Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MinouJarig

Re: Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:32

Mag ik vragen waarom er mensen reagere op dit topic als je arabieren over het algemeen niet mooi vind. Vind ik een beetje raar?!

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:54

Nou in de titel wordt gevraagd naar een mening, je kunt een paard toch ook "een beetje niet mooi" vinden of "heel erg niet mooi" ??

MinouJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:58

ja maar als je bij voorbaat het al niet mooi vind, zonder dat je ernaar hebt gekeken. Er werd hier een mening gevraagd over specifiek 1 á 2 arabieren. niet over het ras alsgemeen

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 13:02

Magnum Psyche is toch geopereerd om hem er zo uit te laten zien
Die schimmel vind ik ook niet mooi, dat neusje is té.
Verder kan ik echt wegkwijlen bij foto´s van die arabische hengsten, heerlijk

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 13:05

Chestnut schreef:
Afbeelding
En nee, het paard is geen twenter of jaarling. Het paard is geboren in 1986.
Doe mij dan maar een 'normale' Arabier.

Dit lijkt me gewoon niet gezond

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 13:09

moonie schreef:
ze lijken wel breekbaar zo

En het is het minst breekbare ras van alle paardenrassen .

Ik vind Magnum wel mooi alleen vind ik zijn hals te lang. IS puur hoe de foto genomen is. Bij de andere foto's zie je ook foto's waar hij normaal uitkomt.

Die schimmel vind ik gewoonweg doodeng? Komt uit USA?

Zelf hou ik van het sporttypische paard. Ik zoek ook geen showtype in mijn arabs maar kijk naar andere dingen. Het karakter daarentegen is alleen maar in dit ras te vinden. Daarom hou ik ook zo van arabs.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 13:50

die neus vindt ik enger eigenlijk...
maar dat komt omdat ik mijn reus kwpn'er gewent ben

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 14:28

haha sommige vinden het paardjes van plastic
je moet eens weten wat ze allemaal doen om ze die plastic look te geven!
prachtig

die schimmel is trouwens een merrie van 1984
grappig dat de 3e generatie in haar stamboek ook familieleden van mijn paard zijn
die van mij heeft niet zo'n neus gelukkig

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 15:02

Taaclover schreef:
Magnum Psyche is toch geopereerd om hem er zo uit te laten zien

Echt?

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 15:13

volgens mij had ik ook zoiets gelezen, bij z'n keel ofzo?
hele ophef in ieder geval, want hij zou geopereerd zijn toen hij nog ontzettend jong was (1996??)
verder weet ik eigenlijk niks

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 18:16

Plastische chirurgie of echt nodig geweest die operatie? Mijn zusje en ik zeggen altijd dat de arabiertjes als ze nog veulentjes zijn een klap op hun kop hebben gehad waardoor ze in hun hoofd niet helemaal normaal zijn en een deuk hebben overgehouden. Verder vind ik elke arabier een karakter apart en hele fijne dieren. Ik vind ze mooi, maar als ze dingen gaan doen met plastische chirurgie dan vind ik hun eigenaren niet zo mooi.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 18:55

Chestnut schreef:
http://magnumpsyche.com/photos/photos/img0004.jpg[/img]
Die foto vind ik anders ook behoorlijk eng.

Ik ben over het algemeen al geen arabierenliefhebber. Maar dit vind ik echt een hele enge foto... Ik zou daar dus nooit op durven zitten (mss breekt 'ie wel doormidden! ). Wordt hij eigenlijk bereden of niet?

EDIT: hij heeft trouwens wel een prachtige kleur .

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 19:05

Ik vind 'm prachtig :F . Die nek is niet zo en die neus bij die schimmel ook niet maar verder vind ik het een prachtig paard, alleen die bouw lijkt me dus niet natuurlijk

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 20:42

Jus_dOrange schreef:
Chestnut schreef:
http://magnumpsyche.com/photos/photos/img0004.jpg[/img]
Die foto vind ik anders ook behoorlijk eng.

Ik ben over het algemeen al geen arabierenliefhebber. Maar dit vind ik echt een hele enge foto... Ik zou daar dus nooit op durven zitten (mss breekt 'ie wel doormidden! ). Wordt hij eigenlijk bereden of niet?

EDIT: hij heeft trouwens wel een prachtige kleur .

ik denk dattie eerder jou doormidden breekt haha
ik blijf erbij: ze zijn mooi (de meesten ) maar halfbloedjes zijn wat meer 'paard' voor mensen die niet zo arabbig zijn.

in mijn profiel staat bijvoorbeeld een hele mooie

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:02

sommige fokkers gaan veelste ver met het fokken van het ideaal beeld ze willen een lange hals en veel dish (dat deukje boven zn neus) ik vind het heel erg lelijk geef mij maar een normale arabier hoor:)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 10:17

amaldas schreef:
Afbeelding

Dit is mijn paardje.
Hij is het klassieke type arabier, wat steviger en minder dish als ze tegenwoordig hebben.
Ook een super dressuurpaardje reed Z2 paarden met hem.

dies mooi!!!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:31

dat kun je tenminste nog een paard noemen , vind de rest van die arabiertje maar opgedofte uit de kluiten gegroeide showhondjes

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 19:46

knolliepower schreef:
dat kun je tenminste nog een paard noemen , vind de rest van die arabiertje maar opgedofte uit de kluiten gegroeide showhondjes

ja nou weet ik waar die show arabieren mij aan doen denken!
Aan show poedels! haha.
Die worden ook zo verschrikkelijk gefokt en geschoren en krijgen 40 bussen haarlak in, alles is gewoon TE.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 21:50

Toydoll schreef:
knolliepower schreef:

ja nou weet ik waar die show arabieren mij aan doen denken!
Aan show poedels! haha.
Die worden ook zo verschrikkelijk gefokt en geschoren en krijgen 40 bussen haarlak in, alles is gewoon TE.

