[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 20:23

Ah! Ik snapte het al even niet :D

Ja heeerlijk! Laatst op het werk hadden we het over de vakanties, die heb ik destijds al gehad tijdens het waken bij Yusraa. Maar ik hoef niet weg op vakantie, geniet gewoon enorm van het bezig zijn met de paarden <3

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 20:33

Ik heb dat ook hoor volgens mij dat ik mensen door elkaar heen haal maar ik ben al heel oud dus dan mag dat he :P .

Ze is echt een poppetje zo schattig.

Jetje krijgt echt veel spikkels leuk dat je gezellig mee klets Mischelle.

Haha Die Yildiz heeft een nieuwe passie heb niet gelogen he het is echt leuk foto,s make. Die van nour zijn ook zeker weer goed gelukt ik zelf vind bruine paarden vaak lastig fotograferen. Wel leuk nu kunnen nog veel meer mee genieten van je prachtige kudde.

Set en Bleu wat een heerlijk vrolijke dames en weer naar je ventje ben benieuwt naar de foto,s en hoe het was!

Miranda een nieuwe Ava leuk maar ook lastig hoor nu moet ik weer twee keer kijken wie je bent hahaha.

Nou gapen hoef ik ze niet te leren dat doen ze zo wel wel erg leuk dat je zo lekker met Dayem bezig bent.

Zo ben ik voor vandaag bij ;)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 21:07

Gelske, inderdaad dat vond ik ook! Dacht is wel weer eens tijd om even bij te kletsen en de paardjes van anderen te volgen via bokt. ;)

Yildiz, dankjewel! Ik vind Jet lichamelijk en geestelijk ook enorm er op vooruit gegaan nadat ze haar veulentje gehad heeft. Ik wil dit jaar onze eerste klasse III starten in de Endurance en hopelijk verder komen in de dressuur. Volgend jaar heb ik plannen om een rij-rubriek bij het AVS mee te pakken en misschien een amateur keuring. En die spikkels vind ik ook zoo gaaf, geeft toch weer wat extra's! :)

Katja, met Magiya gaat het goed, staat nog steeds te koop en staat nog in Heiloo.. ben er eerlijk gezegd niet meer geweest. Ik durf niet zo goed.. heb ondanks dat ik wist dat ze niet voor mij was enorm veel verdriet gehad en mis haar nog steeds. Ben dus bang dat het me dan nog meer pijn doet. Ooit is het weer de bedoeling om een veulentje uit Jet te fokken, maar nu eerst resultaten boeken in de sport met haar ;) Hoe is het met Ilya in de Eifel? Hij ziet er in ieder geval goed uit!

Bonjoy, weet even je naam niet meer, oeps , was het Joyce?? Ik heb inderdaad ook nog een oudere dame van 26, ook een vliegenschimmeltje, maar die zit er helemaal onder.. hierbij een fotootje van onze queen! :)

Afbeelding

Ben nog altijd helemaal verliefd op Carita! :) Mijn allereerste arabiertje..

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 21:07

Deze foto is overigens van een maandje geleden.. ;) zou je niet zeggen toch? 26 jaar :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 21:08

Carita is prachtig!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 21:22

Jep, Joyce! :D Ik heb nog een tijdje met jou zusje samen getraind bij KC G.N.O.N!
De naam Carita spookte al door mijn hoofd, toch goed gedacht! Prachtige merrie, wijze uitstraling! En wat een leeftijd!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 21:27

Ja! Dat klopt! Ik dacht net nog, zaten ze nou bij elkaar op school of? Wist dat jullie elkaar kende!

