[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:30

Geen gek idee, Yil, een ligbed, maar Zosja ervoor :oo :P ...nee, die turboshet laat ik mooi aan mijn dochter over! :D
Lekker vroeg op iedere keer..als je echt wil trainen is dat wel de beste optie!
Ik heb trouwens de resetknop niet kunnen vinden. :')

Nikita gaat vlakbij op school, de gymschool, :P samen met een jongen uit haar klas waar ze al veel mee omgaat en veel andere kids kent ze ook van de bovenschoolse plusklas, ook is ze al vaker naar die school geweest om proefjes ed te doen, dus lekker vertrouwd.
Ze zitten maar met 11 kinderen in de kas!
Ze zijn daar om 3 uur klaar, dan heeft ze nog wat tijd over voor de berg huiswerk die ze gaat krijgen!

Kat, die smoel van Blue.. :D :D _O-

Gelske, door het warme weer is je brain een beetje gebakken, dan vergeet je dat soort dingen. :D

Bren, zo zeg jouw leven staat op het moment in de achtbaan.. :(:)
Vervelend dat je moet verhuizen, maar je hebt gelukkig toch een fijn plekje voor de paarden.
Sterkte! :*

Aleeneh, op elke plek is ook wel wat hoor, dus het blijft een beetje schipperen.
Wel fijn dat de dokter ook denkt dat het wat beter lijkt te gaan, het kost ook tijd.
En haar hoeven gaan dus ook weer beter! +:)+
Fu was heel bang voor water, maar nu vind ie het zelfs stiekem wel leuk en stopt de slang in zijn mond, dan laat hij het aan de zijkant er uit spuiten. :D

Nicky, ik ga ff kijken, had 't natuurlijk op fb ook al gezien. :))
Heerlijk he, met dit weer!

Wij zijn vanmiddag dus ook naar het meer geweest, mijn man was zo lief om foto's te maken!
Ik ga een topic maken, zal de link straks ff doorgeven! :))

Ja, daar is ie! *\o/*
[ITP] Onze watertraining vanmiddag!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 19:43

Gelske, zo loop ik vaak naar iets toe en weet ik niet meer waarom haha! :? Maar of dat ouderdom is? Ben zo geboren vrees ik hihi :D

Noor en Sjaak gaan weer prima zo te horen, super! +:)+

Fijn iets van je te horen Bren! Boel veranderingen voor jullie en jullie paarden.
Voor al het andere een hele dikke knuf :(:), wens je/jullie veel sterkte.
Benieuwd naar je leuke nieuwtje!
En naar je knappe pup, jee wat n dotje is dat. Of inmiddels Dot?! Groeien natuurlijk als kool en hij was natuurlijk al huge. <3

Goed nieuws over Mish Eline! Enne... Nu ze aan de beterende hand is, dat was het nu wel hè, ff gewoon heerlijk genieten!
Ook top dat t op stal beter gaat. Kunnen jullie nu ook komen wanneer je wilt?
Fijn dat Mish in ieder geval weer veel naar buiten kan en straks op t land.

Ooooooh Nickyyyyyy!!!! Ik wil ook! :):) Heeeeeeerlijk! Geniet met je gave pics en filmpje toch zo een beetje mee! {:}

Miran, die resetknop zit bij die van mij achter het rechteroor.... :+ :')
Moest vandaag nog aan je denken en aan Fu z'n deken. Tie zat vandaag helemaal onder de bulten (is daar altijd al gevoelig op geweest) dus staat weer ingepakt. Heb wel de deken helemaal nat gemaakt zodat t lekker verkoelt. Misschien idee?
Dat klinkt als n fijne school! Jee luxe 11 kids in de klas! +:)+
Jullie ook al lekker gespatterd, ga zo jullie topic bekijken!
Hier niet echt veel bijzonders: weer vroeg op en met Nour op pad naar dekstation, terug, Tie gestapt en terug in haar paddockje vond ze toch de ruimte om er even een paar fantastische, illegale drafpassen eruit te gooien. Spatzuiver! *\o/* Dus daar heel blij mee maar blijf braaf schema DA volgen, better safe then sorry.

