[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:48

Barcelano schreef:
@ Annika: Ze staan nu in Dordt.
Ongeveer 10 km van huis in plaats van 30 *\o/*

Dat is inderdaad een gedoe je paarden op verschillende locatie's.
Balen van de rodeo...Schrok ie of was het gewoon hopaa!

Ik heb ze gecombineerd ook 30km van huis af staan haha (vanaf mijn huis gezien de ene kant 20 km op en de andere kant 10 km).
Vanaf juni allebei om 10 km afstand. Is echt een stuk fijner voor jezelf he!

Ely was flink hengstig en kan daarbij ook erg overdrijven. Blijkbaar zijn dat de ingrediënten voor rodeo haha

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:49

set_elkol schreef:
ja echt super verbaasd, ze viel bijna van Reem af.

Nou dat komt ook omdat ze nog niet zo goed kan rijden... :P :D
Set heeft van die mooie donkere ogen!

Siel, dat wordt nog een x een verassing als je naar Djuun gaat! :')
Beter je zus eerst fouilleren of ze geen schaar meeneemt... :))

Owh Annika das niet zo fijn.. :n
Fuego is ook een rodeopaard al zou je dat niet zeggen als mijn dochter erop zit.. _O-
Sterkte ermee!

Nu ga ik even naar Yus kijken! *D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:05

Annikab schreef:
Barcelano schreef:
@ Annika: Ze staan nu in Dordt.
Ongeveer 10 km van huis in plaats van 30 *\o/*

Dat is inderdaad een gedoe je paarden op verschillende locatie's.
Balen van de rodeo...Schrok ie of was het gewoon hopaa!

Ik heb ze gecombineerd ook 30km van huis af staan haha (vanaf mijn huis gezien de ene kant 20 km op en de andere kant 10 km).
Vanaf juni allebei om 10 km afstand. Is echt een stuk fijner voor jezelf he!

Ely was flink hengstig en kan daarbij ook erg overdrijven. Blijkbaar zijn dat de ingrediënten voor rodeo haha

Merrie's :roll:
Die van mij hoeft niet perse hengstig te zijn om te overdrijven :') :=

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:07

Haha Ely kan ook de rest van de maand goed overdrijven!
Merries, zucht...

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:11

@annikab whaha rodea met drachtige merrie,,die van mij doet jij tegenovergestelde is totaal niet voorwaarts en wil je been geven gaat ze er heerlijk tegen aan hangen

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:18

Fuego is geen merrie maar doet precies zo! :P
Zal toch voor de zekerheid even onder zijn buik kijken.. :+

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:25

whahah Miranda zal je raar op kijken als hij ineens van geslacht veranderd is

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:42

En hier ook alvast 1 van dezelfde meeting als Katja en Slettel(past precies bij haar die naam wat een schatje) haha
Afbeelding

En ons groepje van de middag ;)
Afbeelding

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:44

mooie fotos

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:56

Wat is Rems wit geworden!!
Lekker ding hoor.. :j
En ik hou ook van turqoise en paars.. :D
Leuke foto ook van alledrie, alleen hadden ze de spikkelvolgorde niet goed!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:58

:wave: ik liep een beetje achter zie ik :=

Wat een prachtige foto's!

Zag iets over Mirka die net deed alsof ze drachtig was.. Jammer dat t toch niet geval was, maar idd beter gecheckt voor de zekerheid dan niet :P

Hier alles zn gangetje.. Hengsten door de draden heen enzo. :+ Umoyax staat nu met ook nog 2 ruinen erbij. Vond alleen doodeng... Draden etc waren niet opgeruimd. Paar keer gevraagd maar steeds niks, dus vandaag zelf maar gedaan. Mijnenveld was er niks bij :oo Overal prikpaaltjes en lint en koord... Brr. Umoyax komt altijd lief naar t hek dus had niet gezien dat t zó erg was.
Volgens stalhouder kan Umoyax ook goed door draad rennen :') Hij ging ze binnenhalen en stond bij t tussendraad zeg maar, en Umoyax kwam heel hard aan gerend (hij zei t wel een paar keer; ''wat kan hij HARD'') en toen was Mark niet op tijd om t draad open te doen _O- Tsja, daar kan gompie niks aan doen, die heeft gewoon nooit gezien dat t draadje nog dicht was :(:) :')

Met Nashwa vandaag eerste stukje buiten gewandeld :D Ministukkie, maar toch... Ze was zo braaf!!!! :D :D