Ja daar heb je helemaal gelijk in! Vind ik ook ontzettend lelijk. Het is een paard, geen barbie of poedel!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 21:53

Even een foto van mijn arabier op dr allerbest
Afbeelding

Ze is niet 100% (van Sjapoer)

en die van mn zusje, wel AVS (jefta de monpelou). Haar onderlip hangt een beetje in verband met infectie.

Afbeelding

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 22:04

er zijn genoeg rassen die mij minder aantrekken en ik heb een duidelijke voorkeur hoe ik graag wil dat mijn paard eruit ziet. Ik ben eigenaar geweest voor 5 jaar van een arabische ( egyptenaar) volbloed arabieren hengst en elke keer wanneer ik weer naar hem keer kreeg ik een gevoel. Deze dieren horen eigenlijk vrij in de natuur te leven. Dit geldt voor alle dieren, maar arabieren zijn net een straaltje appart. waarschijnlijk omdat velen nog zo dicht bij de natuur staan qua bloed... Ik ben zeer gecharmeerd van arabieren en vind het ook jammer dat er zo meer overfokt wordt om bepaalde kenmerken te krijgen, maar er zijn ook genoeg mensen die niet begrijpen waarom mensen zo doorfokken om een geweldig springpaard te krijgen ( dit is namelijk ook tegen de natuur van het dier in. Omdat wij mensen in sommige paarden het springen hebben kunnen inprinten zal een paard in de natuur toch echt om een opstakel heen lopen als erover heen te gaan...)
Wat ik dus wil zeggen is, dat hoewel zij misschien niet begrijpen waarom men zo op deze ideaalbeelden doorhamerd en in onze ogen die dieren er steeds minder mooi uit gaan zien, is dit voor hun juist wel weer een stapje dichter bij het ideale paard.
Dus ik heb er geen commentaar op. Maar vind dat er zeker wel arabieren rond lopen die gewoonweg bijzonder mooi zijn... misschien dat we een beetje begrip kunnen opbrengen voor diegene die dit dus wel mooi vinden...

P.S. ik ben een bwp liefhebber, maar vergeet niet dat ook in het bwp in de hele vroegere bloedlijnen volbloer arabier zit...)

MinouJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 00:18

Ja aub een beetje respect voor degene die wel van het volbloed arabische ras houden. Ik zeg toch ook niet dat een kwpn'er eruit ziet als een lompe koe, toevallig omdat ik een ander ras mooier vind!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 00:48

Ik vindt de paardjes op de eerste pagina niet mooi.
Vindt arabieren leuk, maar dan niet het extreme type met zo'n enge lange dunne hals en extreem snoekhoofd.

Nu gaat mijn voorkeur wel uit naar barokke rassen zoals de andalusier en friezen....

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 10:54

Ik vind arabieren prachtig. Magnum Psyche en die schimmel met die rare neus op de eerste pagina zijn allebei geopereerd. Zo vind ik het ook absoluut niet mooi, maar dat is dus niet natuurlijk..
Ik heb laatst ergens gelezen dat bij Magnum Psyche overschotten van zn nek zijn weggehaald en in zn kont gespoten en er is iets gedaan waardoor zn ogen groter lijken. Vandaar die misvormde verhoudingen En bij die schimmel is zn neus geopereerd.. Ik geloof dat die weer terug geopeereerd moest worden omdat hij bij inspanning niet genoeg lucht meer kreeg. Gek he?

Maar een arabier waar niet aan verbouwd is, prachtig!

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 11:17

LecyTinker (en ook voor Minou) schreef:
er zijn genoeg rassen die mij minder aantrekken en ik heb een duidelijke voorkeur hoe ik graag wil dat mijn paard eruit ziet. Ik ben eigenaar geweest voor 5 jaar van een arabische ( egyptenaar) volbloed arabieren hengst en elke keer wanneer ik weer naar hem keer kreeg ik een gevoel. Deze dieren horen eigenlijk vrij in de natuur te leven. Dit geldt voor alle dieren, maar arabieren zijn net een straaltje appart. waarschijnlijk omdat velen nog zo dicht bij de natuur staan qua bloed... Ik ben zeer gecharmeerd van arabieren en vind het ook jammer dat er zo meer overfokt wordt om bepaalde kenmerken te krijgen, maar er zijn ook genoeg mensen die niet begrijpen waarom mensen zo doorfokken om een geweldig springpaard te krijgen ( dit is namelijk ook tegen de natuur van het dier in. Omdat wij mensen in sommige paarden het springen hebben kunnen inprinten zal een paard in de natuur toch echt om een opstakel heen lopen als erover heen te gaan...)
Wat ik dus wil zeggen is, dat hoewel zij misschien niet begrijpen waarom men zo op deze ideaalbeelden doorhamerd en in onze ogen die dieren er steeds minder mooi uit gaan zien, is dit voor hun juist wel weer een stapje dichter bij het ideale paard.
Dus ik heb er geen commentaar op. Maar vind dat er zeker wel arabieren rond lopen die gewoonweg bijzonder mooi zijn... misschien dat we een beetje begrip kunnen opbrengen voor diegene die dit dus wel mooi vinden...

P.S. ik ben een bwp liefhebber, maar vergeet niet dat ook in het bwp in de hele vroegere bloedlijnen volbloer arabier zit...)

Ik weet niet of dit nou naar mij gericht is of naar andere mensen maar ik zeg zo'n arabier en niet alle arabieren. Arabieren vind ik echt prachtige paarden maar zo'n Arabier dus niet. En ja, ik vraag hier niet alleen naar negatieve meningen hoor. Als jij het een mooi paard vindt is daar toch niks ergs aan?