Mening over Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FabArab

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:46

Het lijkt voor een toeschouwer of ze staan te stuiteren van de stress, maar ondertussen laten ze zich begeleiden met je pink of je stem.!

kimmiepimmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:47

ik vind het de mooiste,liefste, en eerlijskte paarden die er bestaan ze zijn zo super interligend en zo goud eerlijk ik heb zelf ok 6 verzorg arabieren gehad ben er zowat mee opgegroeid dus wil hgeen ander ras meer. ik ben nu de trotse eigenaar van me eigen veulentjuh van 5 maanden. Afbeelding
dit is esta chetan een goed gekeurde dek hengst (me verzorgpaardjuh)

Afbeelding
dit is me grootste trots ik heb hem van ze 1 1/5 jaar tot zn 5 de jaar verzorgt ook toen nog hengst nu heeft hij een heel goed levenentjuh bij celina (K)

Afbeelding
dit is nu me veulentjuh tariqi kariq hij is nu 5 maanden en op deze foto 2 dagen gr kim

Youko

Re: Mening over Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 01:43

Hihi, ik heb onlangs mijn nichtje laten rijden op mijn 5-jarige Arabische merrie _/-o_ ... O, o wat zijn ze gevaarlijk . Mijn nichtje heeft nooit op een paard gezeten. Ze zette geen stap verkeerd, en keek de hele tijd om naar de ruiter. Een half uurtje later draafde ze alleen rond . Grappig was dat ze helemaal veranderde toen een ervaren ruiter op haar rug stapte, die kreeg gelijk enkele vreugdebokjes cadeau .

Ik heb enkele keren mijn stalgenoten meegenomen naar een Arabierenshow in België en Tilburg (open dag) en die waren helemaal onder de indruk. Je hebt echt veel Arabieren die gigantisch goed kunnen bewegen. Denk dat de meesten die beweren dat Arabieren niet kunnen lopen nooit eens een goede Arabier hebben zien lopen... ... Jammer dat sommigen niet verder kijken dan hun neus lang is.

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 01:53

Kim-Kariq:
Het zou prettig zijn als je fatsoenlijk ABN gaat typen hier. Je bent 18..
"Veulentjuh, verzorgpaardjuh, leventjuh..."
(en dan heb ik tig fouten in je bericht nog niet eens neergezet...)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 02:33

Youko schreef:
Hihi, ik heb onlangs mijn nichtje laten rijden op mijn 5-jarige Arabische merrie _/-o_ ... O, o wat zijn ze gevaarlijk . Mijn nichtje heeft nooit op een paard gezeten. Ze zette geen stap verkeerd, en keek de hele tijd om naar de ruiter. Een half uurtje later draafde ze alleen rond . Grappig was dat ze helemaal veranderde toen een ervaren ruiter op haar rug stapte, die kreeg gelijk enkele vreugdebokjes cadeau .

Ik heb enkele keren mijn stalgenoten meegenomen naar een Arabierenshow in België en Tilburg (open dag) en die waren helemaal onder de indruk. Je hebt echt veel Arabieren die gigantisch goed kunnen bewegen. Denk dat de meesten die beweren dat Arabieren niet kunnen lopen nooit eens een goede Arabier hebben zien lopen... ... Jammer dat sommigen niet verder kijken dan hun neus lang is.

Inderdaad sommigen kijken echt niet verder.
Ook zie je vaak mensen met wat men "Sportpaarden"noemt een Arabisch Volbloed vergelijken met hoe die paarden bewegen in de dressuur rring.

Bijvoorbeeld:

Er komt een kwpn paard in de ring die laat een Uitgestrekte draf zien en krijgt goede punten
Dan komt er een Arabisch volbloed binnen die laat ook een nette uitgestrekkte draf zien.Die krijgt minder punten
De reden men vergelijkt de uitgestrekte draf met wat hun graag zien bij een kwpn paard die een correcte uitgestrekte draf laat zien.

Dat zie je niet alleen bij jury leden dit hoor ik ook van mensen om me heen die een "Sportpaard"hebben.

Kan men dan niet gewoon zeggen jeetje wat laat dat paar een corecte gang zien.

Ik bedoel je kan toch niet van een shetlander verwachten dat hij even ver en exact hezetzelfde pas en been naar voren gooi als bijvoorbeeld een kwpn paard

Even heel erg overdreven maar dan snappen jullie waar ik naartoe wilt

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 08:36

Ik vind de meeste arabieren eerlijk gezegt mooier lopen dan de meeste kwpners. Veel sierlijker. Het heeft gewoon iets.

