Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Ik heb de avond van monty op zondag gezien.En dus ook Dador.
Op zich zeg ik,ja die man is super bezig.Maar het kan er bij mij niet in dat zo`n paard na 1 x monty ,bekeerd zou zijn.Als zal Annemarie een oogje in het zeil houden,als je niet helemaal bekend bent met deze materie,zal je nooit hetzelfde bereiken als monty.
Zo`n paard wordt alleen goed bij een prof. en met veel training.En ik vond dat Dador wel erg lang door werd gewerkt.Terwijl er duidelijk werd gezegd,dat het niet de bedoeling was ,om de paarden uit te putten.
Ik zou zeggen,haal de ballen dr af en ga dagelijks met dit geweldige paardje aan het werk.
Nogmaals Monty geeft je wel waar voor je geld,maar 1x is niet voldoende.
joostfmaas schreef:====DADOR IS VERKOCHT!!====
BlazingBoots schreef:1 x monty is inderdaad niet genoeg , maar hij laat wel zien dat zo'n paard niet als verloren beschouwd hoeft te worden.
Ik denk dat dat meer de insteek van zijn hele doen is.
joostfmaas schreef:====DADOR IS VERKOCHT!!====
toeka schreef:ik zal het even kopieeren en hier neerzetten!
hier geschreven door annemarie van der toorn (annemariev) op het arabische volbloeden forum;
Met interesse jullie discussie gevolgd. Ik denk dat het altijd goed is dat je zelf blijft kijken wat je goed vindt of niet.
Als instructeur en manager van Monty's tour in europa heb ik toch de behoefte om even te reageren. Op zaterdag heb ik even met Dador gewerkt om te kijken of hij regelmatig was. Bij het geven van enige druk sloeg hij direct met zijn voorbenen en hij was enorm dominant. Monty heeft met hem gewerkt in Zuidlaren en heeft hem met behulp van het halster duidelijke grenzen aangegeven waardoor het paard bereden kon worden.
Ik heb geen enkele moeite met de discussie of je het wel of niet met hem eens bent hoe hij het gedaan heeft. Maar wat jammer is, is dat er direct van alles bijgehaald wordt. Ik ken de mensen die enorm geholpen zijn door bijdrage van zijn non-profit. Studenten die anders niet konden komen, organisaties voor hulp bij mishandeling bijvoorbeeld. Of veel geld voor therapeutisch rijden. Teveel om op te noemen. Non profit organisatie hebben een open boekhouding die voor iedereen opvraagbaar is en een zeer strikte controle van de regering. Je kunt daar geen geld uit halen voor persoonlijke doeleinden, dat is onmogelijk.
Regelmatig heb ik vragen aan Monty waarom hij dingen doet. Niet altijd zijn we het met elkaar eens, maar we hebben wel altijd een open, eerlijke discussie.
Ik ga met hem mee als hij soms de hele wereld over reist om kinderen te helpen die slachtoffer zijn van geweld. Of dat hij werkt met vaders en soms moeders die hun kinderen mishandelen. En dit alles zonder dat het in de publiciteit komt, zonder betaling. Sterker nog, dat wil hij niet eens. Hij heeft mij een belangrijke les geleerd. Het eerste wat hij mij vertelde is dat ik zoveel mogelijk mensen moet gaan zien. En ik mocht alleen maar terugkomen met dat wat ik geleerd had. Niet wat ik niet geleerd had.
Daarnaast is er gevraagd over hoe het verder gaat met de paarden die inde show zijn geweest. Alle eigenaren worden verder geholpen. Fayah Lourens en haar paard zijn erg gelukkig, want hij draaft nu nog steeds opde trailer. Mochten er weer problemen ontstaan dan helpen wij ze. Zo ook met de paarden die bij de selectie zijn geweest op zaterdag. Voor ons is die nazorg belangrijk.
Nogmaals, discussie is prima. Dat houdt ons scherp. Zelf heb ik alleen wat moeite met de persoonlijke aanvallen, omdat ik weet hoe hard hij werkt om heel veel mensen en paarden die hulp nodig hebben te helpen.
Met vriendelijke groet,
Annemarie van der Toorn
Albertine_N schreef:joostfmaas schreef:====DADOR IS VERKOCHT!!====
In de Hoefslag wordt flink uitgehaald naar de oude eigenaar van Dador.
Tristram_S schreef:Ben toch blij dat t over mij als eigenaar niet gezegd wordt
luxket schreef:nee maar dador was al zo dat hij hem kreeg. Dan is het moeilijk om daar ineens consequent tegen te zijn als je totaal niet weet hoe zo'n paard kan reageren en eventueel misschien bang bent aan gelegd. Ik zeg niet dat dit het geval is maar zo best kunnen. Daar weet zo'n paard dan onbewust heel goed gebruik van te maken. Is natuurlijk gedrag... van zo'n dier.