[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bren79

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 08:01

Goeiemorgen

Ikben meer een bijlezer op het moment even wat te druk om dit turbotopic reagerend bij te kunnen benen, al komen er zo vaak dingenvoorbij waar ik wel op wil reageren, maar waar een ander mijn antwoord (reactie) al heeft verwoord, waardoor ik dan maar stilletjes mee blijf lezen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 08:06

Groot gelijk Bren!

Eline ik overweeg zelf het veulen (tijdelijk) naar een opfok te brengen in de Eifel maar dat is natuurlijk een grote stap. Zoals ik al eerder zei, de opfok van marionblo is een gemengde groep op een mooie locatie, dat zou mijn voorkeur in NL hebben.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 08:52

Ik ben ook meer een meelezer dan dat ik reageer, vind altijd grappig om jullie verhalen te lezen en de paardjes voorbij te zien komen maar vaak als ik dan eindelijk de tijd heb staan er weer tig reacties bij en dat word me iets te gortig om op iedereen te reageren en vaak is het onderwerp dan ook alweer veranderd.

Kwa opfok zou ik zelf nooit naar een plek gaan waar ik alleen maar naar me paardje mag kijken, tis bij ons ook echt niet zo dat ik elke dag een uur sta te poetsen maar ik wil wel de mogelijkheid hebben om aan me eigen paard te kunnen zitten. Ik zal ook nooit me veulen heel ver weg neer zetten, vind de opfok tijd veel te leuk en wil er niet teveel van missen, ik heb ze tot nu toe altijd in de buurt kunnen houden met leeftijdsgenootjes. Saartje komt waarschijnlijk ook in de buurt te staan tussen allemaal andere arabjes.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:43

Dank jullie voor het delen van Doortjes advertentie, echt super lief!!

Moeders karakter doet ook een hoop, dat ben ik zeker met jullie eens, maar de 3 Umoyo-kids die ik in handen heb gehad waren alle drie van een andere moeder...

Jouw minishet was echt geweldig, Katja!

Ziet eruit als een lekker ritje, Nicky! Mooi nieuw hooinet ook!

Nog gefeliciteerd met Sharifa's verjaardag, de leeftijd zie je er niet aan af!

Toffe oortjes van dat veulen!

Hengstige merries, wat een hel. Laatst stonden Ely en Dos allebei hengstig en dan meuten ze met elkaar. Gillen en uitslaan achter. Rare merries haha

Mijn paarden kunnen ook niet stilstaan hoor, Lisa, ik ben er erg handig in geworden om alles lopend mee te doen :P

Ik probeer altijd op iedereen te reageren, maar soms gaan jullie zo hard en hou ik het op m'n telefoontje niet bij. Zou het jammer vinden als er mensen niet meer posten, want ik geniet enorm van alle verhalen!

Jullie zijn ook allemaal hier welkom hoor, verlaat kraambezoek bij Euforio :D

Balen dat je punten tegenvielen, Joyce! Gelukkig heeft ze goede ervaringen op gedaan, dus volgende keer weer knallen! En gefeliciteerd met je trouwdag, mooie foto's zag ik op Facebook waar de liefde vanaf straalt!

Ik krijg af en toe ook van die rare verzoeken, maar hoef geen Arabische mannetjes op m'n Facebook hoor haha

Ben benieuwd naar Senna's veulen, ze mag nou wel eens opschieten!

Lastige keus, Eline! Op zich hoor je het bij veel opfokken dat ze er niet uit mogen om de rust in de groep te bewaren. Ik vind het maar lastig om een goede opfok in Nederland te vinden, daarom gaat Euforio naar de Eiffel.

Enorm druk weekend gehad, nu even uitpuffen op m'n werk :+ Zaterdagmiddag kwam de osteopaat voor Dos en Ely. Ik vind het wel fijn om ze weer even gechecked te hebben voordat ze aan het 'werk' gaan. Ely was helemaal in orde. Dos had wel een blokkade rechts achter dus die is opgelost. Zo super om te zien hoe relaxed ze werd van de behandeling. Dos is altijd wat op haar hoede, zeker als het om mannen gaat. Maar nu werd ze zo ontspannen, ik denk dat ik haar nog nooit zo ontspannen heb gezien <3

