Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:43

Ja prachtig materiaal Nancy, zal prachtig staan op June! Ja Dale Chavez heeft prachtig materiaal! Heb er showteugels van!
Mooi dat het allemaal gaat samen matchen! June zal blinken!! Nu nog een borstriem met diezelfde concho in het midden staat ook stoer bij de reiners! :-)

Moet zeggen dat de BM knapper en knapper worden en zeker de showuitvoering!

Ik ken dat ik zit ook soms maanden af te schuimen voor iets dat ik zeg die is wow!!

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:57

Hoi Glenn,

Tja borsttuig, die jij voorstelt zal idd prachtig staan, maar helaas dat is niets voor mij hoor. Heb er ooit weleens eentje gekocht, maar die hing meer in de kast dan dat ik die gebruikte. Dus die heb ik na jaren maar weer verkocht. En zoveel reiners zie ik er ook niet mee lopen. Nee niet echt aan mij besteed een borsttuig. maaruh die showteugels....kan me herinneren dat die van jouw ook waanzinnig zijn :9. Volgens mij had je wel eens een foto geplaatst. Waren ze niet met ferrules?? Daar ga ik ook nog eens op loeren......dan met sterrenconchos :D

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:31

CounTree schreef:
Ik ga ff wat met jullie delen, ben hier zoooo trots op.. :o . Heb recent een waanzinnig Dale Chavez hoofdstel weten te scoren wat een perfecte match met June der BM zadel zou zijn. Op hoofdstel en zadel zitten nl. dezelfde conchos!! *\o/* Inmiddels heb ik hem flink geolied (om leerkleur zelfde te krijgen als het zadel) en zojuist het zilver in badje soda gedaan en hoofdstel weer in elkaar gezet. En voila zie hier het matching resultaat...wat nog beter is dan verwacht _/-\o_ *\o/*
Aan het zadel zitten aluminium gegraveerde beugels met zwart ingekleurd, en aan dit hoofdstel komt een shankbit dat ook zwart is met zilver erop. Maar ja...die hangt nu in het hoofdstel maar Cyann Nirvana mee rijdt. :P

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Oh en @Yildiz...zowel zadel als hoofdstel zijn tweedehands aangeschaft. Tja...ik lig soms maanden op de loer ;-). Met deze komplete zet heb ik echt zo ontzettend veel mazzel gehad. Beide stonden hier te koop op bokt. En dat zadel was precies zoals ik het hebben wilde...wilde het liefst rawhide knop, diamant tooling, donkere zitting en zo'n cheyenne roll (zilverrand), ook was het het model wat ik zocht. Voor het zadel moest ik ff in de auto springen en naar Apeldoorn, maar dat hadden we er graag voor over.
Mijn andere BM showzadel heb ik ook tweedehands gekocht. Van Alida Hadders en ook die prijs was zeker niet verkeerd. Maar die uit apeldoorn was zelfs nog 750 euro goedkoper!!! Nogmaals....veel mazzel gehad en goed op de loer gelegen :D ;)

Ikke jaloers..... :o :o

Krista

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 08:51

Wat een mooie set zo Nancy! Dat zal June zonder meer erg gaaf staan!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:13

Snel foto's posten van deze knappe set met je knap Model June :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 12:33

Waaauuuuuw!!! Super Nancy! Ben ook helemaal weg van die tooling van je zadel <3 En dat Dale Chavez hoofdstel, ook al zo mooi! Ben inderdaad ook benieuwd hoe het gaat staan.

Ik heb vorige week weer een ontzettend onverstandige aankoop gedaan (voor iemand die nu echt echt eens wil gaan sparen, maar dat gat in dr hand maar niet gedicht krijgt :o ): maar ben er zooo blij mee: mijn 'nieuwe' vintage circle Y romal reins!!! Met massief zilveren ferrules. Past helemaal bij mn dark oil verzameling!