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:05

Reem heeft nog minispikkels die nog niet zo zichtbaar zijn dus ben ook benieuwd hoe het er bij haar uit gaat zien nog, en ja he vooral met dat topic wat jij poste wat een verschil zeg dat ze naast het witter worden verder ook behoorlijk is veranderd :+
En joh viel idd bijna van Reem af hoor haha en ze moet niet vergeten de groeten terug te doen :+
De fotomeeting was wel lachen ipv een wakkere Reem een heerlijk dromerige Reem ze stond gewoon lekker van het zonnetje te genieten :P en net als Slettel had ook Reem een aanvaring met het draadje door de zon zagen deze schatjes t draad niet zo duidelijk maar alsof ze zo netjes opgevoedt zijn bleven ze natuurlijk wel aan de juiste kant ervan :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:19

Ja Bren ze is ook korter geworden haha!
Mooier bespierd en wat ronder, daar houden we van!
Hoe oud is ze nu?
Fuego is doodsbang voor draad das dan een voordeel..(in het begin nog niet want ik kon hem niet uit de wei krijgen omdat hij dan bij de draad in de buurt kwam) :')

Amy gelukkig geen ongelukken gebeurd met rotzooi in de wei!
Mijn sjitpon ging gister nog door de draad (die doe ik dicht met longeren )ik heb hem een knal op zijn kont gegeven, hij schrok wel voor de verandering...hij stond gelijk in de stal. :Y)
Nash was dus lief!
Is wel makkelijk hoor als ze mak zijn buiten, ben met Fuego ook weer een poging aan het wagen. :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:27

Mirka had inderdaad de verschijnselen van een Dracht...Mss toch kriebels gekregen door het veulen :+
Maar ik gokte al dat het van het kuil was.
Heb wel al eerder meegemaakt hoor dat een merrie tot 3 a 4 x toe gescand was en toch volgens DA leeg was.
Merrie werd opeens ook dikker en bleek toch al over de 6 maanden te zijn :+

Mo heeft aardig respect voor draaidjes en zo niet dan leer ik het hem nog eens haar fijntjes O:) ~~}>
Gister raakte hij ook het draadje aan....per ongeluk.
Nou meneer werd echt pislink.... was eigenlijk te grappig voor woorden om te zien hoe beledigt hij op het draadje was _O-

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:41

Oh Umoyax heeft ook echt heilig ontzag voor draad hoor. Alleen soms remt ie te laat of ziet ie t niet goed :=
Vind t wel eng hoor.. Geeft ook niet echt vertrouwen dit. Hengsten moeten ten eerste al gewoon achter een goede omheining en ten tweede moet die rotzooi niet gewoon blijven liggen tot ik als KLANT maar besluit het op te ruimen.

Ik wil gewoon een eigen stuk..... Word hier alweer moedeloos van. Door t draad kan altijd gebeuren maar moet dan wel weer gelijk knap worden gemaakt als je t mij vraagt.. En nu is Umoyax 2, maar over een paar jaar moet ie ook netjes in de paddock blijven staan. Ben al lang blij dat t goed is gegaan met die 2 ruinen, voor t zelfde geld was t oorlog geweest..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:43

De draden waren echt heel slecht te zien bij de meeting, door het lichte zand en de zon :) beide merries gingen er bijna doorheen! Normaal heeft Setel enorm ontzag voor draden :)

Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:51

amyz schreef:
Oh Umoyax heeft ook echt heilig ontzag voor draad hoor. Alleen soms remt ie te laat of ziet ie t niet goed :=
Vind t wel eng hoor.. Geeft ook niet echt vertrouwen dit. Hengsten moeten ten eerste al gewoon achter een goede omheining en ten tweede moet die rotzooi niet gewoon blijven liggen tot ik als KLANT maar besluit het op te ruimen.

Ik wil gewoon een eigen stuk..... Word hier alweer moedeloos van. Door t draad kan altijd gebeuren maar moet dan wel weer gelijk knap worden gemaakt als je t mij vraagt.. En nu is Umoyax 2, maar over een paar jaar moet ie ook netjes in de paddock blijven staan. Ben al lang blij dat t goed is gegaan met die 2 ruinen, voor t zelfde geld was t oorlog geweest..

Dit was op de vorige stal bij mij ook...Letterlijk alles houtje touwtje.
Nu staan we erg luxe, de weides hebben bv echt behoorlijke draden er aan hangen en dan dubbel lijken een beetje op mini energie masten :')
Toch is een eigen spul wel eens streven:D

Haha wat een actie foto...draadje!! bats op de rem :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:00

_O- Dat zou met Umoyax dus makkelijk mis kunnen gaan, die remt soms net even te laat :=

Vind goede heining toch wel vereiste met hengsten.. Zeker na wat er met Kas is gebeurd heb ik best een beetje de kriebels. Na wat ik vandaag allemaal heb opgeruimd ben ik eigenlijk al blij dat Umoyax nog heel is. Zit alweer te denken aan verhuizen eerlijk gezegd _O- We staan ook nog steeds in de tijdelijke-oplossing-boxen dus t begint allemaal alweer te lijken op ''veel beloven weinig geven''. Nouja, morgen maar weer eens kijken. Verder staan ze goed hoor, maar dit soort dingen krijg ik gewoon de kriebels van. Doodeng, allemaal prikpaaltjes op half elf en waaiend draad en lint alle kanten op.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:04

