Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:23

Bimmetje schreef:
Ja was pleasure idd glenn. :D
Het is idd een nieuwe uitdaging zowel voor nada als voor het vrouwtje hihi
Veel nieuwe dingen erbij en ik sta overal voor open om mijn paard nog beter aan de hulpen te krijgen. Het is toch weer heel anders als reinen, maar ik ben van mening dat alles elkaar kan helpen voor de juiste performance.

Yildiz levert goed werk als instructeur en ik ben erg blij met haar. Ze is duidelijk (alleen ben ik soms een beetje doof :P ) en ik zie haar ook eens vaker. Wat altijd erg leuk en gezellig is.

Leuk om te horen dat mijn naadjepaard in de smaak valt! *D
Tja een diva is het wel ja, dat heeft wendy vanaf het begin gezegd hihi :o

Waar komt Yildiz vandaan?(mooie naam trouwens!)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:20

Echt gaaf all around dus! Ik ben benieuwd naar het Nk en je updates Bimmetje en juf Yildizh ;-)! En diva's vind ik echt gaaf hebben veel van die arabische merrie's, en dat geeft hen in type dan juist nog wat extra meer!

Reining kan veel van pleasure leren voor stabiliteit en op de achterhand te houden, veel reiners vallen te hard op de voorhand! Pleasure kan dan juist weer veel leren van de wendbaarheid neem maar rollbacks naar het binnen en buiten om hen nog meer onder te krijgen en trager te krijgen!
....
Heb altijd op die manier gewerkt en vond ik met sublimo leuk! Ik was ook eerst fervent reiner, maar dan vrienden van mij deden pleasure dus daarvan veel geleerd! En shameless zal ook meer de pleasure zijn, want met zijn giraf benen zie ik hem niet zo perfect sliden haha! We shall see!

mvg Glenn en ps all around is leuker voor ons en de paarden ook en kan je voor all around points gaan!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:15

Zoals ik tijdens de vorige update al zei, "het zou me niet verbazen als er nu nog meer gaan volgen...." Inderdaad! en daarom wederom een update:

Starters op het NK DAWRA o.v.b.
Showmanship At Halter (0)
Hunter (3): suzanne, patricia, paulette
Trail (4): angela, anja, paulette, eveline verhaar
Versatile (3): angela, anja, krista sterrenburg
Pleasure (7): angela, paulette, anja, patricia, suzanne, eveline, krista
Horsemanship (8): jessica, angela, paulette, anja, patricia, suzanne, eveline, krista
Western Riding: (0)
Reining: (1) jessica

In vet afgedrukt de veranderingen t.o.v. vorige lijstje.

De patterns staan trouwens op de site van de SWRN.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:22

Zoo weer terug van vakantie, en een hele hoop gebeurd hier zie ik al! Moet nog bijlezen, lukt me nu nog even niet. Wel even snel een vraagje van Joyce beantwoorden, doe ik ff zo dan weet iedereen dat:

raven schreef:
Marije, waarom is de Hunter Hack alleen beginners walk/jog en niet in meer klasse te verrijden?
Ik ga duimen dat ik vervoer hebt zodat ik mee kan starten

Hunter Hack is één klasse waarin alle ruiters welkom zijn, net zoals de H&D trail. Er staan op het formulier geen lijntjes tussen de afzonderlijke klasses zoals bij de overige disciplines, maar voor de duidelijkheid zal ik het vinkjesvakje de volgende keer even naar het midden verplaatsen, hopelijk valt het dan meer op het om één klasse gaat waar alle klasseringen voor kunnen inschrijven :)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:45

Ook hier nog maar ff trots posten ivm onze "facebookloze" Glenn:

Vandaag officieel bericht ontvangen dat Cyann Molengraaf en Bas Almost June WRAN Champion zijn in de In Hand Trail L3. Uitreiking vindt plaats op het NK te Wanroij.

Oftewel de meeste punten behaald in dit onderdeel!! *\o/* .

