Het zelf maken van een arabisch showhalster (oosterse stijl)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elibeest

Re: Het zelf maken van een arabisch showhalster (oosterse st

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 18:30

Goh creatief allemaal zeg.... geloof niet dat ik zo handig ben...

Manonnetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 16:40

Wow, leuke halsters. ik ga er zelf ook een maken.

manon

@xxitsmexx
op jou site staat ook een halster waar een neusriem van wol aan zit. hoe is dit gedaan?

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 16:51

en manon...die neusriem is hetzelfde gemaakt als de band om het hoofd...alleen ik sla aan het einde stukjes om om daar de ringetjes aan te maken en zij heeft daar de neusriem door gemaakt.

Manonnetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:51

xxitsmexx schreef:
en manon...die neusriem is hetzelfde gemaakt als de band om het hoofd...alleen ik sla aan het einde stukjes om om daar de ringetjes aan te maken en zij heeft daar de neusriem door gemaakt.

dankje

magic84331

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 11:47

Wat zeggen jullie hiervan ?
Schitterend hé, niet alleen de hengst Al Adeed al Shaqab, maar ook dit prachtige juweel rond zijn hals ...

Afbeelding

En ja hoor, MADE IN HOLLAND !!! Door Danielle Blomme http://www.arab-import.nl

Danielle maakt ook zelf showhalsters, mooie eigen creaties, voor meer neem een kijkje op haar website.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 12:06

magic84331 schreef:
Wat zeggen jullie hiervan ?
Schitterend hé, niet alleen de hengst Al Adeed al Shaqab, maar ook dit prachtige juweel rond zijn hals ...

Afbeelding

En ja hoor, MADE IN HOLLAND !!! Door Danielle Blomme http://www.arab-import.nl

Danielle maakt ook zelf showhalsters, mooie eigen creaties, voor meer neem een kijkje op haar website.

Das zeker mooi Vingers aflikken . Ik heb bij haar een blauw halster gekocht op de show bij Flaxman in juli. Echt geweldig, met schelpjes enzo. Ik kon het gewoon niet laten en "ekster"als ik ben heb dat halster meegenomen Bloos . Foto's heb ik al gemaakt maar nu een keer op Bokt zetten. Tja...... Blond Haha! Haha! Haha!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:08

maar het zelf maken is toch stuk leuker vind ik...vind de echte wel super gaaf maar zijn super duur..en zelf maken vind ik wel super

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 19:55

Ik ken die van arab-import.nl en vind die ook echt super mooi! Ze zijn echt prachtig en ook heel mooi afgewerkt. Ik maak het niet alleen zelf om geld uit te sparen maar ook omdat ik het leuk vind om te knutselen! MIjn showhalster is trouwens zo goed als af en hij past goed. Misschien vanavond en anders morgen nog wat foto's!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:55

he Jalenka,
is het dan geen optie, aangezien je eigen showhalster af is EN je van knutselen houdt, dat je er 1 voor Adami maakt. is mooi voor het EK in Stadl Paura in Oostenrijk, dit jaar had ik er 1 geleend maar die was een beetje groot Haha!
gr. Donna

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 22:03

Ah Karimmh daar moet ik dan wel even over nadenken! Je bent niet de eerste die het vraagt en ik vind het erg leuk om te doen maar er gaat wel heel erg veel tijd in zitten. Heb trouwens even op je website gekeken, prachtig paard! Heb je ook een foto van opzij met het halster? Ik zie wel dat de neusriem een beetje laag hangt.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 17:54

OK dan ... Hij is eindelijk af! Heb vandaag de laatste hand eraan gelegd en gelijk foto's gemaakt. Ga binnenkort ook foto's maken met mijn merrie en die zal ik hier dan gelijk plaatsen!

Ben nog een tijdje bezig geweest met het maken van een neusriem en alles netjes afwerken. Voor degene die geïnteresseerd zijn in de maten: het bakstuk is nu ongeveer 97 cm zonder de ringentjes mee te meten en de neusriem is ongeveer 24 cm.

De neusriem is net als het bakstuk gemaakt van drie lossen strengen. De eerste streng is een gewone macrame van donkerpaars zonder iets erin verwerkt. Hier heb ik later lila pailletten op gemaakt en zilverkleurige hangers aan genaaid.
De middelste streng is een heel dun vlechtje van lichtblauw en lila.
De bovenste streng is weer donkerpaars macrame, iets dunner dan de onderste en er zitten twee soorten kraaltjes in verwerkt.

Zowel aan de achterkant van het bakstuk en de neusriem heb ik katoenband genaaid. Zo is alles ook een stuk steviger geworden en voelt het paard geen uitstekende dingen op zijn hoofd.

