Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Youko schreef:Hihi, ik heb onlangs mijn nichtje laten rijden op mijn 5-jarige Arabische merrie _/-o_ ... O, o wat zijn ze gevaarlijk. Mijn nichtje heeft nooit op een paard gezeten. Ze zette geen stap verkeerd, en keek de hele tijd om naar de ruiter. Een half uurtje later draafde ze alleen rond
. Grappig was dat ze helemaal veranderde toen een ervaren ruiter op haar rug stapte, die kreeg gelijk enkele vreugdebokjes cadeau
.
Ik heb enkele keren mijn stalgenoten meegenomen naar een Arabierenshow in België en Tilburg (open dag) en die waren helemaal onder de indruk. Je hebt echt veel Arabieren die gigantisch goed kunnen bewegen. Denk dat de meesten die beweren dat Arabieren niet kunnen lopen nooit eens een goede Arabier hebben zien lopen...... Jammer dat sommigen niet verder kijken dan hun neus lang is.
arans schreef:Ik vind sommige arabieren te overdreven. Dat vind ik dus helemaal niks.
rosa_stables schreef:Wij hebben een manege-arabier en echt, iedereen valt er regelmatig af. Heb er 5 keer op gereden, 4 keer gevallen, 4e keer zo rottig dat ik nauwelijks kon opstaan. Na 5 minuten wel weer hoor, maar toch. Een paar maanden later zag ik wat er nou gebeurde, want hij deed het opnieuw in onze les. Een rodeopaard bokt rustig met dat beestje. Ruin, dus de hormonen zijn het waarschijnlijk niet, agresief op stal, dus niet alleen onder zadel. Hij rijd van half-gevorderd tot het hoogst bij ons. Ik dacht eerst dat het trouwens aan mijn onrustige been lag (waarschijnlijk ook deels, maar dus echt niet helemaal, want dat meisje heeft een hele stille beenligging en handligging)
kim_kariq schreef:maar zoals veulentjuh doe ik expres omdat dat gewooon moet kunnen op deze site ok al banketstaaf ik arabisch als het maar lees baar is
KimH schreef:Ik kan als arabierenliefhebber natuurlijk niet achterblijven met mijn mening. Tja ik vind het de meest heerlijke paarden die er bestaan, maar ik kan ook erg genieten van andere rassen en van vuilnisbakkies ook, zo staat er een klein pony'tje op de manege waar ik rijd, ik heb geen idee wat voor ras het is maar ik vind haar zo leuk... jammer dat ik er niet op pas
![]()
Maar goed Het arabisch volbloed paard vind ik toch wel 1 van de veelzijdige, trouwste, en meest slimme rassen die er bestaan. Ik mag mezelf sinds een paar maanden de GELUKKIGE eigenaresse noemen van AR Raheem (zie link onderschrift). Alleen.... het duurt nog een half jaartje voordat hij naar mij toe komt![]()
Groetjes Kim
Ik hoop dat iedereen in dit topic mensen in hun waarde laat, iedereen heeft zijn eigen mening!!!
Anouar15 schreef:Arabieren hebben gewoon een X-factor