Yep Claudia ik ga met Yildiz mee. Staart in knot, net als dressuur met eventueel wat steentjes erop, zeker bij de pleasure! hoefjes zwart lakken, snoetje gesmeerd. En ik vind die showblouse van Rods wel heeeeeel wat anders dan je huidige!! Veel vrouwlijker en tres tres chic met dat wit erbij en die bling bling details! Zal denk ik ook prachtig staan. Mooie zwarte blanket eronder met bling bling!! Zelf eventueel ff hotfixen. Verder moet al het zilver incl. beugels stralen. Paar mooie bling bling conchos achter op je chaps...en uiteraard een fonkelende bling riem.....op het NK lagen ze er voor 30 euro.
Heerlijk Glenn de paardjes aan huis! En wat gaaf dat je ze rondom kan bewonderen. Ja dromen kan je waar maken!!
Onze strandrit was gaaf! Die gekke June blijft een stoere bok hoor! Water? Okay als jij het zegt...en toen ze dat eenmaal door had, appeltje eitje, trotseerde elke golf. De andere drie paarden, tinker, paint en nirvana hadden met die golven duidelijk meer moeite. Evenals het zeil van een kite surfer. Die dat giga geval toen wij langs liepen ook nog eens ging droog wapperen. De rest van de paarden liep al met een grote boog erom heen, maar toen helemaal. En June..."pompidom...das interessant, ?? het beweegt en wappert....oh nou ik ga wel iets opzij, maar ga echt niet met een boog erom heen, loopt toch stoer door, wie doet met wat!" En dan al die honden, bij de eerste achtervolgingen zijn we nog gestopt met galopperen en honden terug gestuurd, maar daarna had ik zoiets van...."ja doei, ga natuurlijk niet 2x dezelfde hond terug sturen. Das pech nu is jullie hond een eind weg (tja moeten ze maar aanlijnen, tis nog niet 1 okt)" June lekker spetteren door dat water, lekker voorop! Dus wij waren niet nat. Hetzelfde met de galop...June was veel en veel sneller dan de rest, ze hield nog in voor Nirvana...dus de andere mochten June der zand opvangen whahaha. Wat een lol. Zelfs toen ik ze een voorsprong gaf...binnen no time, kwam ik met een rotgang de andere 3 voorbij! DOEIIIIIIII. Zo'n Lol gehad. En wat waren ze allemaal braaf! Behalve de tinker, die wilde op een gegeven moment niet meer en ging staken haha lekker eigenwijs ding. Gelukkig bleef die makkelijk alleen bij de guys die bij de strandtent zaten en konden wij nog ff door. De mannen hadden ons gedropt bij het autostrand (oostvoorne0 en vervolgens elders (rockanje) weer opgepikt, dat was wel gaaf. Alleen daar kon je eigenlijk niet echt met paarden van het strand af. Daar was een brede trap, maar gelukkig ook een speciaal pad voor rolstoelgangers, dus hoppa daar met onze trailpaarden erover heen. Alhoewel dat traplopen waarschijnlijk ook wel was gelukt, maar dit was n veiliger manier. Volgende keer gaan we vanaf autostrand naar hellevoetsluis helemaal langs het strand en door een duinpad, moeten we ff onder de brug door via tunneltje. Was nog druk op het strand, dus we werden behoorlijk wat keren op de foto en film gezet. We waren met twee zwarte (june en tinker) en een buckskin bonte paint en vos nirvana. Dus een bont gezelschap. Was echt leuk.
Hihi ik lees even snel bij, val namelijk helemaal om van de slaap na vandaag. Maaare nanc, net vóór 2e slag zit een ruiterpad de duinen in. Dan kom je zo op de parkeerplaats van 2e slag. Is ook echt een vettt ruiterpad! Steile hellingen zitten daarin. Dat 'rolstoelen' pad is van de reddingsbrigade en op de duinovergang is het zwaaaar verboden met je paarden te komen Hiihihi. Vanaf hellevoetsluis terug naar rockanje/oostvoorne loopt niks van duinpaden voor paarden, moet je volledig langs fietspaden enzo, maaaar ze gaan daar wel een ruiterpad aanleggen! Eindelijk! Overigens geen idee hoe lang dat gaat duren..
