mss nieuw paardje erbij => arabisch volboed ^^

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Heleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:13

Jammer dat er nergens een stamboom bijstaat.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:14

Hoe heet het paard? Wie zijn de ouders? Dan weten we al meer.

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 21:16

amyz schreef:
Hihi nee hoor, als ik een av zou kopen zou ik wel weten waar ;)

ja natuurlijk eh
en op kapaza staat er ook een super mooie jonge merrie van 4 ofzo voor 2500
echt een eye catcher :p

emmatje_ly

Re: mss nieuw paardje erbij => arabisch volboed ^^

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 21:16

dat weet ik niet maar ze hebben een unieke poolse bloedlijn
meer info weet ik morgn pas ^^

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:24

emmatje_ly schreef:

mag ik vragen wat dat inhoud dan ?

Amalarab

Re: mss nieuw paardje erbij => arabisch volboed ^^

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:29

Het is de fokker Annie Vijten die als dekhengsten Ekemir en Slawoj heeft staan.

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 21:31

Amalarab schreef:
Het is de fokker Annie Vijten die als dekhengsten Ekemir en Slawoj heeft staan.

ja tis die mevrouw

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 21:32

briitje schreef:
emmatje_ly schreef:

mag ik vragen wat dat inhoud dan ?

ze hebben een poolse bloedlijn
maar ik heb meer info gevraagd en ze heeft nog niet geantwoord dus ik kan het nog niet weten eh

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:39

Ik denk dat het grootste verschil zit in fokkers die er hun brood van moeten kopen en fokkers die vanuit pure passie fokken zonder aan geld, laat staan winst, te denken. Wij doen ook nooit moeilijk hoor, afbetaling is mogelijk, al duurt het anderhalf jaar. en wil je het liefst zo snel mogelijk afbetalen en kun je daardoor geen of minder stalgeld betalen, dan is dat ook geen probleem (toch kiest iedereen tot nu toe bij lange termijnen voor een deel van het stalgeld omdat het paard dan net iets meer van hun is qua gevoel). Zelfs voor studenten hebben we een regeling. Jonge paarden kunnen "geleased" worden en in opfok hier blijven tegen (een deel van) het stalgeld en dan na het afstuderen betaal je hem af. Mag gerust langer dan 3 jaar duren, maar liever niet veel langer dan 5 jaar...

En wat prijzen betreft, ruintjes hebben we ook al vanaf 1500 euro en de zusjes van mawiyah (die ik zelfs beter vind dan mawiyah zelf) hoeven ook echt niet de hele wereld te kosten. Daar is én de markt niet naar én wij gunnen iemand die niet torenhoge bedragen kan uitgeven ook een kans op een kwalitatief zeer goed merrietje. Zodra ze geshowd zijn passen we de vraagprijzen wél aan, maar dan trek je vaak ook een ander publiek he!

Daarnaast vind ik de beredenering over het jong zijn nogal overtrokken. Tegen de tijd dat het dier is afbetaald is zij zo'n beetje 17 en hij zo'n beetje 4, qua inrijden is het dan waarschijnlijk een veel minder groot probleem voor de meesten ;)

TS, veel succes met het vinden van een geschikt paardje, en wees gewoon voorzichtig met wat je op bokt zet, want op ieder slakje wordt een kilo zout gedumpt hier ;) :Y)

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 22:47

ShamalArabs schreef:
Ik denk dat het grootste verschil zit in fokkers die er hun brood van moeten kopen en fokkers die vanuit pure passie fokken zonder aan geld, laat staan winst, te denken. Wij doen ook nooit moeilijk hoor, afbetaling is mogelijk, al duurt het anderhalf jaar. en wil je het liefst zo snel mogelijk afbetalen en kun je daardoor geen of minder stalgeld betalen, dan is dat ook geen probleem (toch kiest iedereen tot nu toe bij lange termijnen voor een deel van het stalgeld omdat het paard dan net iets meer van hun is qua gevoel). Zelfs voor studenten hebben we een regeling. Jonge paarden kunnen "geleased" worden en in opfok hier blijven tegen (een deel van) het stalgeld en dan na het afstuderen betaal je hem af. Mag gerust langer dan 3 jaar duren, maar liever niet veel langer dan 5 jaar...

En wat prijzen betreft, ruintjes hebben we ook al vanaf 1500 euro en de zusjes van mawiyah (die ik zelfs beter vind dan mawiyah zelf) hoeven ook echt niet de hele wereld te kosten. Daar is én de markt niet naar én wij gunnen iemand die niet torenhoge bedragen kan uitgeven ook een kans op een kwalitatief zeer goed merrietje. Zodra ze geshowd zijn passen we de vraagprijzen wél aan, maar dan trek je vaak ook een ander publiek he!