Oja ik had een hele leuke reactie op Doortje gehad dit weekend. Een meid die internationaal endurance rijdt had interesse in haar en zou komen kijken gisteravond. Helaas heeft ze toch afgezegd aangezien ze het financieel niet aandurfde. Op zich super beslissing, want ze twijfelde of ze Doortje dan wel alles kon geven wat ze nodig had, maar vond het wel balen, want ze klonk echt super leuk en endurance lijkt me ook echt wat voor Door. Hopelijk komen er nog meer leuke mensen voor haar!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:59

Op het moment staat Mish ook in (de opfok in) een gemengde kudde met volwassen merries en jonge paarden, die heeft het nu super :j Vind het heel jammer dat ik haar moet verplaatsen want ze heeft echt haar plekje gevonden, en ze heeft een maatje waar ze onafscheidelijk mee is. Die twee grazen hoofd-aan-hoofd. Ik probeer vooral een plekje in de buurt van Enschede te vinden, maar als ik niet een plekje vind dat minimaal net zo geschikt is in die buurt, dan laat ik haar lekker staan waar ze nu staat. Dan maar wat verder weg.

Ik ben niet specifiek op zoek naar een opfok. Liefst heb ik zelf ook een gemengde kudde, inderdaad. Wat ik het liefst voornamelijk heb is een plek waar ze 24/7 (of in elk geval overdag de hele dag) buiten komt en lekker kan rennen en doen, waar ze met een kleine groep paarden (liefst gemengd) staat, en wat een beetje in de buurt is en waar ik zelf welkom ben. Niet dat ik zo veel met haar doe hoor, ik loop af en toe een rondje over het terrein met haar, haal d'r eens een borsteltje overheen of kom gewoon even knuffelen, maar ik wil het wel kunnen en mogen.

Die opfok van Marionblo is voor mij iets te ver rijden, dat ligt dan nog achter Zwolle helemaal.
Overigens staat ons oproepje op zowel de bokt markt als marktplaats, dus we krijgen ook leuke stallen opgestuurd :j maar voornamelijk toch ook gewone pensionstallen.

Bren, leuk om te zien dat je er nog wel bent :D

Fijn Annika dat Ely en Dos naar de osteo geweest zijn. En wat gaaf dat Dos er zo van ging ontspannen!
Superjammer van die reactie dat het hem toch niet is geworden! Denk het ook wel dat dat iets voor Door is, als ik het zo allemaal hoor :)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:34

Zo ik meld me ook maar weer eens.

Eline ik ben ook niet voor dat soort opfok vandaar dat wij onze jaarling hengst bij onze ruinen hebben staan, ergens vind ik t jammer dat die geen speel maatje heeft maar kan hem wel dagelijks in handen houden en doen en laten wat ik met hem wil.

Over fokken weet ik nog niets en kan ik me niet in mee mengen. Shows kom ik net kijken aangezien ik dit jaar pas met Amy mee ben naar shows en dat onze jaarling het leuk doet. Mijn Bolle vind er geen reet aan en we werden altijd uitgelachen omdat die zo breed is, dus daar kan ik ook niet echt over mee praten |(

Verder probeer ik op iedereen te reageren met een briefje waar ik steekworden op zeg want anders weet ik het echt niet meer.

Tieneke, ik heb je wel gezien hoor op de show, bij Yil der paarden haha maar yil is af en toe een kip zonder kop went vanzelf :+ :j Ik snap wat je bedoelt, ik heb mijn paard nog wel bij mij maar we zijn door de dingen die er afgelopen jaren gebeurd is elkaar even kwijt. En het rijden mis ik idd ook niet maar het samen trots zijn dat mis ik.

Verder afgelopen tijd wat minder gereageerd. Zit/zat een beetje in een mega dip. Rijden viel mega tegen en kan nog niet echt me draai vinden.

Zaterdag voor het eerst weer les gehad na ander half jaar, en na 3 kwartier zijn we toch weer terug gekomen op het punt waar we gestop waren. Dat was wel erg fijn. Zondag alleen mega veel last van mijn rug.

