amateurkeuring

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:02

Loves_Asiyah schreef:
Helaas, hier zijn de zenuwen voor niks geweest ;( Remoyo heeft een ongeluk in het weiland gehad, hij heeft een paar lelijke schaven op zijn benen en hij loopt er niet goed op. Dit gaat hem echt niet worden zondag, dus ik heb hem afgemeld. Echt een onwijze teleurstelling, maar gezondheid gaat altijd voor natuurlijk. Jullie wel heel veel succes gewenst, we komen wel kijken :)

Ohh jij ook al? Wat rot zeg!
Beterschap met hem!

Ik denk dat ik ook vanaf de zijlijn moet gaan toekijken.
Gon is sinds een week kreupel, (zonder duidelijke oorzaak) en het ziet er niet echt naar uit dat het over zal gaan voor zondag.
-O-

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:02

Oh wat zonde zeg! Beterschap idd voor beiden :)

Pfft hier begin ik de zenuwen toch echt te voelen... In een rubriek met 1 tot 3-jarige hengsten met een paard dat geen bochtjes kan maken :') Mijn streven is beiden levend en heelhuids de ring uit komen :j :')

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:05

Joh, dat komt goed!
Ik zal jullie aanmoedigen vanuit het publiek ;)

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:19

Wat jammer dat niet iedereen mee kan doen, ik keek er eigenlijk wel naar uit om jullie pareltjes te zien. Ik kijk vaak mee in topics en kan zo genieten... ;(

Woogy

Re: amateurkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:48

let op mensen die hun paard schrappen. er is een veearts verklaring nodig anders kun je de volle mep betalen. Veearts verklaring dient ingeleverd te worden bij het avs

daniellekas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:50

Maar gelukkig kan ik me meisje weer eens zien Elke ben benieuwd hoe de dames het gaan doen samen in de zelfde rubriek.

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:28

Ik doe bestgaand en liberty, wie doet er nog meer bestgaand? Ben vooral benieuwd hoeveel mensen bij mij in de rubriek rijden (hengsten/ruinen).

@ Barcelano: Die van mij is op het moment ook niet dik te krijgen. Ik wilde heel graag de premie keuring met hem doen maar na al het schouwen en dekken zie ik er toch maar van af.
Ik wilde eerst ook mijn wedstrijd donderdag afzeggen (dan valt hij ook altijd wat af) maar dit is voor ons het enige wat dichtbij is.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:36

myrnaV schreef:
Ik doe bestgaand en liberty, wie doet er nog meer bestgaand? Ben vooral benieuwd hoeveel mensen bij mij in de rubriek rijden (hengsten/ruinen).

@ Barcelano: Die van mij is op het moment ook niet dik te krijgen. Ik wilde heel graag de premie keuring met hem doen maar na al het schouwen en dekken zie ik er toch maar van af.
Ik wilde eerst ook mijn wedstrijd donderdag afzeggen (dan valt hij ook altijd wat af) maar dit is voor ons het enige wat dichtbij is.

Montoyo zou dit jaar voor het eerst dekken op me eigen merrie.
Mevrouw is nog niet Hengstig en eigelijk heb ik zoiets van laat ze dat maar lekker na zondag worden :+
Kwa voer gaat er wel redelijk wat in alleen wil ook niet teveel voeren zodat hij te veel energie krijgt en daardoor juist terug komt in gewicht.

Voerschema op dit moment:

Ochtend: Flinke berg kuil + 3/4 Brok
Middag: Nog kuil van de ochtend :+
Avond: 3/4 Brok en Flinke berg kuil

Afhankelijk van hoe laat ik op stal ben: 1 kg maislijnzaad en 2 scheppen slobber van Havens
Als het weer het toelaat paar uurtjes op de wei

Training schema is ongeveer: 3 x per week longeren en afhankelijk van hulp 2 a 3 x erop maar dan compenseer ik weleens door de longeer sessies te verminderen..

