Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:56

Die onderste 2 zijn kabelhalsters Lachen. Die zijn niet al te makkelijk te maken volgens mij. Althans, ik zou niet weten hoe Nagelbijten / Gniffelen

Aardpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:09

M'n vader is heel handig in oplossingen zoeken etc. erg goed in modelbouw en alles, en hele schepen (modelbouw) haalt ie uit elkaar en maakt er eigen dingen van.. soms maakt ie zelfs dingeno pnieuw omdat ze niet mooi genoeg zijn ofzo.. Hij weet vaak wel een oplossing haha Tong uitsteken

Maar zelf dacht ik aan iets van leer of stevig katoen voor dat bovenste en de neusriem? Dan een stuk stevig ijzerdraad ofzo? Met 2 verdikkingen waar je kralen ofzo tussen kan zetten.. (of iets van stevig touw wat je vaast maakt aan een "ring" of je buigt eht ijzerdraad in bepaalde vorm en maakt dat aan het katoen/leer vast..?

Bedenk me nu, dat ijzerdraad kan je dan ook vastzetten met behulp van een stuk rubber (dat rubber heeft m'n pa heir nog wel liggen, is heel appart moeilijk rekbaar spul maar als je het eenmaal ergens aan vast hebt klemt het ook erg goed.....

Weet alleen niet of dat ook haalbaar is Nagelbijten / Gniffelen

Maar dat halster linksonder van die 1e site vind ik ook erg mooi!!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:25

Dat kan inderdaad ook! Zoiets had ik ook al ooit bedacht. Nylonband oprollen ofzo, en er dan stof omheen maken, of mooi skaileer Lachen

Aardpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:23

Nylonband oprollen? Het lijkt mij eigenlijk steviger om iets van metaaldraad ofzo te gebruiken..
En dat skeileer is dat rekbaar?? (ken dat verder niet, maar misschien wel als ik het zie)

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:25

Nylonband gebruiken we vaak als basis van een halster, en een echt halster is ook van nylon. Dus dat is wep superstevig en je weet zeker dat het niet snijdt ofzo, metaaldraad zou nog wel eens kunnen gaan snijden...

Aardpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:31

Maar hoe moet ik dat zien dan dat nylonband oprollen? Spiraalvormig (maar strak) oprollen ofzo? En dan iets "glads" (idd stof, of soort leer ofzo),, er dus omheen? (wordt dat niet te dik?)

Sorry veel vragen, jullie hebben er meer verstand van en hoop niet dat het erg is dat ik dat dan zo vraag? Bloos

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:33

Opgerolde nylonband goed vaststikken. Skaileer heb ik geen ervaring. Stof erom heen kan lastig worden omdat je dat ook weer vast moet stikken ..

Aardpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:39

Ja daarom, maar ik las net op internet (ben op skeileer gaan zoeken) dat het wel sneller heet wordt, dus in de zon kan het echt goed warm worden (ze hadden het erover stoelen met skeileer bekleden, dat je dan in de zomer niet kan autorijden omdat je dan verbrandt Nagelbijten / Gniffelen ) en het slijt sneller als echt leer, maar is wel weer soepeler.......

Als je het dan voor zo'n halster gaat gebruiken, het is natuurlijk maar een klein oppervlak en neem aan (als die wordt gebruikt) niet lang, maar is dat voor evt. het paard niet nadelig dat het zo snel zo warm aanvoelt? En dat slijten zal denk ik wel mee vallen Tong uitsteken

Even uit dat toppic:
Citaat:
- Leer is moeilijk te naaien met een huis-tuin-en-keuken naaimachine, je zult wel een zware naaimachine nodig moeten hebben anders verbrand je de naaimachine. En idd moet je ook betere naalden gebruiken.

- Sky wil wel, maar dan moet je sky gebruiken die ze ook nemen in Vrachtwagens en in cafe's voor barkrukken. Maar dit is ook zeer duur spul om te gebruiken en ook zeer stug. Leer is wel beter maar is dan ook weer (veel) onderhouden nodig om het soepen te houden anders gaat het scheuren.

- Ook is het belangrijk dat wanneer je wilt gaan naaien dat je het wel de juiste stiksels + draad neemt. Wanneer de afstand tussen de steken niet juist is met de juiste draad zal het hier ook (weer) gaan scheuren en is het werk voor niets geweest.

En verder de rekbaarheid??

eLLe_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:42

Joyce en toeka: bedankt, ik heb een mailtje gestuurd, dus ik wacht het antwoord even af...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:16

Heb je inmiddels al iets gehoord?

