Mijn arabiertje nick

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mijn arabiertje nick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:11

Er zit Arabisch bloed in.. maar 't is geen AV, klaar. Haha!

En 't is een prachtig beestje om te zien, hoe dan ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:17

Bij welk stamboek staat Nick dan ingeschreven?

Als hij niet bij een stamboek staat ingeschreven, is het geen "ras", een paard mag zich pas tellen tot een bepaald ras als het is ingschreven bij een stamboek.

Als hij bij het AVS staat ingeschreven (Arabisch Volbloed Stamboek), alleen DAN is een paard een arabier.
Als hij bij het NRPS staat ingeschreven, alleen DAN is het paard een NRPSser.

Zonder inschrijving, is hij zelfs rasloos... Dan is het een rasloze pony met een flinke dosis arabisch bloed.

Als eenvoudige vergelijking: als je een fjord met een shetlander kruis, dan is het veulentje géén fjord EN géén shetlander, maar een kruising.

Nick is een kruising van een rijpony (zijn moeder) en een hengst die zelf ook niet 100% arabisch is. Het veulen is dan dus géén arabier, maar een kruising van twee rassen, net als het voorbeeld van de fjord en de shetlander hierboven.

Pas als een stamboek het paard qua type en exterieur op een keuring goedkeurt als een bepaald ras, en daar papieren bij doet, DAN pas is een paard van een bepaald ras.

En dat doet trouwens niets af van het feit dat je een hele mooie pony hebt, en dat jullie het erg goed doen in de dressuur! Knap hoor!

Maar een arabier is dus een paard dat niet bont is (want arabieren mogen volgens de stamboek richtlijnen niet bont zijn), 2 100% volbloed arabische ouders heeft, en door het stamboek is opgenomen als arabier.
In ALLE andere gevallen, is een paard géén arabier.

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 12:20

hoevaak moet ik nog zeggen dat ik nooit beweerd heb dat nick een volboed arabier is? hij is 75% arabier nu ga ik verder niet meer op in

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:20

Erg leuke pony, een sjieke bonte is wel apart, daar hou ik wel van. Hardstikke knap dat je Z bij de parden bent, ga zo door!

Maar nog eens: een arabier noem je een volbloed (=100% arabier), en een paard dat niet een 100% arabier is, noem je NRPS, oftewel: Nederlandse rijpony met arbisch bloed (of, als hij een kruising is van andere rassen bv. een Arabo-fries, Quarab, Arabo-Cob etc.).
Niemand hier ontkent dus dat er arabierenboed in je pony zit, en veel ook, dat is nl. wel duidelijk gezien zijn papier, maar het is dus geen 'echte' (volbloed) arabier omdat zowel via vaders als moeders kant met andere ponies (waarschijnlijk Welsh?) is gekruist. Dit kun je zien aan de omschrijving Partbred.

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:21

Dat roep ik nou al de hele tijd! Maar dan wordt er vermeld dat ik me negatief uitlaat.....

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:21

Misschien is het probleem dat je heb bij het arabische volbloeden topic gepost hebt, als je het ergens anders had geplaatst had je waarschijnlijk minder van dit soort reacties gehad...?

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:22

er zijn zeer weinig rassen waar geen arabier in zit, en toch worden ze anders genoemd Clown

wel een prachtpaardje, mag je idd trots op zijn

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 12:25

mensen halejula het is maar een site, als je alleen maar kan zeiken dat het geen av is ga dan ergens anders spelen ofzo heb ik nu wel genoeg gehoord en ik zeg nu al voor de 10000 keer dat nick 75% arabisch is je hoort me togh niet pochen dat het een 100% av is?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:26

xjudithx schreef:
Misschien is het probleem dat je heb bij het arabische volbloeden topic gepost hebt, als je het ergens anders had geplaatst had je waarschijnlijk minder van dit soort reacties gehad...?

Of in de beginpost mijn arabier vermeld staat Lachen

Erg mooie dier trouwens

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:27

xjudithx schreef:

ondanks dat ik zelf helemaal lijp ben van het Arabisch Volbloed ras ben ik het voor 100% eens met bovenstaande reactie! Knipoog
Het zijn ALTIJD dezelfde mensen die topics weten te verzieken!! Ik weet dat het moeilijk is voor jullie: Grow up stelletje kleuters!

