Zijn jullie AV's ook zo schrikachtig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:05

Mijn AV is altijd erg alert op zijn omgeving, zeker op een buitenrit. Maar echt schrikken doet hij niet, er van door gaan al helemaal niet :n
Hij wil wel graag alles zien en hij kan hyper rondtrippelen maar hij blijft wel bij me. Op zo'n moment probeer ik hem gewoon bezig te houden en zijn aandacht weer bij mij te krijgen.

diditheadoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:45

Alka doet dan even zijn hoofd wat hoger, staart in de lucht en dribbelen. Maar afentoe gaat ie er ook gewoon vandoor als je niet oplet :o

corine1981

Re: Zijn jullie AV's ook zo schrikachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:45

Haha, wat een boefjes zijn het toch.
Mijn merrie is super de super bomproof, reed een clinic in een wildvreemde binnenbak met knetterende en piepende luidsprekerinstallatie: geen reactie (ik had een overslaand hart daarentegen).
Mijn ruin is heel anders: die grijpt elke scheet aan om zgn te schrikken en vooral: te showen. Dus ben heel benieuwd hoe die onder het zadel gaat reageren, daar zal ik nog wel wat mee te stellen krijgen :o

sannev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:41

Raheem is best cool, heeft af en toe zijn grapjes :) Maar goed wat wil je met 3,5 jaar..
Aan de hand gaat ie achter ons lopen als er iets engs is :P
Als Raheem schrikt dan vind ie het ook een mooi moment om even te showen.....

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:46

sannev schreef:
Raheem is best cool, heeft af en toe zijn grapjes :) Maar goed wat wil je met 3,5 jaar..
Aan de hand gaat ie achter ons lopen als er iets engs is :P
Als Raheem schrikt dan vind ie het ook een mooi moment om even te showen.....

Leuk is dat he, volgens mij lijkt Raheem qua karakter erg op Dhari.
Op de NK in 2007 had Dhari ook zo'n bui: eerste rondje, alles heel "eng" en showy, 2e rondje: nah, heb het nu wel gezien.. Oh help, een plantenbak, hij sprong bijna in mijn nek :x

sannev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:10

ja idd geweldig is dat he!
laatst was ik aan t rijden in de bak en op de barriere lag een klein wit a4tje, nou paniek he :D
Terwijl de bak deuren geschilderd waren en er grote witte borden met 'nat' bij stonden, en meneer keek niet op of om hiernaar :D

Ik vind dat altijd wel humor haha, heerlijk die jonge paarden :D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:16

Het wisselt erg sterk welke arabier ik rijd. Een van de merries vond de bakbodem (tapijtsnippers) eerst al heeeeeeel eng (trainde ze mooi de achterhand :P ) Maar ze liep wel zonder probleem over een zeiltje en overvliegende helicopters is ook geen punt. Een andere merrie kon echt helemaal niets boeien, als ze aan het werk was, was ze daar mee bezig, was ze helemaal op jou gericht. Weer een andere merrie (die ik eerder had gereden) Was bang voor bomen, struiken, wandelaars, paaltjes, fietsers, ga zo maar door. Die keek overal en nergens op buitenrit en in de bak (zij was straight egtptian).

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:44

Nou vrijdag ging ik er dus vanaf...en niet zo zacht ook. Was al 45 minuten aan t rijden en hij was best braaf en rustig en ineens vanuit het niets schoot hij weg bij a in volle galop en nam toen een enorme bokkesprong, remde vervolgens af waardoor ik over zn hoofd vloog en voor hem viel. daar schrok hij weer van en sprong over me heen...maar op gekneusde teen wat pijnlijke plekken, schaafwonden en een kaotte cap is alles nog heel gelukkig.

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 08:20

Mijn merrie is tijdens het rijden nergens bang of schrikkerig voor. Ideaal paard zeker als je naar buiten gaat met andere 'grote stoere 8-) ' paarden (dat vindt het betreffende paard van zichzelf hoor :D ). Dan moet het ukkie voorop langs de enge opstakels. Zelfs beginners gaan op haar naar buiten het bos in.

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:31

CZpaint_av schreef:
Mijn merrie is tijdens het rijden nergens bang of schrikkerig voor. Ideaal paard zeker als je naar buiten gaat met andere 'grote stoere 8-) ' paarden (dat vindt het betreffende paard van zichzelf hoor :D ). Dan moet het ukkie voorop langs de enge opstakels. Zelfs beginners gaan op haar naar buiten het bos in.