Dankjulliewel in ieder geval, Cariet doet het nog steeds super en kan het nog steeds niet hebben dat ze niet altijd mee kan voor een ritje. ;) haha! Tis wel een aparte hoor...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 21:36

Jee wat ziet Carita er goed uit! Ja, gaat ze af en toe nog mee op ritje?
Zag gisteren ook n bijna 30 jarige een mooi pasje lopen hihi! Ik hou d'r van die grande dames! <3

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 08:53

Spuit 11 komt haar belofte van smiddags update plaatsen niet helemaal na maar die update kregen jullie al wel mee via fb haha
Dank jullie wel, en jaaa ben druk aan het broeden voor een heus pennymeisje ( al is dat natuurlijk afwachten of zij paarden net zo leuk gaat vinden, maar dat is strakkies lekker aan haar)
Dat verklaarde dus ook een hoop waarom ik steeds zo moe bleef :+ op dat na heb ik helemaal nergens last van en zat die kleine meid stiekem verstopt zonder dat ik wat merkte tot paar weken geleden dat ik sochtends ook een dikkere buik had ipv zoals altijd savonds na het eten, en we dat ze zich maar even aankondigde door haar flikflaks etc in mijn buik :+ <3
Dus naast alle veullies in dit topic toch ook een babyboom haha, ik ben inmiddels ook al over de helft en ben half november uitgerekend, en de angst van Annika voor de bevalling (welke ook werkelijkheid werd) heb ik dus ook met ons volgend bezoekje aan zkh gaan we daar ook maar over overleggen, ik blijf door mijn medicatie zowiezo onder controle van het zkh, heb wel andere medicatie en ben druk bezig dit te veranderen wat niet echt van harte gaat ( de afkickverschijnselen horen al wel bij het verleden) maar ben nog niet helemaal zoals het hoort en is nog wat afstemmen dat het voor mij voldoende werkt, maar dat komt wel goed, genieten kan ik iig wel en zeker ook straks van de paardjes weer meer omdat de dagelijkse zorg mij uit handen word genomen en heb nu al zin om weer lekker met Reem de bossen in te gaan ( ja met haar durf ik dat wel aan en voel me goed)

En sinds gister nog meer goed nieuws Quest heeft onder voorbehoud keuring ook een nieuw thuis, waar hij ook alle aandacht zal krijgen die hij verdient, en dit is wat hij zo verdient, dit voelde ook gewoon zo goed ben er blij mee !

Joyce dus dan zijn Azi en Mas ook familie haha neefje en nichtje, gister weer filmpje van ali gezien en ow wat gaat Mas toch ook op zijn pappa lijken <3
Yildiz ikke ook nieuwsgierig naar Tie haar aanstaande date leuk leuk!!
Joyce jeetje wat schrikken gelukkig dat het inmiddels alweer beter gaat, en hopenlijk jullie ook niet meer van die fratsen van de paarden hoor.

Katja wij willen ook veeeeel foto's weer van Ilya hoor
Yildiz *\%/* kan geen genoeg krijgen van foto's enne het gaat je al goed af hoor te zien in je topic vooral doorgaan :D
Miran prachtige pasfoto van Fu
Michelle gezellig dat je hier nu ook meekletst, wij kunnen strakkies dus ook ritjes afspreken omdat we veeel dichter bij elkaar staan kun jij er mooi een flinke trainingsrit van maken en dan hobbel ik een kleiner rondje met je mee :D
En top kon ook niet missen dat je punten zou gaan rijden op je filmpjes ziet het er al fijn uit en als de rust op wedstrijd er ook is dan vlieg je straks door de klasses de eerste punten zijn tenslotte al binnen *\%/*

En ik zal wel weer mensen vergeten zijn heb ook een excuus :+

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:45

Wat een ellende Gelske.... Toevallig staat er nu bij ons op staal ook eentje die behoorlijk bevangen is. Daar helpen de ijzertjes met zooltjes wel erg goed bij!

Whooo gave pic van Nour zeg! Welke hengst had je nou op het oog? Ik ben echt verliefd op het koppie van TT. Moet je kijken hoe chique vergeleken met dat andere beestje!