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-13 07:56
Klinkt heerlijk Nancy! Was Cyann er ook bij? En ook voor jou geldt: Foto's!
Wie is er zaterdag eigenlijk allemaal van de partij bij de koetjes? Wij komen met een behoorlijke delegatie vanuit D'n Dries (4 deelnemers en nog paar mensen die komen kijken (als dat mag?). Neem Tie niet mee en ben nogal eenkennig wat betreft paarden, rij t liefst op m'n eigenste, dus ben benieuwd, haha! Heb er knoerte veel zin an!
Ja ja Cyann reed mee op Nirvana. Ja wij zijn er ook om koetjes te pesten. Op paarden van Wendy. Ben alleen heeeeeel erg bang voor een zere Butt...duh. We zijn verwend door de BM's.
Leuk Nancy zo'n strandrit. Ik ben ook nog nooit te paard ophet strand geweest, heb wel een aanbod om op mijn oude merrie te gaan, maar eerst dan weer paar keer oefenen
Wij konden er helaas niet bij zijn gister in Zeist, jammer want het is zo lekker dichtbij. Volgende keer beter.
haha Nancy is bamg voor een zere kont. Bereid je maar voor dan! Ik doe helaas niet mee! Ik heb besloten om nada thuis even door te trainen op weer wat meer zekerheid en rust. Dat is op het moment ver te zoeken. Koetjes vangen doen we dus later wel weer een keer.
Glenn, ben ook erg benieuwd naar je nieuwe stek!
Yildiz, jullie 4 komen dan, Nancy en cyann en iemand met een fries.
CounTree
Geplaatst: 25-09-13 21:32
Cyann vindt het spannend..."is dat zaterdag al??" jep...."best eng op een vreemd paard" Daar is ze vast gauw overheen .... haar zere kont minder . (en de mijne) We zijn niet gewend om op "hout" te rijden......oei oei ai ai ai.
Tof dat je er wel bij bent Jes....dat wordt lachen
Vandaag weer ff geoefend met Scarlet en Cyann. 6 oktober wedstrijd bij Harry Puts bij goldenway stables, daar hebben ze In Hand Trail en Showmanship at Halter, dus .....Super benieuwd hoe scarlet zich zal gedragen. Ze is mega gevoelig, thuis is ze op zich braaf met oefenen, maar ze is een angsthaas.....Dus dit wordt een leuke oefening. Cyann was wel super trots op Scarlet, ze deed super der best.
Weet iemand trouwens of er al een uitslag bekend is van de kalenderfoto's??
Corine je hoeft toch niet te oefenen om op het strand te rijden? Het is je oude merrie!! Ik zeg gauw gaan! Op het strand rijden is net als thuis hoor, zelfde versnellingen en handrem. En ach als ze gaan, lekker laten gaan....ze stoppen vanzelf wel een keertje.
Ook maar weer wat spullen op mp gezet. chaps, beugels, deken, ...
Ik ben niet zo'n held Nancy. Na mijn val helemaal niet meer. En sinds mijn zwangerschap is mun bekken een puinhoop en als ik daar geen last van heb speelt mijn stuitje wel weer op. Laatste keer dat ik een half uurtje gehobbeld heb kon ik daarna gelijk aan de pijnstillers omdat ik niet op of om kon. Dus wat dat betreft schiet het niet echt op. En met angst op een paard stappen loopt meestal niet zo goed af Aangezien dit dus ook de merrie is waar ik vanaf destijds vanaf viel (ook al kon ze daar niet zoveel aan doen, maar toch, de rem heb ik nooit echt gevonden op haar )
CounTree
Geplaatst: 25-09-13 22:22
oh jeetje Corine, stond ik niet bij stil...Enorm balen zeg dat je nog altijd last heb. Nee dan beter niet te paard. oliebol zeg. En ja die zwangerschappen....leuk hoor bevallen via de natuurlijke weg....helaas hebben we het hier in Nederland niet voor het zeggen als je geen blauw bloed heb. Afspraak 1 bij verloskundige "Ik wil een keizersnee!" Zucht...jammer verkeerd bloed. En dat ik heel mijn leven al aan paardrijden doe en dus smal bekken.......was onzin!?? Natuurlijk! En je mag het gewoon via de natuurlijke weg doen...bedankt maar niet heus.
