Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:35

neen het is om die bak dat ik het bedoelde! die heb ik nog niet in real gezien! bij mij is het weer al 3jaar geleden dak ik geweest ben! Thuis zal het ook open rijden worden, geen binnenbak voorzien! Alle in de toekomst, mits de piste aangelegd wordt! Was aan het rondhoren voor een reiningbodem aan te laten leggen! maar wooowww dure kost! dus dromen en sparen! lol!

ik volg en zoek uren het net soms af, voor de western en reiningarabs, en dan zag ik gisteren een filmpje van my dream reining arabian mare! shiney muscalena, die haar stijl en looks en stops en spins, echt kwijl!!
http://www.youtube.com/watch?v=CW-a0aBGHaE
(gefokt door martina hable)
Vandaag hebben ze het grind komen leveren voor de stallen, bedoeling is voor zo heel het stuk te doen! maar is nu tetst, want maanden gezocht, en gesproken en meningen en zo gevraagd, wat leg je best op de grond, als soort grind voor die paardenhoeven! ik wou iets dolimiet achtig, maar dat zou te scherp, zijn, dan spraken ze van een soort fijn stof, zand met kleine steentjes, zoals bij johanna ligt, maar dat vond ik ook niet super, dus heb ik beide laten mengen! en het is echt knap, voor eerste laag, maar zullen nog tonnen voor de komende jaren mogen komen! maar mijn idee, arabische woestijn lukt ;-)

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:51

Dat is op zich een mooie bak, maar nadeel dat je van een binnenbak naar buiten moet naar de overdekte niet gesloten buitenbak van 30x60. Dan blijf ik wanroij toch een fijnere lokatie vinden, omdat je daar niet naar buiten hoef en de wedstrijdbak is daar 30x65.

Mooi filmpje idd. Niet helemaal kapot van de spins...laat soms staan achter, maar stapt ook behoorlijk bij achter(blijft niet binnen 20 cm). Wel lekker snel!! Merrie had van mij ook wel iets meer kont mogen hebben, maar stopt als de beste.

Gister voor het eerst buitenrit gemaakt met eerst op Scarlet en daarna op Peppy. Beide achter June aan en wel aangelijnd. Scarlet liep tussen June en Nirvana in en vond het allemaal wel een beetje eng en kroop zowat in Nirvana. Bij Peppy hebben we Nirvana maar niet meegenomen, die is meesteres in verleiden ;-). Peppy liep zeer zelfstandig!! wat een brave hengst. Supertrots!!
Scarlett moest tussendoor nog ff stijl overeind toen we haar wei passeerde richting stal. Oei oei als we die ook nog eens echt aan het werk gaan zetten....BOMMETJES cq vuurwerk := !!!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 22:11

ja is niet haar beste actiemoves, maar ik bedoel die stijl, zo zouden de meeste reining arabs moeten allemaal draaien en ja mits extra billen helemaal akkoord, heb 3 quarterbilarabs, dus en malha fokt haar quaterbillen door, dus das al een goed begin! mocht er uit malha zoiets vallen met tdr white stone zou ik verry happy zijn lol dromen! woensdag nog eens scannen en dan komen de paarden eindelijk at home!!! whiii!!! *\o/* *\o/*

je zit ook al op peppy?? amaai dat gaat snel zeg! en Scarlet haar naam komt een beetje inspiratie van shiney muscalena!
Super dan gaat Scarlet een echt reiningkanon worden mss ;-)

geen pics?,

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 22:55

Na joh die peppy is zo'n massale spierbundel en loopt steviger dan Scar en is groter ca 1.55! Net een blok beton. Nergens bang voor. Dus nu ging voor de 3e keer in zijn leven het zadel erop. Erop zitten was al helemaal geen probleem vanaf de eerste keer niet. Longeren doe ik eigenlijk zelden of nooit met jonge paarden, niet echt mijn ding. Hooguit om ff aan het zadel te wennen in draf. Maar moet niet te snel met hem gaan hoor, hoe verleidelijk ook...hij is nog jong zat. Gewoon simpel klein rondje gedaan van ca 30 min met beetje draf om de ruime stap van June bij te houden. Hij vond het helemaal leuk!
Scarlet is veel moeilijker, niet zo cool als der moeder, maar wel karaktertje van moeders en paps.
Dat is echt in alles een ongeduldigt. Staat maar te schrapen als ze vast staat...pffff zenuwpees.
Gevoeliger zelfs dan June. Kleinste druk op de teugel en ze staat stil (als ze op let ;-) ) . Ja dat wordt nog een lastig gevalletje..maar ook June was niet makkelijk.

Die naam JA, dat viel mij ook op vergeleken met scarlet, echt GRAPPIG!! Ben benieuwd woensdag dan Glenn!
Zou wel ff gaaf zijn!!