Klinkt als een heerlijk paard om uren mee rond te struinen buiten om lekker samen te genieten van de natuur. *D

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:26

Mijn ruintje van 2,5 is erg dapper en schrikt nooit echt, hij laat gewoon weten wanneer hij iets eng vindt (blijft stilstaan, kijkt ernaar, gaat desnoods achterwaarts lopen als het hem echt niet zint). Heb al van diverse mensen gehoord wat ik hem stiekem geef :Y) maar dat is gewoon zijn karakter. En daar ben ik erg blij mee!

Overigens is ie 75% Arab

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:39

Met kerst met vrienden op vakantie geweest naar de veluwe
Ik met Barcelano zij met hun kwpn merrie.
Ik zou dan voor het eerst het bos in gaan met Barc.
was zo benieuwd de dagen er voor wat hij zou doen.
En Meneer was zooow relaxt.
Toen we naar de zandverstuiving gingen moesten we over een redelijk drukke weg heen en de auto s kwamen eerst over wild rooster heen...heerlijk hard geluid :+
Ik dacht nou daar gaan we zo he...Niks meneer bleef netjes stilstaan.
Alleen die ene steene weg wijzer midden in het bos.das toch apart.
En een denderende trein op nog geen 10 meter afstand..das toch niet eng :7
Paarden :D :+

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:20

Mijn verzorgarabiertje schrikt ook zoo vaak om niets. Vooral in het bos, lekker galopje springt ze opeens opzij en al dat soort dingen..

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 00:27

Mijn Arabjes zijn niet schrikkerig maar ze zoeken wel soms een aanleiding om eens lekker uit te sloven :D

groetjes Debby

quima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:22

Mijn merrie is wel oplettend en voorzichting maar niet schrikachtig. Ze heeft al vaak als 'leerpaard' voor andere paarden gefungeerd en dat doet ze heel goed!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:31

Je kan een bom naast dr gooien en ze zal niet schrikken :P

Majax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:21

Mijn ruin is alleen schrikachtig als hij met het dressuren moeilijke dingen moet doen.
Met buitenritten kijkt hij nergens van op.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:06

Die van mij is behoorlijk cool, maar kan toch nog wel es van iets schrikken, vooral van dingen die echt heel onverwacht zijn (en van tractoren en vrachtwagens, maar dat moet ik gewoon nog veel in oefenen :o ).
Heb ook wel een aantal keer schriktraining met dr gedaan. Ze is dan aanvankelijk heel kijkerig en de stofzuigmodus gaat dan ook op volle toeren aan (zit die er bij jullie ook op?! :+ ), maar gaat er dan toch dapper langs of door of wat dan ook.
Het is overigens niet voor niets dat de arabier het oudste paardenras ter wereld is; ze zullen 'vreemde' of afwijkende zaken eerder opmerken en.....vluchten!! Daarom zijn ze dus ook niet uitgestorven! :P

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:14

Mijn arab is suf, hij wordt paniekerig als ik hem opsluit in een buitenbox bij een restaurant in het bos. Die box is zonder dak, gewoon buiten en dan doe ik de teugels voor de box zodat hij er niet uitkan. Hij gaat accuut weven. -O-

sannev

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:43

mijn arabje raheem heeft vandaag kennisgemaakt met carnaval te paard op onze manege!
verkleed als rudolph the rednose-reindeer, met een rendier diadeem op zn hoofd, lampje knipperend op zn neus en kerstballen in zn manen en ik verkleed als engeltje.
Onder begeleiding van harde kerstliedjes :)
En hij moest nog voorop ook tijdens ons proefje
en dan terwijl hij nog geen half jaar onder het zadel is!

Wat een braverd zeg! ben super trots op hem :)
fotos volgen nog......

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:45

Ja best wel.
Als er en vogel beetje laag viegt... huppa. rennen.
En wapperende zeilen... ook heeeeel eng.
Maar vrachtwagens ed zijn helemaaaaal NIET eng :+

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:48

Laatst liep ik met mijn baby 's avonds om half 8 langs een drukke autoweg achter een ander paard aan, die nog wel eens opzij deinst van vogels in de sloot of een auto, en terwijl die af en toe opzij springt, blijft Kas gewoon rustig. Het is een engel :+:

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:53

Die van mij was niet echt heel schrikkerig, maar eenkennig. Ook lastig.

Marina348

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:28

Mijne is pas 2 maar lijkt tot nu toe ook echt bomproof, hij is echt niet bang als hij schrikt snurkt ie alleen 1 keer en dan is het goed. Maar wie weet komt het nog!?

Amirah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:49

Die van mij is bomproef :))
Maar als ze fris is schrikt ze wel overal van, maar dat is meer joligheid dan bang zijn.
Gelijk de kop indrukken.
Als ze buiten zo is, zet ik haar buiten ook aan het werk, zodat de concentratie bij mij ligt, en niet bij de boskabouters.................... :+