Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
esther_sonja schreef:ja oke , maar het is wel bekend dat arabieren heel veel uithoudings vermogen hebben, en daatna vertelde het meisje die hem eerst altijd reed , dat ze met die arabier eens buiten ging rijden, ze ging in een rustige galop, en ineens ging hij telkens er vandoor... zelfs zo dat zij hem niet meer kon houden... maar jij hebt eigenlijk wel gelijk.... alleen heb geen enkelle pony zoo hard zien chrossen...
oestinja schreef:Als je onervaren bent kun je beter een hamster of cavia nemen, die hebben geen hoeven en je kan ze ook nog op de arm nemen.
oestinja schreef:Als je onervaren bent kun je beter een hamster of cavia nemen, die hebben geen hoeven en je kan ze ook nog op de arm nemen.
elout schreef:oestinja schreef:Als je onervaren bent kun je beter een hamster of cavia nemen, die hebben geen hoeven en je kan ze ook nog op de arm nemen.
heu,wat bedoel je,ps : ik ben niet onervaren ,heb vorige week op een arabier gereden ,en op een haflinger maar ik vond de haflinger een beetje leuker qau rijden ...
mijn top 2 is 1 : haflinger 2 : arabier
groetjes!
en gelieve niet meer te reageren ...
yousra schreef:Ik vind het een rare keuze om een haflinger te nemen in plaats van een arabieromdat ze totaal verschillend zijn.
Want een haflinger is een koudbloed en een arabier niet.
ginger_4ever schreef:Arabieren kúnnen echte heethoofden zijn,
maar meestal zijn ze redelijk rustig hoor.
Alleen kun je bij een arabier beter 1 eigenaar/verzorger houden..
En je moet het paard z'n vertrouwen hebben, dan is het echt een supeerbeessie!
elout schreef:ik ben zo stil aan op zoek voor mij een paard te kopen,omdat
mijn merie te klein aan het worden is ...
maar ik vind arabieren wel mooi !
Maar ik hoor zeggen dat ze redelijk temerament vol zijn ...
maar je moet niet alles geloven wat gezegd wordt ...
ik ben 12 jaar en rij -/+ 4 jaar,en kan (al zeg ik het zelf)
redelijk goed over weg met paarden ...
maar enkele vragen :
heb ik genoeg ervaring voor een arabier ?
wat is de gemiddelde kostprijs van een arabier ?
en wat is hun karakter ?
en weet er meschien iemand stoeterijen waar er bereden arabiers zijn ?
groetjes !