[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:42

@woogy nee om de dag gestart en het is L1 opzich geen zware oefeningen en paar dagen op rij keren ze zo veel van

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:43

Daar heb je helemaal gelijk in Joyce. Super dat je zo'n fijne ervaring op hebt gedaan toch! :D Jammer dat het uiteindelijk niet in de punten beloond werd. Volgens mij is Asal zo'n gave verschijning in de ring :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:44

@eliene ze is een echte komiek op voorterrein vooral als mensen ook nog gaan zeg Ooh die is leuk maar als ze binnen de witte hekjes is geeft ze zich helemaal

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:48

Gaaf is dat he, als je paard zo hard zijn best doet voor je :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:49

Oh zo, ik zeg op naar de volgende keer :)

Dressuur vind ik misschien nog wel een moeilijker jury sport dan de show wereld. Heb vaak zat paarden echt lekker zien bewegen, los in de rug op de achterhand half er mooi op en rotte punten maar de knol die in elkaar werd getrokken en daardoor ging steken scoorde gigantisch.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:51

@woogy het ergste vind ik nog dat wij samen werken en alles rustig oplossen en een waar ik tegen moest zat te worstelen en te plukken en die rijd dan een wp

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:59

dat bedoel ik precies. Mijn moeder heeft een zachtdraver en haar bijrijder reed een wedstrijd waarbij hij keurig liep, mooi op de loodlijn, lengte in een ronde hals helemaal zoals het gepredikt wordt. En werd afgestraft met net 160 punten. terwijl paarden met valse knik dichtgeknoopte mondjes en weggedrukte ruggen gigantisch presteerden. Geloof dat jury eens wat opfriscursus nodig heeft.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:11

Balen van je punten zeg Joyce, maar een goed gevoel is minstens zo belangrijk. Denk dat goed gevoel met rijden en niet gewaardeerd nog altijd minder erg is dan voor je gevoel rot rijden, maar wel net wp'en halen.
Rij je ook wel eens wedstrijdgerichte clinics oid? Hoor altijd dat mensen daar veel aan hebben, om net de puntjes op de i soms te kunnen zetten :)

En begrijp helemaal wat je bedoeld qua fokken en shows. Ik heb er ook geen kaas van gegeten. Vind het wel allemaal reuze-interessant, maar heb soms het idee dat mensen (zoals wij) die zowel niet aan shows of aan fokken doen, niet interessant genoeg zijn om op te reageren ofzo :+ Want als ik een heerlijke buitenrit heb gemaakt, telt dat niet als volwaardig AV-liefhebber ofzo :')
Misschien is het maar puur een gevoel hoor, maar ik had het eerst niet in dit topic. Kan ook niet precies zeggen waar het aan ligt...

Grappig dat die Knappe Arabische Volbloedpaarden-pagina op FB wel achterlijk veel leden heeft, terwijl dat als puur geintje is begonnen :') We moeten dagelijks meerdere leden toevoegen en zijn hard op weg naar de 500 leden. (Kat en ik hadden het er al over gehad om daar wat mee te doen, maar we weten niet precies wat.)

Dressuur is trouwens meer dan je paard in een goede houding laten lopen. Je paard kan nog de sterren van de hemel lopen, maar als je standaard naast de letter rijdt, zal je daar ook minpunten op krijgen :) Het gaat om het gehele plaatje. En ja, het blijft een jury-sport, maar ik zou ook niet graag in de schoenen willen staan van juryleden.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:21

Paarden in de sloot of sowiezo ergens in is altijd schrikken.
Op stal loopt er een brandweer vrouw...hoor weleens verhalen -O-

Wel schikken Kell maar goed dat jullie snel handelde.

Djuun heerlijk relax op de wei :j

Jammer Joyce als je hard je best doet met je paard samen en je grijpt net naast de winstpunten.
Fijn dat je wel super blij bent met je paardje.
Zo druk concour is nogal wat voor een paard al die indrukken.
Had de jury nog wat op het protocol geschreven waar je wat aan had? :+

Ik ben wss ook op brecht zonder paard *D

Een meeting zonder paard vind ik ook een idee.
Wat ik al aangaf...Op show heb ik het toch op een of ander manier soort van druk :o

Ik kan niet koken :o :+
Zou eventueel als we een Amerikaanse picknick doen wel (fris)drank kunnen regelen :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:22

Klopt Siel zo voelt het wel he de laatste weken (maanden?)

