[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:45

check de post boven je :)) van een paar pagina's terug was dat!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:47

Nickyyyy schreef:
Ja ik baal er aan de ene kant enorm van.. Andere kant voelt het ook nog is als falen. Maar ben ook wel blij dat ik hier nu al achter kom, bedoel was net pas begonnen. Nu uitschrijven, wachten op ene mail van mijn SLBer, en dan volgend jaar voor HBO rechten gaan.

Voel het vooral niet als falen! Ik ben ook gestopt met mijn eerste opleiding (verpleegkunde), omdat het gewoon echt niets voor mij was :) Je hebt het geprobeerd en zoveel mensen die stoppen met een opleiding, omdat het toch niet is wat ze er van hadden verwacht.
Imo is het eerlijker om het in het eerste jaar te doen, dan maar twee/drie jaar aan blijven modderen en tot de conclusie komen dat je er helemaal niet gelukkig mee bent!

Connie, wat ontzettend naar van Ken :\ Ik draai duimen hoor!

Annika, wat een heerlijke buik zie ik voorbij komen :D

Lil, super van je wedstrijdjes :D Wat een opsteker :j

Whaha Joyce, stoute Yus dus :))

Joyce, wat fijn dat je weer thuis bent!!
En jeej die foto! Was idd enorm dik zeg je gezicht!

Lol, ik had die opmerking idd wel gelezen van Katja, maar wilde er maar niet teveel op reageren _O- Gezien ik idd die aanvaring heb gehad, omdat ik mijn paard zo ontzettend mishandelde _O-

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:51

:')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:53

Nou, mn avondplanning was weer eens door de war. Kwam thuis en hoorde mn ouders al helemaal praten over bloed etc. Spirit (kat) was dus met bloedspoor achter hem aan binnen gekomen. Kat "gevangen" en ff getjekt. Eerste instantie zagen we eerst klein wondje aan zn achterpoot, maar toen zag ik dat ie nogal een gat in zn kop had, wat echt bloede als een rund. Afijn, ff gegeten en daarna kat in reismandje gedaan en naar spreekuur van DA gereden. Had geluk, was de eerste (was ook niet druk trouwens), dus was gelijk aan de beurt.
Ik dacht zelf dat hij (wéér) eens had gevochten, maar DA vond de wond daar niet echt op lijken. Hij had een soort lucht onder de huid zitten en wond was ook echt lelijk diep. Ze zei dat dat door een klap meestal gebeurd, vroeg ook of hij aangereden kon zijn, maar dat leek mij heel onwaarschijnlijk. Hij is nog geen 10 minuten buiten geweest en liep alleen achter waar vrijwel geen auto rijdt. Vermoedelijk is hij dan ergens vanaf gevallen (ik gok schutting of tuinhuis). Hij had ook al gelijk verhoging en ook nog een wondje onder zn tong (erop gebeten ws). Echt die wond bloede als een rund, hele bloedvlekken op de DA-tafel en in reismandje :+
Afijn, twee prikken gekregen en ook een AB-kuur voor vanaf vrijdag mocht het nodig zijn (anders mag ik die kuur komen terugbrengen).
Laat hem iig nu maar even alleen beneden lopen, anders kan ik straks ook nog een bed verschonen, omdat daar bloed op zit. Meneer is zwaar beledigd :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:12

handige kat Siel :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:14

Niet echt hè :+

Hijs wel echt super zielig hoor :(:)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:41

Qwh Siel, wat zielig voor je kat! :(:)
Wij zijn vanaaf ook met de kat naar de dokter geweest, hij had last van zijn keel en een hele schorre stem.
Bij de dokter bleek ie koorts te hebben en een hartruis, dus niet helemaal goed.
Ook aan de antibiotica, handig, pillen geven aan de kat, hij heeft ook een drankje wat hij elke avond in zijn mond gespoten moet krijgen, word weer een hoop lol de komende weken. :+

Con, ik had jouw post helemaal gemist.
Nu denken ze aan een maagzweer?
Is dat nog het enige wat hij niet gehad heeft... :Y)
Heel veel sterkte en beterschap! :*

Lekker Joyce, dat je thuis bent!
Dat van die opera zag ik al, ik dacht:"Die is vast wappie van de medicijnen.." %)
Je zag eruit alsof je een wedstrijdje gebokst had. :D

Andere Joyce, leuk buitenritje dus, het is dat Fuego een ruin is, anders zou ik denken dat ie altijd hengstig was.

Kat, ik had al gelijk door wat je bedoelde met de vachtopmerking, iedereen die ab een beetje kent denk ik.. :roll:

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:46

Hehe. welke kat is niet goed Miran, de grote?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:49

Balen van je kat Miran! Gelukkig is die oelewapper hier heel erg makkelijk met het geven van medicatie. Laat het allemaal gestaag toe. Sowieso is het ook echt een mietje eersteklas :+

Dacht eerst echt dat ie had gevochten, stond al op hem te mopperen :+ :(:)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:50

Hmm das ook balen Miranda :\
Hopelijk knapt ie snel op! :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:00

Het is dikkie die ziek is.
En die vind pilletjes helemáál niet leuk. :n
Martijn houdt zijn voorpootjes in de houdgreep en ik moet dan zijn bek openwrikken en het pilletje achterin zijn keel mikken.
En dan zo'n spuitje met drank in zijn mond doen als een wormenkuur bij paarden, maar bij de paarden gaat dat een stuk makkelijker.
En dan nog die geluiden die hij erbij maakt, alsof ie ons gaat vermoorden als ie loskomt.... }:)
Maar als ie weer los is geeft ie gewoon weer kopjes (misschien door dat spul) en nu ligt hij op mijn benen een tukje te doen.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 00:15

Jeetje wst een ziekenboeg hier ;(
Joyce dat is behoorlijk gezwollen..hoe kan dat zomaar?
Als het maar snel weg trekt...

