welke hengst? (Egyp)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: welke hengst? (Egyp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 08:48

messchien kun je die mensen mailen om te vragen of ze een filmpje maken van de punten die jij wilt weten rechtlopen goed op de stennen laten lopen niet in hoog gras laten draven want dan ziede niks.
en je moet kijken of die egt je merrie verbeterd want het is egt niet makkelijk de goeie hengst te vinden maar wens je egt veel kijk plezier.

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:38

Jouw merrie is van Flaxman, of niet? Dan is het misschien ook leuk, om eens naar andere hengsten te kijken. Maar ga er vooral zelf heen. Van ee nvideo of foto's kun je een heel verkeerd beeld krijgen, je moet de paarden zelf zien. Want je hebt je objectieve punten waar je op kunt leten, maar ook je gevoel en dat laatste krijg je met een foto nooit goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:19

hoi bterlaan je hebt ook gelijk maar deze zit toevallig in de buurt maar als je over amerika enzo praat dan is het beetje duur om zo even op neer te reizen vandaar dat ik zij van je schrijft punten op die je wilt zien van de hengst en dan veel mogelijk op steen teminsten hard ondergrond ken je zien of die met zijn benen een afwijking heeft het zijn kleine dingetjes maar wel belangrijk om je merrie te verbeteren ik heb dit ook van mensen die veel en echt veel weten van fokken en arabieren en die hebben hengsten van amerika hierheen gehaald vandaar dat ik het zeg maar je hebt ook gelijk.
ik wens jullie allemaal een fijne avond toe

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 21:03

okee Haha!

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 01:31

Sorry missfcdb, maar hoe kom je nou ineens op Amerika??? Ik had het over Duitsland, hoor! Duitsland is een waar Egyptenarenparadijs vergeleken met NL, en in een weekje vakantie met de auto kun je enorm veel zien. Ik snap ook niet, wat je bedoelt met op de straat gaan staan? Als je een keuze voor een hengst wilt maken, zul je eerst de merrie moeten analyseren, en dan op zoek gaa tnaar een hengst die de zwakke punten verbetert. Dus kinderen kijken, familieleden, met mensen praten, in fora vragen, kortom, de blik verruimen en leren, leren leren. En je hebt niks aan een paard dat misschien goede benen heeft (maar wie kan erin kijken???), maar er niet uitziet als een arabier. Daarvoor neem je geen arabier. Alles moet kloppen, niet alleen de benen! Overigens kun je beenfouten in de beweging vaak veel beter zien dan in stilstand, hoor.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 11:25

@ Bterlaan: zijn er ook fokkerijen-sites vanwaar bijv. Simeon Sadik staat?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 11:37

Kennen jullie Ebony Rumaadi, wat voor arabier is hij (Egyptisch of niet) en is hij geschikt? Misschien een site waar hij staat?

sofi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:34

Ebony Rumaadi is Se stallion, but he is back in Germany, close to Berliin.

sofi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:36

Katrin Richter ebonynrumaadi <sza-ebersbach@t-online.de> her email

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 23:21

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:09

neej je begrijpt mij denk ik niet helemaal ik had het eigelijk over bijvoorbeeld een hengst kiezen uit de vs dan is het wel moeilijk om der heen te gaan en als je bijvoorbeeld verschillende daar wilt zien is het ingewikkeld om daar heen te gaan en allemaal bekijken dat is een duur reisje en ik bedoelde dat je met een video band ook bepaalde dingen kunt zien als je bijvoorbeeld niet naar de vs kan gaan maar als het dichtbij is is het een optie om der heen te gaan en te kijken dat bedoelde ik het was niet zo bedoeld maar duitsland is dichtbij maar niet iedereen heeft het vervoer om der heen te gaan dat bedoelde ik sorry voor het verkeerd zeggen

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 14:40

@ missfcdb: vecht het even over de pb uit oke?

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:29

Katjamanny, dit is geen vechten, dit is heel netjes: ik had haar verkeerd begrepen, en nu legt missfcdb het nog eens uit. Geen onvertogen woord, zelfs nog een verontschuldiging. Beter kan het niet. Dit is is een voorbeeld van hoe het hoort! Wat mij betreft is het nu duidelijk; bedankt voor de uitleg en probleem opgelost. Over en uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 08:29

jah het is al goed het was niet de bedoeling om der een heel potje van te maken was eigelijk best wel goed bedoeld ben wel blij dat hier gezonde mensen zitten want een ander was al helemaal gek geworden whahaha maar komt altijd goed ben blij voor je als je de juiste hengst hebt gevonden

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 12:06

zo bedoelde ik het ook helemaal niet hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:48

neej maak je niet druk ik bedoelde het anders maar heb niet de tijd genomen om rustig te typen maar om gelijk te typen normaal doe ik het op mijn gemak maar de laatste tijd doet mijn internet raar en doe ik snel typen maar komt wel goed meis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:53

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:56

missfcdb schreef:

petje af Victoria Knipoog , vind het knap wat allemaal al in zo`n korte tijdsbestek heb weten te bereiken met Vosje (je hebt natuurlijk ook een zeer goede lerares waar je hulp van krijgt) Knipoog , vind de foto echt super geworden meid, uitvergroten en in je huiskamer hangen! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:57

Laatst bijgewerkt door Zahlina op 21-04-07 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's bewerkt tot linken.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:59

is denk ik verstandiger om in of de huiskamer verder te babbelen en als je het over de amateurskeuring wilt hebben in dat topic (dit zijn nl incl mijn reactie off topic reacties (voordat we weer op onze kop krijgen) Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:27

jah dat is goed wahahah

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 17:20

@missfcdb>wat een prachtige merrie heb je zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 19:35

dankje wel katjamanny en noem me maar viccy ik heet in het echt victoria.
en dit is danha salam Bloos Haha!

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 09:41

Viccy, mag ik je een advies geven? Doe haar hoofd omlaag. Met haar hoofd zo hoog drukt ze haar rug weg. ALs je haar hoofd met een lange hals omlaag krijgt, ziet de rug er veel beter uit. Niet tot op de grond natuurlijk, maar wel een stuk omlaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 12:18

dankje wel bterlaan ik heb ook foto's dat ze hoofd wa naar benede heeft en hier staat ze net als haar pa op de asil cup daarom vindt ik het prachtig