Siel en ik moeten niet alleen dagelijks mensen accepteren op fb,we krijgen ook de meest onbekende vriendschapsverzoekjes _O-

Jes ik wil wel bakken voor 2 hoor :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:23

Jes, koken hoeft niet hoor, zijn ook kant- en klare dingen die je kan meenemen (en idd ook drank) :D

Haha, ja die vriendschapsverzoeken... Zijn ook vaak mannen heb ik het idee :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:24

Drinken moet natuurlijk sowieso komen!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:25

weet je wat ik tof vind op de knappe arabieren fb...die chagrijnige blerbek zit er niet op om mensen af te zeiken!! Namen ga ik niet noemen, wil enkel openbaar zeggen dat ik er heel happy van wordt :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:30

@siel heb iedere week privé les en trainen ook puur proef gericht zij is zelf zz-licht en zitten kwa trainen erg goed op 1 lijn
@ jessica ja mijn laatste protocol was top meer activer klopt wand we kakken soms in en dan is de waauw ook van de proef af andere protocollen weinig commentaar
@woogy ik merk het vooral hier op de grotere concoursen pas klein concourske gestart dikke winst gereden en complimenten van de jury ze vonden ons een sympathiek stel

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:35

tsja voor zulke grote aftekeningen moet je inderdaad net de jury mee hebben, hoor steeds meer dat die vooral (zwart)bruine paarden willen zien zonder al te veel wit. Al zou dat naar mijn idee absoluut niet mee mogen tellen

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:36

Lisa ik vermoed dat diegene er wel was om af te zeiken en dat we die hebben verwijderd en geblokkeerd _O- kan je pb'en wie?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:39

Joyce, aha, ja als het vooral op grote concoursen is dat je geen winst rijdt, dan ligt het vaak toch eraan dat je bij voorbaat al (onterecht) min 1 achter staat door niet met een standaard sportpaard te starten. Jammer hoor, want ik vind juist de andere rassen in de ring ook zo leuk :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:40

Wow, wat gaat t hard!!!
Heb geprobeerd bij te lezen maar jee waar moet ik beginnen?

Allereerst gefeliciteerd met de jarige Jet! Ze ziet er top uit!

Tja, vervelend dat jullie t "knusse" (of omschrijf ik t nu verkeerd?) missen? Als relatieve nieuwkomer voel ik me toch beetje kwaaie piet?
Alhoewel ik wel kleinschalig fok en af en toe n showtje meepak gaat t mij vooral om het genieten met en van je paardje en een dagelijkse "wat heb ik gedaan" vind ik echt tof om terug te lezen.
Ook vond/vind ik t altijd heel gaaf om mensen irl te ontmoeten, net zo vorig weekend. En of dat nu een grote buitenlandse fokker of een boktvriend is maakt mij geen verschil. Vind t gewoon leuk om mijn passie te delen met andere arabenthousiastelingen, zo veel heb ik er niet in mijn directe omgeving.
Want eerlijk is eerlijk, we zijn wel beetje gek haha! *\%/*

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:41

@woogy helaas gaat het wel zo naar goed ik moet 24/7 naar m'n paardje kijken en zijn 5 min ik zeg bye bye jury haha

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:41

Precies wat jij nou zegt Yildiz, voel me ook persoonlijk aangesproken en wil de hele tijd zeggen 'ik probeer wel te reageren met pruillip en al. Maar snap wel wat mensen bedoelen (denk ik tenminste) en heb niet het idee dat het aan bepaalde mensen specifiek ligt

En gelijk heb je Joyce, ik kan ieder paard wat lekker loopt waarderen, of het nou een fjord, tinker, arab of holsteiner is. paard is paard en goed is goed :)
Laatst bijgewerkt door Woogy op 22-06-14 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:42

set_elkol schreef:
Klopt Siel zo voelt het wel he de laatste weken (maanden?)

