[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:04

Ik vind hem er goed uitzien hoor Katja!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:05

:D thanks! weinig Arabisch aan maar who cares, mijn grote trots!

leuk trouwens dat Azi schimmel wordt :D Ik had het wel verwacht

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:07

Daarom! Ben heel benieuwd hoe hij uitgroeit en verkleurt! :)

Ik vind het ook wel leuk, ieder seizoen een ander paard! :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:46

Wat cool Manon! Ben benieuwd, laat je wel wat zien hier? :D Wat rot zeg van je oude poown ;(

Ze is echt goed gelukt Yildiz! Je kiest ook wel de aller lastigste omstandigheden uit om te oefenen haha!

Top Esmee dat het uiteindelijk is gelukt. Nog wel ff spannend dus, duimen!

Jaaaa daar is de Deutscher weer 8-) Hinnekt ie inmiddels al duits? Nee ff zonder ongein, hij is flink veranderd zeg!

Hey Joyce! Gaaf dat je toch nog ff bent geweest! Ik zocht een livestream maar kon niks vinden :roll: Had graag nog even gekeken. Mooi halster hebe je ook gescoord!

Ben benieuwd Gelske hoe hij het nu op blote voetjes gaat doen.

Vandaag les gehad van m'n juf. Nou ik kan jullie wel vertellen dat ik straks een Z-proef in stap kan rijden :Y) Beginnetje gemaakt met schouder voor, pakt ie erg leuk op! Nu bezig met het schrijven van m'n digitale second opinion, toch best lastig om echt álles erin te zetten en niks te vergeten |o

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:48

Haha Nicky ik was vandaag op de verjaardag van mijn oma en alle oude dames maakten die grap, of hij al Duits spreekt :P (wil jou niet oud noemen hoor :D )

Wat een leuke les heb je gehad dan! Succes met je second opinion :j

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:52

Set_Elkol schreef:
Haha Nicky ik was vandaag op de verjaardag van mijn oma en alle oude dames maakten die grap, of hij al Duits spreekt :P (wil jou niet oud noemen hoor :D )

Wat een leuke les heb je gehad dan! Succes met je second opinion :j

>;)

BratzArabian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:53

YildizArabs schreef:
Hey Joyce! :wave:
Leuk wat van je te horen! Super gave pic van jou en de meisjes en mega handig zon klein koppie fits all hihi! Weer mooie halsters geshopt cool! Jij kon toch zelf ook hele mooie maken?
En ja, Tie loopt weer super zowel op harde als zachte maar ik houd me aan schema van DA en elke week 5 min uitbreiden, half jaar lang. Better safe then sorry!
Weitje wel wat groter gemaakt voor d'r nu.
En ja soms moeten dingen gewoon niet zo zijn, volgend jaar nieuwe poging, nieuwe hengst. Wel wat ideetjes maar nog niks definitiefs. Vandaar lekker hengsten kijken. Mochten jullie suggesties hebben? Geen justice, geen CA/scid dragers, hoogbenig, geen straight russian, Bey Shah/Bask, Ali Jamaal of Marwan al Shaqabloed ja graag!, budget ongeveer 3.000€ en verdorie iets wat kan lopen! Zoek een hengst die haar hoofd verbeterd, dus kort en dishy. Niet te kort in de rug. Karakter vind ik ook super belangrijk. Reacties/suggesties via PB mogen altijd! ;)

Katja hij ziet er goed uit! Jaarlingen zie ik ook liever wat schraal, Zahra is nog veel schraler nu maar glanst als een spiegeltje. Das t voornaamste!

Oh jee had er beetje overheen gelezen! Wat fijn dat je haar terug kunt halen. Rij soms ook wel eens voor anderen tegen 0,60 p/km maar naar Zwolle vanuit Brabant wordt dan toch n te dure grap denk ik. Wellicht op FB berichtje plaatsen? Zijn vast wel mensen te vinden?