Verdere tips zijn welkom ;)

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 23:02

Ik heb ook een tijdje zonnebloem olie gegeven op advies van mijn dierenarts. Het werkt het zelfde als elke dag een bakje patat zei ze dat klopte echt en hij glimt als een spiegel. (Ik heb geprobeert om over te stappen naar de subli mix omega369 maar dat vind hij niet lekker). Ben niet echt voorstander van zonnebloem olie omdat het geloof ik alleen omega 6 bevat en omega 3 afkan breken.

Ik heb maanden gestreden voor meer kuil zodat hij minder biks hoeft maar heb het opgegeven. Voor onze eerste wedstrijd heb ik hem de hele week zelf extra kuil gegeven maar dat mocht opeens niet meer en ik moest meer biks gaan geven.
Ik zet 3 emmers per dag neer met daarover verdeeld 4kg brok,1 muesli en een paar wortels (zoveel biks moet van de staleigenaar en helaas heeft hij zolang ik daarsta nog veel te zeggen over mijn paard). Daar naast krijgt hij nog een halve schep slobber. In het begin krijg hij 3kg muesli en ander half biks maar was niet goed volgens de staleigenaar want hij liet te veel liggen (ongeveer een kwart muesli). Nu doe ik het volgens zijn manier en hij laat wel 1,5 kg liggen :j .
Ik ben al opzoek naar een andere stal voor na het dekseizoen
Ga morgen laarakkers bellen of ik hem mais meel mag/kan geven. Heb hem daar na laten kijken vorig jaar (gewoon voor mijn gevoel zodat ik zeker weet dat alles goed is) en hij had alleen iets verhoogde lever waarde (waarschijnlijk door de hormonen) dus ik ben heel voorzichtig met dikmakers.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 23:12

Ja het scheelt dat die van jou al in dekseizoen zit.
Zonnebloem olie zag ik weinig van...Misschien moet ik het nog es proberen en dan een x aantal maanden.

Ik heb dekhengsten gezien die ca 9 kilo per dag kregen, maar niet alles op aten.

Het is niet makkelijk om een gebalceerde voerschema te maken, vooral niet als je op een pension stal staat.
Bijv krijgen ze bij ons maar 2x per dag kuil, wel een behoorlijke berg.
Maar zie liever 3 of zelfs meer x per dag.

Als ik met de tijd een eigen trailer heb denk ik dat ik gewoon wat extra hooi baaltjes inslaat.
Merk toch dat ruw voer het meeste doet.

Die merrie is het tegenover gestelde die wordt heel snel dik en krijgt van bepaalde voer soorten dikke benen...

Het blijft moeilijk omdat ik zelf een heel ander stal management zal hanteren....

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:20

ik gaf mijn volbloed merrie equifyt zupa. Zij werd nergens dik van maar hiervan kwam ze eigenlijk netjes bij en bleef ze ook op gewicht. is te krijgen via http://www.magics-spirit.nl en dan staat het bij het equifyt voer. Werkte echt heel best zonder dat ze er heet of fel van werd.

Overigens worden ze van bix op den duur niet zwaarder meer. Waar paarden wel van aanzetten is graan. Echter omdat ze die volledige energie kunnen gebruiken(die in bix is opgebakken en dus al gedeeltelijk verbruikt) worden ze er feller van. Wellicht is één schep bix vervangen door één schep graan een idee voor jullie hengsten
Anders voer op granen basis. Mijten.be hebben veel verschillend voer voornamelijk op graan basis

http://www.mijten.be/_ln/paarden_bioform.php?part=rv Ook mooi voor als jullie vinden dat ze niet voldoende ruwvoer krijgen

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:41

Ja die had ik ook al eens zien langskomen die slobber.
Vind alleen een nadeel dat dan zo zak moet laten leveren.
Heb daar al minder goede ervaringen mee met Marstall

Tot nu toe is hij door de mais en slobber van Havens ook goed bijgekomen :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 06:49

tot straks iedereen!!!! en wie we niet herkennen, veel succes!