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-13 23:05
Mmmm... Rij m'n hele leven al paard, twee keer " heel hendig" bevallen, geen last nie... Keizersnede zou ik nooit willen (als t niet hoeft) en bevallen in een ziekenhuis (bij de tweede)... Verschrikkelijk!!! . Maar goed is voor iedereen anders natuurlijk..
Balen zeg Corine.. En op n ander paard, eentje die doodbraaf is en lekker vlak? In ieder geval veel voorpret met het oefenen!
Tsja, denk dat vooral de val waarbij ik mijn bekken toen gebroken heb me parten speelt. Naar aanleiding daarvan kreeg ik bekkeninstabiliteit en dat krijg je weer terug in je zwangerschap. Maar het opbouwen van conditie lukt niet meer, wordt telkens terug gegooid door mijn lijf, dan loopt er weer ergens iets vast Mun oude merrie is op zich doodbraaf en heeft heerlijk vlakke gangen, maar ik ben gewoon niet zo'n held meer. Ik val gewoon altijd ZO lomp
Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Geplaatst: 26-09-13 08:12
Kan ik me goed voorstellen Corine!
Pfff kinderen, laat maar. Twee katten, twee cavia's en een Daantje is voor mij genoeg hoor!
Over die laatste gesproken: zomaar een eerste plek afgelopen zondag in Zeist! In de pleasure nog wel Maar ook alleen maar omdat Desh volgens de jury niet lekker liep, dus ik zal me maar niks in m'n hoofd halen
Enneh: ik heb heus wel een showarab Deed ie zomaar toen Marijke voor de gein even de zweep met 't plasticje eraan pakte
Bij ons is het allemaal erg rustig.. De osteopaat is voor de 2e keer geweest maar ik ben toch niet blij over hoe hij loopt. Nog maar een keer bellen dus (gelukkig kost het niks ahum). Ook zitten we nog steeds op een zadel te wachten. Evelien komt half oktober weer langs.. Dat word duimen dus! Tot die tijd rij ik af en toe met het zadel van Priscilla, dus echt lekker werken staat even op stop. Ik ben maar weer extra gaan clickeren (waar Ziggy alleen maar meer bij van word. Het monster!)
Het is de bedoeling dat ik jullie binnekort bij de dawra kom pesten haha (als alles mee zit natuurlijk).
Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Geplaatst: 26-09-13 13:30
nenaavdw schreef:
Het is de bedoeling dat ik jullie binnekort bij de dawra kom pesten haha (als alles mee zit natuurlijk).
Als ik dan een zadel heb hobbel ik wel mee. (Weet niet precies hoe de snuffeldag in elkaar zit). En anders kom ik zonder poownie snuffelen. Rij met Priscil mee. Stiekem zijn Ziggy en Naz wel een klein beetje verliefd! Had ook nog wat vraagjes die Priscilla zondag al had gevraagd voor me haha.
Aaaah dan heb ik het met Priscilla over JOU gehad Ze had idd een vraag over percentages volbloed en het NK. Je mag ook gewoon weer komen kijken hoor, altijd leuk!! Ik ben ook bij de Snuffeldag
Haha ja.. Meneer Abdul heeft een arabieren naam, arabieren uiterlijk, arabieren ego , vind zichzelf 200% AV hengst. Alleen mist meneer een procent of 3 en is aantoonbaar 50% AV omdat alleen zijn vader bekent is.. Dan kan ik wel bij de DAWRA rijden, maar voor het NK (als we daar ooit komen) kan dat met hem nooit voor de DAWRA, want dan moet hij 100% zijn.. Die stomme 3 procent.. Daar had ik vraagjes over, want het is niet een arab met paint vlekken of een halve fjord ofzo.. Het is wel eigenlijk een echte rarebieren paard!
