Waar komt jouw arabier vandaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ilonabax

Re: Waar komt jouw arabier vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:17

Ons ziempje (AR Sinan Azim) komt ook van Arabian Ranch www.arabianranch.nl .
Ik breng hun hengst AR Sivmayall uit in de dressuur en aangezien ik dol ben op het karakter van dit paard hoefde we niet lang na te denken om zijn eerste volbloed nakomeling te kopen Haha!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:47

mijne komt bij een renstal vandaan. ik begon daar te hobby-ieren...hoe schrijf je dat überhaupt? maar goed en toen werd ik verliefd op m'n muppes

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:57

ze heeft wel veel pigment verlies he? heb je er al eens naar laten kiijken of heeft ze dit altijd al gehad? verder vast een snelle dame Knipoog

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:02

Maar een bruinschimmel kan later weer bruine vlekjes krijgen, soms zó veel dat het weer bruin begint te lijken.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:26

AafkeB schreef:
Maar een bruinschimmel kan later weer bruine vlekjes krijgen, soms zó veel dat het weer bruin begint te lijken.

je bedoelt vliegenschimmel Knipoog Haha!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:31

CtjeLief schreef:
ze heeft wel veel pigment verlies he? heb je er al eens naar laten kiijken of heeft ze dit altijd al gehad? verder vast een snelle dame Knipoog

ze heeft vitiligo het wisselt steeds weer af, vlek die weggaat vlek die erbij komt, ik vind het best ze heeft er geen hinder van en is verder super gezond. en tsja ene vlotte dame is het wel ja. gisteren zijn we dan ook aardig aan de kletter gegaan op de baan(rij haar meestal een keer in de week op de baan) en helaas zet ze af en toe een bekkie op en is het of houden tot ik niet meer kan nar anderhalve baan dat ik bevende armpjes heb, of laten gaan en ze zoekt het maar uit. ach is mijn lieve tut, mag alles wat ze wil Lachen

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:40

vaak duidt pigment verlies wel op een probleem van binnenuit (de lever).. hoop dat het goed blijft gaan, je kan altijd eens overwegen er naar te laten kijken, ze zou weer helemaal terug zwart kunnen worden. (grote kans). wel stoer hoor zo'n snelle dame..

en ja.. ik dacht ook vliegenschimmel, iets anders lijkt onmogelijk! schimmels worden gewoon wit uiteindelijk en niet terug bruin toch? (dat zou dan nieuw voor me zijn..)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:07

wel weer bruin worden is mogelijk. een schimmel wordt namelijk of wit of vliegenschimmel. als ze heel erg vliegenschimmel worden kunnen ze bruin ogen en lijken ze uiteindelijk eerder stekelharig dan vliegenschimmel

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:10

ja het is maar net hoe iemand het ziet inderdaad.. ik zie wel meteen dat een vliegenschimmel een vliegenschimmel is (die van mij ziet er ook bijna bruin van namelijk haha is ook mn favoriete kleur) ik zie dat zelf niet als bruin, maar snap je punt idd.. ik dacht dat jullie letterlijk bedoelden dat ze weer bruin werden.. en dat vond ik dus vreemd, maar nu begrijp ik het

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:10

Waar ik sta met Barcelano staat een 6 of 7 jarige arabisch volbloed te koop.
Met avs papier.
Ruin
Bruin
Vader:Insjallahs Fayoum
Moeder:Chanel Z of zoiets moet ik effe na vragen
stokmaat tussen de 1.45-1.55 Moet ik ook even navragen:)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:14

Ik heb Kiya na een tip van een vriend van mij die zelf helemaal niks met paarden heeft.
Ik was bij een ander paard wezen kijken maar die was uiteindelijk afgekeurd en toen kon ik niet echt iets vinden wat ik zocht. Toen kreeg ik deze tip want die vriend had eens aan zijn nichtje die ook in de paarden zit gevraagd of zij nog iets wist. Het was in de buurt dus ik ging met mijn vader kijken. We hadden geen idee waar we heen gingen, ja een 'vosmerrie met wat arabisch bloed' en toen stond daar zomaar een volbloed op een stukje land bij iemand aan huis. Zelfs zeiknat in de stromende regen was ik gelijk verkocht, al heb ik altijd gezegd: voor mij geen arabier en voskleur is het minst mooie Bloos Dan zeg ik nu natuurlijk nóóit meer Haha!

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 23:05

ja, ik bedoel een vliegenschimmel, vooral bij arabieren heb i wel eens gezien dat ze bijna weer kleur hebben, en dan wel hele witte manen. Een dierenarts heeft me eens verteld dat waarschijnlijk weer pigment uit de binnenkant van het lichaam weer in de huid komt. Zulke paarden krijgen als ze ouder worden steds meer vliegenvlekjes.
Ik heb een foto in een boek van zo'n paard.
Mijn paard Rabhar is ook vos. Ik vond vos de stomste kleur die een pard kon hebben. Na 2 min zag ik in dat er niets mooier is als zo'n gloeiende vos in de wei.