Mijn Flowerpower halstertje schiet al aardig op Lachen Ik ga verder niet al te veel versiering meer doen, want dan wordt 'ie te druk.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:16

Om het topic maar even tot leven te wekken, hier even een update van m'n 'Flower Power halster'. Hij is zo goed als klaar. Er moet alleen nog een laagje fleece aan de onderkant. Ik vind hem best mooi geworden Lachen. Ik heb het qua versiering rustig gehouden, omdat de bloemenband ook al lekker vrolijk is Tong uitsteken.

http://i110.photobucket.com/albums/n95/ ... tje002.png

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:50

hihi die is echt grappig geworden Joyce. Idd druk genoeg, zonder extra versiering. Maak je nog een foto met paardenhoofd in ? Lachen

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:26

Joyce wat een ontzettend gaaf halster is dat geworden zeg! Bloos! Lovers
Ik wil ook weer, maar het is de tijd die me ontbreekt. Verdrietig

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:17

jokari schreef:
hihi die is echt grappig geworden Joyce. Idd druk genoeg, zonder extra versiering. Maak je nog een foto met paardenhoofd in ? Lachen

Ja die komt ook nog, ik moet alleen even een stofschaar zien te krijgen, want fleece knippen met een botte schaar wil niet ROFL

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:47

Bonjoy schreef:
jokari schreef:

Ja die komt ook nog, ik moet alleen even een stofschaar zien te krijgen, want fleece knippen met een botte schaar wil niet ROFL

Dat is echt verrot dan.. Maar wie heeft er dan ook een botte schaar? Tong uitsteken
Nouja, altijd nog beter dan geen schaar .. Huilen van het lachen

Ik heb weer verschrikkelijk veel tussenuren en ik kan zo even langs Heike .. Alleen moet ik nu eerst inleverspul afmaken ..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 21:33

Ik zag jou vanmiddag nog Jen!! Haha!

Mijn halster is klaar. Ik had een stukje met de hand eronder genaaid (+/- 25 cm), en toen heb ik mijn oma gevraagd of die dat met de naaimachine kon doen. Dat wou ze heel graag! Was gisteravond ook nog wel gezellig. Ik wil ook een naaimachine Tong uitsteken Mijn oma gaf me de tip om de folders van de Aldi/Lidl in de gaten te houden, want die hebben soms ook weleens goedkope naaimachientjes. Geen super uitgebreiden, maar waar je dit soort dingetjes wél mooi mee kunt doen!

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:13

Bonjoy schreef:
Om het topic maar even tot leven te wekken, hier even een update van m'n 'Flower Power halster'. Hij is zo goed als klaar. Er moet alleen nog een laagje fleece aan de onderkant. Ik vind hem best mooi geworden Lachen. Ik heb het qua versiering rustig gehouden, omdat de bloemenband ook al lekker vrolijk is Tong uitsteken.

WAUW!!
Die is echt onwijs gaaf geworden zeg!! OK dan!
Heb je al een "slachtoffer" in gedachten die model moet staan? Haha!

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:21

CSAArabians schreef:
Bonjoy schreef:

WAUW!!
Die is echt onwijs gaaf geworden zeg!! OK dan!
Heb je al een "slachtoffer" in gedachten die model moet staan? Haha!

Wat bof je toch met de creaties van Joyce.. Tong uitsteken
Je arabieren zijn al echt wauw, Pling maar met een halster van Joyce zijn ze natuurlijk helemaal af. Knipoog

[joyce ik zag jou ook!]

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 06:12

JENNx schreef:
Wat bof je toch met de creaties van Joyce.. Tong uitsteken
Je arabieren zijn al echt wauw, Pling maar met een halster van Joyce zijn ze natuurlijk helemaal af. Knipoog

[joyce ik zag jou ook!]

Ja En niet alleen met de creaties van Joyce maar ook met Joyce zelf!
Ik ben heel blij dat Joyce in haar vrije tijd zo vaak gezellig hier komt helpen met van alles en nog wat, had me geen betere verzorgster kunnen wensen. OK dan!

Bedankt voor je compliment wat betreft onze knollies. Pling

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:13

Hey!
Bedankt zeg! Haha! Dat is echt leuk om te horen!
Enne, je hebt heeeeel veel mooie 'slachtoffers' staan, haha Go jij! Go jij! Haha!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:16

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:24

Ja, echt mooi is dat! Bloos! Lovers Zoiets als dat hoofdstel zou ik ook nog eens willen maken, ik heb ooit eens gemaild met de vraag of ze een foto hadden van de onderkant van het hoofdstel, maar in het antwoord kreeg ik alleen maar waar het van gemaakt was en dat ze verder niet op vragen voor foto's in gingen. Boos! Zelf maar wat aanklooien met nylonband oid dus.

Irajj_Mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:27

ja bonjoy, ze zijn om te kwijlen! Kwijl
echt heeeel mooi!

ik ga eerst even leren naaien!
eerst ga ik een overhemd maken om te oefenen...
en dan ga ik me op het arabische werk richten zoals:

dit
en dit!

ik heb ook van die stof in het groen gekocht..eigenlijk voor een cape voor naar de elf fanstay fair maarja...dit is leuker Vork !

ik weet niet of jullie inde buurt van heemskerk wonen ofzo..maar daar hebben ze deze stf in heel veel keluren voor 2 a 3 euro per meter!

Irajj_Mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:29

@JENNx; ik weet hoe het in elkaar zit! ik maak wel een tekeningetje en upload 'm! over een paar daagjes..

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:45

Oké, dat zou fijn zijn! Lachen Alvast bedankt dan!