Taxatietopic (AV) Arabische Volbloeden (max 2 foto's pp)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monsje

Re: Taxatietopic (AV) Arabische Volbloeden (max 2 foto's pp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:36

heiditjj schreef:
Niemand voor mijn schimmel man??

3500 Euro Haha!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:51

heiditjj schreef:
Niemand voor mijn schimmel man??

€2500,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:28

Moderatoropmerking:
SVP wel ontopic blijven, discussies over bijvoorbeeld bitgebruik zijn niet de bedoeling. Een gesprek met achtergrondinformatie over waarom je een paard ergens op taxeert mag weer wel. Daarnaast zou het fijn zijn als jullie de editknop gebruiken als je nog wat wilt zeggen Lachen

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:53

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:28

Helemaal niemand? : (

Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:24

Prestaties in de sport, afstamming? Vind het wel een leuke pony. Lijkt een beetje op een van mijn pony's, alleen die van jou is minder bespierd Knipoog

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:36

je kunt haar beter plaatsen in het nrps taxatie rapport. Deze is voor volbloeden dus krijg je misschien minder reacties. Knipoog

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:58

Italia schreef:
Prestaties in de sport, afstamming? Vind het wel een leuke pony. Lijkt een beetje op een van mijn pony's, alleen die van jou is minder bespierd Knipoog

Vader: Ralph
Moeder: Kalina

Heeft dacht ik met de vorige eigenaar L dressuur en M Springen behaald! Zij had ook een startkaart met Kyla.

Bedankt!

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:14

idd beter onder de NRPS. Ik zou er aangezien ze nogal oud is en geen volbloed is denk ik €1500,- zeggen.

Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:53

Kyla: Vind haar niet zo geweldig lopen, al behoorlijk op leeftijd en dus momenteel niet actief in de sport. €1250,- tot maximaal €1400,- zou ik zeggen.

Kalina zegt me trouwens niks? Waar is die van?

Lysanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:25

Naam: Miting
Afstamming: 100% volbloed. Vader = Gordon (naftalin x gardina) Moeder = Martinika (aswan x monogramma)
Keuringsresultaten: als 2 jarige in rusland, heb de gegevens wel maar zijn in het russisch Verward
Geslacht: ruin
Leeftijd: 9
Schofthoogte: 1.54m
Klin./röntg. gekeurd: goed gekeurd
Africhtingsniveau: geen wedstrijdervaring. Dressuurmatig gereden, westerngereden, nu bezig met springen (tot ong. 1m), is verkeersmak.
Andere info: Miting is een allround arabier die graag wil werken. Hij heeft geen stalgebreken en is in de omgang erg makkelijk en lief.
Miting
Afbeelding

Miting
Afbeelding

Sorry heb helaas geen rijfoto's, die moet ik binnenkort echt gaan maken Bloos
Ben benieuwd waarop jullie heb taxeren en wat de reden is.. Zal zelf ook even een poging gaan doen tot taxeren *LOL*

Lysanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:32

Saber = 2200: hij ziet er leuk uit, maar is natuurlijk nog groen. Leuke maat, bloedlijn is mij onbekend moet ik zeggen.
Rih al Dhariyat = tussen de 2500-3000: goede bloedlijn, ziet er goed uit en hij heeft resultaten op de keuring. Vandaar deze "taxatie" ondanks hij nog groen is.

Lysanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:39

Shahazai = 3250: Ziet er mooi uit, bloedlijn ken ik niet zo. In de bloei van z'n leven, jammer dat hij geen keuringen heeft gelopen.
Het feit dat hij Z oefeningen kent doet de prijs doen stijgen, jammer dat je geen wedstrijden rijdt. (of heb ik dat verkeerd?)

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:30

Italia schreef:
Kyla: Vind haar niet zo geweldig lopen, al behoorlijk op leeftijd en dus momenteel niet actief in de sport. €1250,- tot maximaal €1400,- zou ik zeggen.

?? en dat kun jij zien met behulp van nauwelijks een momentopname?

Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:50

Dat zeg ik niet, alleen die foto geeft geen mooi beeld en ik neem niet aan dat je je lelijkste foto erop zet. Al zou die wel beter lopen zit je nog niet hoger dan die prijs vanwege haar leeftijd.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 14:45

Ik heb in het begin van het topic al meerdere paarden getaxeerd (zal zo ook nog wel even doen als ik tijd heb), en ben nu eigenlijk wel benieuwd naar Pardusz. Lachen

De foto's zijn niet super maar ik heb nu niets anders: ze zijn uit 2 verschillende filmpjes geknipt.

Afbeelding
Afbeelding
Naam: Pardusz
Afkomst: Pasch Vacan x Pritcha; een aantal bekende namen die in de vorige 5 generaties staan zijn Pasch Vacan, Vatican, Kumir, Patron, Aswan (Raafat EAO), Nazeer, Sheikh El Arab, Korej en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Geslacht: ruin
Leeftijd: 13 maar toont als een 5-jarige en gedraagt zich ook zo
Schofthoogte: 155,5 cm
Kleur: schimmel met een paar bruine vlekjes op de schouder en is nog niet helemaal uitgekleurd aan de knieën
Africhtingsniveau: niet uitgebracht in de sport maar wel veelzijdig opgeleid. Hij loopt op L1 niveau dressuur en heeft potentie voor meer, springt triples van 1.20cm en is bij de vorige eigenaar ook in western beleerd en zo gereden. Ook kent hij een aantal vrijheidsdressuuroefeningen.
Karakter: het is een makkelijk en eerlijk paard. Zodra hij aan je gewend is en jij hem respectvol behandeld zal hij alles voor je doen. Wat ik zelf heel prettig vind is dat hij plezier heeft in alles wat hij doet en rekening houdt met de ruiter. Ondanks dit is hij soms wel een beetje onbenullig. Ach gut

miranda85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 23:40

wat een super mooie ruin!! doet mij denken aan mijn oude merrie.. durf geen taxatie uit te voeren omdat ik bang ben dat ik er zwaar naast zit... maar zou je de mijne wel kunnen doen aangezien je het al eerder heb gedaan.
zie mijn profiel of pagina 20 (jerez)

of iemand anders???

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:13

SanneKyla schreef:
Italia schreef:

?? en dat kun jij zien met behulp van nauwelijks een momentopname?

Ik vindt da tje hier fel reageert, tenslotte post jezelf die foto en er staan meerdere foto's. Ga volledig met Italia mee, tenslotte is het haar mening. Je zet zelf dat ponytje in een taxatietopic, dan moet je niet beginnen te mopperen over meningen van anderen.
En momentfoto of niet, het dier kan lopen of het kan niet mooi lopen, had dan die foto's niet geplaatst of betere.
Tevens kan ze wel jong van geest zijn maar daar kijkt men never nooit niet naar bij een taxatie !!!

Shahazai; prachtig paard, nette bloedlijn. Alleen mij is neit geheel duidelijk of het dier in de sport heeft gelopen of nog loopt? Anders zou de taxatie hoger kunnen liggen, ook al kan hij z-oefeningen lopen. Tevens jammer dat ie nooit gekeurd is, ik schat rond €3000 (had hoger kunnen liggen als er bekend was of ie in sport loopt of heeft gelopen)
Kyla; Niet zo bijzonder paardje, zie er niet naar uit dat er veel volbloed in zit(te veel pony dan av). Hoge leeftijd, heeft in de sport gelopen maar zal dat met deze leeftijd niet meer doen, niet geheel bekende bloedlijn. Taxeer ongeveer op €1200 (en dat is nog best veel voor een ouder paardje!)
Miting; Prachtig dier! Mooie bloedlijn ook aan moederskant. Is gekeurd, jammer dat er geen wedstrijden mee is gereden. Wel lekker een veelzijdig paardje zo te lezen. Taxeer hem rond €3500.
Pardusz; Leuk paardje, ook een nette bloedlijn. Ook al een veelzijdig paardje, helaas ook geen sportprestaties, al op leeftijd aan het raken (zoals al eerder gezegd, taxeren doe je niet aan de hand van hoe het paard zich voelt maar aan de werkelijke leeftijd!) Ik neem de gok rond €3000

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:24

ik durf haast niet te taxeren maar ik hou dit even in de gaten ben wel benieuwd.
Vindt alle arbjes die hier voor bij komen super leuk.

Lysanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:44

Pardusz = Mooi paardje, heel erg leuk koppie! Jammer dat er inderdaad geen wedstrijden mee gereden zijn, maar heel erg geschikt voor recreatieve ruiter misschien ook voor wedstrijden dat weet ik niet. Leuke bloedlijn, is inderdaad in de bloei van z'n leven.
Ik taxeer hem tussen de 2750 en de 3100.

Jerez = Leuk beestje, ziet er als 1,5 jarige goed uit! Ik weet niet zoveel van de Egyptische bloedlijnen dus dat zou ik niet weten. Leuke beweging te zien op de foto, wie weet een leuk sportpaardje voor de toekomst. Omdat hij natuurlijk nog heel jong is taxeer ik hem op 2000,-

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 08:46

Citaat:
Ik vindt da tje hier fel reageert, tenslotte post jezelf die foto en er staan meerdere foto's. Ga volledig met Italia mee, tenslotte is het haar mening. Je zet zelf dat ponytje in een taxatietopic, dan moet je niet beginnen te mopperen over meningen van anderen.
En momentfoto of niet, het dier kan lopen of het kan niet mooi lopen, had dan die foto's niet geplaatst of betere.
Tevens kan ze wel jong van geest zijn maar daar kijkt men never nooit niet naar bij een taxatie !!!

Shahazai; prachtig paard, nette bloedlijn. Alleen mij is neit geheel duidelijk of het dier in de sport heeft gelopen of nog loopt? Anders zou de taxatie hoger kunnen liggen, ook al kan hij z-oefeningen lopen. Tevens jammer dat ie nooit gekeurd is, ik schat rond €3000 (had hoger kunnen liggen als er bekend was of ie in sport loopt of heeft gelopen)
Kyla; Niet zo bijzonder paardje, zie er niet naar uit dat er veel volbloed in zit(te veel pony dan av). Hoge leeftijd, heeft in de sport gelopen maar zal dat met deze leeftijd niet meer doen, niet geheel bekende bloedlijn. Taxeer ongeveer op €1200 (en dat is nog best veel voor een ouder paardje!)
Miting; Prachtig dier! Mooie bloedlijn ook aan moederskant. Is gekeurd, jammer dat er geen wedstrijden mee is gereden. Wel lekker een veelzijdig paardje zo te lezen. Taxeer hem rond €3500.
Pardusz; Leuk paardje, ook een nette bloedlijn. Ook al een veelzijdig paardje, helaas ook geen sportprestaties, al op leeftijd aan het raken (zoals al eerder gezegd, taxeren doe je niet aan de hand van hoe het paard zich voelt maar aan de werkelijke leeftijd!) Ik neem de gok rond €3000

't was maar een vraag hoor. Wat maakt mij het eigenlijk uit wat anderen van Kyla vinden. Voor mij is ze helemaal super, geen enkel paard kan daar tegen op!!!!!!!!!!!

Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 10:57

Waarom zet je haar dan in dit topic als je er zo overtuigd van bent dat er toch geen ander paard tegenop kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 11:42

Hmmm...

Is dit topic nu wel of niet bedoeld voor bijna-volbloeden (lees: NRPS'ers met zeg maar 90% Arabisch bloed)? Kan me herinneren dat ik mijn paardje hier al eens te taxeren heb gezet, maar ik begrijp dat het is opgesplitst?

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 11:53

CtjeLief schreef:
je kunt haar beter plaatsen in het nrps taxatie rapport. Deze is voor volbloeden dus krijg je misschien minder reacties. Knipoog

hoi,
Ik ga met deze mening mee, denk dat ze daar meer op d'r plaats is ... Knipoog
Verders een hele leuke pony en ik vind d'r leeftijd te verwaarlozen ...17 is echt niet oud ,ze loopt net serieus warm Haha! ....als ze een lief karakter heeft lijkt het mij een goede speel/leerpony en die zijn altijd geliefd!
Kinderen kunnen daar heel veel plezier aan en mee beleven...
Ik persoonlijk zet haar rond de 1200,- a 1400,- euro....
Knap stoer paardje hoor en veel plezier met haar! Haha!
gr,sas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 12:21

SanneKyla zo is dat en niet anders Sta volledig achter jou.
Het is een leuk beesje.
En ik ben er van overtuigd dat jullie een hele goede duo zijn.
Ik wens je heel veel plezier met het paardje. Haha! Knipoog