[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shanna_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:59

Jeheee foto spam! Ik vind de functie nu al geweldig haha! Gok dat ons topic nog veel harder gaat zo! Maar eerlijk is eerlijk; van die mooie arabjes kan je toch geen genoeg krijgen <3

Gewledige foto's dames! En wat super tof in dat tweespan! En pas zo kort nog, mag je zeker trots op zijn super braaf!!

Ik heb even hulp nodig van de westernruiters onder ons :D Westernzadel gaat er (voorlopig) niet komen, maar het lijkt ons wel leuk om een hoofdstel te hebben voor Pief, voor foto's maar hij kan ook bij onze barebackpad! Alleen, welke kleur op een zwarte??

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:10

Leuk die upload functie!
Gaaf die arabjes in het span!
Ooit heb ik mijn menbewijs gehaald, leek me zo gaaf.
Uiteindelijk was het niks voor mij, vond het doodeng. Ik kreeg er megapijn in mijn rug van, ik zit er echt liever op.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:11

Kleur hoofdstel op zwart paard... Zwart?

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:20

Gaaf dat dubbelspan !
Kat super van de papieren (wij hebben toen voor themba het langste moeten wachten op de schetser ook zo vreemd hij was als eerste geboren en werd pas als laatste geschetst) overschrijving papieren Mas waren binnen 2weken geregeld dus t kan wel snel
Shanna gelukkig goed nieuws van shief mag ze even verplicht vakantie houden en tsja dan heb je paard staan die echt wel aan het werk wil haha, voor een westernhoofstel zou iig een donker kleurtje doen.
Ik wil voor Mas ook een showhalster maar nu nog een kleur vorige pagina is t halster van reem wie heeft ideeen qua kleuren?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:37

Zou medium of een light oil op zwart doen. Zwarte tack is een beetje een no go... -O-

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:46

zwart is idd een no go!
Ik persoonlijk zou de light oil te licht vinden. Medium oil dus! *D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:53

Ik heb zelf een bruin hoofdstel op Zaraar maar vind z'n kleur daardoor wegvallen, ga dus gewoon voor zwart voor hem :)

Toffe foto's komen er langs :)

Suus d'r pony zadelmak, super leuk, fijn dat hij zoet is.

Ilona was heeft Asi toch een mooie hals aanzet, zo fijntjes :)

Eline + vriendin(weet even je naam niet meer) veel succes vandaag met de smid, hoop dat jullie er op tijd bij zijn.

Ben zo happy met deze foto's van Pony van ergens 4 jaar geleden, onze eerste amateur keuring :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop zelf op een broertje voor Tara. Mocht ik weer een meid krijgen komt die sowieso te koop. Tenzij het een vosje is, dan word het moeilijker ;)

Wij hadden afgelopen jaar besloten dat als de meiden drachtig was er 1 uit moest. Zaar of Arie...achteraf gezien had ik Arie liever nog 1 jaar achter de hand gehouden, zeker omdat m'n meiden niet drachtig zijn...maar ja...achteraf he
Laatst bijgewerkt door Woogy op 27-11-14 09:54, in het totaal 2 keer bewerkt

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:53

Dark oil is ook gruwelijk mooi... <3

Afbeelding

Ach op zwart kan gewoon alles haha

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:10

Mensenkinderen, wat gaan jullie hard!

Even de dingen die ik me herinner:
Fijn dat Shief geen peesblessure heeft! En bij Mish lijkt het ook mee te vallen! Succes bij de hoefsmid vandaag!

Verkopen is altijd lastig, Yildiz, helaas hoort dat toch wel bij fokken :(:) Al heb ik weer een beetje vertrouwen opgedaan door de verkoop van Door, waar ik toch wel een topbaasje voor heb gevonden!

Dos was al een paar dagen niet helemaal zichzelf, wat sloom, stond heel de tijd in haar stalletje, wilde niet mee wandelen etc. Toch maar even dekentje opgelegd en m'n verzorgster stuurde gister een berichtje dat ze nu wel buitenstond, mutsie :D

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:30

Yildiz dat was de 2e keer dat er iemand opzat, eerste keer was een vriendinnetje omdat zij wat lichter en flexibeler is maar dat heb ik een beetje verkeerd ingeschat, want helaas lag zij ernaast, nadat ik zelf al 5x gehangen en gestapt heb en dat super ging. Dus ik denk ik doe het alsnog lekker zelf met top resultaat! :D ben er heel blij mee, het is duidelijk ook een kwestie van vertrouwen bij hem.

Voor het hoofdstel op een zwarte? Ik zou een dark oil doen met een mooi stuk zilver.

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:30

Kan het bijna niet bijhouden, en als ik dan alles bij gelezen heb weet ik niet meer precies wie wat heeft gezegd :')
Maar komen echt mooie paardjes voorbij!

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:45

Wow jongens wat gaan jullie snel.
En wat een hoop gave foto's. Vind de 2 in het span ook erg stoer.
Gelukkig viel het DA nieuws mee.
En ik zag een mooie fok combi voorbij komen :)
Veder heb ik geen verstand van western tack. En ook niet van die kleuren als 'oil' enzo.

Ben onderweg naar Bayard, meer dan 2 uur reizen, dus verveel me flink. Zo even de foto upload ding proberen :P weet nog niet hoe het op m'n telefoon werkt..