En nee helaas geen pics....Met scarlet erbij had heel ons gezin hun handen vol. Cyann op June, Leen zonder zadel op Nirvana met mij op sleeptouw. En toen Leen en ik samen met Peppy en June weg gingen, waren we zo snel weg, dat Cyann ons niet heeft zien gaan en dus weer geen foto.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:18

Aaah puberpaardjes, altijd leuk :D Reiningarabs hebben toch wel wat hoor!!! :9 Wie weet, als Daantje en ik wat verder zijn... :))

Yil je mooie kanjers zijn tweede geworden met de fotowedstrijd!! Jeuj!!!!!!

Hier nog liefhebbers / vrijwilligers / publiek voor a.s. zondag Fall Show in Zeist?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:26

Helaas ik kan zondag niet.
Ik moet zondag al de hele dag werken in venhorst. ;)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:33

super dat peppy zo goed gaat, ja arabisch mengeling is toch anders, dan pure quarter/paint hey! die coolheid zit hem toch in die genen, meeste arabieren hebben die ook, maar toch komt soms het arabische bloed wat piepen hey lol! maar we zien ze zo graag onze arabjes!

ja dan ga je met hem ook wachten niet zo snel als de meeste quarters paints al inrijden op hun 2 om op hun 3 al op 1hand te showen enzo! zijn ze in de states met de arabs ook al bezig maar of ze lang meedraaien is men vraag dan?,

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:10

De meeste arabieren zijn sowieso al later volgroeid dan de andere rassen. Dus nee, vind dat echt geen strak plan van ze!
En tja, ik vind het sowieso niks om paarden met hun 2 al zo te rijden dat ze met 3 als op 1 hand geshowd kunnen worden. Ik ben er niet van, maar ja.....

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:20

Ps ook niet my cup of tea hoor, anders zat ik nu al met shameless op 1hand te rijden en zit er nog niet op dus!! ;-)

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:32

gelukkig niet glenn! ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 19:11

Gave merrie hoor op dat filmpje! Die stops!!! <3
Wat jij dan hebt met de spins heb ik meer bij d'r cirkels, vind ik er niet fijn uitzien (staart!) en niet mijn idee van een willingly guided horse. Maar ach, beste stuurlui staan wal hè! :+

Nog geen zadel erop Glenn haha? Met met Nour volop aan het parellien, gaat super! Baalde trouwens dat ik m toch niet had ingeschreven voor de Nationale zondag. Heb n neus voor verkeerde momenten, in St. Oedenrode was ie uit verhouding en nu is ie weer stuk verder en mooi in evenwichtig. En uiteraard heeft ie heel die ochtend van de Nationale in de modder lopen showen, grrrrrr..... -:(-

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:42

Vandaag zeer slechte dag voor mij. Jeetje heb weer veel pijn in mn lijf. ;(
Dan ook nog een niet mee werkend paard en dan zit alles natuurlijk tegen.

Volgende week zaterdag eigenlijk cowhorse clinic met nada, maar als ze nog zo achterlijk is, laat ik dat aan ons voorbij gaan. En ipv de clinic te rijden ga ik dan maar een extra les nemen. poeh poeh ze is echt weer ontzettend spooky. Het is en blijft een onvoorspelbaar paard. Ze is niet makkelijk en zal ze ook nooit worden vrees ik.

Sorry is nogal ego bericht, maar zit er even vol van. -O-

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 20:55

-O- poedersuiker zeg Jes... In ieder geval een hele dikke knuffel! :(:)
Naatje blijft Naatje en volgens mij noemde je dat n op top "karakterpaardje" en daarom ben je ook zo dol op d'r! Wacht nou maar gewoon ff af!

Hier ook zon "merrie-merrie" maar nu ze wat ouder wordt ze alleen maar zachter en fijner; heeft me vandaag weer versteld doen staan. Ouders van de eigenaar van stal waren 50 jaar getrouwd en we hebben hen met twee karren en 8 ruiters in vol ornaat (zie FB) naar t dorp gebracht. Tie was nog nooit daar geweest en moest voorop, geen centje pijn! Zo trots op d'r! <3

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:31

Ik ben ook dol op dr, maar vandaag lag ik er dus echt bijna af door die stomme rare fratsen van dr. Word daar zooo moe van he.
Ik geef niet op hoor maar als je altijd zo'n spook onder je hebt ben je dat ook wel eens beu. Het ging zelfs zo ver dat ze bijna zelf onderuit ging door haar eigen stomme gedrag. Toen we een rondje rustig en normaal hadden kunnen galopperen, ben ik af gestapt en gestopt.
Mijn lichaam trok dit gestuiter even niet meer. Zaterdag weer nieuwe poging ;)

En wat goed dat Tie zo braaf is geweest vandaag! Zag er echt super uit op de foto. Erg leuk!

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:57

Hoi even een vraagje aan jullie.......

