Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Chestnut schreef:
En nee, het paard is geen twenter of jaarling. Het paard is geboren in 1986.
Doe mij dan maar een 'normale' Arabier.
moonie schreef:ze lijken wel breekbaar zo
Taaclover schreef:Magnum Psyche is toch geopereerd om hem er zo uit te laten zien
Chestnut schreef:[img]
http://magnumpsyche.com/photos/photos/img0004.jpg[/img]
Die foto vind ik anders ook behoorlijk eng.
Jus_dOrange schreef:Chestnut schreef:
http://magnumpsyche.com/photos/photos/img0004.jpg[/img]
Die foto vind ik anders ook behoorlijk eng.
Ik ben over het algemeen al geen arabierenliefhebber. Maar dit vind ik echt een hele enge foto... Ik zou daar dus nooit op durven zitten (mss breekt 'ie wel doormidden! ). Wordt hij eigenlijk bereden of niet?
EDIT: hij heeft trouwens wel een prachtige kleur .
amaldas schreef:
Dit is mijn paardje.
Hij is het klassieke type arabier, wat steviger en minder dish als ze tegenwoordig hebben.
Ook een super dressuurpaardje reed Z2 paarden met hem.
knolliepower schreef:dat kun je tenminste nog een paard noemen, vind de rest van die arabiertje maar opgedofte uit de kluiten gegroeide showhondjes
Toydoll schreef:knolliepower schreef:dat kun je tenminste nog een paard noemen, vind de rest van die arabiertje maar opgedofte uit de kluiten gegroeide showhondjes
ja nou weet ik waar die show arabieren mij aan doen denken!
Aan show poedels! haha.
Die worden ook zo verschrikkelijk gefokt en geschoren en krijgen 40 bussen haarlak in, alles is gewoon TE.
LecyTinker (en ook voor Minou) schreef:er zijn genoeg rassen die mij minder aantrekken en ik heb een duidelijke voorkeur hoe ik graag wil dat mijn paard eruit ziet. Ik ben eigenaar geweest voor 5 jaar van een arabische ( egyptenaar) volbloed arabieren hengst en elke keer wanneer ik weer naar hem keer kreeg ik een gevoel. Deze dieren horen eigenlijk vrij in de natuur te leven. Dit geldt voor alle dieren, maar arabieren zijn net een straaltje appart. waarschijnlijk omdat velen nog zo dicht bij de natuur staan qua bloed... Ik ben zeer gecharmeerd van arabieren en vind het ook jammer dat er zo meer overfokt wordt om bepaalde kenmerken te krijgen, maar er zijn ook genoeg mensen die niet begrijpen waarom mensen zo doorfokken om een geweldig springpaard te krijgen ( dit is namelijk ook tegen de natuur van het dier in. Omdat wij mensen in sommige paarden het springen hebben kunnen inprinten zal een paard in de natuur toch echt om een opstakel heen lopen als erover heen te gaan...)
Wat ik dus wil zeggen is, dat hoewel zij misschien niet begrijpen waarom men zo op deze ideaalbeelden doorhamerd en in onze ogen die dieren er steeds minder mooi uit gaan zien, is dit voor hun juist wel weer een stapje dichter bij het ideale paard.
Dus ik heb er geen commentaar op. Maar vind dat er zeker wel arabieren rond lopen die gewoonweg bijzonder mooi zijn... misschien dat we een beetje begrip kunnen opbrengen voor diegene die dit dus wel mooi vinden...
P.S. ik ben een bwp liefhebber, maar vergeet niet dat ook in het bwp in de hele vroegere bloedlijnen volbloer arabier zit...)