Lekker bekkie van Fu :+

Ze hebben lekker de kolder in de kop Kat :P

Hi Michelle! Ik volg jullie op FB! Je beestjes zien er er super uit joh. Hoe gaat het met het veulen? En hoe was het nou gelopen met die afkeuring in Renkum?

Dancing Azi <3 Heerlijk dat koppie in de lucht en staartje in de plameu!

Nogmaals gefeliciteerd Brenda! En inderdaad, hopen op een pennymeisje :D Heb je echt niks door gehad al die tijd?

Wie kan ik meeten in Alkmaar volgende week? *\o/*

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 13:29

Wauw bren dat je niks hebt gemerkt! Wel vervelend van de medicatie, maar alles komt vast helemaal goed.

En wat fijn voor quest!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 14:52

Wauw, november al uitgerekend! :wow: Dat is echt n mega verrassing zeg! En de hele tijd nooit bedacht dat je zwanger zou zijn, totdat t meidje gewoon ff zelf liet weten dat ze er was! Wat n prachtig verhaal voor nu maar ook voor later voor haar hihi!
Fijn dat de zwangerschap zo goed verloopt. En wat de ene meemaakt hoeft de ander niet te overkomen. We zijn uiteindelijk allemaal geboren! ;)
Ook goed te horen dat je een fijn nieuw baasje hebt gevonden voor Quest! Wanneer wordt ie gekeurd? Fingers crossed! +:)+

Lief Nicky! Ja ze heeft n heel elegant hoofd onze Zahra maar ze staat natuurlijk ook tussen de KWPNers dus dat scheelt ook. :=
Voor diegene die mijn keuze voor Tie graag wilden weten, u hebt PB! :D
Als t goed is breien we het dit weekend rond. En dan op tijd beginnen komend seizoen.
Vanochtend naar ik denk de laatste dekking van Nour geweest en kunnen we het seizoen zoetjes aan gaan afsluiten, mits er natuurlijk geen terug gaan komen.
Ben echt heel erg benieuwd naar volgend jaar naar de veulentjes!

Net Tie gereden en ook nog op het zachte (vrij onregelmatige bodem) laten draven, we hebben er met z'n allen op staan kijken maar konden er niets op zien, spatje zuiver! *\o/* Kei blij mee!
Morgen heb ik met Nour een Enduranceclinic van S Penn, heel veel zin aan! Kan ik ook meteen vragen hoe weer met Tie op te gaan bouwen? (komende maanden blijven we natuurlijk wel schema DA volgen).

Veel plezier in Alkmaar en Elran voor de mensen die gaan!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:31

Yildiz, mag ik ook pb? :D
Voor de rest lees ik straks of morgen bij, maar ben al de hele tijd benieuwd op welke hengst je zo verliefd geworden bent ;)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:00

Dankjulliewel! :)

Nicky, oooww! :P haha wist ik niet eens joh haha.. erg van mij! Maar dankjewel! Met het veulen gaat alles goed, wel contact met de mensen waar zij is maar verder niet meer geweest omdat dat voor mij te 'moeilijk' is. Ooit zelf maar een veulentje fokken voor mijzelf bij Jet haha! Jet bleek in Renkum erg gevoelig op haar blote voetjes, ze waren tijdens de rit erg kort en brokkelig geworden, ook waren we op het asfalt geklapt wat natuurlijk niet meewerkte. Ik zet haar eind deze maand weer op ijzers, hopelijk hebben we hier veel profijt van :)

Yildiz, dankjewel! Wat een uitstraling heeft ze hé! Gaaf dat je een keuze voor Tie hebt kunnen maken, ben benieuwd! Fijn dat ze ook weer goed loopt! :) Nog endurance plannen dit jaar met haar?

