[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:30

Halooooo allemaal! :D

Joyce, Azi is zo cute! <3

Dayem en zijn rookworst, hilarisch! :D

Gelske, super dat het goed gaat met Noor en het eerste buitenritje gedaan! +:)+

Joyce, wat goed, gefeli, het is ook een schattig mini'tje!
Dit watertje is vlak naast mijn huis, en er zijn nog wel meer vlakbij. *D

Yil, wat heerlijk zo met je groom(pje)! :D
En jij geniet ook maar hè, van die hobby van je. :P
Ik heb geen idee waar je die dingetjes koopt, ik ben geen prof. :P

Gister een top ritje gemaakt, wel veel gedraafd en gegalopt, want Fu had veel last van beessies. :Y)
Wat doen jullie daaraan met rijden?
Fu heeft altijd zijn eczeemdeken op en daardoor is ie nog wat extra gevoelig.. :(
Zo was mijn uitzicht, mijn man is blij met zijn fietsie, ging super zo! :))

Afbeelding

MirandaMalik

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:33

Owh, Annika vergeten. :P
Je moet de baby uitpoepen, het wordt te warm. :D
Euf is wel een droompaard hoor, dat wordt een kanjer!!

Hoi Manon, leuk paard! :))

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:36

Miranda, wat heerlijk zo'n meertje dichtbij! Wij hebben natuurlijk wel strand, maar dat is op 10-15 minuten met de trailer, of 45-60 minuten rijden denk Ik (hier vandaan Nog niet gedaan).

Ja, een teek ipv een insect zou natuurlijk ook nog kunnen, al heb ik de laatste tijd geen teken bij haar gezien.

Vanochtend toch besloten nog even af te wachten met de DA, temperatuur was weer iets lager, bult iets zachter (wel net zo groot), en ze liep er normaal op. Tussen de middag in mijn pauze even snel heen en weer geweest om nogmaals te controleren en nu was het inmiddels toch uit zichzelf open gegaan, dus er komt langzaam maar zeker een hoop rotzooi uit nu. Temperatuur nog steeds ongeveer gelijk aan vanochtend, en ze ziet er ook wat blijer uit.
Dus voor nu wachten we het maar even af, DA komt woensdag om Mausi en Aleeyah te enten en Aziza nog een keer te scannen, dan laat ik hem sowieso nog even kijken. Dat zou ook de laatste dag zijn dat ik antibiotica moet spuiten, dus dan kan hij meteen even kijken of hij het daar mee eens is, of dat we toch nog wat langer antibiotica moeten geven.
Tot die tijd houden we het goed schoon en ontsmetten we het meerdere keren per dag en dan hoop ik dat het over gaat.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:14

Hier hebben we wel teken, maar ze krijgen butox want anders zitten ze vol!
Bij Zosja had ik eerder op ongeveer dezelfde plaats (iets lager) een teek weggehaald, het is er wel een plek voor.
Als de plek open is zal het wel snel bijtrekken.
Maarja, je weet meestal achteraf toch niet waardoor het gekomen is, iig wel iets om extra op te letten. :j

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:16

Ja, je hebt gelijk, het is er wel echt zo'n plek voor. Afgelopen winter heb ik er bij Aziza ook één weggehaald op die plek, maar daarna gelukkig geen teken meer gezien.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:35

Hier is het gras heel lang, ik geef ze elke dag een strook, en het stikt hier van de reeën en vossen enzo, ik denk dat die teken daardoor hier zitten.
Maar gelukkig werkt de butox goed en helpt ook nog een handje tegen de eczeemmugjes.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:36

Ga eens googlen op Butox....

Ziet er idd uit als tekenbeet. Bij Tie er jaren terug een uit gedraaid op d'r boeg en werd ook mega oedeembult dus DA erbij. Kreeg toen vochtafdrijvers en was binnen paar dagen ok. Hoe is t nu?

Gelske vind m lekker lopen hoor! Heel anders dan t laatste filmpje!

Proficiat Katja! Goe gedaan! *\o/*
En nu volgend schooljaar verder toch?