Afbeelding

Afbeelding

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:04

Gaaaffffff, die zouden ook heel mooi staan bij mijn andere hoofdstel. Zelfde ferrules...
Mooi mooi mooi.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:05

Knappe romals, Je merrie zal er ook weer prachtig voorkomen na haar dracht ;-)!

mvg Glenn nu nog een hoofdstel met diezelfde ferrules

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:09

Ja, die heb ik. Ik verkoop een hoop, maar het bijpassende hoofdstel nou net niet. :P Sorry yildiz :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 19:15

Haha, gelukkig mag ik ook echt niks meer kopen van mezelf, laat me dat dus ook volhouden!
Maar uh... Ff vraagje; romal reins met zilveren ferrules, is dat wel done in de reining? Ik dacht dat dat echt pleasure tack was?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:19

nee in de reining is dat net echt done nee. Maar split reins met ferrules, dat kan wel hoor. Zo niet, dan toch ;-). Dan maar een trendsetter. :D.
Zo ga ik ook al jaren niet meer reinen in een "simpel" blousje. Gelukkig zie je ook steeds meer echte showblouses bij de dames, die ook lekker nauw aansluiten. Paar jaar geleden (of is het alweer tig jaar geleden...time flies..)waren die wapper blouses nog helemaal hot...je weet wel...dat je rug opeens opbolt in de galop :+

Tja en aan de andere kant, als je wilt gaan reinen met romal reins en ferrules...who cares!!? Beter te netjes verzorgt dan onverzorgt. ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 19:28

Ja je hebt helemaal gelijk! En idd steeds meer reiners besteden meer aandacht aan hun outfit, fijne trend, ik hou daar wel van!
Nog ff vraagje; ik ben nu met Yentl eenhandig aan het rijden. Heb nu een snaffle shank waar ze niet echt lekker op loopt en gewone shanks die vrij breed bitstuk heeft met lage tongboog waar ze wel goed op reageert maar die ik zelf behoorlijk zwaar van gewicht vindt. Hebben jullie nog tips voor mij (ik weet dat dat voor elk paard anders is) maar wat vinden jullie fijne shanks?

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:41

Mooi die romals Yildiz! Gaaf!
Ik vind persoonlijk snaffle shanks echt 10x niets, veel te rommelig & onrustig. Zelf heb ik ze zodra ze op shank gaan bijna altijd op een simpele shank met low of medium port, zoals jij ook omschrijft. Kijk even met je vinger precies in het midden van die port of het bit goed uitgebalanceert is, dus precies recht blijft hangen op je ene vinger.
Zodra paarden van lesklanten op het punt zitten om over te kunnen op een shank, neem ik altijd wat verschillende modellen mee: shanksnaffle, grazer met die port, een billy allen shank... 8 uit 10 loopt het lekkerste op de grazer met port.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:47

Das simpel....een fijne shank is er eentje waar je paard fijn op reageert. :D

Mijn beide paarden train ik met een "miller" shank bitje met zo'n rolletje erin.

June rijd ik op wedstrijd met een ander bit. Een gebroken shank bit.
In het verleden kreeg ik op wedstrijd een extreme reactie op dat miller bit bij June. Ze leek er wel bang voor. Waarschijnlijk omdat ik zelf ook anders gespannen ben op wedstrijd en June nou eenmaal super gevoelig is. Reactie op reactie dus. Dus de les was voor mij duidelijk....ander bitje op wedstrijd. :j

Nirvana rijd ik altijd met het miller bit. In het verleden deed ze vaak der mond open bij een gebroken bit, vandaar de switch naar een miller. Als ik rustiger ben met mijn handen houdt ze haar mond dicht.
Dus ja...of het dan echt alleen aan dat bit heeft gelegen :o ???? waarschijnlijk combinatie van beide.

Verders heb ik ook nog nooit andere bitjes dan deze uitgeprobeerd. Ik vermaak me prima met deze bitjes :D .

