[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:48

Hoe plezier en verdriet dicht bij elkaar ligt. Helaas ging het de laaste dagen weer achter uit met Noor en ook Shah Quille werd niet beter van het draven. Ik heb nog even gedacht het aan te gaan kijken en nou ja ook even het niet willen zien maar de toekomst ziet er gewoon niet goed uit voor beide. Shah Quille gaan we van zijn ijzers af halen en we gaan verder niet meer met hem klooien het is mooi geweest. Noor kijken we nog wel even aan we hopen dat het door het bekappen is gekomen en dat het eerdaags weer beter met haar gaat.

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:22

Wat een verhaal Canisia! Had het op facebook idd mee gekregen van Raf, het knulletje :(:) Gelukkig valt de schade mee. Gaaf dat het DAWRA weekend zo geslaagd was!

Ja cool Yildiz! Welke heb je? Die kleine vind het tijd voor een nieuwe kleurtje, hihi :D

Jeetje inderdaad Gelske. Foto's van de beestjes in der ruige zee zijn echt gaaf geworden. Dapper dat ze het durven, zeker die kleine! Weet precies hoe je je voelt de vinger er niet op te kunnen leggen. Ik denk dat het een wijs besluit is om de ijzers eronderuit te halen. Misschien knapt ie op van een jaartje op de wei en kunnen jullie volgend jaar weer lekker hobbelen! Geef de moed niet op. Hoofd omhoog en ga er voor de volle 100% voor. Ik zie mijn situatie ook nog niet als verloren zaak, er is zoveel mogelijk en de medische wonderen zijn de wereld nog niet uit :(:)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:53

Nicky, het is wel handig als je weet hoe het met de pezen zit, dan kun nje tenminste gericht behandelen en weet je gewoon waar je aan toe bent.
Met ks valt nog genoeg te doen als die benen dan maar oké zijn.
We zullen voor je duimen.

Lekker hoor Kat, veel plezier!

Raf weer helemaal goed? Top!
Nadesh wordt al een doorgewinterd wedstrijdpaard. :):)
Ga zo je topic bekijken.

Yil, EINDELIJK! :D
Je kan toch niet met een mobiel foto's blijven maken van die mooie paarden!!
Ben benieuwd van je er van bakt! :P

Gelske, wat leuk die strandfoto's, en zulke brave paardjes dat ze die wilde zee in gaan!
Helemaal niet leuk van Sjaak en Noor. ;(
Maar het kan wel zijn dat ze door de hoefsmid wat last heeft, hopelijk is dat het.
En Sjaak, gewoon van de ijzers af en lekker met vakantie, dat heeft veel paarden goed gedaan.

Hier is het herfst, al veel geregend vanmorgen. >;)
Gister ook wel wat regen, maar ik ging in de bak rijden, dus dat was wel lekker, mooie bodem zo.
Fu deed het goed, ik heb heerlijk gereden, deze temperatuur bevalt me stukken beter, nu minder tomaat.
Zijn hoeven worden nu wel wat kort door het veel op de weg lopen, dus voorlopig niet zoveel fietsen, maar ik kan wel op de zandpaadjes rijden met Martijn op zijn bike, dus dat blijven we natuurlijk wel doen! :))
En als hij straks vakantie heeft wil ik weer in de bak verderop gaan oefenen, hopelijk wil dat in deze tijd wat makkelijker lukken, dan is hij in de winter gewend.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:04

Jeetje Gelske, wat verschrikkelijk naar dat het zo slecht met je paardjes gaat. Het blijft maar onduidelijk wat er nou precies mis is, of niet? Wat lijkt me dat naar zeg...
Ik duim voor je, hopelijk helpt de rust ze.

Miranda, echt supertof dat het rijden met Fu zo lekker gaat de laatste tijd. Die waterfoto die ik voorbij heb zien komen van de week was ook echt leuk.

Ik begreep dat Mish langzaam weer wat praatjes krijgt en de paarden lekker opjut om stukjes te gaan rennen. Dat is leuk nieuws, betekent dat ze weer een heel stuk beter in haar vel zit :)

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 23:06

Ahhh kusje van Mish! <3
Fijn dat ze weer praatjes krijgt!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 23:11

Mish is camerageil :') Altijd al geweest. Is nog niks veranderd in al die tijd _O-

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 00:45

Hihi! :D

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:13

Ahw super schattig! Normaal ben ik degene die foto's maakt maar morgen.. ben ik dus degene OP de foto's. Wel spannend hoor poe. De fotografe maakt portfolio's voor meiden die wat met modellenwerk willen gaan doen. Mijn moeder wil al jaren dat ik als model iets probeer.. Nooit gedurft (onzeker) en ik vind mezelf er niet echt uitspringen ofzo. Heeft mijn moeder dit dus geregeld met de fotografe, en de fotografe zag het wel zitten. Morgen een shoot bij een landhuis, en ze had nog een idee omdat ik paardrijd, om op een fries zonder zadel te gaan zitten in een mooie lange jurk in een mooie omgeving. Wat je hier op bokt ook veel langs ziet komen. Eerst morgen maar eens afwachten of het mij bevalt haha. Dan heb ik iig mooie kwaliteits foto's van mezelf, altijd leuk om te hebben haha. En dan zien we wel verder :Y) .