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 23:06

AafkeB schreef:
ja, ik bedoel dus een vliegenschimmel, vooral bij arabieren heb ik wel eens gezien dat ze bijna weer kleur hebben, en dan wel hele witte manen. Een dierenarts heeft me eens verteld dat waarschijnlijk weer pigment uit de binnenkant van het lichaam weer in de huid komt. Zulke paarden krijgen als ze ouder worden steeds meer vliegenvlekjes.
Ik heb een foto in een boek van zo'n paard.
Mijn paard Rabhar is ook vos. Ik vond vos de stomste kleur die een paard kon hebben. Na 2 min zag ik in dat er niets mooier is als zo'n gloeiende vos in de wei.

wuyts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 11:37

Heb je ondertussen al een arabje gevonden?

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 15:53

Mijn Rheal heeft altijd op een manege gestaan ton besloot de eigenaar hem te verkopen, maar hij is gefokt bij de fam. Moonen, fokkerij Haras Thadia. Een mooie pool is het resultaat en hij mag er wezen.

Maar ik kwam er ook pas via marktplaats achter dat hij te koop stond Sigaar

sofie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 16:58

Ik heb op het internet een 4-jarige ruin gevonden . Vorige week een testrit, deze verliep vrij goed behalve het deel met het springen Clown -> bok bok. Zondag ga ik weer een testrit op hem maken , want buiten dit bokken staat hij mij wel erg aan Knipoog . Over het bokken heb ik ondertussen al een topic geopend. Als ik hem koop komt het filmpje met de testrit zeker op bokt!

GHVAVJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:09

griebels schreef:
Ik heb mijn merrie bij Arabian Fantasie vandaan, als jaarling gekocht, nu helaas afgekeurd door een ongeluk dat ze heeft gehad! Wordt nu toch maar gebruikt als fokmerrie, ipv sportmerrie.
Mijn hengst heb ik bij Nibble Star Stables gekocht, ex-renpaard en wordt nu uitgebracht in de endurance!

welke merrie is dat dan.. en hoelang heb je haar al..
ik heb daar tijd gereden..
Biblion ik denk dat je hem wel kent:)

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:20

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:31

GHVAVJ schreef:
griebels schreef:
Ik heb mijn merrie bij Arabian Fantasie vandaan, als jaarling gekocht, nu helaas afgekeurd door een ongeluk dat ze heeft gehad! Wordt nu toch maar gebruikt als fokmerrie, ipv sportmerrie.
Mijn hengst heb ik bij Nibble Star Stables gekocht, ex-renpaard en wordt nu uitgebracht in de endurance!

welke merrie is dat dan.. en hoelang heb je haar al..
ik heb daar tijd gereden..
Biblion ik denk dat je hem wel kent:)

Ik heb haar vanaf de 20e verjaardag van Anthal. Toen hebben we haar opgehaald. Ze heeft daar geloof ik niet zo lang gestaan, ze is namelijk geboren bij Rih Arabians...
Kijk maar in mijn profiel...

lagavita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 23:28

ik heb mijn arabje bij Mazuna arabians gekocht maar die bestaat niet meer. Zij fokten egyptische arabieren gericht op maat en gebruik. Arabieren met longinhoud en spieren. Dat was precies wat ik zocht.
Een goede showarabier hoeft niet per definitie een popje te zijn maar kan ook een heel goed gebruikspaard zijn. Ik wil vooral in endurance en western verder maar het moet bovenal een betrouwbaar karakter hebben. Ook vind ik het leuk om in de toekomst met haar te kunnen fokken en dus is lijn en uiterlijk zeker belangrijk voor mij.
Een goede arabier heeft dat alles vind ik. Ik heb speciaal voor een veulen gekozen omdat zo een allround arabier beleerd en wel gewoon erg duur is. Bovendien kan je het dier zelf vormen en na heel wat probleempaarden heb ik dat liever. Arabieren zijn gevoelige dieren en helaas worden ze daardoor ook nog wel eens verpest.

miesjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:30

heey.. mijn vriendin heeft nu iets langer dan een half jaar een arabier gekocht.
ik rij erop in de les.. wij zijn de enige 2 die erop rijden
maar er hing een afiche(of hoe je dat ook schrijft) dat er een arabier te koop stond.
dat was best wel dichtbij ons huis dus zijn we gaan kijken.. ik mocht met me vriendin mee toen ze de 2e keer erheen ging.,
ze kreeg bijna geen aandacht en bijna geen beweging, zo werd ze dus ook voor de eerste keuring afgekeurd,
maar we mochten gaan rijden daar en haar een beetje op conditie krijgen. toen hebben ze nog een keuring gedaan en toen werd ze wel goedgekeurd!!!!

en nu hebben we heel veel plezier met haar

groetjes miesjuh

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:22

Ik heb sinds kort een arabiertje staan die gefokt is door Arabian Ranch. Een heerlijke tuttebel Lachen

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:40

wennie schreef:
Ik heb sinds kort een arabiertje staan die gefokt is door Arabian Ranch. Een heerlijke tuttebel Lachen

Welke AR is dat ? Bloos AR Rayna Sivmena ?

eempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:27

Amirah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:35

Massalah Arabians