Siel en ik moeten niet alleen dagelijks mensen accepteren op fb,we krijgen ook de meest onbekende vriendschapsverzoekjes _O-

Jes ik wil wel bakken voor 2 hoor :D

:D

Haha kant en klaar is ook goed hoor :D
Maar zit iedereen crea bea te doen :P
Kom ik met me home made fabrieks spul :D

Woogy ik heb vaak zat zitten schrijven en me verbaasd en geergerd om sommigen uitspraken van die gasten.

Ben ook eens dus zwaar de discussie aan gegaan :P

Een goed paard heeft geen kleur :+

Ow ik heb ondertussen na Zuid best veel vrienschappen verzoeken gekregen buiten de EU om :') _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:45

Nou Lisa je bent denk ik wel 1 van de mensen die niet op ieder afzonderlijk reageert? denk ik. meer af en toe op een los verhaal van iemand (no offence :D ) en een beetje het topic binnen komen vallen maar ik doel zelf op niemand persoonlijk hoor. Iedereen is welkom, toevallig gaat het de laatste tijd veel over fokken en shows hier. Voorheen was het een heel hecht groepje die over ditjes en datjes kletste. Ik verzaak ook wel eens om op mensen te reageren :o
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 22-06-14 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:47

Wat een leukerd is Ringo Kat en wat goed dat je toen de beslissing hebt genomen en hij het zo fijn heeft bij zijn nieuwe thuis!

Ziet er heerlijk uit Nicky, vind het echt stoer dat je dit gewoon doet met je jonge gup!

Gefeliciteerd met Shief! *\o/* Haha, prachtig die versiering!

Wat een schatje Kat, leuk! Foto's met je parels zijn leuk, niks mis met die kin van jou!

O o die Djuun, heerlijk die merries :') Maar wat goed dat ze daarna zo braaf was!

Ahh wat jammer van je punten Joyce maar super dat Asal zo haar best doet voor jou, jullie komen er wel!

Meeting is leuk! Altijd in voor gezelligheid *\o/*

Van mij mag je lekker je dagelijkse dingen in dit topic gooien hoor Joyce, ook lekker tussen de fokverhalen door :P Maar begrijp wel wat je bedoelt... Ik reageer vaak met "leuk" of "fijn" merk ik maar dat is echt omdat ik dan gewoon ff geen ander woord weet te typen :+ en ik vind het oprecht leuk om te lezen wat jullie allemaal ondernemen met jullie paarden. Maakt dit topic ook gezellig en wat intiemer! Hoe moet ik het zeggen? Sommige dingen kunnen misschien anders gezegd worden... Misschien wordt het niet zo bedoeld maar zoals gisteren of eergisteren over dekken met Umoyo "omdat ie een leuk kleurtje heeft" vind ik niet zo leuk om te horen. Ik (wij) zijn oprecht trots op Moyo en hebben daar oprecht goed over nagedacht (schreef ik ook maar daar werd niet op gereageerd) dat je het geen mooie hengst vindt is natuurlijk prima, iedereen heeft recht op zijn mening maar dat kan ook anders gebracht worden... (denk ik dan) Soms gewoon ff wat minder kribbig, vind ik veel gezelliger!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:47

mijn inbox geeft foutmeldingen, als ie het weer doet zal ik pb's beantwoorden.

Ilona ik vond de sfeer gister ook niet fijn met de harde meningen en beetje banketstaaf geplaatste commentaar.. normaal is iedereen hier zo lief voor elkaar.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:50

ik reageer inderdaad niet op alles, op dingen die er voor mij uitspringen en dan kan ik pagina's voorbij laten gaan om op 1 ding te reageren. Maar ik voel je hint al hoor...ik ga al weer weg! ;( Nobody loves me!

Mocht ik nog welkom zijn na Katja d'r kat( ~~}> ) ga ik het van mijn kant uit luchtig houden :)