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 21:44

Oh wat super gaaf Manon! *\o/* Heel benieuwd, maar die fries kan niet hoor! Kunnen ze Jazzmeen niet charteren hihi?

Wauw Gelske, prachtige strandfoto! Eentje voor aan de muur! <3
Balen dat het minder gaat met die twee, ik hoop echt met de ijzers eraf en wat tijd het helemaal goed gaat komen. Gun hun en jullie zo het beste, al zo lang zorgen erover.

Nicky ook petje af hoor hoe nuchter en realistisch je dit benadert. Wanneer gaat het verdere onderzoek plaatsvinden? Houd ons op de hoogte!
Idd, weet niet wie t zei, maar er is zoveel mogelijk nog. Al boel paarden meegemaakt waar de prognose echt super slecht was en waar door uitgekiend dieet en beweging gewoon op gereden kon worden. Wens ook jullie heel veel sterkte! ❤️

Miran lekker gereden, top! Is idd wel idee om nu Fu te laten wennen aan die bak. Als hij tenminste geen last cq irritatie van de dazen ondervindt?

Katja lekker aan het genieten van het festival? Naar welke ben je geweest?

Voor de geïnteresseerden: ik heb een canon eos 1200d body en er een losse lens bijgekocht, een Canon EF-S 55-250mm F/4-5.6 iS II super fijn! Moet nog hard oefenen hoor maar komt vast goed! :)

Hier goed en slecht nieuws. Ben zelf laat begonnen dit jaar met dekken dus beide dames maar 1 keer geïnsemineerd. Tie helaas niet drachtig, nog vandaag iets overwogen maar mijn gevoel zegt haar nu leeg te laten en volgend jaar op tijd te beginnen.
Nu focus op herstel (wat super gaat! Jeej!).
Jazzy vandaag gescand en had eigenlijk ook niet anders verwacht, een mooi vruchtje! *\o/*

Afbeelding
Knapperd he?! :D

Heel blij mee en hopelijk een mooi, gezond vol 2016 broertje of zusje voor Nyhla!

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:20

Bedankt iedereen voor de lieve woordjes :) .

Toppie Yildiz jammer van Tie maar aan de anderen kant fijn dat ze zo goed geneest. Gewoon heel veel foto,s maken zit er altijd wel wat moois tussen ;) . En dan ons wel mee laten geniet natuurlijk :P .

Ahh wat een snoepie Mish nog steeds natuurlijk maar veulentjes zijn gewoon zo schattig. Fijn dat ze beter in haar velletje zit.

Hier niet zoveel geregend Miranda jammer dat zijn hoefjes tekort worden voor het fietsen maar rijden is natuurlijk ook leuk. Natuurlijk gaat het straks in de bak helemaal goed borst naar voren en rijden ;) .

Ja men kleine dame was ze braaf echt heerlijk kind is het op het strand zelf had ze ook zoon lol liep met haar neus door het zand en ze vond de anderen paarden erbij ook zo gezellig. Verder doe ik even weinig met de paarden behalve lekker met ze knuffe en wat foto,s maken.

Afbeelding

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:23

Wat zeg je nou Miran; moet Fu nu gewoon aan het werk in z'n vakantie }> De regen doet de natuur nu wel ff goed. Is jullie gras nog goed?

Hi Eline! Super dat het beter lijkt te gaan met je knappe dame. Ze wordt alweer 'bijna' 3, wat gaat het snel zeg! Hoe gaat het met jullie haffie?

Haha ja knap zwart vlekje Yildiz :P ik zie een heel knap chique schimpies meisje :)) wijs besluit van Tie! Hopen dat ze gauw er weer bovenop is, kan je wel mooi je puntjes halen in de endurance :D

Tja ik moet wel realistisch zijn. Het is zoals het is en niet anders. Ik kan er weinig aan veranderen. Denk dat ie het zelf minder accepteert; er staat een topfit paard op stal wat slechts een kwartiertje per dag mag stappen.... Maandag gaan we echo'en.