Pffff, hier nog steeds druk! M'n werk en kids hoop geregel, maar jee, heb nog steeds kijkers voor Nour voor dit jaar te dekken! Voor de andere hengstenboeren hier: bij jullie ook nog zo laat?
En deze week zowiezo weer n nieuwe AV die geïnsemineerd moet worden. Leef ook mega mee met eigenaren van alle gedekte merries, de scans etc, echt spannend en leuk! :D
Vanwege de hitte alles nu op n wat lager pitje. Nour gisteren nog wel vrij gesprongen en morgenochtend vroeg komt mijn knappe nichtje (die onder contract staat van int modellenbureau) proefrijden op Nour ivm geplande shoot later deze maand. Echt tof!
Z'n nieuwe halster al gepast:

Afbeelding

En natuurlijk Tie d'r revalidatieprogramma die ik maar zo vroeg mogelijk (koel!) in de ochtend plan. En jullie? Het gaat echt heet worden. Vind t zelf heerlijk maar wellicht voor de horsies minder? Wat doe jij met je woestijnbier?
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 30-06-15 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:39

Wij liggen morgen met de peerden in het meertje! :D

Wauw, staat super!!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:19

Staat erg mooi, ben benieuwd naar die shoot dan! Ja komende dagen doe ik ook niks, veel te warm.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:44

Ik ook! Maar vind het samen voorbereiden, ideeën uitwisselen en nu dus ook samen met m'n nichtje, het allerleukste. Al veel voorpret gehad! :D
Het rijden op m'n Westernpown vond ze geweldig, al die knopjes ontdekken, leuk te zien.

Ja doen ook lekker rustig aan. S ochtends heel vroeg is t tot dusver doable. Vanmiddag lekker gezwommen met de kids. De paarden eens extra afgespoten. Veulens gaan vanaf vandaag s avonds/ s nachts naar buiten en overdag binnen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:40

Fu en Zos waren vanmiddag ook gedoucht, gingen ze daarna rollen en in de zon staan. :D
Morgen als het rond 11 warmer wordt haal ik ze ook weer naar huis, kunnen ze weer in de schaduw staan, als ze willen tenminste. :roll:
Nu hebben we ze net weer naar de wei gebracht.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:49

Echt een gaaf Halster Yildiz heb eigenlijk geen idee waneer het dek seizoen stop je zou inderdaad meer denken in het voorjaar maar ja er worden er nu nog zo veel geboren.

Ik zelf heb geen last van de warmte des te warmen des te meer energie (verkeerde land geboren) maar ik hou uiteraard wel rekening met mijn paarden vriendjes. Op het land laat ik ze nu staat kan alleen s,midags naar ze toe en dan is het gewoon te warm voor ze om te rijden. Sjaak reed ik zo ie zo al s,avonds daarna even lekker afspruiten zijn favo bezigheid maar niet heus maar toen het klaar was had ik toch het idee dat hij het wel fijn vond ;) . Noor ook maar even onder de slang gezet zij is altijd een beetje onrustig als ik alleen met sjaak op stap ga dus was ze ook een beetje bezweet en volgens mij kon ze dat wel waarderen. Haar laat ik ook deze week staan de hoefsmid is gisteren geweest ze staat weer keurig op der voetjes maar ik laat haar daar wel even een paar dagen aan wennen. Gisteren met Sjaak begonnen met draven loopt op zich niet heel verkeert en heeft ook lekker de oortjes erop maar neigt toch wel toch galop aanspringen en in de wending vooral dit keer rechts om wat moeite.

Waardeloos zo veel vliegen Miriam hier valt het me echt nog steeds mee vooral op het land hebben ze weinig last heb dus ook geen tips voor je. Teken heb ik nog nooit bij de paarden gezien wel bij de honden en de katten.

Hoe gaat het met Aziza Roma ??

Verder ohh ja Qaseem en Jhadorah waren echt niet lief bij de hoefsmid -:(- . Maar toen Qaseem klaar was en er van door ging met het hamertje van de hoefsmid moesten we toch weer zo om hem lachen. Het blijft zoon geweldig leuk stel <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:05

Haha gekke Qaseem! Smid zal wel raar opgekeken hebben! :D

Ben ook benieuwd Roma?

Ze gaan niet in de schaduw staan?! Zos is hierbij dus ook een rarebier!

Vannacht weer getuige mogen zijn van een bevalling. Gelukkig alles goed verlopen. Nyhla krijgt er weer een vriendinnetje bij. :)
Fokseizoen loopt officieus tm augustus, maar had verwacht dat mensen toch vroeger keuzes maken en beginnen. Blijkbaar niet. ;)

Vandaag gaat overdag alles naar binnen behalve de jaarlingen (hebben voldoende schaduw). Vind het nu zelfs voor onze woestijnvrienden te heet. Tie vanochtend gewandeld en daarna lekker afgespoten.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:12

Ook hier is er genoeg schaduw inde wei maar ze gaan toch in de zon staan. Ze zullen vandaag wel de schaduw opzoeken denk ik :) .

