gemiddelde maat arabisch veulentje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_FDA

Re: gemiddelde maat arabisch veulentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:35

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:18

Een warmtelamp is leuk, maar denk niet echt dat het werkt bij een merrie met veulen... Je moet de lamp hoog genoeg ophangen zodat de merrie er niet bij kan en dan denk ik dat de warmte van de lamp amper meer bij het veulen komt :(:)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:43

zoutenootjes schreef:
Ik heb wat gevonden op bokt. Even gezocht. In het dikke buiken topic 2011. Al Zawraa had ze, verstelbaar, maat 76 cm tot 91 cm. Gebruikte ze ook voor haar eigen veulens. Er stond een foto in het topic. Dat is volgens mij van die winkel die Amy heeft overgenomen. Hopelijk doet de foto het. Er stond ook een heel leuke foto op bokt van een veulen wat naar de keuring ging en ook een dekentje had. Maar dat was een mini.

Ik zie dat iemand mijn informatie al gevonden heeft ;)
Voor de pasgeboren veulens gebruikte ik inderdaad altijd de verstelbare dekentjes maat 76-91cm, want bij mij werden ze in tegenstelling tot bij SA eigenlijk nooit met een dikke vacht geboren. Dit dekentje is alleen niet waterdicht, en van de waterdichte dekens die ik eerst verkocht en Amy nu, valt de kleinste maat toch wel een stuk groter, die passen ze waarschijnlijk niet als ze net geboren zijn.

De eerste paar weken gebruikte ik dan een dekentje. Want in tegenstelling tot wat ik iemand hier zag zeggen, vind ik het belangrijker dat mijn veulens veel buiten staan, dan dat ze geen dekentje op krijgen. Dat ze de eerste paar weken een dekentje op hebben (als het geen knap weer is), heeft weinig invloed op hun weerstand, en ze bouwen dan evengoed een mooi vachtje op, waardoor ze daarna zonder deken kunnen.
Ik ben echt niet tutterig met mijn paarden, heb er niet 1 met deken op staan. Maar die pasgeboren, vroege veulentjes wil ik als ze van zichzelf geen dikke vacht hebben toch wat extra bescherming geven, helemaal met die wind hier altijd.

kysia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:59

ik heb voor mijn( arabische)veulens een amigo turnout waterdichte deken maat 60/100
van de paardendrogist
die volstaat voor de eerste 4 tot 6 weken ..en heeft een hele goede pasvorm

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:54

Ha, wat leuk. Heb je de foto nog, Al Zawraa? (Ik vind al die veulenfoto's zo leuk, ben toch een beetje penny. En dat hengstje van je, oooh, als ik toch eens geld had)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:35

Lisa me vriendin heeft op advies van mij ook een veulen deken.Moet even de maat en merk bekijken.
Merrie zelf heeft ook een slecht start en ook ik ben er mee eens dat je het beter maar kan hebben liggen.
Zenith dekens hadden vroeger ook veulen dekens en anders misschien UHG shop mailen:)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:37

zoutenootjes schreef:
Ha, wat leuk. Heb je de foto nog, Al Zawraa? (Ik vind al die veulenfoto's zo leuk, ben toch een beetje penny. En dat hengstje van je, oooh, als ik toch eens geld had)

Hier 2 foto's van 1 van mijn veulentjes met het dekentje op.

Afbeelding

Afbeelding

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:49

wat een superschattig veulentje!
echt een mini-paardje, met dat dekentje om <3