Wel een leuk nieuwtje deze nare tijd; ik heb een nieuwe baan :D housekeeping in een hotel, verdient prima dus helemaal blij!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:28

Tegelijk gepost denk ik maar gefeliciteerd Nicky. Ik zal voor je duimen voor je duimen maandag nu maar allemaal gezonde paarden!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:31

Thanks Gelske! Ze zien er super happy uit zo. Gaan Sjaak en Noor ook nog naar het land of is de bevangenheid daar nog niet goed genoeg voor?

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:48

Noor gaat zeker nog niet naar het land zij staat er op dit moment weer heel slecht bij. Sjaak weet ik nog niet zo goed het is zo sneu voor Noor en op het land ging het ook niet goed natuurlijk met hem dus of dat een goede optie is??? Maandag gaan als het goed is zijn ijzers er af (hoefsmid moest even kijken of ie dan een gaatje had) en dan gaan we wel weer verder kijken beslissen..

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:03

Hmm lastig idd. Hadden jullie al foto's gemaakt van Noor d'r voeten voor eventuele kanteling?

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:06

Haha de fotograaf vind Friezen dacht ik beter bij de setting passen. Maar kan het misschien voorstellen. Is Jazmeen braaf dan? Ook onder het zadel etc?

Ik heb precies dezelfde camera alleen een andere lens. Ik vind het een fijne camera. En wat leuk dat 1 vd merries drachtig is!

Jeetje Nicky wat een gedoe, echt een vervelende periode.. ik duim ook voor je mee!

Verder nog niet echt bijgelezen, zit op een oude mobiel nu, sloom ding haha dus bijlezen doe ik morgen :) !

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:52

Aaaaah die Mish, kroelerd! <3 Fijn dat ze weer een en al energie uitstraalt en de rest lekker aan het rennen krijgt. Al weer bijna 3, jee de tijd vliegt....

Wauw, wauw, wauw die eerste foto Gelske!!! :~ Wat n kracht en elegantie straalt die foto uit, echt heeel gaaf! _/-\o_ Ga idd maar eens hard aan de oefen, wil ook zulke pics maken hihi. :)

Maandag wordt dus spannende dag, zal voor jullie duimen...
Proficiat met je nieuwe baan Nicky! En ja, idd als de revalidatie spoedig verloopt en ik groen licht van de DA krijg zou ik ook heel graag die laatste puntjes voor de endurance willen binnentikken. De tijd zal het leren. ;)

Vanochtend is de schetser voor Nyhla geweest. Dametje heeft ook deze personen om haar hoefje gewikkeld, waren erg van haar gecharmeerd en wanneer ik shows met haar ging lopen? Uhm... niet. Vonden ze erg jammer hihi. Toch leuk om te horen als trotse fokker dat ze zo geweldig in de smaak valt. Maar de grootste verrassing kwam nog, want ook deze pown is geen "gewone" schimmel, de zwarte zebrastrepen op haar schouder, volgens de schetser, die ze grondig heeft bekeken, gaan die blijven! Ze zijn opgenomen in haar signalement.
Weet iemand (Katja?) hoe dit heet? Ik kom niet verder als brindle maar moet dan de hele vachtkleur niet zo zijn? Het komt voor bij arabs. Of is het n bloody shoulder ding die toevallig zebrashaped zijn op de schoft? Schouderkruis? (Ze heeft ook aalstreep maar volgens de schetser gaat die wel vervagen)

Hier zie je ze redelijk goed op foto tijdje terug. Ze lijken hier dikker dan dat ze zijn. Strepen lopen over schoft door naar de andere kant.

Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:18

Ik zal later even bijlezen en reageren. Heel veel sterkte en beterschap voor de mensen & paarden die het nodig hebben.

Gaan er morgen nog meer mensen uit dit topic naar Ströhen?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 07:13

Volgens mij doet Vic mee?
Heb n lekker ritje op de planning staan dus helaas pindakaas. Iedereen die wel gaat, veel plezier! En rest natuurlijk ook een fijne dag toegewenst! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:42

Katja reageert even snel vanuit België hihi maar geen idee yildiz, ik ken het niet en zou zelf persoonlijk ook niet denken dat het blijft..

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:00

Jeetje, Nicky, wat heftig voor jou en Dayem :(:) Aan de ene kant 'fijn' dat je nu weet wat de oorzaak is van al zijn vage klachten, maar dit is wel pittig vooral op zo'n jonge leeftijd. Ik hoop dat jullie een modus vinden dat jullie toch lekker aan de gang kunnen blijven!

Leuke foto's, Manon, ik vind dat je een erg aansprekende merrie hebt!

Ik heb 2 dagen in het ziekenhuis gelegen, Yildiz. Daarna lekker kraamzorg thuis. Eerste dagen waren erg pijnlijk, dus nog morfine gehad. Daarna alleen paracetamol en elke dag ging het gelukkig beter. Nu voel ik me op zich prima, maar zijn er nog veel dingen die ik de komende weken niet mag (tillen, autorijden etc.). Maar mag niet klagen met mijn herstel!
Haha die Nyhla, lekker showen terwijl mams moet werken. Dat deed Euforio ook altijd, monstertjes!
Ben benieuwd naar de foto's met je nieuwe camera!
Gefeliciteerd met de dracht van Jazzy! Jammer van Tie, maar focus op herstel lijkt me ook geen verkeerd idee!

Fijn dat het weer goed gaat met Raf, Canisia!

Heerlijke strandfoto's, Gelske, en wat was je jongedame braaf! Heftig van Sjaak en Noor, hoop dat ze toch snel weer wat opknappen, maar snap ook wel dat verder dokteren nu niet goed voelt :(:)

Fijn dat het rijden met Fu de laatste tijd zo goed gaat, Miranda!

Mish loopt lekker de boel op stelten te zetten, fijn om te horen dat ze zich weer beter voelt, Aleeneh!

Hier draait het leven nu vooral om slaapjes, voedingen en luiers :D weinig spannends te melden dus haha

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:19

Je leven op z'n kop is onwijs spannend Annika! Tenminste... Zo heb ik t bij de eerste, Khan, ervaren. In ene draaide heel het leven om zon klein verfrommeld mannetje. ❤️
Fijn dat je al snel naar huis mocht en dat het herstel zo voorspoedig loopt! Alles komt wel weer met de tijd, lekker genieten nu en met beetje fijne kraamhulp ook je lekker laten verwennen! :D

Kat, leek mij ook, maar deze meneer was er zeker van vandaar de opname in signalement. Zou t wel cool vinden zon halve zebrabian! :D Time will tell... ;)

Vanochtend met m'n "nieuwe" trailer op pad geweest. M'n ouwetje d'r wiel stond in ene uit t lood en bij trailermannetje geweest die m wel kon maken maar eigenlijk moest er nieuwe as onder. Zou ik weer paar honderd eurie verder zijn, was zowiezo al van plan iets luxers te kopen, dus besloten trailer van bekende over te nemen. Dus mocht er nog iemand op zoek zijn naar een in 2014 volledig gerenoveerde trailer met keiharde bodem en nieuw gespoten, voor een habbekrats kun je m overnemen! <<)

Maar goed, Nour met enige moeite geladen (ik ben n arab en dit is anders dus dat moet ik eerst 10 min gaan lopen verkennen :roll: ), naar m'n maat gereden (was ie ook nog nooit geweest), op de trailer gezadeld (ook nog nooit gedaan maar deze is pak breder dus hop handig), gelost, direct opgestapt en heerlijke rit gemaakt.
Trots op m'n "hendige" pony!!! *\o/*

Ben overigens driftig aan t oefenen met de camera, in ene slecht weer, zucht... >;)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 22:04

Hoi! :wave: Ben ik weer, ik heb in tussentijd wel weer grotendeels mee gelezen, maar ik kan jullie echt niet altijd bij houden met reageren! :o

Eline, wat fijn dat het met Mish de goede kant op lijkt te gaan! Hoop dat het nu zo blijft en ze niet weer terug valt.

Gelske, wat balen zeg, dat het weer minder gaat met Sjaak en Noor :(:) Ik hoop dat ze toch snel weer wat zullen verbeteren.

Welkom Manon, leuke merrie heb je daar!

Nicky, jeetje wat een rotnieuws van Dayem! Hij is nog zo jong, en dan al zoiets |( Aan de andere kant heb je nu in ieder geval een diagnose, en weet je waar je bij hem op zal moeten gaan letten. Ik hoop dat jullie alsnog een mooie toekomst gaan hebben samen!

Yildiz, nogmaals gefeliciteerd met de dracht van Jazzy! Jammer van Tie, maar fijn dat er iig één van de twee drachtig is.
Wat apart die strepen bij Nyhla, nog nooit gezien. Ben heel benieuwd of ze uiteindelijk gaan blijven. Het grappige vind ik dus, dat je bij Aleeyah die bloody shoulder helemaal niet zag in haar veulen vacht.

Annika, fijn dat je inmiddels weer een beetje opknapt! Lijkt me ook lastig om de dingen die je nog niet mag te laten als je je verder prima voelt.