Op moment is het een ramp kwa hengsten. Met name in Nederland er staat vrij weinnig!
Je zou Bem bom (aurid) even kunnen benaderen. Zei hebben enorm gave paarden.
Heb wel een aantal leuke dieren gezien die ik in de gaten hou.
Heb er een voor je. Ik kreeg er kippenvel van toen ik hem zag lopen. De eigenaressen heeft er nog eentje maar helaas daar zit Bey shah/ en zit gazal al shaqab in. (wel staat die momenteel in belgie voor het show seizoen, idiaal om eens te gaan kijken)

Tchaata matisse

http://www.allbreedpedigree.com/tchaata+matisse

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

offsprings

Afbeelding

Afbeelding

hoop dat je hiermee iets kan :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:56

haha Nicky :D wel leuk dat je hem veranderd vind, ben zo benieuwd naar volgende week!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:10

Thx Vic, fijn dat je meedenkt, die kan idd gaan als de brandweer! Heel gaaf! :wow:
Maar ik denk te zwaar voor Tie, die heeft echt iets elegants nodig, meer Egyptisch denk ik erin.

Wacht nou maar eens rustig af Katja, wil dat ventje van jou wel eens zien als ie 5 of 6 jaar oud is! :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:11

hihi Yildiz dat is toch niks voor mij, rustig en afwachten! maar ik denk het zelf ook hoor, dat het nog erg kan veranderen :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:12

Hihi, I know... :D En toch zal je dat moeten! ~~}> :P ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:14

:+

oh en trouwens, ik heb geen brood gegeten van fokken met Tie :o maar zag dat ASE Marajo terug is, die vind ik best gaaf.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:16

Die is ook gaaf! Maar ook te zwaar voor Tie ;(

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:19

echt? wat jammer

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:22

Yildiz, ik zie dat ik je berichtje helemaal gemist heb! Volgens mij hebben we tegelijk gepost.

Ik zal morgen eens kijken of ik nog wat weet voor Tie! Zoals ik in mijn berichtje al vroeg, waar gaan jullie hengsten kijken?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:25

Oh fijn Roma! Niks leuker dan mannen kijken! :D
We gaan een tour de la Belgique doen, verschillende studs oa schoukens

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:31

Geef Lahabbi een knuffel van me ;)

Oja, ik had in mijn berichtje ook gereageerd op je vraag of de dames wel binnen kunnen als Mausi moet bevallen. Pff, nog bijna twee maanden wachten, wil echt nooit meer een september veulen, maar waarschijnlijk volgend jaar nog een keer.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:45

Ja super geregeld Roma! Ik ben benieuwd hoe alles eruit komt te zien als t klaar is! Foto's maken hoor! En tja, soms heb je t niet voor t kiezen... Ik wilde geen vroeg veulen meer maar ga komend seizoen toch vroeg beginnen nu (wel pas eind maart/begin april).
Zal ik doen! :)

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:10

Ook langs Jadem? Was er bij een hengstenpresentatie, veel moois gezien, oa Enzo, Padrons Psyche en Qr Marc. Maar was laaaaang geleden haha.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:24

Eerst maar een bijlees van mijn kant vanmiddag denk ik dat ik wel even een update van mijn kant geef ;)

Manon Jammer van je oude poown maar ik geloof dat het ook qua vervoer wel goed zal komen(zag je oproep op fb voorbij komen waar al diverse reacties op waren ik heb je ook een vriendschapsverzoek gedaan ben ook erg benieuwd naar de foto's)
Gelske he wat een domper met de paarden zeg bah wat naar, heb je haar ook al laten testen op PPID en misschien toch foto maken van dr voeten zodat je van daaruit ook meer zekerheid hebt in hoeverre de HB eventueel schade heeft aangericht of dat dat beeld misschien wel positief uitpakt.
en weer leuke foto's enne zo op de foto's van t rijden jezelf niet zo neerhalen hoor ziet er netjes en lekker genieten toch ;)
Nicky voor jou ook wat een klotennieuws gelukkig dat die echo verder wel positiever was en je hierdoor wel met de KS bezig kunt houden om dat onder controle te krijgen!

en jaloers op al die zeefoto's zo gaaf !!
Roma wat heerlijk zo'n vader die het klussen als hobby ziet, prijs mijzelf hier ook gelukkig met een paps die dat ook allemaal wil doen altijd, en hihi een echte boevenbaby dus komt ook wel weer goed iig al beter nu dan als hij volwassen is dan word t iets lastiger ;) en gelukkig lijkt het met jou patienten ook weer beter te gaan!

Ook van Mish gelukkig alweer wat positief nieuws en hopelijk blijft dat nu ook zo en komen er enkel nog positieve dingen.

