Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:03

Citaat:
Afbeelding

Och jeetje toch... Mag ik je heel eerlijk vertellen dat ik serieus dacht dat dit een lama was?!

Ongelooflijk!

Ik vind Arabiertjes echt wel wat hebben. Zo prachtig showy, zo'n kracht en souplesse. Maar zo vind ik dat veel rassen 'iets' hebben. Ik kan namelijk ook ontzettend genieten van de aanblik van mijn eigen Tink. Of smelten bij het zien van een propje Shetlander.

Saar01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 16:55

BlazingBoots schreef:

Vind je? hij doet me denken aan mijn grand champions paardje waar ik vroeger altijd mee speelde
Maar gelukkig heeft iedereen hier zijn eigen mening over.
Als ik hier bijvoorbeeld een foto van een fjorden hengst (is wel een rare vergelijking maargoed) neer zou zetten, zou meer dan de helft waarschijnlijk ook zeggen dat het niet hun smaak is, of mischien ook wel dat ze ze spuuglelijk vinden
Dat kan, ik ben blij dat niet iedereen dezelfde smaak heeft
Ik vind het wel erg zonde dat die arabieren zo vreselijk worden doorgefokt of zelfs worden geopereerd om bepaalde kenmerken te krijgen.
Eng vind ik erg overdreven, kom op het blijft een paard hoor
Ik heb echt niks tegen arabieren, ik ben in dit topic ook zeker een paar prachtige arabieren tegengekomen maar ik zelf zou er nooit 1 kopen.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:13

Chubby schreef:
Citaat:
Afbeelding

Och jeetje toch... Mag ik je heel eerlijk vertellen dat ik serieus dacht dat dit een lama was?!

Ongelooflijk!

Ik vind Arabiertjes echt wel wat hebben. Zo prachtig showy, zo'n kracht en souplesse. Maar zo vind ik dat veel rassen 'iets' hebben. Ik kan namelijk ook ontzettend genieten van de aanblik van mijn eigen Tink. Of smelten bij het zien van een propje Shetlander.

WAT IS DIT NU WEER??????
OMG wat ziet dat eruit zeg een een lama ja idd 2 druppels water!

ik ben helemaal gek van arabs maar dit is een creature die hoop ik gephotoshopt is door een grapjas!!!? Amerika zeker weer of niet??

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:47

ik denk dat deze foto wel gephotoshopt moet zijn... Dit kan toch niet anders?????????? :s

Riannetje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:48

Chubby schreef:
Citaat:
Afbeelding

Ongelooflijk!

Hahaha, helemaal mee eens...

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:00

OH MIJN GOD!! schrok me werkelijk dood toen ik de plaatjes zag. Ik ben zowiezo al niet gek van arabieren (door de neus en vaak smalle hals), maar dit is wel echt het toppunt!

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:02

ja hoor, kijk eens goed onder de neus van het paard: aan het witte hek op de achtergrond zie je duidelijk dat er geknipt/geplakt is in deze foto. Je ziet het duidelijk met deze foto:

Afbeelding

Het is zelfs een beetje troebel onder de neus! Het perspectief klopt gewoonweg niet, je ziet de voorzijde van het hek en een stuk zijaanzicht, behalve daar waar toevallig ook het hoofd is en waarvan de nek toevallig 20x zo lang is als die van een normale arabier... (misschien lichtjes overdreven... )

Riannetje02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:04

hahahah heb je nou echt dat hele plaatje afgezocht naar een stukje wat er niet hoorde, of in ieder geval, waar je iets raars aan zag dat je het kon vinden mij viel t echt niet op!!

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:24

nee, ik zag het gewoon plots :d en ik dacht: hé! dat kan niet! :d hehe

Riannetje02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:46

hahahaha dan heb je echt goede ogen hoor! ik zie dat écht niet..

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:31

(ik studeer fotografie en video/film, dan krijg je op den duur wel oog voor zo'n dingen :d)

Riannetje02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:44

Oow, zo.. oke, dan snap ik het..

DunjaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:20

oke gelukkig er is dus een stuk nek aangezet maar waarom doe je dit man ziet er niet uit ??

wel een mooie lama hahahahahaha ik ken nl geen mooie lama's hhahahahahahhahaha stomme mensen heb je op deze aardbodem joh hoe verzin je het

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:28

Zal wel bewerkt zijn maar niet om de redenen die jij noemt.
als je een foto van dit formaat groter maakt word ie altijd blur.