Klopt. Ik wist het niet uit m'n hoofd, maar dat staat idd in het regelboek. Ik vind het eerlijk gezegd raar, want bij onze 'gewone' shows ben je dan wel welkom, maar op het NK opeens niet meer? Hmmm.
Nee idd.. Vond ik ook al appart! Maar ik weet niet of er uitzonderingen worden gemaakt. Ik snap wel dat als een arabier ineens zwart is met sokken of hij heeft paint vlekken.. Dat zoiets de DAWRA niet vertegenwoordigd op het NK. Maar aan Zig is geen ander bloed te merken of te zien.. Het is maar 3%
Daar wordt geen uitzondering voor gemaakt vorig jaar is er al meerdere keren gevraagd om het nk open te gooien voor de (zo genoemde ) halfbloedjes, ook ivm de quarabjes die er momenteel veel lopen. Maar het antwoord was echt nee dus denk niet dat daar heel snel vanaf gestapt wordt
Bimmetje
Geplaatst: 26-09-13 18:50
en eigenlijk is dat ook niets meer dan normaal, vind ik dan. Als je een NK organiseert wat echt ras gebonden is, moeten ze zich daar wel aan houden.
Bij het shetlandpony stamboek is dat net zo bijvoorbeeld. Ik heb ook een aantoonbaar ras echte shet hier staan, maar mag ook niet deelnemen aan de keuring van het stamboek, omdat haar papiertje net niet helemaal compleet aantoonbaar is. Helaas, maar het zijn nou eenmaal de regels.
Als je dan met de hengst ook NK zou willen starten kan dat ook bij de wran. Wran is niet ras gebonden.
Ja dat snap ik. En van de WRAN weet ik. Het is gewoon wel jammer dat ik dan wel mee mag doen met alle evenementen maar bijvoorbeeld niet met een NK. En we hebben nog wel heeeeeeeeeeel veel te oefenen voor we er uberhaupt bij in de buurt komen haha.
Bimmetje
Geplaatst: 26-09-13 19:42
Ach joh, gewoon mee doen!! Heb ik ook gedaan. Het was voor ons pas onze 2e echte wedstrijd.
CounTree
Geplaatst: 26-09-13 20:06
Rije schreef:
....want bij onze 'gewone' shows ben je dan wel welkom, maar op het NK opeens niet meer? Hmmm.
Inderdaad, ik vind het al sinds dag 1 dat dat zo is RAAR! Ooit hebben we eens een NK gehad 2006 of 2007 waarbij halfbloeds waren toegestaan. In de usa heb je ook speciale klasse voor volbloedarabs en halfbloeds.
En als ze niet worden toegelaten op het DAWRA NK, waarom dan wel op de andere DAWRA shows? Behoorlijk krom in mijn ogen. Mensen met een halfbloed horen er opeens niet meer bij als het een NK betreft....ik vind dat behoorlijk banketstaaf.
Mijn idee: Voor het NK aparte mix cq halfbloed klasse (voor min. 50% arabs, zijnde niet volbloeds) uitschrijven. Is de betreffende mix rubriek niet NK waardig, dan gaat de rubriek niet door.
In het verleden heb ik (en ook andere) het al een paar keer aangekaart op een ledenvergadering, maar werd niet ondersteund. Jammer maar helaas. Mocht het ooit weer aangekaart worden, ik ben nog altijd VOOR.
Bimmetje
Geplaatst: 26-09-13 20:15
CounTree schreef:
Mijn idee: Voor het NK aparte mix cq halfbloed klasse (voor min. 50% arabs, zijnde niet volbloeds) uitschrijven. Is de betreffende mix rubriek niet NK waardig, dan gaat de rubriek niet door.