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:34

Citaat:
ondanks dat ik zelf helemaal lijp ben van het Arabisch Volbloed ras ben ik het voor 100% eens met bovenstaande reactie!
Het zijn ALTIJD dezelfde mensen die topics weten te verzieken!! Ik weet dat het moeilijk is voor jullie: Grow up stelletje kleuters!

inderdaad.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:38

sherif schreef:
xjudithx schreef:

ondanks dat ik zelf helemaal lijp ben van het Arabisch Volbloed ras ben ik het voor 100% eens met bovenstaande reactie! Knipoog

hoezo zijn het altijd dezelfde ik wilde alleen maar zeggen dat het een nrps is en dat ze der blij mee moet zijn
want een arbier in het bont vind je gewoon niet en als zij blijft volhouden dat ze nooit zoiets gezegd heeft.

of dat ze nergens meer op ingaat maar zeg dan gewoon oke sorry ik heb het fout gezien het is een nrps

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:51

Moderatoropmerking:
Is het nu echt nodig om zo kinderachtig te doen? Als jullie allemaal de kleuter willen uithangen, sluit ik het topic. Als je een bepaalde discussie wilt voeren, open daar dan een apart topic voor, dat moet niet in elk topic op AV, zoals de laatste tijd aan het gebeuren is.

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:53

Ongeacht zijn bloedvoering vind ik het in ieder geval een ontzettend mooi dier!! Kwijl
Geweldige kleur, mooie (toch wel wat Arabische) uitstraling en zeer goed presterend onder het zadel.
Kan me goed voorstellen dat de TS trots is op haar paard!

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:07

Sherif, ik vind dat je een beetje vreemd reageerd. Ze wijzen haar er alleen maar op, dat het geen volle arabier is. Is dat nou zo erg?

Verder een leuk paardje, veel succes in de Z! En plaats eens foto's van jullie wedstrijden! Leuk!

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:10

mooie hooor.. maar juravel is toch nrps?? of ik heb het fout..we hebben ooit is een nakomeling van hem gehad..

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:11

LindaV schreef:
Sherif, ik vind dat je een beetje vreemd reageerd. Ze wijzen haar er alleen maar op, dat het geen volle arabier is. Is dat nou zo erg?

Verder een leuk paardje, veel succes in de Z! En plaats eens foto's van jullie wedstrijden! Leuk!

mag je vinden meid....maare dat dit 1 x gezegd wordt, alla, maar blijf er niet over door drammen, toch.... of zie ik dit verkeerd?
nu weer on-topic

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:13

edit: ow sorry heb de andere berichtjes niet gelezen.

mischien dat je info wil me oude pony??

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:16

Wil als eerste zeggen!! ontzettend leuk en mooi paardje heb je!! echt een plaatje:) val gewoon snel voor dit soort type...

En ik vind het jammer voor je dat er mensen zijn die het weer moeten verpesten voor iemand die superblij is met zijn paardje.. of het nou een 100% arabier is of niet!!..wat een onzin..
Volgens mij heeft ze verteld dat haar paard is ingeschreven bij een arabisch stamboek...en dat vind ik dat je je paardje gewoon een arabier mag noemen!!!!....

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:21

Escardo schreef:
Volgens mij heeft ze verteld dat haar paard is ingeschreven bij een arabisch stamboek...en dat vind ik dat je je paardje gewoon een arabier mag noemen!!!!....

nog 1x dan: zie titel van haar topic, daar begint het al 'arabiertje'.
Haar paardje is een NRPS-er klaar en GEEN arabiertje en kan lang van zijn leven NIET in het arabisch stamboek ingeschreven zijn.
Ik heb een kruising chihuahua, ik noem hem toch ook geen VOLLE chihuahua (zomaar een voorbeeldje) Tong uitsteken
Verder is het een leuk paardje, maar iets anders heb je mij niet horen zeggen. Veel succes met hem !! Knipoog

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:21

Oke ik denk dat er nu echt wel voldoende is gezegd over de bloedlijnen van deze wel hele gave pony!

Sherif en Tieneke hebben allebei al eerder gevraagd of we ontopic kunnen, bij deze doe ik het ook nog maar een x.

We zijn er denk ik met zijn alle overuit dat dit gave beestje een NRPS is met heel veel arabisch bloed.
Kirsten heel veel succes met het rijden en hopelijk zit je snel in het Z2 maar ik geloof niet dat dat een probleem gaat worden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:23

Kirsten01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:23

Kheb net bij je andere topic gereageert, maar wat zeiken mensen toch !
Ik ken je van 2 jaar terug op ponykamp bij manege van Loon Haha!
Nick is een leuke ARABIER Haha!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:34

Jemig, nog steeds aan het zeuren!
Het is gewoon een hartstikke mooi paard, klaar! Haha!
En blijf niet aan de gang!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:43

als ze er zelf maar in gelooft toch? en plezier van dr pony heeft!
(en begrijpelijk: iedereen wil toch een arabier hebben? nou jij hebt er al bijna een! Knipoog )

Het rijden doe ik je niet na! leuke combi! petje af