Viel me op dat op de nek striemen zitten. Dit kan wellicht een photoshop fout zijn.. maar kijk even van welke site de foto komt.. van de stal zelf.. en iedereen hier vind dit lelijk... waarom zouden ze dat dan zo gaan faken... nah

Let trouwens ook eens op de borst van het 'paard'

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:40

ff over diegene zei dat haar arabier een kruising is met magnum........DAAR GELOOF IK NIETS VAN mensen hebben zo hun dromen he maar over dat plaatje hier boven, het lijkt alsof er een stukje nek er bij is gezet, of zie ik het nou verkeerd

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:41

Of die nek is heel erg opgerekt..

net als bij die ene (indianen?)stam... die vrouwen die ringen om hun nek krijgen en steeds meer zodat het gaat rekken

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:38

Het schijnt of het echt zo is of een fabel om de nek van het paard zo lang mogelijk te maken. hangen de fokkers (usa) de voerbakken hoog op om zo een nek te rekken.

Kan je beter een giraf kruisen met een paard

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:46

Heel simpel te zien dat er een flink stuk hals aan ge-photoshopped is: er is een stuk manen aan de hals dat er identiek uit ziet, en de "lijnen" in het gras en op de hals verklappen ook al een hoop. Zo te zien is er ruim een centimeter op de foto "bijgetrokken" aan de hals.

Het stukje onder de mond zou nog van het wegwerken van een showhalster of lijntje kunnen zijn!

Maar dat er aan de hals geknutseld is, is mij overduidelijk.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 00:06

Ik vind het knap dat een nek heeeel lang kan zijn en dat er striemen op staan? Die zie ik niet in mijn anatomie is toch echt de hals die lang is en de nek zit op een totaal andere plaats.....

Maar goed bedenk wel dat ze het beestje op een dusdanige manier hebben gespositioneerd dat ze iel en raar overkomt, en voordat ik mijn oordeel zou vellen of ze daadwerkelijk doorgaat voor een lama, zou ik haar graag van de zijkant willen zien en dan zou wel eens mee danwel tegen kunnen vallen...

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 09:17

gabrycha schreef:
Ik vind het knap dat een nek heeeel lang kan zijn en dat er striemen op staan? Die zie ik niet in mijn anatomie is toch echt de hals die lang is en de nek zit op een totaal andere plaats.....

Maar goed bedenk wel dat ze het beestje op een dusdanige manier hebben gespositioneerd dat ze iel en raar overkomt, en voordat ik mijn oordeel zou vellen of ze daadwerkelijk doorgaat voor een lama, zou ik haar graag van de zijkant willen zien en dan zou wel eens mee danwel tegen kunnen vallen...

Dat denk ik ook ja... mensen hebben gelijk hun oordeel klaar hier terwijl je eigen paard misschien ook wel eens heel fout op de foto staat, dat je denkt; Hoe kan dat?? Magnum is prachtig maar heeft een paar mislukte foto's, boeien, het blijft een prachtig paard... en dat zal voor dit paard ook wel gelden... Geloof echt niet dat je een paarden nek kan oprekken, dan zal het eerder een trukfoto zijn..

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 10:11

Afbeelding

Afbeelding

Dit is gewoon een veulen/ jaarling... Ik vind het ook niet mooi maar wie weet ziet ze er over 2 jaar net zo mooi uit als haar vader;
Marwan Al Shaqab

Afbeelding

Die andere (lama) merrie is ook nog hardstikke jong...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 11:15

Maar vinden de die- hard arabieren fans zulke nekken dan mooi? Waarom dit soort foto's publiceren?

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 11:27

Ik houd meer van dit soort typetjes

Sandhiran
Afbeelding

Bess Fai'zah
Afbeelding

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 11:33

Chubby schreef:
Maar vinden de die- hard arabieren fans zulke nekken dan mooi? Waarom dit soort foto's publiceren?

Nee.. ik vind ze niet mooi... maar ik bedoelde te zeggen dat et jaarlingen zijn en dat ze waarschijnlijk toch wat compacter gaan worden als ze volgroeid zijn... Denk dat het een beetje een vertekenend beeld geeft... Ik hoop het maar voor ze in ieder geval.. Amerikanen vinden et wel mooi, daarom publiceren ze het... Als je naar de vader (Marwan) kijkt, zou je toch denken dat ze daarop moet gaan lijken en die vind ik wel prachtig!!

@horseranch; PFFF inderdaad!!!!

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:33

de foto's zijn gewoon compleet fout... :d