Bren, Owh ik vind het zo geweldig leuk voor jullie *\o/* En super dat jullie dichterbij komen wonen, wanneer? haha! Dan kom ik snel langs met Jetje! :) :j En ik hoop inderdaad dat de dressuur ons goed gaat verlopen, zou leuk zijn als ik haar in de Endurance en Dressuur kan uit laten blinken! :j

Mijn moeder heeft zojuist wat fotootjes van Jetje gemaakt in de wei, zodra ik ze uitgezocht heb plaats ik de mooiste ff hier hihi.. :) Showy Jet, altijd weer kippenvel wanneer ze zich zo geweldig laat zien hihi :)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:52

Hierbij twee fotootjes:

Afbeelding

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:27

Ja die Jetje die kan er wat van :D ze is echt door de jaren heen alleen maar mooier geworden. Carita is ook echt een prachtige wijze dame.

Goed nieuw weer voor Tie leuk een clinic met Nour waar word ie gehouden? Nou we horen morgen vast alles er over ;) .

Alkmaar is hier wel heel dichtbij en op zich is het wel gezellig misschien dat ik wel FF ga Nicky of je moet het niet leuk vinden om mij in het echt te zien :P .

Jeetje Bren dus je wist niet eens dat je zwanger was das een dubbele verrasing het word inderdaad een baby boom hier :D . Dan is het wel fijn he dat je paardjes gewoon verzorgt worden en wat fijn voor Quest .

IK had van de week met de pukkies afgesproken dat ze heel lelijk en vervelend mogen worden als ze maar gezond blijven ;) . Nou ja en dat laat Qaseem zich natuurlijk geen twee keer zeggen. Dus toen ik vandaag lekker op de wei op Dibah aan het rijden was en de stroom er niet op had gezet omdat het van de week wel goed ja hoor daar liep kleuter weer gezellig mee. Ik dacht je zoekt het maar uit dus ben gewoon door blijven rijden maar omdat mama Sil toch wel in paniek was help men kind op de verkeerde wei ben ik toch maar wat eerder gestopt met rijden en heb haar en hem weer terug in de kudde gedaan. Toen sil gepakt en daarna de stroom er op gezet een twee drie ja hoor dat was ie weer met de stroom er op. Hem weer terug gezet dit keer iets minder vrolijk en toen een gekeken waarom de stroom het niet deed. Er was een draadje dat los zat dus nou weer gerepareerd en de stroom weer aan. Wat dan wel weer handig is dat Qaseem meteen even de stroom ging testten nou hij deed het weer toch blijft ie leuk :D .

Onze mooie altijd brave Sil blijft zoon fijne merrie om te rijden 18 lentus jong al weer en al ruim 10 jaar bij ons op stal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 17:39

Yildiz, wat een mooie foto's van Yanour, en wat een schitterend halster heb je voor hem! :~
En je hengstenkeuze :~ , ben heel benieuwd naar dat veulentje!
Hoe was je endurance clinic vandaag?

Whahaha Miranda, die foto van Fuego is echt geweldig :D

Katja, heerlijk dat filmpje van je dames, Set heeft de vaart erin!

Michelle, Jet wordt prachtig, ik ben gek op vliegenschimmels <3
Carita is ook prachtig, en wat ziet ze er goed uit met haar 26 jaar!

Joyce, Azi kan ook al lekker showen zeg!

Jeetje Brenda, in november al uitgerekend, dat is al best snel!
Gefeliciteerd met de verkoop van Quest, al is het nog even onder voorbehoud, maar hij komt vast wel door de keuring. Fingers crossed!

Gelske, oh oh die jonge draakjes ook af en toe! Gelukkig weet hij nu weer dat er stroom op staat :D
Sil is ook prachtig onder het zadel <3

Gister een leuke dag gehad, eerst stallen gekeken en alles door gesproken, dus de order is nu definitief :) En daarna bij Forelock's langs geweest, was jammer dat Wendy en Aad er niet waren, maar Celesta heeft ons een prachtige tour gegeven langs alle paarden en over het hele terrein. Wat hebben ze het daar prachtig voor elkaar!