Katja leuk leuk die dagen ertussenuit echt even lekker tijd voor jezelf en dan volgende week ook weer genieten van je kleine vent al geloof ik dat ie heel hard aan het groeien is en ach tsja dat hij dan daarbij wat schraal oogt uhhh hij is bijna een heuse naarling dus harstikke normaal des te nieuwsgieriger ik word hoe hij uitgroeit, en je ladies zien er toppie uit wat word Blue al mooi volwassen en ze toont groter dan ze is!

Joyce heeft weer een paar gave halsters erbij, en de kleine toch een schimpie op naar ieder seizoen andere looks altijd leuk die toverballen, en haha je kleine man een echte clown hier loopt er ook zo 1 rond :+

Vic gefeliciteerd met de resultaten in Strohen ook erg leuke plek om even te vertoefen, wij hebben daar ook eens bezoekje gebracht wilde ook best wel naar show maar komt steeds niet uit doordat we nog zoveel andere dingen steeds moeten.

Miran hebben jullie trouwens veel last van de dazen want dan is een nat pak halen met rijden weer minder erg blijven die rotbeesten ook weg, en het lijkt erop dat Fu toch steeds een beetje meer volwassen aan het worden is en je steeds meer met hem kan doen maar dan moeten ze wel dat enge prikkeldraad weghalen dat vind ik ook doodeng.

Yil had ik al een berichtje gedaan omdat wij ook op de voor haar gehate kleur na }> haha ook 1 hebben staan die aan haar eisen voldoet :D hij is dan nu net 2 jaar maar volgend jaar ook 3 en Yil is welkom om bezoekje te brengen je zou dit idd ook in combinatie kunnen doen om bv ook bij Bembom langs te gaan waar die van Aurid zelf ook staat.
En over de grens vlakbij Strohen staat natuurlijk ook BB Jawhar El Than paps van Mas
Afbeelding
Dus Vic vind je opmerking beetje jammer(en ben ook erg benieuwd waaruit je dit allemaal opmaakt ), want ze zijn er zeker wel, en ook zeker door KI zijn de afstanden ook minder problematisch.
En heerlijk het hengsten zoeken *\o/*

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:01

Zo ik kom ook maar weer eens onder me steen vandaan.

Katja hij ziet er goed uit hoor, zo te zien heeft die het er best naar zijn zin.

Joyce wat een gaaf halster heb je gekocht zeg.

Gelske ik ben benieuwd hoe sjaak het gaat doen zonder ijzers.

Nicky wat balen van je uitslag met Dayem, wat een gave foto's op het strand zeg. Als ik dat zie mis ik het strand wel.

Yil wat is het toch een knap ding. Veel plezier vandaag

Manon mooie foto's van je zelf op fb zeg echt gaaf. En wat super dat je je mini kan halen. In welke regio staat ze nu?

Roma wat super dat je pa er zoveel lol in heeft om de stallen op te knappen.

Vic gefeliciteerd met je behaalde punten in Strohen.

Brenda had ik al gesproken via fb, maar wat een leukerd hier op de foto zeg

Hier erg druk geweest,

Raven heeft in de sloot gelegen en had daardoor een bloedvergiftiging opgelopen was ff schrikken maar na 4 dagen 6 spuiten zware antibiotica gaat het weer de goede kant op. Hij loopt weer heerlijk in het land. De 4 dagen dat Raven op stal heeft gestaan had Boy het wel moeilijk mee en bleef hem zoeken maar het was ff niet anders. Yacky heeft gelukkig een super vriendje in het land samen zijn ze net van klittenband, waar de ene is is de andere ook en ze liggen altijd strak tegen elkaar aan te slapen. Het is gewoon jammer dat ze uit elkaar gaan van de winter. Ik ga nog wel vragen op stal of hij er gewoon van de winter bij kan in de bak zodat ze nog kunnen blijven spelen.

BratzArabian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:42

Heel simpel Bren79 de merriehouder ;-)
Dankjewel allemaal. Ik raad het iedereen aan om een keer richting strohen te gaan.
zoveel meer dan enkel een weekend showen. De omgeving is prachtig dierentuin erg leuk.
zo vond ik kauberplatte ook ernorm leuk vorig jaar. Ook een aanrader.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:55

Bren, gefeliciteerd!! *\o/* *\o/* :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:46

Gefeliciteerd Brenda! !!

En inderdaad, binnen Nederland zijn er genoeg goede hengsten. Echter adverteert niet iedereen er veel mee :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:56

Gefeliciteeeeeerd bren <3

Paardjes worden lek gestoken hier, vreselijk

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding