[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leotje88

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:35

Wat een leuke paarden, en wat staan ze daar heerlijk! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:36

Geeft niet :D

De dames staan aan huis bij mijn ouders in de provincie Groningen dus vlakbij mij, Ilya staat nu op vier uur rijden afstand maar dat heb ik er wel voor over gezien de manier waarop hij nu opgroeit (neemt niet weg dat ik hem erg mis)

Leotje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:45

Fijn dat ze aan huis staan! Elk moment van de dag lekker kunnen genieten van je paardjes. 4 uur rijden is wel ff ja.. Maar als je de tijd er voor hebt en het er voor over hebt, helemaal goed toch :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:07

Nicky, wat poedersuiker zeg. :(
Sterkte.. :(:)
Hopelijk komt het wel goed, alleen nu is dat allemaal nog lastig te zien...echt rottig voor je.

Leonie, doe eens een foto van je Trakehner!
En hoe bejaard is ie dan?
Als je mijn profiel gaat lezen ben je wel ff bezig. :P

Manon, mooi beestje hoor, jullie zijn allebei fotogeniek! :j

Yil, knappe meid, kijk haar eens gaan! :))

Kat, een tijdje geleden reed ik ook niet zo veel, het gaat meestal met ups en downs, maar ze staan er toch goed bij, rijden is niet het belangrijkst!
We waren naar Paterswolde, bij de Braak, heel mooi daar en dat doolhof was ook zo leuk!

Vanmiddag 5 kilometer gewandeld met de paarden, was wel leuk en ze waren braaf. :j
Maar volgende keer ga ik erop.. :')

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:19

Jeetje Nicky Wat een rot nieuws zeg. Ik weet hoe het is als je zoveel de DA over de vloer hebt of bij de kliniek bent. Heel veel sterkte iig hopelijk gaat het de goede kant op met de tijd.

Yildiz wat doe je veel met je paarden, heerlijk zoveel afwisseling!

Miranda goed bezig zeg, aardig veel afgewandeld haha. Ik ben ook niet zo van het rijden. Wij doen liever dingen op de grond, fietsen, longeren, wandelen etc. Vooral fietsen vind ze erg leuk. Gaat ze lekker met dr tong bezig en kauwen enzo, oortjes erop en gaan :D .

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:33

Oeh dat fietsen vind ik toch zo knap, zou zo op m'n gezicht gaan, lol! |o

Thx voor de complimentjes over Nyhla kind. Ze heeft exact zelfde hoofd als moeder. Manon die foto die jij postte van t halster, Jazzy dus. En dan de body, hals en karakter van Nour. Ze is echt zo goed gelukt! <3 Ben ook heel blij dat ze zon fijn thuis gaat krijgen. Maar voorlopig blijft ze nog lekker bij ons. Volgende week scan en Fingers crossed voor een volle zus van Nyhla! +:)+

Haha, ja lijkt wel he dat ik fulltime bezig ben. Is nie zo hoor, bijna zo, hihi gewoon vroeg opstaan en goed organiseren. ;)

Oeh das ook spannend idee Katja, lekker gaan reizen! Al enig idee waar naartoe? Canada kwam in een keer bij me op?

Is er een nieuwe release van Jurrasic parc Miran? Ben zo niet op de hoogte van dat soort dingen.
Dat doolhof lijkt me gaaf! Ook met beelden enzo?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:53

Nee geen beelden, echt een hoge haag!
Zag al helemaal voor me hoe ze daar 250 jaar eerder doorheen liepen. *D
We gingen erin en toen dachten we wel ff, als we er maar weer voor donker uit zijn. :=
Ja, nieuwe Jurassic, heel leuk hoor, 3D, zat op het puntje van mijn stoel! :D

Manon, ik fiets ook veel met Fu, vind ie superleuk!
Maar rijden vind ik ook leuk, is ook goed voor mijn krakkemikkige lichaam. :P
Maar ik wissel heel veel af, want er zijn zoveel leuke dingen te doen met een paard. :))

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:09

En al helemaal met een rarebier! :D Barhangen met Tie is ook leuk! :P

Oh ja lijkt me super! Een van mijn favofilms was vroegah Labyrinth met David Bowie, echt te gek, nog steeds! <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:11

stiekem wil je ook zo'n kapsel als Bowie daar he Yildiz

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:21

Welkom nieuwe meiden! Leuk, nog meer rarebieren fans :D

Oeh ze is zo chique Yildiz. Veel te zonde om weg te doen :P

Thanks meiden..... Was echt een clap in my face. Hij is nu aangekomen en heb nu een hoop vragen. Kan gelukkig altijd bellen, dus morgen even doen. Wil vooral gewoon terug om toch een echo te proberen en eventuele schade aan andere pezen, die wel goed zichtbaar zijn, uit te sluiten. Die KS heeft echt training nodig, desnoods op harde bodem. Zo tegenstrijdig....

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:34

Ik reageer even op Nicky morgen weer de rest.

Ik vind het echt zo sneu voor jouw Nicky ik weet hoe je je voelt en leef echt met je mee. Ik snap dat je vol met vragen zit wat nu hoe nu waarom. Ik kan je er helaas niet mee helpen alleen voor nu het advies geven het voor even te laten rusten en dan verder te gaan kijken en plannen te maken. Al is het maar voor een paar dagen hoe moeilijk het ook is. Ik heb het op een gegeven moment ook gedaan heb nu voor me zelf alles op een rijtje gezet en dat geeft al zo veel rust. En je krijgt een :(:) van mij die kun je wel gebruiken nu.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 00:05

Ik ga ook later even uitgebreid bijlezen/reageren, maar wil je heel veel sterkte wensen Nicky. Jeetje, wat vreselijk ***** en hij is nog zo jong ;(

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:18

Voor wie het interessant vindt..... De reacties zijn rood omcirkelt. De nauwe wervels spreken voor zich |(

Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:18

au Nicky dat ziet er niet fijn uit -O- moest vanmiddag nog aan jullie denken, bah

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:20

Lief Kat :*

Ik heb toch besloten te proberen de pees te echo'en. Als het een pees is die goed in beeld te brengen is, sla ik mzelf voor m'n hoofd als ik niet heb gedaan. Het is lastig, omdat de arts denkt dat het de diepe buiger of bandje is dat helemaal onderin de voet zit, maar het is wel te proberen :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 23:37

Niet geschoten is altijd mis inderdaad. Echt sneu dit!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:52

Ik vertrek straks richting België (Luik) voor een vierdaags festival dus ik ben tot maandag denk ik niet echt op bokt te vinden :) even uitrusten en mijn hoofd naar leuke dingen zetten! Iedereen veel plezier komende week en ook de mensen met slecht nieuws bij deze; love u! Veel sterkte.

:*

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:39

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:30

Helaas gaat dat bedrijf ermee stoppen in een maandje of wat. :+ ik volg dat topic van Kehdra, dat vertelde ze.

Nicky, even een berichtje hier om je virtueel een hele dikke knuffel te geven. Wat ongelooflijk balen zeg, ik leef ontzettend met je mee. Dayem is nog maar zo jong en dan al zoveel medische zooi... hopelijk komen jullie er snel weer wat bovenop. Het is een lastige combi van diagnoses. Ben benieuwd wat de echo zal uitwijzen.

Katja, veel plezier, ga maar lekker genieten :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:31

Oh echt Eline? Wat zonde zeg, prachtige plek!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:44

Nikki de kerf gaat ook naar quatar.

Dank jullie wel!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:48

Heee meiden!
Sorrry dat ik zo lang foetsie was Y;( , maar tentamens, nieuwe huisje en even ellende met Raff.. had er niet de puf voor. Wel trouw mee gelezen hoor!

Even zo wat ik onthouden heb.

Annika ontzettend gefeliciteerd met jullie knappe ventje!! <3 Hopelijk knap jij ook snel op! Ook paardjes gaan helemaal goed en worden top verzorgd, fijn hoor! Scheelt je in elk geval kopzorgen.

Joyce ook van harte met de zwangerschap! :)F

Ha yildiz en haar sexboerderij }:0 Die houden we erin hahaha. Wat een waaanzinnig tof showhalster heb je voor Nour! Dat worden chique foto's!!

Fu weer voor bad eend aan het spelen, lekkerrr hoor! Jullie gaan echt super Miran! Al dat buitenrijden, fietsen, heerlijk!

Kat, gefeliciteerd nog met je opleiding?werk?examen? :o? (sollyyy Y;( ) super goed bezig!!

Eline, wat balen zo met Mish, zit jullie ook niet mee zo he.. :(

Gelske, fijn dat Sjaak en Noor de goede kant op lijken te gaan! Houden zo.

Welkom nieuwe meiden! Leuk veulentje zeg, wat een dingetje.

Nicky, jeetje ik las het op fb en heb er afgelopen dagen echt vaak aan moeten denken.. Wat ongelofelijk ***** |( En wat een bikkel is Dayem zeg, hij doet nog zo goed overal zijn best voor. Gelukkig heb je nog even fijn kunnen genieten van het zwemmen.
Nu rustig aan, stapje voor stapje zien hoe het gaat lopen.
Denk goede keus om eerst nog echo te doen, who know's, misschien kunnen ze daar toch al e.a. uitsluiten.

Sorrry als ik veel mensen ben vergeten!

