[FOTO] S.A. Nasheet Hafeed Hallim's Shah komt vandaag!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:15

Liza1968 schreef:
Iloontjeehh schreef:
Het komt vast goed, een langzame eter hoeft op zich geen probleem te zijn maar deze is toch idd ff te mager. Hier staat ook zo'n langzame eter, die haar hooi door de hele box gooit als ze niet meer hoeft en het vervolgens ook niet meer moet. Bij deze merrie werkt het goed om wel de gewenste hoeveelheid te geven, maar vaker en in kleinere porties. Onze jaarlingen krijgen Pavo Podo Grow, speciaal voor 1 en 2 jarige paarden. Schijnt ook geschikt te zijn voor oudere paarden om op gewicht te blijven, misschien is dat een idee? (weet natuurlijk niet wat je nu voert) Komt vast goed!

Nasheet krijgt meerdere porties per dag. Hij zit op een mix van Subli brokken daar zal hij bij zijn ouderlijk huis ook al op. Dat gaat prima! Brood, wortels etc. vind hij niks. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen met het mannetje.

Sommige dingen moeten ze leren eten hè!
Mijn opknapper Kenchy luste ook veel dingen niet,maar door het aan te blijven bieden eet hij het nu wel.
Maar jouw ventje gaat goed vooruit dat zie ik al.
Die van mij had ook nog eens een rodebloedworm infectie waar je u tegen zei.
Hij is nu eindelijk schoon.
Heel veel succes met je mooie mannetje

Liza1968

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 16:19

Nasheet krijgt meerdere porties per dag. Hij zit op een mix van Subli brokken daar zal hij bij zijn ouderlijk huis ook al op. Dat gaat prima! Brood, wortels etc. vind hij niks. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen met het mannetje.[/quote]
Sommige dingen moeten ze leren eten hè!
Mijn opknapper Kenchy luste ook veel dingen niet,maar door het aan te blijven bieden eet hij het nu wel.
Maar jouw ventje gaat goed vooruit dat zie ik al.
Die van mij had ook nog eens een rodebloedworm infectie waar je u tegen zei.
Hij is nu eindelijk schoon.
Heel veel succes met je mooie mannetje[/quote]

Ja hij begint al praatjes te krijgen en heeft vandaag voor het eerst lekker liggen rollen in paddock. Vandaag is de DA er ook weer geweest en heeft een monster van zijn ontlasting meegenomen en zijn tanden gevijlt. Ook nu bleef hij vriendelijk tegen de DA en pensionhouder. Hij kreeg nog wel wat voor een gezonde darmflora omdat zijn ontlasting wat zurig ruikt. Vandaag is hij ook nog op de poetsplaats gaan staan en ook hier vond hij het allemaal prima! Ben dol op mijn ventje!

Ben heel benieuwd naar jouw 'opknapper' Kenchy. Ga zo eens onderzoek doen hihi.

Liza1968

Re: S.A. Nasheet Hafeed Hallim's Shah komt vandaag!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 16:52

Kiekjes van vandaag... Nasheet bij de tandarts

Afbeelding

Nasheet in de paddock

Afbeelding

Nasheet rollen voor het eerst!

Afbeelding

Nasheet op de poetsplaats

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:18

Hihi het is net allemaal Nijntjeboekjes. Nijntje op de poetsplaats, Nijntje gaat rollen, enzo. :P

Wat is hij toch smal van voren haha. Maar met zo'n leuk koppie :+: Ziet er goed uit joh.

Liza1968

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 17:54

Dank je Aleeneh! Ja als eenmaal verliefd bent op je paardje dan blijven de foto's stromen hihi! <3

Liza1968

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 10:44

Vandaag de uitslag gekregen van de DA... helaas blijkt Nasheet zowel spoelwormen als bloedwormen te hebben. Concreet betekend dit voor Nasheet dat hij voorlopig niet het land op mag omdat het vreselijk besmettelijk is. Kortom: ik baal... het had zo lekker voor hem geweest om de opfok in te kunnen. Maar ja, ik begrijp dat het in zijn conditie niet mogelijk is.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:36

spoelwormen kan altijd tot 3-jarige leeftijd, die zijn resistent vaak en schieten nog wel eens tussen de cyclus door. bloedwormen echter, zou niet in vervelende mate aanwezig moeten zijn gezien het ontwormmiddel waarmee hij ontwormt is. Het is hier ook niet in de mest naar voren gekomen. Desalnietemin zal ik even een ander kuurtje halen en een sample sturen van het huidige middel ter onderzoek aan het lab.