Afbeelding
Haha zo dus :P sorry (A)

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:01

Wow... en ik dacht even bij te lezen...
Weet nu enkel niet meer van in het begin wie wat heeft gezegd haha... (en dat in combi met nog niet iedereen kennen maakt het een hele puzzel)...

Lille staat hier in de agenda... Is voor mij 40/50 minuten met de trailer...
Maar goed... voor een deel hangt dat ook weer van Di af... vorig jaar stond hij ook op de agenda... maar madam had 2 weken ervoor zich opengehaald aan (weet-het-nog-steeds-niet)

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:07

Even kijken of het mij ook lukt met de foto uploaden.
Zijn showhalster :D

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:15

De mensen die nieuw zijn en moeite hebben om het allemaal te volgen: geeft niks joh :) Je leert iedereen vanzelf kennen, maak je niet druk over overal op willen reageren ofzo ;)

Wat gaaf, voor de eerste keer op Vegas! :D Gefeliciteerd!

Mooi halster, Talitha!

Ik had weer het volgende facepalm moment van de week..... de stalbaas heeft zojuist inderdaad gebeld.... om te melden dat de hoefsmid vandaag toch niet kon komen 8)7 (wel met legitieme reden; naar het ziekenhuis voor hartklachten)
Stalbaas leek in elk geval het wel serieus te nemen, en als de hoefsmid niet snel in staat was om te komen, dat hij dan iemand anders zou bellen. :) Dus ik heb er nu iets meer vertrouwen in dat het goedkomt.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:16

Mooi showhalster!

Bayard heeft nog niks, op een gewoon halster na. Weet eigenlijk nog niet of ik een keer een amateur keuring met hem wel doen oid... Hij gaat wss geen hengst blijven.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:24

Echt, je hoeft niet nieuw te wezen om het niet meer te kunnen volgen :')

Gaaf halster Talitha!

Hij kan het dus wel Eline :') Idd wel een legitieme reden :)

Lille is bijna 2 uur voor ons, dus denk niet dat wij komen :Y)

Aah Dos met d'r dunnen vachtje :(:) Gelukkig helpt de deken :)

Super gaaf Eline, je dubbel span!! :j

Iedereen probeert de upload uit, dus ik ook maar even :D

Afbeelding

Djuun vandaag, tutje :')

Afbeelding

Moest ff kijken hoe het werkte :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:25

corrina1994 schreef:
Mooi showhalster!

Bayard heeft nog niks, op een gewoon halster na. Weet eigenlijk nog niet of ik een keer een amateur keuring met hem wel doen oid... Hij gaat wss geen hengst blijven.

Een showhalster is ook altijd leuk voor een shoot of zo :P Mijn zus verkoopt ze voor een schappelijk prijs O:)

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:33

Haha tiets jij ook, ik heb af en toe echt grote vraagtekens als ik bij lees.
Ga weer aant werk en die van je zus zijn idd zeer geslaagd :)

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:41

Ja ik heb inderdaad showhalster voor een shoot gekocht. loop geen shows met m. hij is een ruin. en heb daar totaal geen verstand van :o

charmante foto van djuun :')

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:02

Letizia schreef:
corrina1994 schreef:
Mooi showhalster!

Een showhalster is ook altijd leuk voor een shoot of zo :P Mijn zus verkoopt ze voor een schappelijk prijs O:)

Haha ja ik snap wel dat het niet per se voor een show hoeft :P maar dan wordt het (bijna) nooit gebruikt. Toch wel zonde. Maar t staat wel op t verlanglijstje. Na een biothaan hoofdstel en een touwhalster :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:06

Djuun heeft echt te veel halsters :+
Sowieso al Ersiel d'r showhalsters, dan nog 3 eskadron halsters, 1 lederenhalster, 2 touwhalsters en nog een halsterhoofdstel die we nooit gebruiken :')

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:19

Zo wat zijn jullie hard gegaan zeg. Ff geen bijlees post van mij maar ga proberen weer wat meer te reageren.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:20

Tja hiervoor had ik een heel groot springpaard dus niks daarvan past Bayard :P en de pony spullen die ik had heb ik vooral weg gegeven, want het lag maar op zolder. Ook mijn biothaan hoofdstel. Maar meneer heeft een breed voorhoofd en een smal neusje dus ik ga er toch een op maar laten maken denk ik. (Kost niks extra dus waarom niet..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:05

Letizia charmante foto van jullie djuun :=

Talitha: Hele mooie show halster, ben benieuwd naar meer foto's :D

YildizArabs: Dark oil scoort zeker punten <3
Nu klink ik messchien heel dom maar wat is het verschil precies. kwa funtie.
Met een oortje of twee. Of is dat enkel voor de sier. Bij western. En hoe zit dat met bitten. welke heb je nodig met gewoon rijden. Wil me er wat in gaan verdiepen maar stond laatst in een winkel en was totaal de weg kwijt. En de persoon die er werkte. Kon me niks bijzonders vertellen. Dan weet ik eigenlijk niet :? zou je aan een kenner moeten vragen :? (dacht echt jij werkt hier hihi)

De rest gaat zo hard :):)

Prachtige foto's komen er langs vooral blijven spammen die arabjes :D