Verder alle draadjes netjes weggewerkt en de uiteindes om de ring heen genaaid. Je ziet nu niet meer wat het begin en het eind van de streng is.

Ik ben er zelf wel tevreden over maar het was erg veel werk! Wel leuk om te doen! Misschien ga ik nog wel een borsttuig maken, ik heb nog veel draad en kralen over. Je gebruikt in principe maar erg weinig van alles wat je koopt. Misschien als ik er ooit nog één maak probeer ik een ander soort hangertjes aan de neusriem te maken. Maar ik vind het ook wel leuk dat die net even iets anders is.

Laten jullie nog even weten wat jullie er van vinden?

Afbeelding
Hier zie je de afgewerkte achterkant met het katoenband

Afbeelding
De afgewerkte eindes van de strengen aan de ring

Afbeelding
De neusriem (beetje gekreukeld van het aannaaien van de katoenband, is nu weer rechter)

Afbeelding
En het eindresultaat!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:20

woow ! wat mooi Ja

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:29

oeeeh dat is wel gaaf! Hoe lang ben je er in totaal mee bezig geweest? en wat heeft het je aan materiaal gekost? Vind het ook wel gaaf om zoiets te maken, maar heb een ijslander, haha

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 18:52

Bedankt weer voor de leuke reacties!

Ik ben er in totaal ruim 3 weken mee bezig geweest. Dan heb ik niet iedere dag eraan gezeten maar als ik eraan ging werken was dat vaak wel meer dan een uur. Het is soms ook moeilijk om te bedenken hoe je het wilt hebben, vooral als je aan een nieuw deel gaat beginnen. Ook het afwerken kost erg veel tijd.
Ik weet niet zo goed wat ik er precies aan heb uitgegeven, omdat ik ook niet alles helemaal heb opgebruikt. Je kunt het zo duur of goedkoop maken als je wilt. Mijn katoendraadbollen waren 2,50 per stuk maar ik heb nog geen eens 1/3 gebruikt. Ook veel kralen heb ik nog over. Als je maar 1 of 2 kleuren neemt en al kralen hebt of goedkopen op de markt haalt en niet teveel soorten (ik had er 4, plus pailetten en hangers) dan kan je het ook wel voor 10 euro maken. De ringen waren ongeveer 40 cent per stuk. Een ketting had ik nog liggen, als je die moet kopen ben je wel duurder uit.
Die van mij was wel een stuk duurder dan 10 euro...

Dat je een ijslander hebt hoeft niks uit te maken! Ik zag laatst een haflinger met een leren arabisch showhalster (zo een dunne) en dat stond ontzettend goed!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:05

Wow gaaf! Ik ga binnekort ook maar eens spullen shoppen en aan de slag Haha!

mistica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:40

de ketting kan je bij de ijzerwinkel halen +/- 2 euro per meter ringen voor er aan verkopen ze ook

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 09:10

Oh dat is een goede tip mystica! Ga van de week gelijk even kijken, want dat kettinkje dat ik had is achteraf toch een beetje kort.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:30

ik wil ook graag een halster maken , wie helpt mij ??

wat heb ik bijv. nodigg ??

.. .. .. .. .. ..

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 19:05

Hoi Kion 99 kijk eens op de website van xxitsmexx of op de eerste pagina in dit topic. Daar zie je een lijstje en foto met de spullen die ik gebruikt heb!

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:17

hihi ik maak die dingen altijd in miniatuur voor de modelpaarden hobby (klinkt suf maar de modellen zijn erg gaaf en heel duur)...ziet er mooi uit wat je hebt gemaakt! Ik heb een bedouïnen halster uit jordanië, van kamelen haar. Mooi ding, alleen mijn arab heeft een te grote neus ervoor en vind de ketting erg oncomfortabel maar ach het staat nog steeds mooi aan de muur!

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:23

zoo ben er verlieft op!!!
ben niet zo handig maar ik denk dat ik een keer een poging ga wagen vind ze zooo mooi me moeder wil ook graag zo een bosttuig en alles erbij maar de prijs valt je zo tegen Verdrietig

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 19:24

Ja het is allemaal niet goedkoop om aan te schaffen! En dan gebruiken veel mensen het alleen om mooie foto's mee te maken! Maar het staat natuurlijk wel erg chique en super arabier!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 15:06

Echt mooi is het geworden, zelf ga ik volgend jaar naar Marokko en ik ga ook een paar showhalsters kopen om ze weer hier in Nederland te verkopen.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 15:13

wat gaaf wou dat ik dat kon

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 15:19

Dat ziet er echt super mooi uit Haha! ga het mischien ook maar eens proberen.