Liza1968

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 10:35

Ja we zijn begonnen met de bestrijding tegen de parasieten en hopen het snel onder controle te hebben zodat hij vlot zijn buikje kan vol eten op de wei!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:16

Ik dacht ook al die zit volgens mij onder de wormen nou gelukig heb je waarschijnlijk nu de oorzaak van zijn probleem. Wel leuk om te lezen hoe ontzetent blij je met hem bent en zo je best voor hem doet heel veel plezier met je nieuw kanjer!

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:26

Het komt helemaal goed met die knappe Nasheet, en het is precies zijn vader! Die lust ook niet alles, al lust hij wel meer dan Nasheet, en die smalle schouders heeft hij echt van papa. Hoop dat dat later nog iets uitbouwt. komt vast helemaal goed! :D Hij heeft het heel goed bij jou/jullie! :D tot morgen x

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:01

Pfoeee wat zag die er slecht uit.
Hopenlijk komt het allemaal goed wat ik zeker denk en heel veel geluk met je topper

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:36

Nice.

Dit paard was op moment van afleveren al maanden niet meer in ons bezit en stond slechts nog in de opfok.

Het paard is maanden eerder verkocht (in goede conditie). We hebben voor enkele honderen euro's aan voer, dierenartsbehandelingen en tandartskosten in hem gestopt, welke wij NIET in rekening gebracht hebben, in de 6 weken waarin hij plotseling vermagerde en vervolgens weer op begon te knappen.
Aangezien het paard niet langer van ons was hebben wij niet anders kunnen doen dan aangeven hem liever langer te houden en niet in deze conditie af te leveren. Echter is het de keus van mevrouw geweest ons niet de kans te geven om zijn herstel te continueren.

Mevrouw is zelf meermaals op bezoek geweest en kan derhalve bevestigen dat hij wel degelijk in een groeispurt zat. Ze gaf ook zelf te kennen dat hij flink gegroeid was sinds het voorgaande bezoek.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:55

Jammer dat de fokker hier op word aan gesproken, denk dat dit een vervelende samenloop is van omstandigheden. ShamalArabs komt op mij altijd over als een fijn persoon met genoeg kennis/ervaring.
Denk dat dit niet nodig is?

Leuk paardje.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:56

Eens met Balou_K, en als het wel aan de fokker ligt kan dat ook anders gebracht worden :) Al haar paarden zien er altijd welvarend uit, of het nou de merries zijn of verkooppaarden in advertenties, petje af.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:09

set_elkol schreef:
Eens met Balou_K, en als het wel aan de fokker ligt kan dat ook anders gebracht worden :) Al haar paarden zien er altijd welvarend uit, of het nou de merries zijn of verkooppaarden in advertenties, petje af.

Indeed! En nu hebben jonge paardjes zeker na een verhuizing wel vaker een wat lagere weerstand dan is alles zo opgelopen..
Genoeg foto's van mijn kereltje die er soms ook niet even charmant of goed gevoed uit zag.. Hoe kwam dat? Groeispurt, en een wormenaanval toen ik hem net had.. Kan ik de fokker daar op aan kijken? Nee, die heeft gewoon ontwormd kan altijd gebeuren.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:12

Ik heb het paardje gedurende de afgelopen maanden bijna wekelijks gezien en ik kan de posts van de fokker volledig bevestigen - heb het met eigen ogen gezien :) Hij is echt in de laatste paar weken heel ineens afgevallen en ik stond erbij toen ze de dierenarts en tandarts belde om hem te onderzoeken en hem flink bijvoerde om hem er bovenop te krijgen. Ze heeft er werkelijk alles aan gedaan wat ze in die tijd kon doen.