Iedereen die ik vergeten ben sorry bij deze

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:35

raven schreef:
Tieneke, ik heb je wel gezien hoor op de show, bij Yil der paarden haha maar yil is af en toe een kip zonder kop went vanzelf :+ :j

Wat zeg je me daar?!!! >;) :D
Afbeelding

Opfok ben ik wel van, niet de hele periode tot zadelmak leeftijd, maar voor half tot heel jaar prima!
Heb t met Nour zo gedaan en als Zaar blijft gaat die ook. Ze staat er eigenlijk al want waar ik nu met de dames sta heeft Nour ook half jaar gestaan. Lekker in de polder, kon m elke dag zien, eruit halen ging op dat stuk grond niet maar hierdoor wel ff helemaal paard zijn in een kudde en stukje harden, ik vind t niet verkeerd. Heb toch idee dat ie er gezonder en harder uit gekomen is. Hij is sindsdien nooit meer ziek geweest.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 15:43

YildizArabs schreef:
raven schreef:
Tieneke, ik heb je wel gezien hoor op de show, bij Yil der paarden haha maar yil is af en toe een kip zonder kop went vanzelf :+ :j

Wat zeg je me daar?!!! >;) :D
[ Afbeelding ]

Haha calimero is hier niet van toepassing Yil t is niet "ik ben klein en jij bent groot das niet eerlijk" t is dan eerder "ik ben fors en jij bent slank" :j :j :') :')

Maar je hebt nog met Tieneke staan praten hoor. Geeft niet dat je het niet meer weet, dat wordt ook jeugd dementie genoemd. :D ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:01

Ego post
:( Priska is niet meer drachtig helaas :(

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:07

Wat balen zeg Woogy :(

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:32

Woogy schreef:
Ego post
:( Priska is niet meer drachtig helaas :(

Snotverdrie... Echt super naar... ;(

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:54

He bah wat balen! Pony was ook al niet gelukt toch?

Ik ga straks even verder reageren.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:01

@woogy bah wat balen verwacht je nu van anderen nog wel veulens?
@eliene, ik heb wel goede dingen gezien van opfok vooral dat de natuur goed zorgt voor rangorde, respect en regelmaat, meenstal brachten wij de veulens tot 2 jaar weg en dan va 2 veel in de handen tot 4 en dan pas met zadeltje beginnen etc maar ieder paard is weer anders, de minis houden wij aan houden maar zetten wij ook in kudde vormen maar ook weer op leeftijd/geslacht ingedeeld
@raven en Tineke :(:) :(:) :(:) :(:)
@Annika doortje is een leukie en die gaat cker een leuk huisje vinden

Hier vanmiddag de eerste van de 2 mini dames laten scannen en ze was mooi drachtig, duimen dat alles goed gaat al zoveel pech gehad met haar en ze is toch wel mijn oogappeltje

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:09

Ach ja ik heb al weer afspraken staan met vier (!) andere stallen voor maandag := dus we zoeken vrolijk verder. Een daarvan is een opfok waar we wel welkom zijn, de andere drie zijn pensionstallen met veel weidegang. We zullen wel zien wat het wordt.

Ja, Joyce, van harte gefeliciteerd met de dracht van je mini :) ik zag het voorbij komen op facebook, echt leuk.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:11

Aleeneh schreef:
Ach ja ik heb al weer afspraken staan met vier (!) andere stallen voor maandag := dus we zoeken vrolijk verder. Een daarvan is een opfok waar we wel welkom zijn, de andere drie zijn pensionstallen met veel weidegang. We zullen wel zien wat het wordt.

Ja, Joyce, van harte gefeliciteerd met de dracht van je mini :) ik zag het voorbij komen op facebook, echt leuk.

Gewoon inderdaad kijken en vergelijken.
Wil je perse gemengt?
Kijk wel goed of er geen dekkende ruinen tussen zitten :')
Ik zie dat om me heen steeds vaker :+

Lisa ...Jezus mooi klote, dek je opnieuw?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:13

Gemengd qua leeftijd of geslacht? Qua geslacht liefst merries, maar ruinen kan ik ook mee leven. Qua leeftijd liefst gemengd, maar alleen jong grut is ook prima.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:14

Aleeneh schreef:
Gemengd qua leeftijd of geslacht? Qua geslacht liefst merries, maar ruinen kan ik ook mee leven. Qua leeftijd liefst gemengd, maar alleen jong grut is ook prima.

haha op die fiets :+

Ja zo zou ik het ook doen inderdaad :j

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:25

@Eline: Ik zou ook graag met mijn jonge guppie willen kroelen als ik daar zin in heb. Zoals een aantal al hadden gezegd zou ik eventjes verder kijken of er een vergelijkbaar aanbod is, waar je zelf ook wat meer 'inspraak' hebt. Misschien iets net over de grens bij Enschede? (Duitsland?)
Wat betreft opfok ben ik wel een voorstander van verschillende leeftijden, dus niet een hele groep jonkies alleen.

