Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bambino

Re: Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:50

De eerste is zooooo mooi ik ben zo verliefd op dat paardje Magnum Psyche hij is zoooooooo knap paard die wil ik wel als kerstcadautje hoor

Echt heel mooi de mooiste arabier die ik heb gezien
Enne mensen die een mooiere weten laat maar zien die foto want volgensmij bestaat er geen mooiere

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 00:42

ik vind hem ook mooi maar der zijn mensen die hem niet mooi vinden logisch hoor want het is een apart paardje

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 04:22

als ik de foto (vorige pagina) zo zie, vind ik dat hij weinig overerft van wat er op de foto's van hem te zien is. ik vind het veulen wel een stuk mooier....

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:17

dat moet dus een veulen van Magnum zijn??? In je profiel staat dat het een 2.5 jarige new forest ruin is.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:20

@ Dancie : Leuk verzonnen maar sorry, dit geloven we toch ff zeker niet ??? Waarschijnlijk heb je geen idee wat het uberhaupt al zou kosten om zaad van Magnum'sPsyche over te laten komen naar NL en als dit een nakomeling ZOU zijn, sorry, maar dan vind ik hem mislukt

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:38

tweety_be schreef:
Hier 2 foto's van 100% volbloed arabieren die sabino zijn:
Merrie WA Outrageous
Afbeelding

Die vind ik dus wél leuk

Dancie, sorry nee dat geloof ik niet .

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:43

ik vind arabieren prachtig maar deze nek is echt eng dun.. en ik vind het net een giraffe!!!

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:11

NRPS is het en oik heb het van de vorige eigenaar het spijt me maar het is zo ik vind hem zelf new foresty zo noem ik het ook maar der zit 65,4% arabieren bloed in

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:13

ik heb het niet bedaalt deze pony is trouwens 9 keer verkocht in de handel omdat ze dachten dat ze het veulen zou afstoten en wie het niet gelooft heeft gewoon pech ik heb het van de eigenaar dus ja

ik heb gehoord dat het bedrag van zijn zaad hierheen 1565 euro was

JanineN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:20

ik vind die arabiertjes altijd zo mooi!!!
ik wou er altijd zo graag eentje maar ze zijn vaak zo duur...
maar nu heb ik toch een arabier !!!
zou graag foto´s van hem en mij op het strand er op willen zetten maar het lukt niet echt en ik weet niet eens hoe het moet hahaah!!!

CKdamour

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:49

Dancie schreef:
ik heb het niet bedaalt deze pony is trouwens 9 keer verkocht in de handel omdat ze dachten dat ze het veulen zou afstoten en wie het niet gelooft heeft gewoon pech ik heb het van de eigenaar dus ja

Ja dat heb ik ook zien staan op internet. Haha.
Kom op zeg... hij heeft er niks van weg.

ArabianRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:17

Dancie schreef:

Sneu dat je dit zelf wilt geloven.
Weet je wel over wie dit gaat ??? Bekijk je profiel eens goed, volgens mij is het daar een NF ruintje hahahah (zelfde aftekeningen)

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:35

Het kost wel meer , een dekking van hem, kubinec is al 3500 , en die staat hier om de hoek

Het zou wel kunnen, tuurlijk is dat mogelijk...
Maar het is SUPER zonde van je geld om zo'n pony te laten dekken door hem, magnum is meer wat voor de fokkers, en particulieren laten meestal een volbloed arabje dekken. .. .. ... .

Wat bedoel je met

Citaat:

welke pony
wie dachten
wie is Ze
Welk veulen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:08

Om nog even terug te komen op Magnum Psyche, ik vind hem peroonlijk ook wat te overdreven in bijv. halslengte.

In (in ieder geval de Nederlandse) de rasstandaar staat netjes omschreven hoe het exterieur van de arabier er uit behoort te zien. Maar daar staan woorden in als "lang" en "kort", maar dit zijn behoorlijk relatieve woorden, die door iedereen anders geïnterpreteerd kunnen worden. Bovendien worden er zo geen grenzen aan gesteld, en krijg je paarden met zo'n extreem lange hals als Magnum Psyche. Als men dat mooi vindt, lopen er straks paarden met een giraffe hals rond, en dat lijkt me toch niet de bedoelig?