Ik had ook wel verwacht dat er niet echt meer veulens geboren zouden worden, wel leuk een bevalling meemaken. Nog nooit gezien haha. Misschien ooit dat ik de kans krijg bij mijn lease merrie ofzo :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:37

Weer een mooi gezond veulentje erbij!
Op zich voor de hengsten houders goed dat er nog steeds gedekt kan worden. :j
Niks voor mij dat fokken, ik zou me constant vreselijk ongerust maken. :=

Haha Quaseem heeft shetlanderstreken, onze pon doet dat ook of hij valt de hoefsmid lastig als hij met Fu bezig is.. :')
Toch verbetering bij Sjaak, de rest kan gemakkelijk stijfheid zijn of misschien is hij nog wat voorzichtig.

Bij ons is zo rond een uur of drie wel schaduw op de wei maar het eetgedeelte (strookbergrazing)is aan de andere kant.
Maar als ze staan te suffen staan ze meestal ook in de zon.. 8)7
Het lastige is dat Fu een eczeemdeken opheeft en daardoor is het een stuk warmer voor hem.
Dus hou ik ze dan liever overdag thuis nu, kan ik het goed in de gaten houden en het eten is sowieso in de schaduw.
Het is vandaag wel heeel erg heet!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:44

Even snel reactie (tussen het werk door :o) voor degene die erom vroegen. Al de hele week druk, gisteren moest het hooi binnen, heb nu inmiddels 325 pakjes en we waren om 22.30uur klaar. Nu over een paar weken nog zo'n 100 en dan hebben we de wintervoorraad weer binnen :)

De ontsteking van Aziza is maandagmiddag open gebroken, dinsdagochtend was alle rommel eruit en was haar temperatuur weer normaal. Ze heeft t/m woensdag antibiotica gehad, en toen heeft de DA er nog even naar gekeken, en hij vond het er goed uitzien. Er zit nog wel een hele vies uitziende korst op, maar die bult rotzooi is weg. Wel maak ik het nog elke dag sowieso 2x schoon, om de korst heen, en spuit er Acederm op.

Ook is ze gisteren voor de zekerheid nog even gescand (ik had zoveel slechte verhalen gehoord, bij vrienden 4 merries in 1 maand tijd die geresorbeerd hadden!), Aziza zat gisteren op 101 dagen en nog steeds mooi drachtig *\o/*

Hier staan Aziza en Amir overdag in de 'bak' (staat wel gewoon gras in), zodat ze aan 3 kanten bomen hebben en dus altijd schaduw, maar Aziza staat constant in de zon. Amir gaat gelukkig wel vaak in de schaduw staan/liggen. De rest krijgt in de middag ook schaduw van de bomen, maar zij staan ook de hele tijd in de zon. Gelukkig stond hier gisteren een lekker windje, vandaag is het alleen wat warmer, maar als het goed is komt het windje er straks ook weer bij.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:17

Hier staat best wel een windje!
Fijn dat het goed gaat met Aziza en haar baby!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:04

Haha hier totaal geen wind bij ons op het balkon. We kunnen gewoon echt niet buiten zitten, de honden moeten helaas ook binnen blijven. Veel te warm!

Wat fijn dat het de goede kant op gaat met Aziza. Acederm vind ik altijd zo'n fijn spul, werkt erg goed. De paarden vinden het alleen wat minder leuk als ik het er op moet spuiten haha.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:36

Weet hier iemand misschien waar ik dit halster kan kopen? Had er 1 op ponyweb.eu besteld maar die valt toch wel erg klein uit. Past niet bij de kaken helaas. Kan verder ook geen andere webshop vinden waar dit halster te koop is.

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:53

Hey dat paardje ken ik! :P

Volgens mij Tali zal haar eens vragen...

Fijn dat het, zo goed als weg is Roma!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:07

Ja ik had haar al mailtje gestuurd maar heb geen reactie van dr gehad helaas.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:07

Jazzy <3

Sorry ik ga later bijlezen :o ik ben er te lui voor afgelopen tijd en te moe. Maar bij deze beloofd!

Set geniet van de hitte. Raar beest.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:08

Volgens mij zijn dat Flaxman halsters! ;) Moet je daar even naar mailen, ze hebben die in allerlei maten.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:12

Bedankt voor de tip Joyce zal hun ook even een mailtje doen dan :) .

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:12

Vorig jaar heb ik daar ook over gemaild, toen hadden ze de halsters nog wel in 3 maten als ik het goed heb :D