Fokken van arabische paarden..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 15:11

ben ff nieuwsgierig naar het doel dat je voor ogen hebt..wil je gaan fokken met Arabisch volbloeden en de nakomelingen zelf houden of ben je van plan om deze ter verkoop aan te bieden!

PaolaPromise

Re: Fokken van arabische paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 16:19

sherif schreef:
ben ff nieuwsgierig naar het doel dat je voor ogen hebt..wil je gaan fokken met Arabisch volbloeden en de nakomelingen zelf houden of ben je van plan om deze ter verkoop aan te bieden!

In eerste instantie is het gewoon mijn hobby.. Ik wil naast mijn ruin een goede merrie kopen en daar een veulen uit krijgen, het lijkt me super om met ze naar keuringen te gaan.. Maar ik wil ook gewoon de bossen met ze in kunnen.. Ik zou het dus meer uit liefhebberij gaan doen dan voor de handel.. Er komen 8 stallen bij ons huis maar ik begin gewoon met 1 merrie, dan een veulen.. en dan langzaam aan uitbreiden.. Het zal dus nog jaren duren eer ik 8 paarden heb, en wieweet, als het er te veel worden dan kan ik altijd nog gaan verkopen.. Maar dat is in eerste instantie niet de intentie.. Mijn droom is een prachtige hengst op aarde te zetten..

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 16:29

ken het gevoel..onze droom is ook altijd het fokken van Arabisch volbloedpaarden geweest! Maar hebben nu sinds pas een hengstenhouderij (Arabisch Volbloeden) opgezet, en werken vanuit hier verder, en hopen in de toekomst ook te gaan fokken met bv een eigen merrie(of lease merrie (ook puur voor ons zelf en niet specifiek voor de verkoop)..lijkt ons namelijk heel moeilijk (emotioneel)ook een eigen gefokt paardje te verkopen, dus houden we het nu eerst liever even bij de dekhengsten!
Wens je in ieder geval veel succes met het opzetten hiervan!

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:17

PaolaPromise schreef:
Ik wist echt niet dat de lijn van Balaton slecht beenwerk gaf... Dat is wel belangrijke info natuurlijk.. Magnum Psyche is dus spaans? Ik vind dat echt een prachtig paard, ik heb op de Midwest Ranch in Amerika prachtige merries van hem te koop zien staan.. Weet iemand misschien of er weleens uit Amerika geimporteerd word? Hoe dat gaat en wat dat kost??

Magnum Psyche is niet spaans, maar het is een mengelmoesje . Nakomelingen van Magnum kosten aardig wat geld, denk maar boven de 10.000 euries . Ik heb zelf geen verstand van importeren uit America, maar ik heb wel een Pool uit Zweden gehaald.

Misschien leuk om je ook eens te verdiepen in de Poolse bloedlijnen, aangezien veel Russen Pools bloed voeren (in de oorlog hadden ze veel polen gestolen voor hun eigen fokkerij).

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 00:47

Euhmm die 8 paarden heb je zo geloof mij maar...

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 13:55

haha, het kan inderdaad heel hard gaan!
Je moet op een gegeven moment gewoon gaan selecteren, je kan niet alles aanhouden want het kost natuurlijk ook genoeg en dat geld stop je liever in enkele goede paarden dan in een hele stal matige Arabieren.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 00:32

ArabStables schreef:
en dat geld stop je liever in enkele goede paarden dan in een hele stal matige Arabieren.

Goed punt.
Bij ons telt ook kwaliteit over kwantiteit

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 11:47

Bij Midwest Arabians staan Psyche's Gizelle (MAGNUM PSYCHE x ATA BEY MADONNA) en Miss Africa (NATIONS PSY x SMS COURVOISIER) te koop... wat een fantastische dames zeg!!

http://midwestarabian.com/sales/mares_fillies.html

Ik denk dat zo'n merrie een goeie (maar dure) investering is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:09

ik heb zelf een Karnaval merrie gehad, heb haar helaas moeten verkopen wegens med. probl. maar wat een super merrie! heb er 2 prachtige veulens mee gefokt, 1 van Balaton en 1 van Pobeditel.
Gomel blijft voor mij ook een topper, een gouwe ouwe maar een geweldig paard qua karakter en type en niet te vergeten in de sport. ik heb van hem ook nog 2 nakomelingen gefokt, hebben beide 1e premie behaald!
wie ik ook erg mooi vind is Kupol, prachtige gangen...

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:28

De paarden bij Midwest vind ik er behoorlijk gelikt uitzien Daar heb je echt een zonnebril bij nodig SHINE-SHINE
Zouden ze ooit wel eens onder de mest hun stal uitkomen?
In ieder geval; kijk eens op www.straightegyptians.com - daar worden ook genoeg fraaie paarden (en niet alleen Egyptenaren) aangeboden.
Klik op 'forum' en dan 'classifieds'.

Nouran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:17

Ik heb een Alexander ox nakomeling en die is nu 4jaar en 1.57..
En ik ken ook veel andere nakomelingen van hem, en ik weet dus dat hij groot door fokt..

Dus misschien is een Alexander zoon iets voor je om mee te dekken..

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 09:20

Heb je ook foto's van hem?