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:07

hoi,
Ik persoonlijk vind Arabieren prima paarden ,ze zijn werkwillig ,voor reden vatbaar [zo niet ligt het meestal aan de ongelijke verstandhouding met de onverschillige/lompe mens] en ze zijn enorm veelzijdig !! ....
Ik waardeer alle paarden/pony rassen maar laat ik nu net arbieren hebben !!
gr,sas.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:24

Mijn paardje ( nja ga hem de 21ste halen ) is ook minimaal 25 % arabier. Zijn moeder is half arabier en vader is onbekend. Maar ik zie er veel arabier in. in het uiterlijk en innerlijk toch wel. Ik vind arabieren echt mooi, maar het karakter is toch het belangrijkste. En hun karakter, dat is geweldig. Het is niet zo dat ik alleen arabieren mooi vind ofzo want heb zelf een fjord en haflinger als lease paardjes gehad en heb nu 2 shetlanders. Maar t zijn echt paarden die van alles wel wat kunnen en ze doen ook zeker hun best ervoor.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=WNCZSD48

Dit is m.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:28

arans schreef:
Ik vind sommige arabieren te overdreven. Dat vind ik dus helemaal niks.

Jep, mee eens.
Van die showpaarden zijn echt eng gewoon, met die nek en zo'n neusje. Komt misschien door de foto's hoor.
De wat meer normale Arabieren vind ik wel iets hebben! Vind ze niet super om te rijden, maarja.

lotjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:29

Ik vind arabieren echt hele mooie paarden, ik rij zelf een arabier en ik ben echt helemaal weg van hem

a joh smaken verschillen toch?

Mizora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:39

Wij hebben een manege-arabier en echt, iedereen valt er regelmatig af. Heb er 5 keer op gereden, 4 keer gevallen, 4e keer zo rottig dat ik nauwelijks kon opstaan. Na 5 minuten wel weer hoor, maar toch. Een paar maanden later zag ik wat er nou gebeurde, want hij deed het opnieuw in onze les. Een rodeopaard bokt rustig met dat beestje. Ruin, dus de hormonen zijn het waarschijnlijk niet, agresief op stal, dus niet alleen onder zadel. Hij rijd van half-gevorderd tot het hoogst bij ons. Ik dacht eerst dat het trouwens aan mijn onrustige been lag (waarschijnlijk ook deels, maar dus echt niet helemaal, want dat meisje heeft een hele stille beenligging en handligging)

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:55

slecht/niet opgevoed?

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:12

Niet geschikt voor het manege werk?
Pittig karakter??
etc.

Dat kan zoveel redenen hebben, zo is dat met elke ras en niet zozeer omdat dit toevallig een arabier is.

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:08

Ik heb een arabier en hij is liever lui dan moe . Onder het rijden moet ik hem meestal in de bak heel erg aanmoedigen ofzo, want anders verzet hij geen stap. (moet ik wel bij zeggen dat hij nog heel jong is, maar de basis toch zeker wel bezit.) Maar met buitenrijden is hij niet te houden... Als hij het leuk vind is hij enorm voorwaarts. Verder schrikt hij nergens van, hij sleurt me mee naar een zeil dat op de grond ligt om het in zijn mond op te pakken en over hem heen te gooien. Ik ken wel meer van dit 'soort' arabier, die in de bak niet echt voorwaarts zijn en juist heel 'cool' in het hoofd zijn. Natuurlijk kan meneer opgefokt zijn en dan gaat hij knorren, staart verticaal de lucht in, hals opzetten en grote neusgaten, maar ik heb hem altijd onder controle kunnen houden, en hij zou me nooit wat aan doen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het een geweldig ras vind, en het vaak echte mensenliefhebbers zijn.

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 01:28

rosa_stables schreef:
Wij hebben een manege-arabier en echt, iedereen valt er regelmatig af. Heb er 5 keer op gereden, 4 keer gevallen, 4e keer zo rottig dat ik nauwelijks kon opstaan. Na 5 minuten wel weer hoor, maar toch. Een paar maanden later zag ik wat er nou gebeurde, want hij deed het opnieuw in onze les. Een rodeopaard bokt rustig met dat beestje. Ruin, dus de hormonen zijn het waarschijnlijk niet, agresief op stal, dus niet alleen onder zadel. Hij rijd van half-gevorderd tot het hoogst bij ons. Ik dacht eerst dat het trouwens aan mijn onrustige been lag (waarschijnlijk ook deels, maar dus echt niet helemaal, want dat meisje heeft een hele stille beenligging en handligging)