Wij zijn uiteraard super trots op dit team <3
Helaas miste ze in de showmanship at halter een paar puntjes. Maar ze behaalde hier zelfs nog een 2e plek, terwijl ze met "June" pas is gaan starten eind april j.l. (seizoen was in oktober reeds begonnen). Super knappe prestaties! Bij de DAWRA behaalde ze deze titel toen ze 7 - 8 jaar was met Nirvana en nu dus zelfs ook bij de WRAN als 11 - 12 jarige met June! *\o/* Het moet allemaal niet gekker worden.... :D +:)+ :=
De volgende IHT/SAH uitdaging wordt scarlet voor Cyann. :P

Ben echt wel heel erg blij met mijn trainertje aan huis. +:)+ :j Go go Cyann

YildizArabs

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 19:24

Gefeliciteerd Cyann!!! Super gedaan!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:59

Namens die gekke "facebookloze Glenn" dank ik Nancy voor de update in arabieren westernland!
EN WAUUUWW, mega trots op je dochter en op june mag je wezen! Die arabieren van jouw doen het super, be very proud !!

In hand trail is duidelijk een mega onderdeel voor je dochter dat het zo twee maal super deed!

mvg Glenn en zie je wel dat dawraleden gingen starten, ik had dat al in mijn glazen bol gezien :-)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:12

Thanks ook namens Cyann.

Ja Glenn, ze vindt dit onderdeel ook super leuk. In dit Wran seizoen, stond ze geen 1 keer alleen, 1x heeft ze 1 combi voor moeten laten gaan en de andere keren won ze keer op keer. De laatste keer had ze zelfs een 70 score.

BTW, heb jij ook al een glazen bol?? :wow: IK ook! :):) Heb jij ook wilgentakjes "on a stick"? :D ;)
Laatst bijgewerkt door CounTree op 20-08-13 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:15

Dat heb ik nog niet, is volgende aankoop! ;-)

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:22

whaha. Nou dan hoor ik het wel als je vliegles nodig hebt. Heb plenty ervaring. :+

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:39

ok deal!! Eerst wat oefenen alvorens ik les neem hey, dat ik niet voor raap sta :-)

mvg Glenn

Zou je dan echt niet gaan kijken voor een volbloed dochtertje uit June te fokken? wat dacht je van http://www.youtube.com/watch?v=jioFQv8i4Bs! Dat als je met haar halfbloed en volbloed nakomeling verder kan in de sport??

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 20:44

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:04

Woehaaaa super cyann!! Gefeliciteerd!

Glenn ook glazen bol hihi, er zijn er idd eindelijk meer starts bijgekomen.

Helaas niet in de reining. Ik ben nog steeds enige start en als dat zo blijft is die niet NK waardig helaas. Maar ik start als dat tenminste kan wel gewoon. Dan maar niet NK waardig. Het is alleen jammer dat ze met zn alle proberen om alle onderdelen NK waardig te maken behalve de reining. Erg jammer!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:37

Wetsernfriek schreef:
....
Zou je dan echt niet gaan kijken voor een volbloed dochtertje uit June te fokken? wat dacht je van http://www.youtube.com/watch?v=jioFQv8i4Bs! ...

pffff jeetje Glenn, KWIJL!!! je weet ze wel uit te zoeken zeg! Staat zeker weer ver weg.....en die bloedlijn.....jij weet echt wat ik graag zie.

surf ......Australie slechts een half uurtje van Sydney.....AAAAAAGH. -O-

Ik hoopte even dat ie homozygoot zwart zou zijn, maar helaas heeft vos nakomelingen, dus heterozygoot.

Maar pffff wat een hunk!
Laatst bijgewerkt door CounTree op 20-08-13 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:57

ik zie die lijnen ook graag mijn droompaardje ava haar moeder lijn komt uit die lijnen! hij staat sinds kort open en zaad beschikbaar in europa daarmee! Maar is hij homozygote black weet ik niet anders handig om te weten, heb je zowiezo een zwarte uit die knappe zwarte parel! en ps ik dacht dat je niet graag se's zag! hij is ook se hey! maar simeon sadik is zo een gave, jammer dat hij dood is! Heel mooi type en dan stevige sterke body!! ava haar moeder draagt 2x simeon sadik (aziza) ook zo een knappe moeder en tevens super fokmerrie werpt gouden veulens! ava mijn favotje!! die onder western zadel, zucht!!!

