arabiertjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 12:54

Dat mensen denken dat arabieren wild en druk zijn en overal bang voor zijn is volgens mij wel het verkeerdste beeld dat je kan hebben van een arabier.

Het zijn juist hele inteligente paarden.

arab_daimond

Re: arabiertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 13:48

dat ben ik met je eens arabier kun je voor de volle honderd vertrouwen ze zijn hartstikke lief en tuurlijk zijn ze wel eens druk maar welk paard nou niet??? zo denk ik erover!!! en het zijn geweldige paarden die veel voor je doen en over hebben!!!

groetjes anouk

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 13:50

Die van is al een paar dagen de wei niet ingeweest omdat ze hem niet mee kunnen krijgen. Hij gaat z'n stal wel uit, maar hij weigert naar de de wei te gaan.

Niet echt een paard dat staat te springen om z'n stal uit te gaan dus

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 16:42

ik heb een hele echte arabier frans gefokt.
ik denk dat het gewoon heel erg veel uitmaakt of het renpaarden zijn (geweest) of niet. Aangezien ze bij ons natuurlijk heel ander voer krijgen dan de rijpaardjes. ik denk dat dat weer heel veel gedrag in ze bovenhaalt. de meesten kunnen ook zo gillen wat krijsen vooral naar soortgenoten.
De meeste mensen op duindigt werken liever met de volbloeds dan de arabieren.
Ik vind het gewoon enorme mutsige paarden, ik denk dat ik gewoon geen arabieren fan ben "waarom heb je er dan zelf een?" omdat zij gewoon m'n hartje stal en niet zo flauw arabierig is
ik zeg niet dat ze alleen maar druk zijn en overal bang voor, maar ze zien ieder misplaatst grassprietje

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 18:10

zo korte hals hebben zo niet allemaal de meesten hebben zelf een giraffe hals mooi lang.Spanjaarden hebben zelfs een hele kap er op zitten....En dat muterig ag het is ook je instelling tegenover het paard.
Je zet een dier toch naar eigen hand.......

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 19:12

Die van mij heeft ook een lange hals.

Wat krijgen renarabieren dan te eten? Dat wil ik wel eens weten, misschien als mijn paard dat krijgt dat hij wat minder lui word.
En mutserig is hij totaal niet. Mensen vragen regelmatig of ik met ze mee naar buiten wil omdat Anouar zo lekker rustig is.

Ik deed ook wel eens mee met de onderlinge paardenrennen. De meeste paarden waren drie dagen over hun zeik daarna. Anouar wandelde op z'n gemak naar de finish (vooral niet te hard natuurlijk, want daar verspil je energie mee) Racede z'n rondje in een tempo waarmee hij net z'n tegenstander voor bleef, maar ook dan niet harder dan nodig en ging na de finish op de noodrem (ik lag een keer bijna in de sloot) om vervolgens weer op z'n gemak de baan af te lopen.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 20:23

Nee, dat 'mutserige' bij arabieren daar ben ik het ook echt niet mee eens. Mijn 4 jarige arabier is echt niet kijkerig of mutserig. Als we gaan buitenrijden met een lusitano, KWPN, kruising arab en mijn volbloed arabier dan is die van mij het jongste en absoluut het meest koelbloedig. Ik denk ook dat het heel erg uitmaakt welke ruiter er op zit, je kunt een paard natuurlijk zo nerveus maken als je zelf wilt!

Dat arabieren op de renbaan wat 'mutserig' zijn dat kan ik me best voorstellen. Die paarden hebben veel krachtvoer gehad en zijn lichamelijk top. Die staan gewoon op ontploffen als ze moeten presteren. Volgens mij zijn de meeste arabieren wel wat eenkennig en gevoelig voor spanning van mensen om zich heen. Ik kan me daarom wel goed voorstellen dat ze op de renbaar wat lastiger zijn dan de Engelse volbloeden.

Ik moet er wel bij zeggen dat mijn arabier bij anderen ook erg lastig en mutserig is. Volgens mij komt dat dus gewoon omdat ze zich erg op hun eigenaar richten en een nieuwe 'ruiter' niet zo snel vertrouwen...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 20:26

Het is idd zo dat de meeste arabieren eenkennig zijn.
Ze vertrouwen niet zo snel vreemde, dan zijn ze op hun hoede en bepalen ze liever zelf wat goed voor hun is (wanneer iets eng is enzo)
Maar als je hun vertrouwen eenmaal hebt gaan ze wel voor je door het vuur.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 20:37

Citaat:
nou ja piepen en overdreven doen, en arabier eigen is iets eng vinden en het eng blijven vinden. snel omdraaien afstoppen etc.

Nope, die van mij niet hoor. Iets is even eng (bijvoorbeeld een tractor waar de lading vanaf valt terwijl hij passeert - gewone tractoren zijn helemaal niet eng!) en daarna gaat hij nieuwsgierig kijken en daarna is het dus gewoon over. Sorry, niet herkenbaar.

Citaat:
ik denk dat het gewoon heel erg veel uitmaakt of het renpaarden zijn (geweest) of niet.

Tuurlijk als je arabieren van jongs af aan opleid voor de renbaan dan is het erg logisch dat het geen doorsnee rijpaarden meer worden! Dat is zo bij alle paarden die je wilt omscholen!!!