Tja niet geschikt inderdaad.
Kan een hoop redenen zijn.
Vin dhet eerlijk gezegt een ras veelste gevoelig is voor in een manege les.
De ene is zacht met hulpen en handen de anderen hard en zo paard pikt dat gewooon niet

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:00

Ik kan als arabierenliefhebber natuurlijk niet achterblijven met mijn mening . Tja ik vind het de meest heerlijke paarden die er bestaan, maar ik kan ook erg genieten van andere rassen en van vuilnisbakkies ook, zo staat er een klein pony'tje op de manege waar ik rijd, ik heb geen idee wat voor ras het is maar ik vind haar zo leuk... jammer dat ik er niet op pas

Maar goed Het arabisch volbloed paard vind ik toch wel 1 van de veelzijdige, trouwste, en meest slimme rassen die er bestaan. Ik mag mezelf sinds een paar maanden de GELUKKIGE eigenaresse noemen van AR Raheem (zie link onderschrift). Alleen.... het duurt nog een half jaartje voordat hij naar mij toe komt

Afbeelding

Groetjes Kim

Ik hoop dat iedereen in dit topic mensen in hun waarde laat, iedereen heeft zijn eigen mening!!!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:03

Ik vind arabieren heel mooi, en val ook op hun karakter.. Maar zulke over dreven showbarbie arabieren ( zoals Phyce Magnum ofzoiets) vind ik ook maar niks,, Meer die naar de Nrps kan neigen

kimmiepimmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:09

nou sorrie hoor maar arabstables sommige mensen hebben misschien dislectie snapje en dan kan je wel 40 zijn maar dan is de abn taal gewooon nie zo makelijk als het lijkt

maar zoals veulentjuh doe ik expres omdat dat gewooon moet kunnen op deze site ok al banketstaaf ik arabisch als het maar lees baar is

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:49

kim_kariq schreef:
maar zoals veulentjuh doe ik expres omdat dat gewooon moet kunnen op deze site ok al banketstaaf ik arabisch als het maar lees baar is

kim_kariq,

wil jij iets minder aggressief reageren?
MSN-taal is op bokt gewoonweg NIET toegestaan. De reden hiervoor is dat dergelijke berichten gewoonweg niet fijn te lezen zijn voor de meerderheid van de gebruikers.

je mag eigenlijk nog blij zijn dat iemand de moeite neemt om jou erop te wijzen dat jij MSN-taal gebruikt. Een groot aantal van de gebruikers ergert zich aan deze manier van spelling en leest dan al snel over je berichten heen. (en dat is niet handig op een internetforum)

_Rebec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:46

arabieren zijn erg leuk, lekker pittig met rijden inderdaad, lekker veelzijdig.
maar volbloeds hebben toch nog een streepje voor bij mij. lekkerder body en meer speed

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:02

KimH schreef:
Ik kan als arabierenliefhebber natuurlijk niet achterblijven met mijn mening . Tja ik vind het de meest heerlijke paarden die er bestaan, maar ik kan ook erg genieten van andere rassen en van vuilnisbakkies ook, zo staat er een klein pony'tje op de manege waar ik rijd, ik heb geen idee wat voor ras het is maar ik vind haar zo leuk... jammer dat ik er niet op pas

Maar goed Het arabisch volbloed paard vind ik toch wel 1 van de veelzijdige, trouwste, en meest slimme rassen die er bestaan. Ik mag mezelf sinds een paar maanden de GELUKKIGE eigenaresse noemen van AR Raheem (zie link onderschrift). Alleen.... het duurt nog een half jaartje voordat hij naar mij toe komt

Afbeelding

Groetjes Kim

Ik hoop dat iedereen in dit topic mensen in hun waarde laat, iedereen heeft zijn eigen mening!!!

Pff half jaartje lang nog hoor weet nog dat Barc op de wei stond ook ongeveer zo lang.
En het kriebelde zo op met hem te tutten en doen.
Ik kon wel naar de wei maar ja met 10 andere hengsten niet zo gezellig

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 00:24

Arabieren hebben gewoon een X-factor

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 00:41

Anouar15 schreef:
Arabieren hebben gewoon een X-factor

Vind ik mooi gezegd

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 00:42

Ze hebben "iets", wat niet echt te beschrijven is

kimmiepimmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:16

kijk sjoert ik heb gewoon erge vorm van dislectie ok. bij deze dan sorrie voor dat veulentjuh enzo maar ik doe me best om normaal te tikken en praten dus daar mogen jullie mij niet op af keuren zeg maar ok gr kim