valt wel mee toch? Maar tis wel duidelijk denk ik wat ik voor Tie wil hihi... ;)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:39

Ja precies haha dat bedoel ik.
Oh is die er niet meer? en ook geen diepvries sperma meer?
Jammer!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:49

Ik ga voor versace bloed, ik heb me op de wishlist voor een dekking laten zetten voor die versace zoon, in de hoop ooit een bruine look a like van ava te fokken, liefst van al ava, maar pat verkoopt ze toch niet, en ik blijf haar number one fan, zo stelt ze me telkens voor dus haha, allé eerst wachten op haar veulen enzo! Ja Marwan en ali jamaal heb ik via shameless, en ik vind ARYAN EL THESA ook heel gaaf!!! Die zijn nakomelingen zeker aryelle el thesa, verkocht sinds vorige week naar sheikland, zo een knappe merrie!

Mijn droom zou zijn kruisen met ali jamaal en die dan terug kruisen met versace, ali jamaal voor de volle dikke manen, de looks en de giga ogen, versace voor het super droge hoofd, precies altijd gescoren, gesculpteerde hoofd, en die mega showy gangen en arrogantie voor te zeggen look at me! ik ben hier al een het graven geweest, maar nog geen schatten gevonden, haha, we zoeken en sparen verder!

YES? laat me dan weten voor de hoofdstellen hey! want heb een collectietje te laten aanpassen!! ;-)

Ja Nancy, je zou beter gaan voor COUNTREE's BLACK REINING HORSES ;-) mvg Glenn

versace is een heel apart verhaal, je moet lid zijn van de club ik dacht dat je 25000 dollar betaald om lid te worden en dan kan je een dekking kopen en een merrie van hen laten insimineren enzo hebben die dat van color of fame gedaan, en dan heb je een rechtstreekse zoon! heb nog steeds zo een spijt dat ik die dekking van vervaldee niet vroeger boekte :((((