Oh ja, om ook even antwoord te geven op de vraag van de topic starter. Ik ben weg van arabieren en dan voornamelijk het karakter!
Ik heb zelf een 4 jarige Poolse arabische ruin. Zie foto's in mijn profiel.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 20:51

Als ik nog een paard zou kopen wordt het zeker weer een arabier. Dat zou ik vroeger niet gedacht hebben.
Maar op de een of andere manier hebben ze iets dat andere rassen niet hebben.
Laten we het de X-factor noemen

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 21:11

Wij houden ook Arabieren. Geen andere paarden meer voor mij dan Arabieren, ben helemaal verslaafd

Merrie Firenza met haar dochter van dit jaar:

Afbeelding

Afbeelding

Alde's Al Hadiye

Afbeelding

Afbeelding

En onze jaarlinghengst Jewel, hij staat te koop.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 22:14

Ja voor mijn ook geen ander ras dan het Arabisch Volbloed meer.
Wil ook nog een tweede arab er bij een merrie maar, ik sta er niet raar van te kijken als het weer een hengst word heb er al een aantal mooie gezien:)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 00:03

Ik vind dit zo'n mooie hengst:
Afbeelding

Michelle_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 00:16

heej,,

ik ben ook arabierengek, ik heb zelf ook een arabiertje haar naam is Carita en we hebben nog 2 arabiertjes en die heten Raisha en Boechara, allemaal heel erg lief!!;) Raisha is de vooral als het etenstijd is echt de baas haha en Carita is meestal snel weg als het etenstijd is dan,, hahaha ze houd niet zo van knuffelen en is heel eenkennig, Boechara kan niet op houden met knuffelen en is ook heel erg lief (L)

heel veel groetjes michelle

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 01:02

Nog een paar fotokes van onze hengst op zijn nieuwe stal. (hij staat nu bij een ruiter die hem gaat uitbrengen op wedstrijden) Hij staat er nu bijna een week ....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding[/quote]

arab_daimond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 19:23

leuk die foto's van sivmayall had ze ook al op av forum gezien hij is echt mooi hoor isabel en ook leuk dat ellen nu op zolitha rijd!!!

groetjes anouk

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:50

arab_daimond schreef:
leuk die foto's van sivmayall had ze ook al op av forum gezien hij is echt mooi hoor isabel en ook leuk dat ellen nu op zolitha rijd!!!

groetjes anouk

Thanks Anouk
(ook voor je berichtje in mijn gastenboek)

arab_daimond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 21:10

[/quote]Thanks Anouk
(ook voor je berichtje in mijn gastenboek) [quote]

graag gedaan!!!!!!!!!!!!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:10

Heej!
Ik verzorg een kruising arabier, Eureka genaamd. We weten alleen niet wat er nog inzit. Ze is echt een schat, maar soms ook echt een tuttebel en arrogant. Maarja, daar leer je mee omgaan en dat gaat t stikgoed.
Tis altijd wel mooi om te zien hoe verschillend ze kan zijn; de ene minuut zie je amper de arabier in dr (zie foto) en knipper een keer met je ogen en madam loopt te showen alsof ze een volbloed is!!! Dan is ze wel het mooist, vind ik. Heb het helaas nog niet op foto kunnen zetten......Eka houd niet zo van foto's, dus ze weet wel wann ze dan moet doen........ :s
Hier wel ff fotootje van dr:Afbeelding

@anouar: Die schimmelhengst met zwarte is idd zó mooi!!!!

Groetjes, Janneke

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:50

nou musterig en arabierne gaat wel samen hoor ging vandaag rijden met twee meiden van stal zij met hun arabische hengsten en ik met mijn arabische merrie....en er lag een plas en we stonden met z'n drieën vol op de rem een van ze draaide om en we hebben denk wel tien minuten gestaan voor ze er eindelijk eens doorheen gingen...tsja ze zijn niet mutserig hoor
maar ach geeft het als iedereen maar blij is met z'n paard ja toch
al moest ik trouwens wel lachen want het waren drie helemaal verschillende types een rus hoogbenig rank en zag er meer uit als een volbloed. een zwitser breed als een tank en maats en de mijne is frans en echt gebouwd als een arabiertje heel apart zoveel verschil

Swintha_13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:59

Ik hou ook van arabiertjes
Mijn bijrijdpaardje is een arabische merrie en lekker pittig
Afbeelding
Dit is ze.. ze is hier beetje vies want ze houd ervan om in de modder te rollen

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:06

Hebben jullie een stukje manen weggeschoren?
Ik vind dat mooi, maar durf het niet bij mijn paard Als het niet mooi is is het niet 1 2 3 weer aangegroeid

Swintha_13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:13

Anouar15 schreef:
Hebben jullie een stukje manen weggeschoren?
Ik vind dat mooi, maar durf het niet bij mijn paard Als het niet mooi is is het niet 1 2 3 weer aangegroeid

ja ik vind het zelf heel mooi staan..

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:15

Maar mijn paard heeft niet echt lange manen. Daarom ben ik bang dat het niet mooi staat. Ik wil z'n manen wel lang hebben, maar niet zo'n zielig dun plukkie. Toen ik hem kocht had hij lange manen, maar dat was geen gezicht. Van die half krullende manen (met zo'n lelijke slag erin) die heel dun waren. Het stond ontzettend zulllig.
Daarom heb ik ze kort gemaakt. Ze zijn nu wel veel dikker, ik hoop dat dat zo blijft als ze weer langer worden.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:22

Love Arabjes!

Heb er pas een verkocht naar Frankrijk (Troyanka v. Karat)
Die gaat daar de baan op!

Heb een bruine 3 jarige Balaton merrie staan, Virubka

Een palomino achtige 6jarige Elton merrie, Kanessa

Een schimmel merrie, Cassandra

Hengstenveulentje van Kubinec, Karadzjie

Merrieveulentje van Yamesco, Kyana