Ik vind in elk geval deze beschuldigingen niet fair :)

bandosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 09:58

Nou ja als ik heel eerlijk mag zijn zien de paarden er daar altijd niet zo denderend uit,dus ja ik begrijp de reactie wel.

YamaSakiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:59

Ik heb Nasheet niet zo vaak gezien als Aleeneh, maar de keren dat ik hem zag, leek hij ook prima :)
SA is naar mijn idee ook niets te verwijten.
En bandosx, tsja dat bijvoorbeeld de jonge paarden er soms wat schraal uitzien, dat lijkt mij logisch.
Helemaal in een groei fase, lange winter, dramatisch gras e.d.
De hoeveelheid en kwaliteit kuil en hooi die er bij SA doorheen gaan, op stal en land, (en dan nog brokken indien nodig), daar kan menig paarden houder nog wat van leren.
Ook als er wordt getwijfeld over een paard dan wordt de DA etc er zeker bijgehaald.

Ik vind de beschuldigingen ook niet terecht :)

DMHorses

Re: [FOTO] S.A. Nasheet Hafeed Hallim's Shah komt vandaag!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:07

Dat een paardje in een groeispurt zit is logisch op zo'n leeftijd. Ik heb zelf ook jonge paarden gehad en ook die groeide ook maar hebben er nooit zo mager uit gezien! Maat wat ik begrijp is dat het dier dus wel bij s.a. Op stal bleef staan na de verkoop, hoeft het dier dan niet meer verzorgt te worden na verkoop?? Dat er meer speelt dan groeispurt is duidelijk te zien, jammer dat de fokker/ stalhouder zich niet verantwoordelijk voelt.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:10

DMHorses, heb je de posts niet gelezen?

ShamalArabs schreef:
We hebben voor enkele honderen euro's aan voer, dierenartsbehandelingen en tandartskosten in hem gestopt, welke wij NIET in rekening gebracht hebben, in de 6 weken waarin hij plotseling vermagerde en vervolgens weer op begon te knappen.
Aangezien het paard niet langer van ons was hebben wij niet anders kunnen doen dan aangeven hem liever langer te houden en niet in deze conditie af te leveren. Echter is het de keus van mevrouw geweest ons niet de kans te geven om zijn herstel te continueren.

Aleeneh schreef:
Hij is echt in de laatste paar weken heel ineens afgevallen en ik stond erbij toen ze de dierenarts en tandarts belde om hem te onderzoeken en hem flink bijvoerde om hem er bovenop te krijgen. Ze heeft er werkelijk alles aan gedaan wat ze in die tijd kon doen.

Liza1968

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 21:18

Het ligt niet in de bedoeling om een ruzie te ontketenen. Ik ben dol op Nasheet en wat voor mij nu telt is dat hij spoedig de wei op mag en zo verder mag aankomen.

Ik ga twee keer per dag naar hem toe, en geniet met volle teugen van mijn paardje.

YamaSakiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:23

Ik hoop ook dat het snel weer helemaal goed gaat met de kleine Nas :)
De foto's zijn in ieder geval leuk om te zien, helemaal op zijn plek daar!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:24

Ja ik vind het wel echt leuk om hem te kunnen volgen :) ben benieuwd.

bandosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:26

ik denk in ieder geval dat sa haar tandarts dan niet goed gekeken heeft,daar de tandarts van de nieuwe eigenaresse zoals op de fotos te zien is meteen moest vijlen :?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 23:07

Normaal doet de DA het vijlen. nu heb ik voor nas een gecertificeerde TA laten komen. ik mag hopen dat je een gecertificeerde TA toch mag geloven als die aangeeft dat de tanden niet scherper zijn dan hoort bij een jonkie en dat dit niet het probleem van het langzame eten is.
Een niet gecertificeerde TA vijlt altijd, ook als het eigenlijk niet nodig is.