Ik heb ook al een aantal stallen zien voorbij komen, schaam me er niet voor.
Ik wil gewoon een aantal dingen:

Rust
Veiligheid
Goede stal management

In regio's zoals randstad is het gewoon niet altijd makkelijk om paarden te houden zoals wij willen.
Dus fok en show gaat best moeilijk soms :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:12

Nou dat idd := Paarden staan nu van 9 tot 19 buiten... Zeker Umoyax maak ik daar niet blij mee hoor _O- Heb liever een stal waar een beetje gekeken wordt naar het weer, maar snap overigens wel dat t hier geen doen is want iedereen wil natuurlijk wat anders.

Maar inderdaad wat jij wil wil ik ook. Maar ja.. wat is veiligheid? Goed stalmanagement? Rust? Daar loop ik gewoon steeds tegenaan. Wil wat dat betreft ook gewoon het liefst heel kleinschalig zodat er ruimte is voor een beetje ''eigen ding'', dus dat er bijv de mogelijkheid is om te zeggen ''bij prutweer mogen ze naar binnen''. Ik kan ze nu zelf wel binnen halen, maar ja, t is nou ook geen doen om effe heen en weer te crossen daarvoor.

T is een hele fijne stal verder, maar meer geschikt voor recreatiepaarden zeg maar. Lekker hele dag buiten, weer of geen weer. Niet te moeilijk doen met omheining. Dat werk. Tsja, en daar kom ik aan met mn eisenpakket voor de Arabische poppetjes :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:20

Rust= Geen rennende kinderen.
Duidelijkheid voor de paarden dus eigenlijk vaste ritme...
Veiligheid = Geen rare voertuigen overal om je heen
Goede stevige paddocks
Longeer ring met fijne bodem en normale omheining
( dus niet met stro touwtjes vast gemaakt)
Stevige boxen
Management: Ruim voldoende ruw voer van goede kwaliteit bij ons 3x per dag
Mogelijkheid tot weide gang
Ritme
Welzijn van paarden staat voorop.

Nu hebben ze bij ons een veiligheids certificaat dus dat scheelt al....

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:29

Tja... ik denk dat iedere stal wel iets mindere kanten heeft maar snap idd dat het niet fijn is als de rotzooi blijft staan. Onze paarden staan thuis, maar dat betekent ook dat je alles zelf moet doen. Bij hoge uitzondering wil mn moeder Asiyah en de twee shetlanders wel buiten zetten maar die twee jaarling hengstjes durft ze niet goed, en terecht natuurlijk want het hoeft ook niet. Mijn ouders hebben een veehouderij dus het grootste gedeelte van het erf is koe-gerelateerd zeg maar, waardoor we maar één hele grote paddock hebben die gedeeld moet worden. Dat is ons nadeel, ik zie het liefst de jaarlingen de hele dag buiten maar dat gaat niet op dit moment.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:46

Wij huren een wei voor ons alleen aan de overkant en daar hebben we zelf draad om gezet met houten palen.
Ik heb in het midden (drie draden) een oranje lint die zien ze niet over het hoofd.
Bij mij zijn het gewoon de miniruin (en eerder een merrie) die gewoon door de draad gaan omdat ze het geen belemmering vinden. :x
Ik regel alles zelf, ik moet er niet meer aan denken om op een pensionstal te staan. :Y)
(dat heb ik na 20 jr. wel helemaal gehad)
Hier veel kinderen (ze staan aan een schoolplein) maar daar zijn ze nog nooit van geschrokken.. :+
joysjuh1987 schreef:
whahah Miranda zal je raar op kijken als hij ineens van geslacht veranderd is

Wat denken jullie, dit is toch een mannetje??

Afbeelding
En check z'n sixpack! :))

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:50

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:54

Pff, ben ultra gaar, net heel de dag cursus gehad. Ik ben tevens activiteiten begeleider op m'n werk en dan zo nu en dan moeten we op cursus, die zijn altijd zo suf :')
Vorige keer was het muziek maken, op den duur moesten we allemaal een instrument van de tafel pakken en dmv samenwerken een soort orkest voorstellen. We waren net de jostiband, dus iedereen de slappe lach, maar de cursusleider nam het erg serieus en werd daar pissig om, nu vraag ik je :')
Vandaag was het theater en ik vind het leuk om naar voorstellingen te gaan, maar helemaal niet om rollenspellen te spelen, 3x raden wat we moesten doen :roll:
Alsof ik dit ga gebruiken in m'n werk :n
Maar goed, we hebben het weer overleefd! Zo lekker op buitenrit met Ersiel en Djuun :)