Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nenaavdw

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:32

IK STEM VOOR!!!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:37

Bimmetje schreef:
CounTree schreef:
Mijn idee: Voor het NK aparte mix cq halfbloed klasse (voor min. 50% arabs, zijnde niet volbloeds) uitschrijven.
Is de betreffende mix rubriek niet NK waardig, dan gaat de rubriek niet door.

Dat vind ik idd wel een goed initiatief.

Ook dat heb ik destijds aangekaart...kwam er niet doorheen...

En dan vind ik dat je ze ook niet toe moet laten op gewone dawra wedstrijden. Waarom wel het een en niet het andere....shoot me? Dat gaat er bij mij niet in.

Dan kan je nog beter op "gewone" dawra shows een allbreed rubriek uitschrijven. Zo doen de andere rassenverenigingen dat ook.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:39

nenaavdw schreef:
IK STEM VOOR!!!

Zodra de ALV komt...opvoeren als agenda punt.
Ik wil een stemblaadje!! :D als ik dan nog lid ben

Tja en dan komt natuurlijk ook het EK sportarabs....hoe is het daar eigenlijk geregeld? Ik ben bang dat ik het antwoord al weet... -O-
Maar bij dat EK is e.e.a. toch al zo krom als het maar zijn kan...Alleen pleasure, reining en trail krijgt een EK titel, de rest niet _O- Al doen er 100 mee en je bent eerste in bv de Versatile....das dan pech dat heeft geen EK titel, staat niet in het "groene" boekje. _-:( Dat EK is duidelijk niet met zijn tijd meegegaan.... :(:)

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:22

Pffff lekker geregeld!!
Als ze nou gewoon even een voorbeeld nemen aan de VS!
Daar gaat het wel zoals het moet!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:47

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:20

Waauuuwww!!
Zo hoort het! Ik krijg het vermoeden dat wij met z'n allen aan de verkeerde kant van de wereld zijn geboren haha!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 20:09

Gaaf hè Scottsdale? :D

Ok gaaf: in het Brabantse land op koeien jagen! *\o/* :P
Vandaag weer zo leuk gehad met Nance, Cyann en natuurlijk Jes die alles georganiseerd had voor de cowclinic bij Wendy van Osch! _/-\o_
Vanochtend vroeg dus met drie trailers en drie Horsies vanuit Dn Dries afgereisd naar Venhorst. Was echt weer gaaf! Helaas Tie niet meegenomen (is al behoorlijk zwaar aan t worden) en dat was wel jammer, want Maris (die zelf meereed op haar snelle Zoe) had een collega fotografe/vriendin meegenomen die echt MEGA mooie pics heeft gemaakt! Echt vet!
Minder leuk is dat ik dus echt t n zwaar verrotte conditie heb: kon steeds na een sessie zo ongeveer aan de beademing, echt erg... -O-
Ook Nance was lekker fanatiek, hebben t echt leuk gehad en wat mij betreft wéér voor herhaling vatbaar!

Morgen staan we er ook weer goed op: Gezellig dagje met Clau! Helemaal zin an! Drunense duinen wordt weer onveilig gemaakt, lol! {:}

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 22:04

Hey beste westernliefhebbers, ik zit te denken om met mijn jongste merrie mee te gaan doen aan de westernsnuffeldag, zag dat dat in november is, ze is dan 6 mnd drachtig. Weten jullie waar het word gehouden?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 23:20

Hihi die yil is een watje! :P
Nancy was super fanatiek en ook cyann en wat deden jullie het allemaal weer goed zeg!
Vond het jammer dat ik niet mee kon doen, maar ben blij dat ik er wel was. :D zo gezellig!

Binnenkort krijg ik weer nieuwe datums door van wendy. Dus gaan we weer plannen! ;)

DMhorses, leuk dat je intresse hebt in het western rijden.
Hier is een mooi topicje over de snuffeldag.
[WN-EV] [CLINIC] 3-11-2013 Ermelo WESTERN SNUFFELDAG

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:50

CounTree schreef:
als ik dan nog lid ben

Huh?

Toch blijft ik het net als Nancy raar vinden. Trek dan één lijn: alleen Arabieren op shows én NK, of minimaal 50%'ers welkom op beide. Ik ga er toch nog een agendapunt van maken.

Klinkt weer goed Yil! Foto's?!

@DMHorses: wees welkom! *\o/* Het is in Ermelo, precieze tijden, programma en kosten komen er nog aan.

