Amateurkeuring 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Amateurkeuring 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:58

Ah Wat een schatje CherylDaraxo.
Echt een leuk beesje.
Je arabje moet zo ie zo kunen blijven staan en aan de hand mee rennen.
Als die staat met zijn nek naar voren komen zonder dat die zijn benen verplaats.
Maar dit kun je beter aan de kenners vragen ik doe namelijk ook voor het eerst mee.
Je zult het beste aan sherif kunnen vragen dat is natas.
je kunt het ook aan arabianranch vragen dat is isabel ze kunnen jou het beste uitlegen hun zijn namelijk profs natas heeft een hengst die nederlands kampioen is van dit jaar.
Voor de mensen die dit slecht gaan op pakken ik bedoel met profs vooral in mijn ogen ken de rest nog niet wil jullie uiteraard leren kennen.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:34

Wij LATEN de paarden altijd trainen én voorbrengen, dus aan mij hoef je het ook niet te vragen Tong uitsteken
Ieder zijn vak Bloos Wel heeft mijn echtgenoot een paar keer mee gedaan aan de amateurkeuring, dit zag er wel leuk uit Haha! Tong uitsteken

Ik zie dat 26 apr de amateurkeuring is, ik hoop dat we kunnen komen kijken, we zijn dan net weer in het land Tong uitsteken
(altijd wel leuk om te komen kijken)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:02

Wij trainen en toiletteren enz enz enz allemaal zelf.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:20

ShamalArabs schreef:

Nou, dan moeten ze bij jullie zijn voor vragen Tong uitsteken Pling en niet bij ons !! haha
Alhoewel ! we dit jaar 2 merries zo uit de stal hebben meegetrokken, 1 daarvan had het hoge aantal punten van 359 op de Nationale keuring, nog meer punten als de senior hengsten Haha! Knipoog Deze merrie heeft ooit (2004 meen ik dat dat was) 2 mnd bij het ETC in het training gestaan en wat ze daar geleerd heeft, is ze nooit meer vergeten (opstellen e.d.) .... (alleen qua body beetje 'bij getraind' Pling )

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:27

ik heb toch geen voorstander om iemand zelf zijn paard te laten trainen, zonder dat je weet hoe je dit moet aanpakken, doordat je verkeerd instructies geeft is dit heel verwarrend voor je paard.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:41

Rawaat schreef:
ik heb toch geen voorstander om iemand zelf zijn paard te laten trainen, zonder dat je weet hoe je dit moet aanpakken, doordat je verkeerd instructies geeft is dit heel verwarrend voor je paard.

Nee, ben er zeker ook geen voorstander van, ieder zijn vak ! Pling
Maar Orayana kende het 'klappen van de zweep' gelukkig Tong uitsteken

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:58

Rawaat schreef:

indd. Er zouden meer voorbrengcursussen moeten komen, of meer aanmeldingen ervoor oid, wat dan ook het meest van toepassing is in deze.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:44

Haha! Lieve Vic, ik vind je reactie erg vlijend,maar ook ik ben geen proffesionel trainer(wij zijn gepassioneerde hobbiesten met een uit de hand gelopen hobby) Pling . Ik train geen paarden van anderen, het enige wat ik doe is mijn hengst in goede conditie houden dmv rijden, op een show wordt hij uit handen gegeven aan een proffesionel voorbrenger/trainer.Voerschema regelen en het opmaken ed dat doen we wel zelf. Ben daarnaast wel erg trots dat onze hengst dit jaar happy de ring in is gegaan en dat het trainen wat we thuis hebben gedaan, wel zo zijn vruchten heeft afgeworpen. Dan maar met 356 punten maar WEL Nederlands Kampioen!! Bloos Haha!
Bij onze jonge dame trainen we nu alleen nog de halsspieren (beetje voorwerk)..maar zij gaat, wanneer we besluiten haar de ring in te sturen, naar een proffesionel trainer toe die een paar maanden met haar aan de slag zal gaan!
Daarnaast vinden we het erg belangrijk om onze paarden happy te houden. (hoofdregel 1 bij ons) Haha!

Tijdens de amateurskeuring is het alleen van belang dat je het paard zo netjes mogelijk neerzet voor de jury zodat deze het paard goed kan beoordelen, daarnaast willen ze het paard ook in beweging zien. Enne Lol met je "knol" vooropgesteld, dat is het allerbelangrijkste.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:04

sherif schreef:
Daarnaast vinden we het erg belangrijk om onze paarden happy te houden. (hoofdregel 1 bij ons) Haha!