Hier was het ook even flink schrikken. Maand geleden viste ik Raff uit de wei met een mega schaaf op de onderkant van zijn kaak en een dik ei op zijn voorbeen. Eerst vooral druk gemaakt om de wond, maar erna kwam het besef dat dat been toch wel op een aparte manier dik was.. Enkel op 1 plek, gloei heet, kreupel erop en niet slinken na koelen of stappen..
In elk geval dag erna zekere voor het onzeker genomen, Lingehoeve kliniek gebeld en we konden direct terecht. Kreupelheids onderzoek en echo laten maken.
Resultaat: Geen erge schade, ontstoken sesamschede (welke voor de verdikking en dus kreupelheid zorgde), maar bij 1 pees was niet 100% goed te zien of de rand ervan wat wazig was door het 'troebele' beeld of door schade.. Dus op de Metacam, apart zetten op zo veel mogelijk rust en 2 weken later terug komen voor controle scan. Hij kreeg die 2 weken zijn eigen prive graslandje & paddockje, met Nadesh op het stuk ernaast. Eerste dagen ging goed, erna hield hij zich alles behalve rustig.. >;) Zwelling nam na een week geleidelijk iets af, maar was zeker nog niet helemaal weg toen we voor de 2e keer richting kliniek gingen.

Toen we vorige week vrijdag terug moesten, werd het een flink dagje door Nederland. Vroeg op, honden mee, bus volgeladen, Raff in de trailer en op naar de Lingehoeve kliniek. Daar weer zelfde riedeltje als eerst, maar nu met resultaat, alles in orde! :oo Het overgebleven restje zwelling zou wellicht kunnen blijven, de peesschede zal altijd ietsiepietsie stugger zijn, maar voor geen verdere nadelen zorgen. Alle pezen waren tiptop in orden en hij liep helemaal rad*\o/* Groen licht om alles weer te mogen doen. Totaal niet verwacht en besefte het echt pas paar dagen later.
Na de kliniek snel terug naar huis gereden, daar Raff de wei in, Nadesh de trailer op, laatste spullen ingepakt en op naar het DAWRA weekend in Kootwijkerbroek. Ondanks dat Raff niet mee kon, toch super genoten van de mega gezelligheid en alle western arabjes. De week erna me herkansingen wel gruwelijk verpest, maar ach, paardje is iig weer in orde :o

Nu sinds vorige week heel rustig begonnen met Raff oppakken. We zitten nu op 10 min stappen en 10min draven aan de longeerlijn en dat gaat goed. Alle basisoefeningen weer 1xtje opgepakt en ook daar geen problemen. Gister voor de 2e keer gewandeld en voor het eerst weer stukje verharde duinen meegepakt. So far geen enkele reactie op zijn been gezien of in hoe hij loopt. Ik durf nog niet te hard te juichen, maar het lijkt weer allemaal oke te zijn.

Nadesh gaat helemaal top. Wel is hij door zijn oude zadel wat scheef bespierd geraakt. Ze moet nu tijdelijk met een ander zadel rijden, totdat dat weer recht getrokken is en dan kijken voor weer een ander zadel haha. Op het DAWRA weekend ging hij echt als een trein, begint bijna een doorgewinterd wedstrijd paard te lijken. Vooral de reining clinic was erg tof en dit deed hij super goed, dus ben benieuwd hoe ze zich nog verder gaan ontwikkelen.

Vanaf morgen middag heb ik officieel vakantie, duss ik ga weer proberen bij te blijven!

Oja en eindelijk maar eens een foto topic gemaakt van de fotomeeting in april :+
[ITP] Met de twee AV mannen naar onze eerste Bokt fotomeeting

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:31

Schandalig Canies, haha, welcome back! :D
Had eea natuurlijk wel via FB gevolgd maar toch fijn nu het hele verhaal terug te lezen. Fijn dat het weer goed gaat met Raffemans! Hoe gaat het met Nadesh?

Gisteren dan ein-de-lijk een camera gekocht. Heb me laten adviseren door Maris en kei blij ermee! Moet nog hoop dingetjes uitvogelen en vandaag in K weer en in m'n uppie getest op Nyhla.
Zondag keer met hulp voor t echie hihi!

Afbeelding

BratzArabian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 00:17

__Nicky schreef:
Voor wie het interessant vindt..... De reacties zijn rood omcirkelt. De nauwe wervels spreken voor zich |(

[ [url=m/ci8Pzh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7Rbl1y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is zeker intressant maar jeej meid ik had liever net als jouw een ander paard gezien ;(
Wij wens jou heel veel sterkte. Dit is niet niks ;(

Annika Van harte gefeliciteerd :D

YildizArabs mooie foto <3

Mooie foto's Set_Elkol van je kudde <3
Have fun aankomende dagen :D

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:41

Het is Intresant maar vooral verdrietig Nicky ik hoop dat het goed gaat komen voor jullie.

He he eindelijk een knappe camera dit is toch veel leuker foto,s maken pas wel op want he he want het is verslavent :D . Wat verkleurt je dametje al zeg had ik niet verwacht zo met dat donkere velletje lekker koppie heeft ze.

Canisia wat leuk dat je er weer bent en dat het de goede kant op lijkt te gaan met Raf en Nadesc.

Veel plezier Kat.

Wij zijn Dinsdag avond met Dibah en Jhadorah naar het strand geweest het was zo leuk en wat was onze kleine meid toch weer stoer en braaf.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/10478706_457988147716579_8138569368129028271_o.jpg