Ik ben vandaag in de nieuwe trailtuin van the Mexican Ranch geweest en Daan heeft me wederom verbaasd!!! *\o/* En ik mezelf ook een beetje. De bedoeling van dat ik de trail alleen in hand zou doen, maar toen ik er na de PL en de HMS toch nog op zat, dacht ik: laat ik 's kijken hoever we komen. Als ik de bibbers krijg, spring ik eraf en ga ik gewoon aan de hand verder. En we hebben gewoon het matras, twee opsprongen + afsprongen en de brug onder het zadel gedaan! *\%/* Wát een braaf dier is het toch! Zelfs de wipwap gedaan. Wel aan de hand, want dat vond ie nog niet echt een succes, maar hij deed het wel! Zo'n knap Danebeest! <3

Oh en nog een hele leuke Basgier-merrie gezien Nancy! :D

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:29

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:52

Daar hoor ik graag meer over :D Vertel vertel vertel Canisia!!

Beetje uit de richting voor ons Clau, maar topinitiatief weer!!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:42

Wow, canisia heeft het top gedaan zeg!! Gefeliciteerd meid!

Claudia, leuk initiatief, maar ook voor mij nogal uit de richting en ook beide niet echt mijn richting/ding qua discipline.

Marije, wat goed zeg van danebanaan!! ;)
Komt helemaal goed met jullie 2tjes. :D

De cowhorse clinic kunnen we wel zeer geslaagd noemen! Wat een fanatieke groep hadden we.
Het was gezellig en een paar overfanatieke ruiters (Nancy) of paarden (van Mariska en Yvonne?) hihi
Was iig super leuk dames! Cyann was super gedreven en reed zeer netjes en beschaafd!
Toppertjes!

Dus voor diegene die ook graag eens willen cowhorsen of nog een keer willen....
Ik krijg binnenkort nieuwe datums binnen van wendy tot december. Want dan krijgen we winterstop.
Hou de berichten goed in de gaten! ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 23:40

Yep Koe vatten was kei gaaf hey! Zeker voor herhaling vatbaar. "dat kunnen we nog wel eens een keertje doen mam, dat was leuk!"

Wauw Marije, wat goed zeg!! En zo te horen een bizar gave trailtuin!! Wat flink wat uitdagingen. Jaja die Daantje komt er wel. :j Basgier merrie??...en dan niet ff vertellen welke?? Mijn nieuwgierigheid is weer gewekt..... :D

Enuh Ja Marije, dat ben ik zeker aan het overwegen.
De lidmaatschappen rijzen hier de pan uit...2xDRHA, 2xNRHA, 1xAPHA, 1xWRAN, 2xDAWRA. Dus daar waar ik zo goed als geen gebruik van maak, kan ik dan beter schrappen en elders investeren in de sport. Vorig jaar begonnen met het AVS, daar deed ik al jaren niets mee.
Zelf zie ik me bv geen NK Arabs meer rijden, dat wil Cyann graag doen. Met twee paarden reinen (cyann op de ene en ik op de andere) met zo weinig paarden ertussen komt de prestatie van June niet ten goede, dus gaat absolute niet werken en is qua groming/coaching ook niet handig. En dus kan ik dan het geld wat ik uitspaar door een lidmaatschap op te zeggen beter investeren in een extra onderdeel tijdens het NK of zoiets :P . En mocht ik me opeens bedenken, dan is weer lid worden zo gepiept.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:25

Da's ook waar, en kan het me voorstellen. Maar het zou wel jammer zijn...

Enneh, ik pb even!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:02

Aah zag alweer paar gave foto's voorbij komen van de koeitjes! Gaaf gaaf! Wij gaan ook zeker ooit nog een keertje meedoen hoor, maar denk volgend jaar pas weer. Jut en jul zijn al aardig veel op stap geweest dit jaartje en hun 'vakantie' is nabij :)

Whoehoee super marije!! Super Daantje!! Ik zei het nog vorige week, van hee wanneer ga je trail onder het zadel starten :o En tadaaa! Volgend jaar trippelen jullie tweetjes zo door het parcour heen! Je zag in Huis ter heide met de in hand echt alweer zo'n verschil met vorige keer! *\o/*