OP de NAtionale kreeg ik "maar" een 6 voor verzorging, helaas was mijn rode lipstick niet genoeg showie Yildiz *D :P

Nu ben ik zelf niet zo van de bling bling en ik vind mezelf gewoon nog niet zo goed genoeg om helemaal alles uit de kast te trekken maar denk dat ik dat nu wel eens aan moet denken!
Hebben jullie tips? Ikzelf ben al snel geneigd naar alleen zwart met hier en daar een glimmetje maar een kleurtje is misschien wel eens leuk. (Ik hou niet van roze... :o )
Of misschien een borsttuig voor Suum?

Kortom heeft een van jullie tack liefhebbers een tip voor mij???

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:38

Hoi Claudia,

Heb je een foto van hoe je eruit zag als combi? En wie jureerde er? En niet onbelangrijk...hoe zag de rest eruit? Tja en bling bling, ik denk toch echt dat je daaraan moet gaan geloven :D

BTW Glenn, wij gaan niet naar destelbergen, ik twijfelde enorm, zeker ook ivm de creme de la creme deelnemers en de gehele show erom heen. Maar goed, het wordt mooi weer en nu gaan we zondag naar het strand met de paarden. Whaha dat wordt lachen want onze paardjes hebben dat nog nooit gedaan. En zaterdag klussen rondom paarden en huis.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:48

Hee NAncy nee niet een die ik ff zo kan plaatsen maar ik heb altijd hetzelfde aan dus dit:

Afbeelding

Afbeelding

en die laatste is dan zonder hoed maar met cap, waar overigens ook een beetje bling op zit.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 20:03

Clau, ik heb nog wel een schema (ooit van Krista gekregen) hoe je je paard groomt. Ik ben in de loop der jaren extremer geworden: Black voor de hoeven, make up voor de hoofdjes en super veel glans. Heb alles op papier als je wilt.

Verder mijzelf: vet in de make up (heb ik normaal niet maar dan echt in de plamuur). Haar op n nette knot (vind ik net wat chiquer dan los in n staart) en heb in die knot steentjes waarvan ik ook 1 in Tie d'r vlechtje in d'r manen doe.
Alles matching: kleur zadel en bridle en een mooie matchende blanket bij m'n kleding. Ik vind n borsttuig 9 van de 10 keer NIET mooi en ook niet elke jury waardeert dit. Er is nog een topic over hier op Bokt (wordt namelijk ook niet altijd toegestaan). Investeer dan in een mooie bridle en shanks.
Kleurtje mag idd best, zwart is chique maar ook saai. Donkerblauw, paars of rood zou jullie ook super staan en man, met een Grey kan je alle kanten op.
Ik bespreek t volgende week wel verder, heb nog wel wat tips.
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 20-09-13 20:12, in het totaal 2 keer bewerkt

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 20:08

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:32

Hey Yildiz thanks! Ja weet je wat het ook is ik ben nu alleen nog maar bezig om rond te rijden zonder stress, als ik straks daar helemaal doorheen ben ga je langzamerhand meer en meer in de show en bling bling...maar snapte die 6 wel hoor op de nationale...reed zelfs voor mijn comfort met mn oude stallaarzen.. :D :oo :oo

Overigens vind ik dit dan ook wel weer mooi...(weer zwart.. :O )

http://www.rods.com/catalog/product/gal ... ge/105627/

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 09:24

Wéér zwart...zucht... :Z |o _-:( Die HEB je al!!! Ga nou toch eens voor kleur. Heb nog eentje liggen die jou qua kleur ook zo mooi zou staan, helaas pas je die niet, grote M. Zoiets, echt beeldschoon en super chique! (Hij staat op m'n FB van afgelopen donderdag waar ik in m'n paarse set en die vriendin van mij in die blouse). Daar zit ook zwart in maar net ff anders.
Rood lipstickje erbij... :D

Enne... Oude boots, wat maakt het uit? Zo lang ze maar schoon en gepoetst zijn..

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 09:27

Afbeelding

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:40

mooie combi's en mooi blingpakjes voor de mooie dames !

Hier ook niet geweest Nancy, de paarden staan sinds vrijdag hier! En ja wou ze dan toch niet alleen laten hier! Is ook genieten kijk vanuit men, kamer, living, keuken, bijna rondom, naar hen, de stal, de piste, de weide, dus dat is ook een vorm van ontspanning! Shameless brult nog even als we malha en sublimo buiten zetten en binnen halen, maar voor de rest zijn ze rustig!

ps woensdag malha nog eens gescaned voor alle zekerheid, we zagen mooi de ruggegraat en de ribben, en het hartje! Het westernarbje in de maak is al bezig aan de basis ;-)!

Hoe was de strandervaring met de CT horses??

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 20:20

Heerlijk Glenn de paardjes dan eindelijk aan huis! Voor mij nog altijd n droom alhoewel ik de gezelligheid van de manege dan ook wel weer zou missen.
Ben heel benieuwd hoe het uiteindelijk geworden is! Foto's?!! *\o/*

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:44

Ja een droom die in vervulling komt! Ik moet ze nog uploaden! Maar ik doe dat deze week beloofd!

mvg Glenn