Kortom: er zouden beperkingen aan woorden als "lang" of "kort" gegeven moeten worden. Een te lange rug is niet goed, maar een te korte rug zou volgens de rasomschrijving wel rastypisch moeten zijn, maar als daar vervolgens veel op gefokt wordt, kunnen de ruggen wel eens zó kort worden, dat het tot anatomische problemen kan leiden.

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:14

horseranch schreef:
Dancie schreef:

Sneu dat je dit zelf wilt geloven.
Weet je wel over wie dit gaat ??? Bekijk je profiel eens goed, volgens mij is het daar een NF ruintje hahahah (zelfde aftekeningen)

Hahaha
Ik geloof er helemaal niks van!
Jij heb twee flinke duimen waar je het uitzuigt

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:02

nee ik heb info bij de vorige eigenaar gevraagd die zei dat en of het waar is weet ik niet ik hoorde het en heb het van meerdere mensen gehoord ik noem zelf allebei die paarden nf omdat ik hem er het meeste op vind lijken als ik nrps zeg dan gaat iedereen zeiken dat het geen pony met arbierbloed kan zijn maarja het zal wel ik heb het van de vorige eigenaar en maakt mij niet uit ik wist niet dat die zo duur zou zijn anders zou ik het niet geloven nu ik weet dat die magnum psyche zoveel waard is geloof ik het niet maar ik zit niet in het arabieren systeem dus hoe kan ik het dan weten dat dat een goede dekhengst is enzo

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:15

nou ik ben geen arebieren kenner en zeker niet in hun bloedlijnen.
maar als ik jullie verhalen hoor over die hengst psycho dan moet dat wel een topper zijn.
ik geloof dan ook zeker niet dat dancie daar een veulen van heeft.
dat is een hele hoop geld wat je betaald om op je recreatie pony te zetten.
nee heb wel verstand van de fok en hoe het gaat maar dit geloof je toch niet.
als mijn haf een merrie zou zijn laat ik hem toch ook niet dekken door psycho.
nee dan zorg ik wel dat ik een top van een fokmerrie heb.
zoveel geld voor een veulentje nee dat doe ik niet.
en dat doet ook geen enkele handelaar

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:23

Dancie schreef:
nee ik heb info bij de vorige eigenaar gevraagd die zei dat en of het waar is weet ik niet ik hoorde het en heb het van meerdere mensen gehoord ik noem zelf allebei die paarden nf omdat ik hem er het meeste op vind lijken als ik nrps zeg dan gaat iedereen zeiken dat het geen pony met arbierbloed kan zijn maarja het zal wel ik heb het van de vorige eigenaar en maakt mij niet uit ik wist niet dat die zo duur zou zijn anders zou ik het niet geloven nu ik weet dat die magnum psyche zoveel waard is geloof ik het niet maar ik zit niet in het arabieren systeem dus hoe kan ik het dan weten dat dat een goede dekhengst is enzo

Wat een verhaal, snap er niks van zoals het hier staat. Kun je ook leestekens gebruiken?

Ik geloof er niks van. Heb je papieren, registratie enz. van die pony?

ArabianRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:41

Dancie schreef:

... geloof het maar niet .....

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 00:02

Wauw, mensen kunnen echt dingen ONDUIDELIJK typen! Ze en toen en die en de en blabla, zeg eens wat duidelijker waar het over gaat!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:58

Ik ben ook geen Arabierenkenner maar ik ken je zo wel zeggen dat jouw pony geen Magnum Psyche kindje is.

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:30

indd

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 13:38

hahahahahhaha, nou een kind mag ook dromen hebben toch

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 13:46

ik wil even zeggen dat ik Dancie of haar pony zeker niet wil beledigen, maar ik denk zelfs niet dat veel fokkers van een paard als MPsyche zaad verkopen voor niet-arabieren te laten dekken. En als het dan nog zo is, moet die pony toch papieren hebben, niet?
ik ken er niet veel van, maar dit denk ik gewoon...

PaolaPromise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:55

Haha... erg grappig verhaal in ieder geval... we hebben allemaal weer even gelachen

Magnum = toppie!!