Noah is ook gek op kinderen, die vind het prachtig als hij kusjes mag geven in ruil voor een stukje wortel maar rennende gillende kinderen langs de bak zijn wel eng
Bij ons doen ze dat ook Meeste paarden zijn er niet echt van onder de indruk
MirandaMalik
Geplaatst: 11-04-13 20:16
Toen we die trampo gingen neerzetten dacht ik nog dat ze het misschien spannend zouden vinden maar ze vonden het allemaal wel vermakelijk. Alleen mijn man was wat wild toen hij de metalen rand vast had en zijn hand op de stroomdraad legde..
Auuwww!!! Zo pakte mn moeder een keer aan de metalen rand van de deur van de zadelkamer (direct naast onze stal) terwijl ze onderdoor het stroomdraadje van de paddock door liep
MirandaMalik
Geplaatst: 11-04-13 20:30
Ja ik heb zelf ook eens zo'n grap gehad... Ik stond in een plas water en had een stalen ketting in mijn hand die aan een ijzeren hek zat en toen kwam ik met mijn haarspeld (die bovenop mijn hoofd zat) klem tussen het schrikdraad..ik kreeg echt een vetteschok, de zenuwen in mijn tanden deden er pijn van!
Hahaha, hoe krijg je dat ook voor elkaar??? Dat is bijna knap te noemen hoor
MirandaMalik
Geplaatst: 11-04-13 20:40
Ja he?! De stal waar ik toen stond had wat pony's die een stalletje direct aan de bak hadden, om die deurposten zat een stroomdraadje want anders vraten ze de stal op. Als ze gevoerd moesten worden moest er even een ketting voor de openingen zodat ze in hun stalletje bleven. Toen ik dus bukte om het dicht te doen kwam mijn haarspeld aan de voorkant achter die draden bij de deurpost. Dat is me geen tweede keer overkomen..
Dat is de reden waarom ik het niet op stroom draadjes heb...Ben er echt heel spastisch mee Ben een keer tegen een draadje aangekomen waar echt flinke voltage op zat en voelde me linker kant niet meer Heb aardig staan te vloeken
Mo vandaag gelongeerd, daarnaast stonden 2 merrie's in de paddock. Een van de merrie's vloog steeds boos richting Mo. En dan moet je je hengst vertellen dat hij niet mag reageren
Mirka heeft behoorlijk lang los gestaan. In het begin wel naar Mo roepen waar hij bleef... haha
ik ben heel erg prettig onder stroom gezet door de hengstenpaddock, nog ff wat extra stroom dan normaal Daar hadden we boven het hek nog een stroomdraad zitten. Ik ging even d emest uit de bak halen, stond een lieve hengst in dus dat deed ik terwijl die er in stond. Ik wil dus het hek open doen en laat het draadje zitten (zit op 1.60m hoog ). Bleek er dus een ijzertje van de draad stuk te zijn, en die hing zo'n 5cm naar beneden tegen het ijzeren hek aan ik pakte de grendel van het hek en PATS! Tamara bijna stuk
Ik heb een de kracht van stroom die ze bij stieren gebruiken tegen m'n bovenbeen gehad, had gewoon een rode plek We waren net verhuisd met onze oude merrie, ze stond in de wei, al wat over d'r theewater, dus ik gaf d'r 'n aai over d'r neus aan de andere kant van het draad, dus ik kreeg die tik, maar zij dus ook Arm beest, leuke binnenkomer voor d'r
Noah en ik hadden dat ook eens een keer maar dan andersom Hij stond wat te wiebelen bij het hek van de wei en kwam met zijn neus tegen het lint aan, en omdat ik hem vast had kreeg ik ook een tik Noah helemaal beduusd en baasje ook gelukkig staat er bij ons niet zo veel stroom op, het lint daar was van de paddock naast de wei en daar lekt de stroom voor de helft weg ivm kapotte of oude draden
Ja, maar van oude stal stond gewoon belachelijk veel stroom op Vorig jaar hadden we een stalgenootje (staat er niet meer ), die gewoon elke keer de stroom van de wei af haalde om dr paard te halen en dan te bedonderd was om het er weer terug op te doen
Daya is verliefd op kindjes Mijn voormalig buurmeisje van 3 ''reed'' al op hem rond toen hij net onder het zadel was. Dan zat ze met haar minibeentjes te klapperen en zei ze: ''Daya lopen'' en dan ging ie weer hoor, met zijn hoofdje ter hoogte van zijn knieen. Te lief voor woorden. Nu moet ik zeggen dat hij de laatste tijd wel wat paniekerig is als ik bijvoorbeeld mijn broertje op zijn rug wil zetten. Dan staat ie heel even strak, maar ik denk dat dat komt omdat hij steeds schrikt van de boer Die komt dan hooinetten ophangen, maar Day staat precies om het hoekje. Hij stoot nogal makkelijk zijn hoofd en dan, tja... Dan vindt ie het weer een week eng als je boven zijn eigen hoofd uitkomt. Pannekoek
Over stroom wil ik niets weten! Op mijn vorige stal waren alle handvaten lek... Wat resulteert in klappen als je het draadje wilde opendoen. Nu had ik eindelijk een manier gevonden hoe het klaploos kon, tot het een keer regende.. Toen kreeg ik toch een klap! Krijg er nog kippenvel van! Gelukkig nu wel een klein tikje op het draadje omdat Daya en Aapjes paddockmaatje hun verrot schopt, dus ze staan apart Met een beetje stroom, want meneer trok alles aan gort Maaaaar deze boer is heel secuur in zijn werk, dus overal nieuwe ogen, nieuw draad, nieuwe handvaten Nergens last van!
MirandaMalik
Geplaatst: 12-04-13 13:33
Bonjoy schreef:
Prachtige fotos op de vorige pagina!
Ik heb eigenlijk geen idee wat Yus van kinderen vind. Komen we vast wel een keer achter tijdens een van de wandelingen, haha!
In zijn vorige stal had hij zo'n schuifdeur en daar zat in zijn ''raampje'' een bout.. Mijn staleigenaresse sprak nogal met haar handen en hij kon daar nog wel eens van schrikken.. Met als gevolg: Scarface.. Want hij haalde zich altijd open aan die bout Toen heb ik daar allemaal schuim omheen gemaakt en sindsdien had hij geen krassen meer Hij stootte helaas wel nog steeds zijn hoofd, maar het deed hem geen pijn meer Als ze een helm uitvinden waar zijn ezelsoren doorheen kunnen, is dat best een optie
Barcelano
Geplaatst: 12-04-13 13:43
Ja de paarden hobby is zoow leuk Altijd wel iets
Gefeliciteerd met je Dame
MirandaMalik
Geplaatst: 12-04-13 13:46
Er zijn ook mensen die de deurpost aan de bovenkant met schuim doen, ik weer niet waaraan hij zijn hoofd stoot? Of anders de schuim om zijn hoofd..