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:43

De zilverenferrulles willen wel tegen elkaar kletsen als je gaat spinnen, de ruin verschoot van het geklets! Het kan echt hard kletsen bij de spin! Had ze thuis eens geprobeerd bij de spin. Dus liever splitreins bij de reining of gewone romelreins zonder zilver! ;-)

Ja de dawra gaat nog US gaan, allemaal showromals met bling bling, eerst die hele gave van jouw Krista en nu Yildiz ook! Go dawra, het nodige bling bling hoofdstel, zadel! Vind dat allemaal heel knap op arabiertjes (heb er ook een heuse collectie verslaving lol :o :D ).
mvg Glenn

Ja bij bitten hangt echt af van paard tot paard! En ervaren ruiter of trainer kan je daarin enorm veel adviezen geven!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:30

Ja Glen inderdaad met dat spinnen! Dan zullen ze zeker tegen elkaar aan gaan, tuurlijk! Daar had ik nog niet bij stil gestaan. Okay voor mij een vette schrap door de ferrules, ook bij split reins gaat dat hem dan niet worden. Misschien wordt het ook wel te zwaar met spinnen? Die ferrulles worden dan toch naar buiten gedrukt. hmmmm misschien heb je daar dan ook wel last van met andere versieringen? Een paar reins met bv 3 sterren conchos op elk leek me ook wel gaaf, maar misschien inderdaad helemaal niet zo praktisch voor de reining. :Y)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 08:35

Die besparing kan dan weer mooi in je EK-potje! :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:55

yep. ;-)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 19:24

Potdikkeme, vandaag weer zo heerlijk getraind, tis gewoon jammer dat we nu geen shows kunnen rijden. Ze is er zo klaar voor! Maar ach, het is voor n goed doel! :) Hoe heb jij dat gedaan met je merrie CT? Ik wil zo lang mogelijk (aangepast) doortrainen en ook weer 1 maand na het veulenen langzaam weer opbouwen. Met het afspenen vertrekt ze naar de trainingsstal om daar na twee weken, als de druk wat van de uier is, vol in training te gaan. Dat is nu het plan tenminste...

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:47

wow Yildiz, ook grootse plannen met je merrie! Ze gaat schitteren ;-) als showpaard en als mama hopelijk ook!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 22:50

Arm dier, onze Yentl, liefst staat ze warm op stal wortels weg te knauwen, hihi! :Y) Moet ze allemaal weer dingen doen voor t vrouwtje; baby krijgen, trainen... Gelukkig is ze t meest verwende paardje uit de omstreek, anders zou ze zeker de dierenbescherming bellen, hihi! :D

plaaggeest01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:40

ik heb geen foto maar ik rij met mijn arabiertje western omdat hij dat super fijn vind en dan pas egt lekker opspannend is.
maar rij ook gewon dressuur.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:45

yildiz schreef:
Arm dier, onze Yentl, liefst staat ze warm op stal wortels weg te knauwen, hihi! :Y) Moet ze allemaal weer dingen doen voor t vrouwtje; baby krijgen, trainen... Gelukkig is ze t meest verwende paardje uit de omstreek, anders zou ze zeker de dierenbescherming bellen, hihi! :D

Hoe gaat het met Yentl? Wanneer is ze uitgerekend?? :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 11:47

Horse_Art schreef:
yildiz schreef:

Hoe gaat het met Yentl? Wanneer is ze uitgerekend?? :P

Heee Michelle! Wat een prachtige foto's op je profiel! <3 Wie heeft die gemaakt?!

Yentl is 27 mei uitgerekend en ze gedraagt zich alsof ze de koningin van Sheba is, haha! :D

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:58

Haha dankjewel Yildiz.. die foto's van het zwemmen zijn gemaakt door Reindert en 2 van Jetje zijn gemaakt van Reindert de rest heb ik zelf genomen.. Op de foto met Carita en hij bijrijdster Helene na.. ;)

Las je berichtje ook al op Arabische volbloed forum! Wat geweldig dat ze zich gedraagd alsof ze de koningin is. Toen Carita drachtig was voelde ze zich ook helemaal in de 7e hemel.. totaal andere merrie werd het.. Gek is dat.

Ben erg benieuwd wat ze gaat brengen.. :D :D Snap dat je haast niet kan wachten!

Edit: die nieuwe teugels van je passen mooi bij mijn hoofdstel :P

Afbeelding