Blue, kussssssssje terug!!! :D

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:13

Ik ben mijn hele leven al oud (achternaam) dus ja ;) .

Wat super dat tie zo goed gaat en een nat dek is wel een goed idee ik dacht bij springen met nour aan hindernissen het is toch de warmte hoor hahahahaha.

Echt super heerlijke foto,s miran leuk he dat je dochter en man er ook plezier van hebben en nogmaals hij maakt echt super foto,s.

Ohh Nicky ook al weer zo leuk nou ga eerdaags ook echt hoor met of zonder groep met de paardjes naar de zee.

Hoi Bren wat jammer dat je moet verhuizen en ja soms gaat het even niet in het leven zo als je zou willen. Jammer van Quest maar wel zo eerlijk en voor jouw toch een zorg minder je pup is echt geweldig prachtig dier echt gaaf om hem zo voorbij zien te komen op Face book.

Wij hadden er vandaag terwijl het geen vakantie is een vakantie dagje van gemaakt. EErst op de fiets naar de paarden op het land moeten nu met het mooie weer toch echt twee keer heen om de water bak te vullen. Op de terug weg wat lekkers gehaald voor bij de koffie. Toen zijn we naar het strand samen gegaan het was echt heerlijk daar niet heel warm nog gezwommen maar men wat was dat koud dacht kreeg bijna geen lucht meer. Toen op de terug weer weer naar de paardjes op het land gevoerd en verzorgt die stonden heerlijk met een briesje dus die hadden het wel redelijk gehad vandaag. Noor en Sjaak hadden het wel heel warm dus heb ik ze maar weer even afgespoten in de padock ze vonden het nu echt lekker want ze bleven rustig staan de schetjes ook maar even afgespoten die konden het ook waarderen.

MirandaMalik

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:45

Het is maar druk met die sexboerderij van je, Yil. :D
Tie gaat goed dus! Super!
Die foto.. :')
Oja, deken maak ik nat als ik af spuit, lekker op en onder de deken.
Maar na een half uurtje is alles alweer droog. :+

Dat klinkt als een heerlijk daggie Gelske!
We gooien onze paarden aan alle kanten vol met water, haha!

Wij hebben vanavond nog een hele mooie wandeling gemaakt op een historisch landgoed, compleet met een 250 jaar oud doolhof!
Echt sprookjesachtig mooi was het. <3

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:27

@Yildiz lijkt me ook super leuk zo met die merriehouders mee te leven, blijft toch spannend weer nieuwe babys
@miran ik zie lekker veel water fotos voorbij komen van douchen tot badderen heerlijk hoor. Kleine meisjes worden groot, wel weer een spannende tijd denk ik voor Nikita
@Roma fijn dat al weer beter gaat met Azizia en haar beeb toch vervelend zon ontsteking
@Manon wat een koppie <3 wel jammer van je halster
@Kat lekkere pics van je dames. zo mooi om te zien dat set weel in dr oude velletje zit
@Nicky super gaaf die zwem fotos. lijkt me zo gaaf
@Annika je al op fb gefeliciteerd maar hier dan nog een keer.
@Elien wat sneu van mish zeg
@Brenda pff wat een drukte bij jullie, sterkte met alles

Hier de hele week niks met de paarden gedaan, lekker de hele dag in de wei onder de bomen en savonds laat afspuiten en op stal. vd week maar eens weer oppakken wanneer het koeler wordt.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 18:38

Fu heeft ook niks gedaan, alleen maar gezwommen.