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:01

nope niet homozygoot zwart, zie mijn aangepaste opmerking hierboven.

SE maar toch niet puur? Er zit toch Bask bloed in? Maakt bij mij een hoop goed wha

Zie hier de lijst van zijn nakomelingen http://ahsadata.com/studbook/progeny.cfm?ahsid=244818

Helaas valt weer af.... :Y) En wat je zegt, toch behoorlijk SE bloed. Had ff niet verder gekeken dan neus lang is. Dit samengevoegd En veel SE En niet homozygoot...valt ie af. -O-
Laatst bijgewerkt door CounTree op 20-08-13 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:10

http://www.blackarabianhorses.co.uk/#/v ... 4577112704

deze vind ik ook wel interessant een beetje' AVA's lijnen en homozygote, maar zal pas binnen enkele tijd dekhengst worden en of hij voor publiek zal openstaan, en knappe vervaldee (kwijl) en simeon sadik zit erin!

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:13

ik kijk niet meer hoor.....word er veels te hebberig van...niet goed voor mij.

je hebt een pb.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:33

Glenn ik zal binnenkort ff nieuwe foto s neerzetten van Yackie Chan, ze zijn wel al gemaakt maar nog niet binnen.

Yildiz wat een super gave foto's van jou hubbie zeg.

Celeste: Yta Donna heeft als veulen Yames Bond toch?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:33

jaaaa doe dat joyce!
FOTO'S!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 15:35

En niet alleen van Yackie he? Volgens mij las ik ergens dat jouw hubbie ook nog op de kiek ging? Herman stond er ook al op dus ik stem voor een DAWRA hunk calendar, goed voor de verkoop, haha!! *\o/*

Vandaag Nour weer eens n bitje en singel omgedaan. Wat is t toch n braverd, wat grondwerk gedaan. Hij vindt het allemaal zo leuk. Genieten!

Iedereen beetje voorbereid op het NK? Joyce kom jij zondag ook?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:19

Fijn dat Nour het goed oppakt allemaal. Het is een kanjertje!

Lekker les gehad vanmiddag van wendy.
Wat liep ze lekker, de patterns geoefend en dat ging lang niet slecht. Dus kom maar op NK :P
kom je ook nog Joyce?

Ook heb ik een actie opgezet voor de dierenbescherming.
Elke bestelling die geplaatst word t/m 4 oktober, gaat daarvan €1,00 naar de dierenbescherming :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:53

Ja hoor hier elke dag bezig met NK. Van de week les gehad bij JP...dat ging goei! Helaas cyann niet voelde zich niet lekker, dus geen les.

Bijna dagelijks oefenen we Halter, de turn, vierkant zetten en achterwaarts. Vorige week in het zadel vooral gefocust op stuurwerk en juiste stelling daarbij.
Vandaag voor het eerst een pattern geoefend: De trail van de Rookie L2, de FNW jeugd trail is helemaal bizar moeilijk, net als de rest van de FNW jeugd trouwens . Daar schrok ik van....Dus die doen we later wel een keertje...De halter van de FNW is ook behoorlijk pittig, bij de rookie turn van 180 graden, maar fnw jeugd is 1 5/8 turn of zoiets. dus bijna 2 keer rond.
Eerst maar eens de Rookie onderdelen doornemen... :+:
oh ja en ergens de voorbereiding van mijn reining senior....ach ik doe toch voor spek en bonen mee, dochter gaat voor alles. :j
Ben wel heel benieuwd hoeveel starts er zullen zijn bij de jeugd. Kan altijd nog onderdeel wisselen naar pleasure, daar heb ik haar niet voor opgegeven de rest allemaal wel.

Wel heerlijk hoor dit weer, kunnen we bijna alles oefenen in een droge wei. Reining en stuurwerk gaan we naar de bak van de buren. Andere patterns doen we hier in de wei.

Cyann en June doen het super. Relaxed en niet te lang, goed is goed. :D

BTW mooie actie Jes. :j

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:09

Dank je Nancy!

Ik oefen de patterns niet teveel. Nada is veel te slim.
Anders gaat ze met mij wel rijden ipv ik met haar haha :P

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:49

whaha een paard met cruise control. ;-)