Dit worden de modellen stallen die hier gaan komen.
Aan de ene kant komt dit model, maar dan in de iets aangepaste versie met de schuine stukken wat lager, zoals de tekening eronder.
Dat wordt dan 3x 3.00m bij 4.00m en 1x 4.50m bij 4.00m.

Afbeelding

Afbeelding

En dan aan de andere kant dit model, voor als we eens hengsten hebben die het leuk vinden om uit hun stal te klimmen of hengstveulens die over de deur springen :')

Afbeelding

Afbeelding

Hiervan komt er dan 1x 4.35m bij 5.00m ongeveer en 1x 4.35m bij 4.00m ongeveer.

Ikke blij *D , kan niet wachten totdat het allemaal staat, maar dat gaat helaas pas volgend jaar worden. Voor deze winter wordt er pas 1 neergezet. Ik denk dat de paardjes er ook wel blij mee gaan zijn, dan hebben ze wat meer ruimte.

Verder probeer ik momenteel zeer regelmatig met Fardani aan de slag te gaan, en hij begint het longeren steeds beter te snappen. Hij vind het heerlijk om aan het werk te zijn, zodra ik met het halster aan kom, komt hij direct aandraven. :) En het mooiste vind ik om te zien hoe trots hij op zichzelf is, als je hem na het werk weer op het land zet is hij dolblij en moet hij ook nog even een showtje weggeven. :D

En zie hier.. de aanhouder wint :D
Oh, wat stond ie beteuterd te kijken toen het halster erom zat :')
Kleine boef }>

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:25

Haha, zie m eens beteuterd zien staan! :D
Goe gedaan! +:)+
Wauw wat n prachtige stallen Roma, die open met schuine rand vind ik echt heel gaaf! <3
Die hengstenstallen, zie ik dat nou goed en kun je de voorkant ook naar beneden klappen? Dat zou echt ideaal zijn!
Word mooi zeg! En thx, ja tis nu rond met de date van Tie. Heel blij mee! Volgend jaar op tijd beginnen.

Gelske, prachtige foto's weer van Sil! Wat heb je d'r lekker aan t lopen! Fijn!
Toch maar weer eens starten met die mooie merries van je?

Michelle, wat n leuke foto van jou en Jet en jaaaa, ze kan gaaaaaan! <3
De clinic was gewoon aan stal heel top geregeld. Eerste dagdeel theorie (super interessant!!!) en tweede deel praktijk met z'n vijven.
Veel oefeningen onderweg gedaan oa inhalen, van de groep wegrijden, etc en ook individuele aandacht.
Het was de langste rit ooit voor Nour en alhoewel hij in het begin erg excited was en z'n mooie Arabische vriendin erg verleidelijk werd hij steeds stabieler en lukte het inhalen, wegrijden en achter mooie merries lopen in alle gangen uiteindelijk super goed! Heel trots op m'n stoere ventje! Baasje helaas erg veel last van m'n heup en rug dus vrees dat ikzelf ook echt echt aan de bak zal moeten.
Meneer heeft tot woensdag zowiezo rust en dan onze allereerste pleasureles bij Juan. Ben heel benieuwd! :):)

Wat betreft Tie ik heb groen licht om 5 min in totaal toe te voegen aan d'r revalidatie! Stap voor stap....

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:41

Ja, dat heb je goed gezien Yildiz, bij die stallen kan je de bovenkant van het traliewerk in de deur zowel open als dicht gebruiken. Vond dat wel ideaal, ik houd van zo open mogelijk, maar soms is dat niet het meest veilige, dus dan is het erg fijn als ze ook dicht kunnen.
En die schuine wanden heb ik een beetje afgekeken van Amber, wilde sowieso al zoiets, maar had alleen die schuine wanden gezien waar het schuine gedeelte tot bovenaan de wand liep, en zag bij haar het lage model. Nu is dit wel weer een wat ander model (ook andere leverancier), deze heeft dan ook een verstevigende stang aan de bovenkant, maar dat vind ik juist wel fijn. Gelukkig kunnen ze helemaal naar mijn eisen gemaakt worden, dus de schuine stukken wat lager.