Hier loopt het even niet helemaal lekker met de paardjes, nadat Aziza 2 weken geleden die hele vervelende ontsteking had, had Fardani gisteren een lichte slokdarmverstopping.. Eerst heel even aangekeken of het vanzelf over ging, en toen toch maar de DA gebeld. Zij zou er over een half uur zijn, en net daarvoor begon hij weer te eten, en leek het helemaal over te zijn. Dus toch snel de DA weer afgebeld. 's Avonds na het eten van zijn voer begon hij weer, maar ook dit loste zich gelukkig uit zichzelf weer op. De komende week krijgt hij dus niets anders dan slobber met een heel klein beetje muesli (alleen slobber vind hij niet lekker), en ik moet zijn temperatuur goed in de gaten houden, zodra die omhoog gaat moet ik bellen, want dan is er kans op longontsteking.

Momenteel heb ik een haat-liefde verhouding met Amir :')
Hij doet alles braaf, poetsen, voetjes geven, enz, alleen ik krijg zijn halster met geen mogelijkheid meer om op het moment |o Op het land lukt het niet, en afgelopen week stonden ze op stal, omdat Aziza nog een laatste keer gescand zou worden, dus toen dacht ik hem daar zijn halster om te doen. Maar nee, meneer zag dat niet zitten, dus hij sprong over de staldeur heen 8)7 Ach ja, komt vanzelf wel weer goed, ze hebben allemaal wel eens zo'n puber-periode, alleen Amir wat erger dan de rest :')

Vanochtend heeft hij voor het eerst zijn eigen brokjes gehad, over 2 weken ga ik hem afspenen, dus dan is het wel fijn als hij zelf goed eet. Geweldig vond hij het, zijn eigen voerbak :D

En dit gebeurt er dus al je met je telefoon een foto van Amir probeert te maken, of een selfie :D

Afbeelding

Afbeelding

Dan hebben we nog Mausi inmiddels op 275 dagen dracht, de 300 begint heel langzaam in zicht te komen! *\o/*
Inmiddels krijgt ze weer een flinke buik, en met dat warme weer is ze echt niet blij.

Afbeelding

En Aziza momenteel alweer op 112 dagen dracht, ook haar buikje begint alweer mooi te veranderen <3
Let niet op haar afgevreten staart |(

Afbeelding

En dan ben ik nog heel blij met mijn vader :) Zoals sommige van jullie wel weten hebben wij vorig jaar een stuk land + stal (schuur) gekocht, en mijn vader is de schuur stukje bij beetje aan het renoveren, helemaal in zijn eentje. Dit jaar was de lage zijkant aan de beurt, deze was 1.70m hoog, en moest omhoog gebracht worden naar 2.20m zodat er stallen onder kunnen komen.
Inmiddels heeft hij de hele zijkant op hoogte gebracht, het gat wat nu ontstaan is, wordt voor voor nu even opgevuld met groene platen damwandprofiel, en de volgende keer dat hij thuis is gaan we waarschijnlijk de oude wand eruit slopen en dan gaat hij beginnen met de nieuwe buitenwand.

Het ziet er op het moment zo uit, kan niet wachten totdat de hele stal uiteindelijk klaar is :)
Zo dankbaar voor zo'n handige vader, die dit ook nog eens gewoon als hobby ziet _/-\o_

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:56

Wat voor nieuwe paardebolide heb je Yildiz? :) Lekker ritje, zag de foto's op fb!

Jouw paarden houden je ook bezig zeg Roma... Gaaf dat je paps zo fanatiek is in renoveren van stallen :D

Dayem-update. Vanmorgen echo gemaakt van beide benen. Op een verwaarloosbaar plekje op beide diepe buigers na ziet het er prachtig uit in hoeverre ze alles op beeld hebben kunnen krijgen. Ik zou hem rustig op mogen pakken onder het zadel, maar ik heb besloten om het voorlopig nog te laten. Wel ga ik hem onder de man stappen met balkjes, zijgangen, aquatrainen, zwemmen etc om die rug sterk en flexibel te houden. Ik moet wel, anders wordt de KS alleen maar erger... Op deze manier hopen een mogelijke blessure die niet is gezien in de voet, zich ook enigzins kan herstellen. Hoofd omhoog en we gaan er voor de volle 100% voor!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:54

Jeetje wat goed nieuws zeg Nicky! Fijn dat je hem een beetje kan oppakken nu. Ja precies stil zetten is ook niet echt een optie, lekker soepel houden :) . Wat fijn Roma zo'n handige vader, scheelt ook dat hij het als hobby ziet, heeft hij er ook nog plezier in :D .