Setel krijgt nooit biks, alleen maar onbeperkt op het weiland, dag en nacht (dus altijd grazen) en dan in herfst en winter, of eigenlijk altijd wanneer het nodig is hooi bijgevoerd. En dan nog ongeveer om de dag/3x per week muesli, maar niet in enorme hoeveelheden. het gewicht weet ik niet, ik geef maar gewoon wat goed voelt zeg maar 3 dubbele handen ofzo. in de winter heeft ze uiteraard meer nodig dan in de zomer. In juli/augustus was ze mooi vol, nu in september valt ze al weer wat terug dus ik doe het op het oog/op gevoel.
MirandaMalik
Geplaatst: 23-09-13 15:15
Wat zielig!! Altijd buiten en geen biks!! Wat een gemeen baasje ben jij.
Set_Elkol
Geplaatst: 23-09-13 15:24
Hahaha ja ze is ook super sielug! Dat regent maar een beetje nat en lijdt honger..
dit was setel in de laatste winter dat ik niet muesli bijvoerde (dus alleen hooi), was ik niet helemaal tevreden, maar ook niet ontevreden:
en nu ik wel bijvoerde, het is een klein verschil maar wel gewoon beter (ze kijkt op bovenstaande foto tevredener, misschien wil ze wel alleen maar hooi ):
Ik heb een druk weekend gehad, niet met de paardenhobby, maar ietsje meer PK's Autovoetbal! Niks gewonnen, maar het was supergaaf!
MirandaMalik
Geplaatst: 23-09-13 15:50
Autovoetbal?? Hou je dan je voet uit de deur?
Set was op de eerste nog te moe om haar ogen open te houden, op de tweede kijkt ze toch zeer tevreden naar haar hap! Op de tweede is ze meer gespierd, die hebben ook bouwstoffen nodig, ik vind haar daar beter.
klopt daar heeft ze zeker weten meer spieren, duidelijk te zien in billen, hals. maar ook buikje en schouders zijn mooi. Maar ze is nooit veel te mager geweest ofzo.
YMJArabians
Geplaatst: 23-09-13 15:52
Haha nee, stevig rek voor de auto en dan beuken op een bal van een paar 100 kilo Was de enige vrouw die meedeed, uiteraard in een knalroze auto Zal wel even proberen een filmpje te uploaden!
Ik vind het wel leuk om al die foto's te hebben, zo zie ik duidelijke verschillen beetje zelfreflectie
MirandaMalik
Geplaatst: 23-09-13 16:15
Nou, foto's vind ik meestal erg vertekenen, het is wel leuk om terug te zien maar ik heb genoeg foto's waar hij op de ene slank is en op de andere die een minuut later is genomen weer dik. Ik hou het bij ribben voelen. Als je die kan voelen.
Annikab
Geplaatst: 23-09-13 16:16
Is zeker leuk om te zien.
Ely juni dit jaar: in sportconditie
Ik kan helaas even geen foto van nu vinden, maar nu heeft ze weer een flink buikje van gras en waarschijnlijk baby.
Set_Elkol
Geplaatst: 23-09-13 16:17
haha ja dat is waar maar als ze zo netjes stilstaat als op deze foto's en ik heb een map vol, dan weet ik wel of het klopt Ik voel en kijk meestal gewoon kritisch.
Annika Ely is erg mooi op die foto! En nu mag ze wat boller zijn toch? beter wat reserves met zo'n kleine. Goed dat je nog even wil opvoelen trouwens, zou ik zelf ook fijner vinden voor de zekerheid! Is er een dierenarts bij Doortje geweest?
De appelmuesli kan ook als hoofdvoer gegeven worden, er zit écht appel in en ruikt ook écht naar appel ze krijgen een paar handen door de brok heen voor de lekker hier.
Brok is pure energie (fastfood), niet geschikt voor paarden die er heet van worden (dan doen ze de energie die ze binnenkrijgen alleen maar eruit rennen op de wei). Ruwvoer vult de buiken en zorgt voor stabieler opbouw van (vet)reserves, het is beter voor de spijsvertering en voor de darmen, vandaar dat het hier altijd hoofdvoer is en in extra grote getalen aanwezig. SP is een complete RUWVOER vervanger, dus ik voer ook liever dat dan brok, maar de jonkies lusten het vaak niet. De brok, als die energie niet geuit wordt, dan wordt het snelle suiker gewoon omgezet in "snel" vet. Lacterende merrie's verbruiken natuurlijk erg veel en zeker in een kudde waar ze toch de kleuters in het oog moeten houden enz.
Nou, wij hebben nu één hengst en één ruin Remoyo is vanmiddag gecastreerd maar Jassmir heeft een zakbreukje dus die gaat binnenkort naar de kliniek om daar gecastreerd te worden. De DA zei dat het niet vaak voorkomt, en wij wisten het ook niet, hadden natuurlijk wel gevoeld of beide ballen waren ingedaald. Remoyo is natuurlijk door ons gefokt en door deze DA ook nagekeken toen hij één dag oud was, o.a. ook op een zakbreuk. Baal er wel een beetje van want had gehoopt dat het nu lekker achter de rug was maar ben wel blij dat Remoyo wel gecastreerd is, want die had er het meeste last van.
Zo, alweer bij pagina 21. Tamara, gefeliciteerd. Leuk, al die foto's te zien. Wat een pech voor Jassmir, Iloontje. Hopelijk gaat het in de kliniek goed. Ik vind hem ook erg leuk en kan goed begrijpen dat je hem houdt.
Voeren, dat verschilt per paard wat het beste is. Vos hier krijgt in de ochtend lekker flink wat hooi en wat brokjes. Dan gaat hij naar buiten met zijn maatjes. Aan het eind van de middag komen ze op stal en dan krijgen ze weer flink ruwvoer. Ze hebben het soms de andere dag nog niet eens op. Appelmuesli krijgt hij van mij een handje, voor het lekkere. En ik ga vaak nog even wandelen na het rijden en dan mag hij de grassprietjes achterna. Er staan hier ook zoveel grassprietjes die hem toefluisteren 'eet me, eet me'.
IlonavL
Geplaatst: 23-09-13 18:39
Dankjewel hij is ook leeuuk Komt wel goed met hem. Dus als er nog iemand wil dekken met Jas: pak die laatste kans Nee geintje, dekhengsten genoeg in binnen en buitenland
Nou, het zit zo, hier staat een ruin, bij mij. Dus helaas gebeurt er dan niet veel. Jassmir zijn halfbroer staat toch te koop, voor een aardig bedrag. Zijn familie wordt misschien wel beroemd en zo.