Arabier kopen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

okipoly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:54

Hey!

Ik ben nieuw hier en vooral geregistreerd omdat ik zag dat hier over AF Aristo word gesproken. Momenteel rijd ik hem zelf.
(In opdracht) Heb er echter slechts 2x mee gereden, nadat hij al 2 jaar stilstond.

Hij staat redelijk dik en is echt heerlijk mits vaste hand. Het op en afstappen moet hij een beetje terug leren.

Hij staat (weer) te koop!!!
Ik hoop dat iemand hier interesse heeft. Hij staat in België. Het is een heerlijk paard maar je moet van de eerste pas dat je erop zit hem meteen laten voelen dat je de baas bent. Hij heeft de neiging te zoeken om te schrikken. Maar eens je hem doorrijd is dit over (doorrijden als in, hem niet betuttelen als hij schrikt maar net vooruit rijden en niet laten kijken)

Dit paard zoekt eigenlijk iemand die hem kan leiden en niet omgekeerd. Hij doet almaar zijn zin.
Zijn eigenaar zegt het ook, zolang ik ernaast sta kan ik er ALLES mee doen, maar ze kan er niet mee rijden. In de 2 jaar stilstaan hebben er hier en daar mensen zich gewaagd erop te stappen maar dit werkte niet. Hij heeft ze er allen afgekregen, en ze stapten niet meer op. (dit gaat over 5 mensen)

Aristo zou een tijd heel braaf zijn geweest (ook met op en afstappen). Maar dit was op momenten dat hij magerder stond blijkbaar.

Ik hoop dat er mensen zijn die me nog info over dit paard kunnen geven of info over mensen die een goede thuis kunnen geven aan hem. De eigenaars vragen +-900 euro. waarbij een goede thuis belangrijker is.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:22

Heb je foto's van hem?

okipoly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:45

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat is Aristo :)

Letizia

Re: Arabier kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:09

Oeh, die zou een leuk setje met Djuun wezen :9

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:57

Letizia schreef:
Oeh, die zou een leuk setje met Djuun wezen :9

Twee span _O-
Tis wel een leukerd...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:53

mooierd!

Shazzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 01:16

Ik ben bezig om een Arabier te kopen, een ruin, voor 3000. Hij heet El Psyche Jewel SA (EL Amin x Poulenc) en is 9 jaar. Doet SGW en endurance. Betaal ik nu teveel of niet?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 01:39

Nee nette prijs hoor :j

Rutth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:29

Ik zou vooral bij fokkers kijken als forelocks arabians, kossack stud, arabian fantasy ect.

3000 is btw een nette prijs hoor!

okipoly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:22

Mensen die toevallig interesse hebben in halfbloed arabiertjes?
Mensen die ik ken hebben hun hengst 3x laten dekken voor castratie. Hengst is volledige arabier. Merrie is 2x dravertje en 1x een Dpony.
De oudste is 2jaar, de 2 jongste zijn 1 jaar.
Prijzen denk ik max 1250. Ze zijn in kudde aan het opgroeien.
De eigenaar heeft er totaal geen tijd meer voor en die mensen hebben helaas ook nog andere problemen. Indien je interesse hebt dan kan ik jullie de nummer geven.
Ouders zijn daar te bekijken.
De paarden staan wel in België bij antwerpen.

Btw, 3000 euro vind ik persies veel voor een arabier.. (die ik hiervoor had gezet is verkocht voor een povere 600 euro :( God may bless him!)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:46

3000 euro is helemaal geen raar bedrag hoor.. En voor een knappe en/of goed gereden is het eigenlijk gewoon goedkoop, ook goede arabieren zijn gelukkig nog wat waard :)
Tuurlijk kun je altijd mazzel hebben en voor minder een goede kopen, begrijp me niet verkeerd.. Maar vind het zeker geen raar bedrag voor een goed paard :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:16

Omdat het niet de bedoeling is om hier je paarden te koop aan te bieden hier dan ook een slotje. Daar is de bokt markt voor:
http://www.bokt.nl/markt/