zijn arabieren gevoelig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Youko

Re: zijn arabieren gevoelig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:03

Arabieren zijn zeker wel geschikt voor in de sport
Afbeelding
Dit is dan mijn 4-jarige Arabier onder het zadel... Mennen zijn ze ook geschikt voor hoor Knipoog... In Duitsland heb ik er een aantal gezien en ook hier in Nederland loopt er één dekhengst in het tuig. Tsja, springen ook zat Arabieren, zoals Lobeke, Alexander, en Krimh.... Ze zijn superveelzijdig hoor Knipoog

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:19

hhahah oke dan Haha!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:33

Arabische volbloeden*zucht*voor mij geen ander ras Haha!
Er zijn geen betere leermeesters dan dit ras vind ik!!!!!
En ik vind dat alleen maar een goede eigenschap
Ik verbaas me soms over hoe menselijk ze kunnen zijn meestal op een engelachtige manier dan:D

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 11:21

Arabs, alles kunners en alles weters (soms ook betweters Haha!).
Voelen perfect de stemming van de ruiter aan en sluiten zich hier ook bij aan.
Schreeuwen werkt niet en een praam is uit den boze.
Wij hebben een merrie van 20 en haar zoontje van 5 en echt voor mij geen ander ras meer.
Ze zijn inderdaad, mits goed opgevoed, heel koel in de kop en een schrik reactie is meestal heel kort. (had laatst zelfs nog een wildzwijn naast me staan)

Ziektes heb ik nog niet echt meegemaakt, en slechts 1 lichte pees blessure.
Zet ze gewoon lekker buiten en je hebt wereld paarden.

Tja qua prijs. Bepaal eerst wat je wilt. Show arabs (niet mijn ding) zijn relatief duurder dan werk arabieren.
Op het arabische volbloed forum worden regelmatig paardjes tekoop aangeboden in diverse prijsklasses.
Mijn destijds veulen heeft 3.500 gulden gekost (Agar's Habi x Nusada) en is puur gefokt op de renbaan (waar hij nog nooit is geweest).

Succes in de zoek toch naar je maatje voor het leven.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:24

Ruudjw schreef:
Arabs, alles kunners en alles weters (soms ook betweters Haha!).
Voelen perfect de stemming van de ruiter aan en sluiten zich hier ook bij aan.
Schreeuwen werkt niet en een praam is uit den boze.
Wij hebben een merrie van 20 en haar zoontje van 5 en echt voor mij geen ander ras meer.
Ze zijn inderdaad, mits goed opgevoed, heel koel in de kop en een schrik reactie is meestal heel kort. (had laatst zelfs nog een wildzwijn naast me staan)

Ziektes heb ik nog niet echt meegemaakt, en slechts 1 lichte pees blessure.

Hier kan ik mij helemaal bij aansluiten!!

Mijn arab is ook koel in zijn kop en zijn nieuwschierigheid wint het vaak van zijn angst.. het is net een oud wijf Haha! Hij vertrouwt dan blindelings op mij en als ik rustig blijf en zeg.. ga maar kijken mannetje.. niets aan de hand dan is het goed Knipoog

Ik heb Omar nu 3 jaar en hij is 2 keer verkouden geweest en 1x spierbevangen helaas maar verder.. *klopt het even af* nee ik vind het keiharde paarden, ze zijn zo hard voor zichzelf dat jij ze juist in de gaten moet houden of ze zichzelf niet voorbij lopen. Ik denk dat je wel kwa karakter met een arab overweg moet kunnen gaan.

Schreeuwen werkt idd niet.. met geduld en doorzettingsvermogen en respect krijg je veel meer voor elkaar en je moet heel erg consequent zijn. Een praam helpt bij mijn arab trouwens ook niet.. daar gaat hij dwars doorheen. Een betweter is mijn arab ook trouwens Haha! en super trots en arrogant.. zucht wat een geweldig ras is de volbloed arabier toch.... voor mij ook geen ander ras meer!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:26

Barcelano schreef:
Arabische volbloeden*zucht*voor mij geen ander ras Haha!
Er zijn geen betere leermeesters dan dit ras vind ik!!!!!
En ik vind dat alleen maar een goede eigenschap
Ik verbaas me soms over hoe menselijk ze kunnen zijn meestal op een engelachtige manier dan:D

Soms ontbreekt alleen het woord ze nog Knipoog die van mijn is alleen soms meer bengelachtig dan engelachtig Haha! Haha!

Prescious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:27

ik heb zelf een nrps merrie gehad zij was 3/4 arabier. zij deed alles voor me echt alles, ik heb na haar overlijden vorig jaar wel een 100%volbloed gekocht, met een ontzettend lief karakter, hij word volgende maand 2 maar hij heeft een super karakter, t zijn gewoon super paarden, ik heb altijd een volboed gewilt, nu heb ik er 1 en wil niks anders meer.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 03:14

Ik vind het 1 van de fijnste paardenrassen om mee om te gaan, zoals al eerder gezegt werd heb je hun vertrouwen dan gaan ze dor het vuur. Ze zijn op zo'n manier gevoelig dat je ze met respect behandeld ( niet dat andere paarden dit niet hebben). Ze zijn ongelovelijk werklustig en ze hebben een ongelovelijk uithoudingsvermogen. Vaak wat ik tegen ben gekomen dan dat ze ook heel hard op de benen zijn, waarmee ik wil zeggen dat ik het vaker zie dat een KWPN-er (nou heb ik zelf een KWPN-er) vaak sneller kreupeld dan een arabier. Ze kunnen zoveel hebben. Als ik er 1 bij kon hebben dan is een raskeuze gauw gemaakt Lachen. Maar ik val altijd op de hengsten en dat kan bij ons jammergenoeg op stal niet..