Hoe gaat het met je Joyce, nog geen trek in augurken met slagroom? :P

We zijn net naar de bios geweest, leuke dinootjes gekeken! :))

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 20:09

@miran nee helemaal niet ook niet misselijk alleen tegen de avond even erge onderbuik pijn maar dat is ong ook maar een half uurtje

Assie krijgt lange manen <3
Afbeelding

Leotje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 20:50

Hoihoi,
Ik ben nieuw hier. Zou het leuk vinden om dit te volgen en evt mee te praten.
Zal me even kort voorstellen. Ik ben leonie, we hebben een AV veulen gekocht die eind deze maand komt :) kan niet wachten!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:43

Welkom Leonie! :wave:
We zijn natuurlijk wel benieuwd naar wat voor veulen, afstamming, pics etc. En wat voor plannen je ermee hebt? :)

Joehoe ze beginnen te groeien!!!! :):)
Nice!
Heb je dat ook besproken met je verloskundige Joyce die onderbuikpijnen?

Zwemmen is ok trainen hè Miran! Aquatraining heet dat, goed voor de spiertjes! :D
Sexboerderij.... :')
Dinoos?! Nieuwe film?

Gelske wel lekker zo de zee om de hoek! Zeker nu! Moeten jullie naar t land met zon watercontainerding? Kennis van ons doet dat altijd op de fiets.

Hier vanochtend Nour getraind in de bak, ging alweer stuk beter. Binnenkort gaan we het lessen weer structureel oppakken, veel zin in!
Daarna voor de eerste keer, na Yul eerder deze week, Tie gereden. Was natuurlijk een stapritje op t harde rondom de boerderij maar jee, was zo fijn m'n meidje weer te rijden! <3

Afbeelding

Leotje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:41

Dank je Yildiz!
Hij komt uit een Russische lijn.
Moeder Virba Kossack
Vader Kunar T
Hij is nu ruim 4 maand en al op 1.31 gemeten dus denk wel dat hij groot gaat worden.
Mijn paard begint oud te worden dus we dachten, een veulen erbij is wel wat! :j
Wil lekker met hem aan de slag gaan en uiteindelijk zelf inrijden. De bedoeling is dat hij lekker mee gaat buitenritten maken, beetje crossen door de bossen :)
Heb er echt veel zin in! Heb er gelukkig ook wel de tijd voor en heb veel geduld :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is echt een boefje haha

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:14

Dank jullie wel voor alle felicitaties!
Bevalling liep helaas iets anders dan we gehoopt hadden. Na een hel van 32 uur gebroken vliezen en weeen die eerst niet op gang wilden komen en daarna veel te heftig werden, maar alsnog te weinig deden, is Enzo geboren via een keizersnee.
Hij doet het echt supergoed gelukkig en ik word ook weer steeds mobieler!

Wat vervelend dat het nog steeds niet goed gaat met Mish, Aleeneh, het is nu wel eens tijd dat al die pech ophoud inderdaad!

Ik heb echt niks meegekregen van de hittegolf (ziekenhuis met airco haha), maar van wat ik heb begrepen was Ely heel blij met de schaduw van de bomen en wordt Eufje ook goed in de gaten gehouden bij de opfok en krijgt ie sponsbaden als het nodig is :D

Ik vind je een bikkel hoor, Yildiz, zo vroeg op om te gaan rijden!

Heftig met de verhuizing en het verkopen van Quest, Brenda, sterkte!

Ik zie allemaal mooie zwemfoto's, echt leuk!

Fijn dat jouw zwangerschap goed gaat, Joyce, hoe ver ben je nu?

Welkom, Leonie! Leuk veulen heb je gekocht!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:51

Welkom, erg leuk veulen zeg! Heb Kunar ook altijd wel een leuke hengst gevonden. Gefeliciteerd met j nieuwe aanwinst.

Ik ga denk ik vanmiddag ook ff zwemmen met de paarden. Temperatuur valt me wat tegen vandaag dus even kijken of het niet te koud is :Y) .