Ken nog steeds in de lappenmand...heeft de da
een idee waar het vandaan komt?
Is hij ziek geworden na een woemenkuur bijv dat zie je weleens vaker...
Is altijd moeilijk bij dieren..

Jeej lil winst met je spaanse peper:p super hoor...

Katten in de lappenmand ...
Miranda je kan een kat ook in een handoek wikkelen met pillentjes geven..

Hoe gaat het met het zadel probleem van Djuun?
Mo doet het super met de kalypso...tot nu toe zeer tevereden...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 00:23

Vrijdag komt de zadelmaker :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 00:37

Letizia schreef:
Vrijdag komt de zadelmaker :)

Ben benieuwd..
Hopelijk kan het opgelost worden...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 00:39

Ik hoop het ook, Djuun staat er goed bij en het is tijd dat ze weer eens aan de slag gaat :)

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 06:59

Arme kat!
Hoop dat hij snel weer opknapt.
Miran ook sterkte met jullie kat
Dat geluid kan ik me heel goed voorstellen,die van ons deed het altijd met ontvlooien :D
Hoop dat Djuun haar zadel probleem opgelost word.
Ken heeft weer wat gegeten *\o/*
Als de kids naar school zijn ga ik weer.
Nee hij werd niet ziek na ontwormen,donderdag niks aan de hand en vrijdag bah gestopt met eten.
Vrijdag zat hij op 6 weken en moest de wormenkuur er weer in
Miran wordt wel gedacht ja,ik heb het zelf opgegooid omdat hij ook tandenknarste en hij een erg gestresst paard kan zijn
Door wormen dit leek hem zo sterk, omdat hij weet hoe hij ontwormd word hij volgt hem al het hele jaar
Hij heeft nu gisteren de wormenkuur gehad,dus ben benieuwd wat er in z'n mest zit
Was ook zo handig ene Da zei nog niet geven andere wel :+
En de medicijnen tegen maagzweer zijn
behoorlijk prijzig := heb al een grapje gemaakt tegen een vriendin begin giro 555 red Ken _O-
Maar hij voelde zich net al een stuk beter gelukkig.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 08:07

Even ego post, want ik heb een leuk nieuwtje :D. We zijn al een tijdje bezig om een veulen met Yus te fokken, maar dan moest de dierenarts groen licht geven wat betreft haar gezondheid. Gisteren is hij geweest om haar van binnen en buiten te checken......... en ze is goedgekeurd!!!!!!! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:53

Leuk Joyce, welke hengst heb je op het oog.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:05

Leuk! Een Yus baby
Welke man is de gelukkige?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:05

Zelfde vraag :j

Mag zo weer naar cursus, heb er totaal geen zin in, is een theater cursus, dus we mogen ook zelf een uitvoering doen :r Ik hou daar totaal niet van :n
We moesten ook een gedicht meenemen, ik had deze:
Rozen verwelken, schepen vergaan, theaterstukjes uitvoeren vind ik niks aan :Y)
Zal de cursusleider vast leuk vinden :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:07

hoe oud is Yus nu eigenlijk? En heeft ze al meer baby's gehad :D

HAHAHAHA Letizia! Lekker bezig :D
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 19-11-13 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:08

_O- Letiz
Ik dacht 18 toch net als mijn Ya

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:11

Ely is inderdaad heel kort gebouwd, dus ze kan de baby niet wegstoppen. Ben wel een beetje bang over hoe ze er met 300 dagen dracht uitziet, denk dat ze dan niet meer door de staldeur past :D

Nicky, het is geen falen om te stoppen, al herken ik wel dat het zo kan voelen. Ik ben 3x gestopt :x

Wat een draak, die Yus! Wat leuk dat jullie met haar gaan fokken! Heb je al een hengst gekozen?

Fijn dat je weer thuis bent, Joyce!

Connie, Dostawa lust ook geen Seniores Priores, maar als ik het meng met een kilo merriebrok, dan eet ze het wel. Misschien iets om te proberen met Ken?
Fijn dat hij in ieder geval weer iets gegeten heeft!

Ilona, Ely is ook heel aanhankelijk geworden tijdens de dracht, normaal is ze niet zo, dus is wel heel fijn!
Dos heeft ook maar een heel dun vachtje, maar toch heeft ze het nooit koud (ze staat zonder deken). Waarschijnlijk gewoon een heel functioneel vachtje. Ely is een echte ijsbeer.

Arme kat, Ersilia!
Ik hoop dat de zadelmaker jullie weer op gang kan helpen met Djuun!

Gisteren eindelijk weer iets kunnen doen met Ely, de paddock was weer lichtelijk begaanbaar. Dus hup met haar Welsh A-vriendje erin gezet en ik had niet eens de tijd om zijn deken af te doen, want ze gingen al met z'n 2-en als debielen tekeer, rennen, bokken (ziet er heel bijzonder uit met die dikke buik haha). Alsof ze nooit buiten kwamen haha.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:16

Haha Annika leuk rennen met die bolle buik. Ik ben ook benieuwd hoe ze er aan het einde uit ziet! Set is ook kort, maar een maiden dus ben benieuwd naar haar ontwikkeling.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:16

set_elkol schreef:
Haha Annika leuk rennen met die bolle buik. Ik ben ook benieuwd hoe ze er aan het einde uit ziet! Set is ook kort, maar een maiden dus ben benieuwd naar haar ontwikkeling.

Ely is ook maiden, dus die verbaast me met haar buik nu al!