@Amy: Mocht je ooit wanhopig worden, heb je in ieder geval een kudde Arabieren op twee benen om uit te kiezen! :+
Heb ook wel een aantal Arabische mensen op Facebook. En ach, ze plaatsen zo af en toe wel een leuke foto, ook leuk!

Nogmaals gefeliciteerd met jullie trouwdag Joyce! Ik had de mooie foto's voorbij zien komen, lief!
En ook gefeliciteerd met de dracht van je mini!

@Annika: Wat jammer dat die dame niet doorging, klinkt wel ideaal! :) Wie weet komt ze er ooit nog op terug.

Afbeelding

Mag ik jullie voorstellen aan mijn kleine vriendje <3
Bonjoy @ [ITP] Straight Egyptian arabian colt, Tameri Munir!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:31

Eline, succes met je zoektocht. Ik hoop dat je een fijne stalling/opfokt tegenkomt :) Gelukkig staat ze tot nu toe gewoon nog lekker fijn :)

Haha Annika, lekker dan van die hengstige zeikerds. Daar valt Djuun gelukkig wel in mee. Ze wordt in de omgang veel knuffeliger, maar ze kan zo die eerste dagen (er tegenaan) een beetje zeurderig worden met rijden (alles eng vinden enzo).
Welke osteopaat heb je laten komen :) Goed dat je alles even heb laten checken :)
Jammer dat die ene bezichtiging niet doorging! Ga je nu zowel Doortje als Dos verkopen of wil je één van de twee wel houden?

Balen zeg Lisa!

Joyce (Raven), balen van de pijn in je rug! Klote is dat -O-
Maar wel super van het rijden zeg!

Joyce (Asal), gefeliciteerd! Hopelijk mag dit keer wel alles voorspoedig lopen! Welke hengst is het geworden (of had je dat wel eens gezegd?)?

Joyce (Bonjoy), gefeliciteerd, wat een lief bekkie :)

Vanavond een engeltje tijdens bakwerk <3 Nu ik nog fatsoenlijk leren zitten en dan gaat het nog wat lijken..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:33

Wat fijn dat je goed hebt gereden! :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:36

Nou, goed niet hoor _O- Paard was fijn en braaf :P
Aan mezelf valt nog genoeg te sleutelen, tijd voor weer een lesje denk ik :o

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:37

Haha dat ken ik. Loopt paardlief goed, zit ik er zelf vreselijk op _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:43

Ik erger me vooral aan mezelf in de galop. Heb het idee dat ik Djuun enorm in de weg zit en ik kan zelf ook gewoon niet fijn ontspannen. Aanspringen ging beide zijdes trouwens wel fijn, maar dan het doorrijden hè..

Maar goed, heb geen ambities voor wedstrijden ofzo, dus komt allemaal wel weer goed. Hopelijk een blessure- en zadelprobleemloos jaar voor ons. En we hebben een bak die nu veel meer water kan hebben dan voorheen, dus hopelijk ook gewoon heel de winter doortrainen :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:44

Mini s drachtig = ieniemienie veulentjes :j *\o/*
Als ik me eigen stallentje hebben wul ik er ook zo een bij :D

Siel lekker gereden...dat sleutelen is herkenbaar :j
Ik ga wss morgen er weer op.

Bonjoy Joyce nogmaals gefeliciteerd.
Mag ik vragen waarom je opeens een veullie kocht?
Werd je verliefd :D

Vandaag kwam me neef opeens langs om Foto's te maken van Mo.
Dus even soort van opgemaakt met olie...heb dat spul voor shows thuis liggen.
Zitten geloof ik best weer hele stoere foto's bij.

Morgen denk maar een ritje op hem maken :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:49

@Ersilia: Het 'niet in de weg' zitten is inderdaad het belangrijkste! :) Ik heb voor mezelf ook wat punten om aan te werken, met name gericht op mijn zit. Je bent nooit uitgeleerd wat de paarden betreft, hihi!

@Jessica: Dat mag! :D Hopeloos verliefd, was helaas niets meer tegen te doen, haha!
Ik ben benieuwd naar de foto's van Mo!