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:44

Owh Annika, niet leuk.. :(:)
Gelukkig is ie er wel mooi en gezond uitgekomen en gaat het alweer wat beter met je. :)
Ik had mijn vliezen al 5 dagen gebroken, er gebeurde verder niks, dus hebben ze ook weeën opgewekt.
Dat is idd wel heftig maar daarna ging het bij mij wel allemaal volgens plan, die weeën wilden toen wel! :')
Lekker hoor, sponsbadjes voor Euf! :D

Joyce, heb je het ook als je heel rustig aan doet?
Fijn dat je niet misselijk bent, had ik ook nauwelijks last van.
Assie wordt weer gespierder! :))

Hoi Leonie, welkom!
Prachtig veulentje!
Wat voor ander paard heb je?

Manon, hier is het behoorlijk warm, ik heb het rijden nog even uitgesteld tot later op de dag, lipe net met de pony en kwam al met een tomatenhoofd thuis. :+

Yil, nu lijkt het net alsof jij op Yul hebt gereden.. :D
Leuk hoor, dat je weer op Tie kan zitten!
De film met dinoos was Jurassic park, heel spannend!

Dus vanmiddag wat foto's gemaakt van mijn arabische veulentje! :P

Afbeelding

Leotje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:56

Dankje annika, manon en Miranda :)
Kunar is indd een leuke hengst.
Wat doen jullie zoal met jullie paarden?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:57

Sorry dames, even niet bijgelezen. Zag net gauw een berichtje van mama Annie, wat een hel zeg. Gelukkig alles goed gegaan, pff.... Lekker genieten van jullie zoon!

Pfff, waar moet ik beginnen. Vandaag dus controle in Utrecht. Laat ik maar beginnen met het eerste; foto's van z'n rug. En ja, helaas werd bevestigd waar ik zo bang voor was; kissing spines klasse 2-3 |( Aan de ene kant verklaard het alle klachten en vage dingetjes, maar toch.... Het is goed te managen met correct trainen van de rugspieren. Maar laat rechtsvoor nou ook roet gooien in dat trainen.... Na monsteren en buigproeven tot de conclusie gekomen dat rechtsvoor zeker verbeterd is ten opzichte van de vorige keer, maar nog altijd niet 100%. Na het uitverdoven was enige verbetering te zien, dus ja, daar speelt ook nog steeds iets. De vinger kan er nog niet opgelegd worden. Mogelijk toch banden/diepe buigpees. Volgens de arts is dit niet goed te echo'en, alleen MRI kan duidelijk maken wat er aan de hand is. Die MRI is in Utrecht onder algehele anesthesie en kost maar liefst €1200 :oo Dat wordt qua geld te gek, maar ik durf het risico van narcose ook niet aan. Straks is de MRI geslaagd, staat ie niet goed op en scheurt ie al z'n pezen af, je zal net zien. Conclusie; een half jaar rust met een beetje stappen op het harde met longeerhulp om toch die rugspieren nog enigsinds te prikkelen. Of hij de wei op gaat weet ik nog niet. Heb nog een hoop vragen aan de DA die ik morgen nog eens na ga bellen. Pff, niet mijn dag |(

Leotje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:00

Miranda, ik heb een trackener :j heel fijn dier! Begint helaas oud te worden. Een AV veulen lijkt me wel eens een uitdaging

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:25

Oh echt Miranda, ik had het wel fris. Wilde in een short naar de wei gaan maar vond net iets te koud. Dus had ik een spijkerbroek aan, nou niet echt ideaal als je toch op laatste moment besluit om te gaan zwemmen haha. Hier paar fototjes, ze hield constant de andere paarden in de gaten, tuttebel is niet graag alleen :Y) .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:28

Annika wat n bikkel ben je! Geen prettige bevalling maar gelukkig gaat het nu goed! Keizersnede schijnt ook echt super pijnlijk te zijn. Moet je nog lang in het ziekenhuis liggen of ben je nu weer thuis?
Wens je een voorspoedig herstel! ❤️

Jee Nicky... Ben er echt beetje stil van... Vind het echt erg. Ik hoop zo dat t allemaal goed gaat komen (zover mogelijk dan). Sterkte meis :(:)

Leuk veulen, die laatste foto is mooi! Mooi halsje!