Oohh en wat een complimentjes whihihi :oo Zooo geweldig ging het nou ook weer niet hoor! Bij de ssh merkte ik dat veel mensen kleine details niet wisten of niet serieus namen. Voornamelijk met hun eigen houding of plaats t.o.v. hun paard, dus daarop heb ik denk ik de meeste puntjes gescoord. Mijn eerste opstelling bij de start ging overigens dramaatisch, want er stond opeens een shetlander (jaa een shetlander deed mee met ssh) naast haar en ze begon te snuiven en te dralen joh! Kon haar blik niet van die shettie afhalen! := Gelukkig was dit voordat ik geknikt had en deed ze de rest voorbeeldig. Ookal zal shamitje nooit zo mooi zijn om aan de hand te showen als al die gespierde quarters :( maar hoefde haar tenminste niet vooruit te sleuren of terug te trekken :o
Bij de trail was ik zoo verbaasd over het niveau.. echt niet normaaal! Paarden die over geen enkele balk gingen.. half de lucht in gingen voor de brug, mensen die 10minuten over het hek deden.. De jury heeft 4x moeten ingrijpen om mensen eruit te halen of om het onderdeel te laten overslaan |o
Shamitje maakte weer een mooie mikado van de jog over en sprong over beide balken met de lope over := .. Maar buiten dat, ging de rest vrijwel foutloos. (overigens in het regelboek staat bij een lope over van 2 balken parallel dat de afmeting 2m moet zijn, hij lag nu bij ons op 1m...:?) Uiteindelijk zijn we met zijn 3tjes geplaatst van de 15 deelnemers, de rest allemaal gediskwalificeerd..
Pleasure ging wel oke. Durfde haar niet te veel los te laten, omdat ik haar dan bij de galop kwijt zou zijn. Dus ze liep eigenlijk te veel opgekruld, maaar had de galop een stuk slechter verwacht en die ging heel netjes :D En zelfs nog een 5e plaatsing! Bij de pl en hms lag het niveau overigens wel weer redelijk normaal. Tijdens de Hms was ik bijna te laat :+ en daardoor werd het meer een gestreste race door me pattern hahaha, maar toch ook een 6e plaats! Pl en hms waren iets rond de 23 deelnemers geloof ik zo.
Dus jaa ben zeker wel blij hoe het is gegaan en heel trots op me meissie! :D Volgend weekend is Robina er ook weer bij en gaan we met zijn jut&jul in Woubrugge een double judged starten.. Ben benieuwd.. Het niveau zal dan verwacht ik wel een stukkk hoger zijn :oo

Nadesh heeft het vorig weekeind bij de DAWRA overigens ook suuuper gedaan. Vooral met trail gaat hij met sprongen vooruit. Maar ben benieuwd hoe hij het a.s. zondag gaat doen met meer drukte, langer wachten en lastigere patterns.

Oepssie dit is wel een heel lang verhaal.. Heb ook afgelopen twee weken echt geen dag vrije tijd gehad, mede doordat zuslief op vakantie was, dus kon nu eindelijk weer even bij lezen en ervoor gaan zitten

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:41

Ja echt super Canisia, had e.e.a. al op facebook gelezen. Tof dat jullie er ook zijn a.s. zondag. Cyann start voor het eerst met de dochter van June de SSH en IHT. Paardje is 3 jr. Ben zooo benieuwd of ze het volste vertrouwen zal hebben in Cyann in die vreemde omgeving. Ze is super gevoelig en ziet alles.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:04

weet iemand hoe het zit met de kalender??

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:08

Het stemmen is gesloten, dus ik denk dat ze nu met de rest van het proces bezig zijn. Je zou Krista of Angela een mailtje kunnen doen als je erg nieuwsgierig bent :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:10

Net gedaan. ;)
Het stemmen is inmiddels al een maand gesloten en het is inmiddels oktober.
Dus inkopen doen voor de sint begint nu wel al.... vandaar dat ik een beetje ongeduldig word.
Ik heb een winkel namelijk. :+
Laatst bijgewerkt door Bimmetje op 03-10-13 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:12

Neeeh geen maand toch? 19 september kon je voor het laatst stemmen, dus da's twee weken geleden.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:14

owja ik zie idd de 18e staan. Hoe kom ik dan bij 4 september?

edit: was voor het insturen. Solly Y;(

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:57

Geeft niks :D

Ik ben ook errug benieuwd naar het eindproduct :j

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:46

Rije schreef:
Geeft niks :D

Ik ben ook errug benieuwd naar het eindproduct :j

Ik ben vooral nieuwsgierig naar de winnaars! Wie komen er nu in??

Voor welke datum moest je nu doorgeven hoeveel kalenders je wilde afnemen?? Ben die email kwijt, heb angela nog een berichtje gestuurd vorige week, maar niets meer gehoord.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 08:08

Weet ik ook niet Nancy, maar ik zou graag eerst eens weten hoe die er als totaalplaatje komt uit te zien. ;)
Dan pas ga ik naar aantallen kijken.

Heb helaas ook nog niks gehoord van angela.