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:40

PaolaPromise schreef:
Ik wist echt niet dat de lijn van Balaton slecht beenwerk gaf... Dat is wel belangrijke info natuurlijk.. Magnum Psyche is dus spaans? Ik vind dat echt een prachtig paard, ik heb op de Midwest Ranch in Amerika prachtige merries van hem te koop zien staan.. Weet iemand misschien of er weleens uit Amerika geimporteerd word? Hoe dat gaat en wat dat kost??

Magnums Psyche is half spaans gefokt, zijn moederlijn is geheel spaans en zijn vader lijn voert van alles door elkaar. het schijnt wel dat hij het op Spaanse merries erg goed doet. ( Wij willen hem ook graag ns uitproberen ).

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:01

Magnum doet het op egyptisch ook niet bijster verkeerd

Nouran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 20:59

Ik weet niet of het van die foto naar mij bedoelt is maar mijn Alexander nakomeling is een NRPS, en moet het vanaf maandag zonder zn ballen doen.. Maar er lopen nog genoeg leuke Alexander nakomelingen rond die nog wel 2 ballen hebben.. En wij hebben op stal nog een 1,5 jarige Alex zoon staan, misschien is het over een aantal jaar iets voor je om mee te dekken.. Succes met je zoektocht..

magic84331

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:17

jazz-fan schreef:
Magnum doet het op egyptisch ook niet bijster verkeerd

Ik heb een bijna puur Egyptische merrie (99%) die drachtig is van een Magnum Psyche zoon voor mei 2006 !!!

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:22

Alexander zelf is er toch ook nog?

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 00:04

De hengst Alexander staat van zijn pensioen te genieten en dekt, als ik het goed heb, niet meer. Alexander is een fraaie sporthengst, maar ook niet echt meer 'in' qua fok.
Kijk anders eens hier, de foto's doen het helaas niet meer, maar misschien kun je de TS mailen voor foto's: http://www.arabischevolbloeden.nl/forum ... =alexander

Nouran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:26

Pip HT is op dit moment drachtig van Alexander, en dat ie niet meer zo IN is dat zal best, maar de kwaliteit is echt niet minder dan het was hoor!! Opa kan het nog goed, we hebben uit de zelfde combinatie nog een 1,5 jarige hengst op stal staan, echt een super leuk beest..
En een hengst met pensioen wil heus nog dekken hoor, geloof mij maar, hij heeft het vast met plezier gedaan.. hahahaahaha..

Succes met je zoektocht naar de perfecte hengst voor je merrie..

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:52

Ongetwijfeld zal dhr. Alexander nog wel willen dekken . Maar de eigenaar moet het ook willen en sommigen verstaan onder pensioen dus ook geen dekkingen meer, of heel af en toen nog een keer.
Maar hij wordt dus nog wel voor de dek gebruikt als ik het goed lees.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:46

H_surprise schreef:
Yep mijn merrie is nu 4 maanden grachtig van Gazir het is de 1e x voor haar is toch heel wat waar je over na moet denken en de juiste hengst voor je merrie mijn merrie is alles voor mij _/-o_
dus wie zal het zeggen of zij geschikt is.
ik zou als ik jou was eerst even goed om je heen kijken voor dat je een merrie koopt.

Ik vond Gasir ook een heel mooie hengst, totdat ik daar op stal kwam en zijn sjaggie karakter zag. Miss had ik een slechte dag getroffen van hem, maar toen wist ik wel dat hij niet op mijn merrie komt later

Katelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:07

Hallo,

Fokken is niet alleen gokken maar soms ook een kunst op zicht. Het nauwkeurig selecteren en bestuderen van pedigree. Overal veel gaan kijken en als je een hengst vindt dan moet je alleen naar de nakomelingen kijken. Veel met andere fokkers gaan praten.
Zelf ben ik geen fokker meer. Maar ik had een merrie van Egyptisch afkomst maar ze is nu al een jaar overleden. Ze heeft me een prachtige merrieveulen gegeven van Om el Extreem.

Al die tekortkomingen dat mijn merrie had is bijgevuld met de hengst
Om el Extreem. Ondanks dat mijn merrie een dochter is van Hadban Inzahi, heeft ze gebrek aan dish. Ze had ook geen goede bewegingen.
En groot was ze ook niet.

Maar mijn merrieveulen van 1.5 oud is toch mooi.
Ze heeft grote inponerende ogen en een goede dish. Mooie body.
En zo'n zwevende gangen. Ze is al 1.50m groot.
Maar dat is allemaal puur geluk hebben dat je iets mooi hebt.

Het is allemaal wikken en wegen.

Ik heb jaren die hengst en zijn nakomelingen gevolgt en het was me eindelijk gelukt om een dek van te hebben.

Groetjes,
Kat

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:30

We hebben dit jaar een Om el Extreem hengstveulen gekregen

Afbeelding

Heb je ook een foto van je merrietje ??

Katelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:34

horseranch schreef:
We hebben dit jaar een Om el Extreem hengstveulen gekregen

Afbeelding

Heb je ook een foto van je merrietje ??

Wow! Een mooi hengstje hoor. Mag je trots zijn. Ook grote imponerende ogen. Een echte uitdrukking van papa.
Wordt ook een schimmeltje?

Ik heb wel foto's van mijn merrietje, maar ik ben nog aan het uitzoeken hoe ik dat op de forum kan zetten want het is nog allemaal nieuw voor mij.

Groetjes,
Kat

ArabianRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:54

Thanks. Yep, Raheem is aan het 'schimmelen'
Ben benieuwd naar je merrietje.