Tja wat wij doen met de horsies, je kunt beter vragen wat niet hihi?!
Hier: fokkerij, western performance, reining, Endurance, koeienwerk, dressuur, freestyle riding, recreatief springen, kinderpony en op de koude winterdag voor de slee!
Vandaag gewerkt en einde vd dag Tie onder de man gestapt en met de eigenaresse van Nyhla Jazzy opgepakt. Was wat onwennig zo met veulen erbij (vooral omdat Nyhla het een fantastisch moment vond om het veulen aan de andere kant van het hek te imponeren met haar showy moves hahaha).
Dorie moet echt n camera maar zie door de bomen t bos niet dus helaas weer K phonepics. Nja, ze is gaaf en ze kan bewegen zeg maar. :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:29

Mooie foto's Manon!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:32

Bedankt Yildiz! En wauw wat een prachtig koppie zit er op dat veulen zeg, erg leuk ding!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:02

Brenda wat een heftige tijd voor jou, sterkte met de vervelende dingen en geniet van de mooie dingen! Ook succes met de verkoop van mooie Quest :j

Eline-Mish ik wil geen eigen bedrijf eigenlijk, heb nogal van dichtbij gezien hoe zwaar en moeilijk het kan zijn :o Ik denk dat het voor mij gewoon werken in dienstverband wordt als ik een leuke plek kan vinden. Misschien volgende zomer nog een leuk reisje maken ofzo :D

Wat een leuk topic Miran! Ik ga zo reageren

Lekker zo'n vakantiedagje Gelske! Ik vind het wel jammer dat ik niet aan het strand woon.

Op welk mooie landgoed was je Miran?

Joyce Asal ziet er echt super uit zeg! Wat mooi die manen.

Welkom Leonie :D Mooi veulen heb je, lekker kleurtje! Van papa Kunar gekregen zeker

Oh Yildiz wat heerlijk met Yentl!

Annika ik wist het al maar je bent echt een vette bikkel! Nu genieten

Haha die Zosja is zo grappig :') het was inderdaad warm in het noorden!

Jemig Nicky wat heftig voor Dayem, en je bent net zo lekker met hem bezig :( Ik vind het echt wel schrikken man

Leuke foto's Manon, die blik van haar hihi :D

Wat is ze stoer Yildiz, wauw!

Leonie ik rijd recreatief met mijn merrie lekker buitenritten al staat dat al anderhalf jaar wat stil doordat ik een veulentje van haar gefokt heb, ik ben een beetje te lui en hard aan het genieten om haar weer op te pakken :P En ik mis het niet eens heel erg vandaar dat ze nog steeds luiert in de wei.. Maar het komt wel weer.

Leotje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:17

Manon wat heb je een mooi paard joh :)
Yildiz, bij jullie kun je dus echt alle kanten op haha, leuk hoor! En wat een mooi veulen. Schattig koppie :j
Set, zeker een leuk kleurtje, ti's een mengelmoes van pa en ma. Leuk dat je recreatief rijd, doe ik ook. Is heerlijk! Heb je het veulen gehouden en ga je er zelf mee aan de slag?

Leotje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:20

Yildiz, dus jij bent hele dagen met de paarden bezig? Lijkt me echt heerlijk. Veel arabieren staan?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:29

Leonie het veulen blijft inderdaad van mij :j Hij is een halfbloed/kruising Arabier. Hij is nu 10 maanden en staat in een opfok in Duitsland om groot en sterk te groeien <3

Dit is mijn Arabische merrie

Afbeelding

Afbeelding

Haar zoon en mijn grote trots :D

Afbeelding

Afbeelding

als baby :o

Afbeelding

en mijn tweede merrie Blue, een 3 jarige kruising

Afbeelding

Leotje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:33

Heb je net profiel gelezen, kan beter dat eerst doen dan vragen stellen haha sorry