Ik moest ook zo lachen om Amir :D Het gaat bij hem dus het makkelijkst als je de gesp achter zijn oren dicht laat, zodat je hem in één keer over zijn oren kan trekken. Als je de gesp losdoet, smeert hij hem gewoon als je hem dicht wilt maken. Nu lukte het ook met de gesp dicht eerst niet, hij was me steeds net te snel af. Maar toen kwam mijn vriend aanlopen, en was Amir 2 tel afgeleid, en dat was net genoeg. :')

Klinkt als een super leuke en leerzame dag Yildiz!
Lijkt me ook erg leuk, als Fardani straks eens onder het zadel is om wat verschillende clinics mee te gaan doen. Maar dan moet hij eerst goed trailermak zijn. Vind het zo leuk dat jij en Nour zo lekker veelzijdig bezig zijn.

Fijn dat je met Tie de revalidatie weer wat uit mag gaan breiden, langzaamaan komt het weer helemaal goed :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 21:23

Ja echt doen hoor Roma! Ben er heilig van overtuigd dat je gup overal naartoe slepen en zo verschillende ervaringen opdoen zo veel goed doet!

5 min DRAF bedoelde ik :o , ja lijkt natuurlijk peanuts maar voor mij weer n kleine mijlpaal.
Ook met Suzanne over Tie gehad en fijne tips gehad hoe te gaan voorbereiden op Endurance volgend jaar zodat ik toch die laatste puntjes kan pakken. Krijg ook nog trainingsschema. Super fijn!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 21:26

Wat een prachtige stallen Roma en ohh wat heb ik gelachen om je kleine boef heerlijk dat hoofd van hem geweldig :D . Straks met Faradi op pad gezellig gaan we met zen alle naar de arabisimo volgend jaar ja Miranda en Kat jullie ook ;) .

Wat leuk dat de clinic geslaagd was Yildiz en weer 5 min erbij voor Tie.

Vandaag had ik geen zin om te rijden dus heb lekker getut en foto,s gemaakt op het land het twee tal had er echt even zin in om lekker te lopen Dibah en Sil hadden zoiets van doei ;) .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 21:50

Prachtige foto's van jou en Sil, Gelske! Ze is prachtig en loopt mooi onder het zadel :) Ook de foto's hierboven zijn super zeg! Maak jij altijd zelf foto's? Gaaf veulen ook, van Shah quille? Ik ga wil volgend jaar ook naar de Arabissimo met Jet, gezellig joh komen we elkaar allemaal tegen hihi!

Yildiz, Super dat je de revalidatie met Tie mag gaan uitbouwen met 5 min! Fijn hoor! En super dat de clinic goed bevallen is en Nour zo braaf was. Knappe kerel is het ook!

Roma, geweldige plannen zo te zien, komt vast goed! En wat een draakje met z'n halster, wel een knap veulentje hoor haha!

Mijn vriend heeft gisteren Jet gefilmd in de wei met mijn mobiel terwijl mijn moeder foto's maakte en ik Jet wat opjutte haha, heb een leuk filmpje in elkaar gezet:

kwaliteit is door het oploaden wat achteruit gegaan helaas :')

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:25

Ze worden echt steeds completer Gelske, mooi!!

Aaah wat een mooi en lief filmpje van je veelzijdige toppertje Mies!

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 09:19

Gave foto's en filmpjes komen er voorbij!
Welke hengst heb je gekozen Yildiz? Of heb ik daar overheen gelezen?

Egopostje:

Foto zegt genoeg denk ik <3
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:10

Oooooh proficiat!!!! <3 *\o/*
Wat fijn!