Dit is iets vanzelfsprekends !!
Maar als ik dat stelletje gajes hier thuis zo zie, twijfelen we daar geen moment aan Tong uitsteken

liesjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:26

sherif schreef:
Haha! Lieve Vic, ik vind je reactie erg vlijend,maar ook ik ben geen proffesionel trainer(wij zijn gepassioneerde hobbiesten met een uit de hand gelopen hobby) Pling . Ik train geen paarden van anderen, het enige wat ik doe is mijn hengst in goede conditie houden dmv rijden, op een show wordt hij uit handen gegeven aan een proffesionel voorbrenger/trainer.Voerschema regelen en het opmaken ed dat doen we wel zelf. Ben daarnaast wel erg trots dat onze hengst dit jaar happy de ring in is gegaan en dat het trainen wat we thuis hebben gedaan, wel zo zijn vruchten heeft afgeworpen. Dan maar met 356 punten maar WEL Nederlands Kampioen!! Bloos Haha!
Bij onze jonge dame trainen we nu alleen nog de halsspieren (beetje voorwerk)..maar zij gaat, wanneer we besluiten haar de ring in te sturen, naar een proffesionel trainer toe die een paar maanden met haar aan de slag zal gaan!

Tijdens de amateurskeuring is het alleen van belang dat je het paard zo netjes mogelijk neerzet voor de jury zodat deze het paard goed kan beoordelen, daarnaast willen ze het paard ook in beweging zien. Enne Lol met je "knol" vooropgesteld, dat is het allerbelangrijkste.

sherif hoe veel paarden heb jij dan ? wand jij heb ze toch niet thuis staan was toch ook op een privestal

liesjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:37

Vraag me ff af trouwens wie heeft zijn arabjes eigenlijk aan huis staan ?

Ik niet mijn merrie staat heerlijk bij Isabel Pling

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:42

Wij niet, 5 á 10 minuten verderop. Genoeg (stal)ruimte aan huis, maar niet voldoende land voor onze grote hoeveelheid paarden...

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 08:59

liesjeB schreef:
Vraag me ff af trouwens wie heeft zijn arabjes eigenlijk aan huis staan ?

Ik niet mijn merrie staat heerlijk bij Isabel Pling

Onze paarden staan ook heerlijk aan huis, kan me ook niks mooiers voorstellen dan dat. Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:05

Die van mij staat 5 kilometer veder op vindt ik ook heel fijn ik kan er heen wanneer ik wil.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:08

liesjeB schreef:
sherif schreef:

sherif hoe veel paarden heb jij dan ? wand jij heb ze toch niet thuis staan was toch ook op een privestal

als je goed leest kun je precies zien hoeveel paarden wij hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:28

Natas ik ga zeker lol met mijn knol beleven.
Want vosje maakt me zo blij.
En binnen kort als het goed gaat staat ze bij haar dochter in wei bij moshana.
Haha!

liesjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:37

sherif schreef:

sherif hoe veel paarden heb jij dan ? wand jij heb ze toch niet thuis staan was toch ook op een privestal[/quote]

als je goed leest kun je precies zien hoeveel paarden wij hebben![/quote]

[quote="sherif"] nou nee hoor maar ik denk dat jij er 2 hebt Bloos of er moeten er nog wat verstopt zitten ? snap niet waarom je dat gewoon niet zegt is toch geen geheim of wel ? waar jou paardjes staan.

mokary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:42

Citaat:

via welke curses of opleiding hebben jullie dit geleerd? het lijkt mij ook erg leuk om het zelf te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:47

Natas zegt ook dat haar hobby uit de hand is gelopen.
Dus er zijn degelijk meer paarden.

En inderdaad het lijkt me ook leuk om zelf voor te brengen.
en denk der aan zoals natas altijd zegt lol met je knol

liesjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:24

26 apr de amateurkeuring nou dan hoop ik dat wij er zijn Bloos en ik hoop dat ik geen yet lag hebt maar anders kom ik zeker kijken wel gezelig Pling

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:37

Wij brengen ze voor de schooling (opstelling) naar de trainer enkele weken zodat ze dat kennen. Zo lieten we Quincy (onze Ansata Sinan x Warandes Plakat) het eerste jaar 3 maanden op training bij ETC. En daarna deden we alles zelf. Bijv. Bij de Belgische Kampioenschappen in de Panne, hebben we haar de maanden ervoor zelf getraind, en het opstellen kende ze nog perfect. De morgen van de Panne hebben we haar uit de wei geplukt -letterlijk-, ff gewassen en naar de Panne gereden en daar werd ze Nationaal Kampioen met 93 punten, tevens hoogste punten van de junioren! Philippe bracht haar voor, maar verder hadden we zelf alles gedaan.. Dan ben je toch trots hoor Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:06

ik ga het zelf proberen.
Want ik denk dat ik namelijk klauwe vol geld kwijtals ik iemand anders laat voor brengen en trainen.
Of kan er iemand mij vertellen hoe duur dit is

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:19

voor een amateurkeuring moet je dat lekker zelf doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:21

Okeej dat ga ik proberen maar ala ik een andere keuring mee wil doen ken je messchien iemand

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:15

Op de amateurkeuring MOET je het zelf doen, of iemand vragen die je paard voor wil brengen (niet prof).
Leuk zelf doen joh Tong uitsteken