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:04

We hebben derde premie in de wacht kunnen slepen :) Als iemand foto's heeft van #37, ze zijn meer dan welkom!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:33

Ik mag vol trots zeggen dat Montoyo een dikke 2e premie heeft gekregen
Ik ben echt super blij en had dit niet verwacht
Montoyo heeft zich de gehele dag gedragen.
En natuurlijk gaat hij nu door voor Utrecht

daniellekas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:39

Iedereen gefeliciteerd .

En elke gladdys zag er top uit.

Wij waren ook super blij met onze premie van chakya en derde plaats.

En onze golden junior hengt Daya Al Din van onze eigen hengst Kas Valdes.

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:05

daniellekas schreef:
En elke gladdys zag er top uit.

Ja, iedereen gefeliciteerd, hoor! :D

Bedankt, Danielle! Ik ben blij dat je ze mooi vond, haha. Ik ben heel benieuwd naar de foto's die er allemaal gemaakt zijn, kan ik eentje aan mijn muur hangen :D Als ik foto's tegenkom van Chakya bij m'n "groom", dan stuur ik ze door!

daniellekas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 07:03

Ja en daarom blijft haar zoon ook gewoon hier .

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 12:25

JKiya

Re: amateurkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:32

Allereerst iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten op de amateurkeuring!

Issabelle wat een mooie foto's, heb je mijn mail nog ontvangen? Ik hoop dat het goed is dat ik er 1 in een filmpje heb verwerkt.

Ook voor ons een geslaagde dag, ik ben ontzettend blij en trots! Na al het gedoe rond het rijden en de problemen met Kiya's eierstok is dit de bevestiging dat we weer op de goede weg zijn. Ik was dan ook apetrots op de derde plaats die we in ontvangst mochten nemen in de zadelrubriek! Ik had het ook niet verwacht omdat Kiya voor mij gevoel als een gek in galop ging en rechts ook soms omsprong, ik vroeg me dan ook af of ik mijn naam écht wel gehoord had :x Ik was echt heel erg blij en denk dat ik nu in Alkmaar bij de regionale show ook ga inschrijven voor de zadelrubriek.

Afbeelding

Aan de hand liet Kiya zich wat minder zien, ze was zelfs wat sloompjes. Tijdens het wachten tot we aan de beurt waren stond ze lekker van de bloemen langs de bakrand te eten :+ Ze liet zich wel netjes opstellen, wat overdreven in het geven van haar hals maar goed, we blijven amateurs! Hier een 5e plaats.
Wat ik jammer vond is dat er dit jaar wat weinig uitgelegd werd over de plaatsing bij onze rubriek. In 2009 en 2010 vertelde Helen Hennekes-van Nes bij ieder paard iets over de sterke en wat mindere punten en dit miste ik toch wel wat. De plaatsing was mij dan ook niet helemaal duidelijk maar Kiya heeft het goed gedaan en daar gaat het om. Het was weer een leuke en gezellige dag.

Voor de nieuwsgierigen onder ons heb ik nog een filmpje gemaakt van de losse stukjes die mijn vriendin heeft gefilmd. De foto's zijn niet zo goed gelukt maar ik zie mooie plaatjes van anderen voorbij komen dus de dag is weer goed vastgelegd.

(door tijdens het afspelen op dat radartje te klikken kun je de kwaliteit wat verhogen zodat het filmpje niet zo blokkerig is)

Badgurl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:37

In 2012 deden ik en mijn vriend mee met 2 van onze paarden.
Allebei weten ze donders goed hoe ze opgesteld moeten staan.

De mijne had op de show alleen heel andere dingen aan zijn hoofd (jong, eerste x show etc ...)
Die wilde niet eens normaal stilstaan. Toen ik hem neer wilde zetten en het na de zoveelste x weer niet lukte zei ik tegen de jury dat het echt niet ging lukken die dag.
Daar hadden ze wel begrip voor gelukkig.

Uiteindelijk met die 4de geworden en de andere mocht zich als 2de opstellen :).