Daarnaast vind ik de beredenering over het jong zijn nogal overtrokken. Tegen de tijd dat het dier is afbetaald is zij zo'n beetje 17 en hij zo'n beetje 4, qua inrijden is het dan waarschijnlijk een veel minder groot probleem voor de meesten ;)

TS, veel succes met het vinden van een geschikt paardje, en wees gewoon voorzichtig met wat je op bokt zet, want op ieder slakje wordt een kilo zout gedumpt hier ;) :Y)

bedankt en ja weet ik ze geven supper rap commentaar ook eh

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:40

OMG :') niet om je de grond in te boren verders maar jij leest werkelijk wat er in een advertentie staat en denkty dat het klopt! Daar zit dus al het verschil tussen volwassen en 'kind' je wilt iets graag maar denkt er verder niet bij na, je gelooft alles wat gezegd wordt.

Daarnaast ben je er nog lang niet met het kopen alleen, onderhoud is vele malen duurder als het kopen.

En een AV van €1300 komaan zeg dan wilt toch wel iets zeggen over het paardje :o

Verder kijken en nog wat langer wachten zodat je de 'ervaring' hebt in het juist inschatten van alles. Nu heb ik het idee dat je er ver in te kort schiet.

Daarnaast een goede tip niet zomaar een AV kopen als je er geen klik mee hebt, dan zal je er lang niet zoveel pleziermee kunnen hebben

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:01

Ik vindt het een leuk paardje.
Maar je schrijft dat je met een jaar salaris + verjaardagsgeld voldoende € hebt.

Mag ik dan even zeggen dat als je al afhankelijk bent van je verjaardagsgeld om de aanschaf te kunnen betalen het dan misschien niet zo'n goed idee is?

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 17:48

RhealLover schreef:
OMG :') niet om je de grond in te boren verders maar jij leest werkelijk wat er in een advertentie staat en denkty dat het klopt! Daar zit dus al het verschil tussen volwassen en 'kind' je wilt iets graag maar denkt er verder niet bij na, je gelooft alles wat gezegd wordt.

Daarnaast ben je er nog lang niet met het kopen alleen, onderhoud is vele malen duurder als het kopen.

En een AV van €1300 komaan zeg dan wilt toch wel iets zeggen over het paardje :o

Verder kijken en nog wat langer wachten zodat je de 'ervaring' hebt in het juist inschatten van alles. Nu heb ik het idee dat je er ver in te kort schiet.

Daarnaast een goede tip niet zomaar een AV kopen als je er geen klik mee hebt, dan zal je er lang niet zoveel pleziermee kunnen hebben

dat weet ik en ik heb zelf al een pony c-pony en van hem betaal ik ook alles dus hoefsmid, dierenarts, spullen,...

en die mevrouw heeft volgend jaar nog veulens enzo
maar ik ben aan het overwegen om denk ik toch een gwn paardje te kopen
want ik zou graag willen verder doen in springen en dressuur en ze zeggn dat AV niet zo goed kunnen springen

maar ik heb nog een jaar of meer dus ik kan nog lang nadenken enzo eh

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:49

RhealLover schreef:

en wat moet dat zeggen? ;)
Heb zelf een tijdje geleden ook voor errug weinig een schitterende AV hengst gekocht Vader WH Justice en moeder een Salaa el Dine dochter.....(prijs onder de 2.000) :D Ken der ook zat die voor een mega bedrag worden aangeboden en welke ik voor geen geld van de wereld zelf op stal zou willen hebben staan :P

Imo kan je dus best wel een leuk paardje vinden hoor voor niet al teveel geld, je moet alleen even goed zoeken :)

Succes met het sparen en hopelijk heb je snel het geld bij elkaar om je droomarabje te kopen ;)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:51

emmatje_ly schreef:
RhealLover schreef:

dat weet ik en ik heb zelf al een pony c-pony en van hem betaal ik ook alles dus hoefsmid, dierenarts, spullen,...

want ik zou graag willen verder doen in springen en dressuur en ze zeggn dat AV niet zo goed kunnen springen

Dus jij betaald alle onkosten voor je huidige paard en je wilt ook nog eens sparen voor een nieuw paard? Snap ik dat goed, just curious? :+

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 18:02

briitje schreef:
emmatje_ly schreef:

Dus jij betaald alle onkosten voor je huidige paard en je wilt ook nog eens sparen voor een nieuw paard? Snap ik dat goed, just curious? :+

ja maar ik heb een apart spaarpotje voor men pony en daarmee betaal ik de hoefsmid,.... maar men mama betaald momenteel wel het stro en zijn voeder en hoii thuis omdat ze nu tesamen in zo'n loopstal staan want zijn eigen stal is nog niet inorde als dat wel zo is betaal ik alles voor mijn eigen en mijn mama zegt dat nu ook als je nog een paardje bijwil moet je ook alles zelf betalen en dat weet ik goed dus aub daar geen commentaar meer op

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:04

briitje - zat ik ook al te denken! := wordt een dure grap! Zij mag me vertellen wat voor een mega baan ze heeft of wat voor een familie die haar met verjaardagen zoveel geld geven (ik meende ook dat je maar 1x per jaar jarig bent dus zoveel kan dat niet voorstellen) want ik had op mijn 15e echt niet genoeg geld om EN een paard te kopen EN 2 paarden volledig te onderhouden! Zal dan wel aan mij liggen, maar ik had ook een baan voor 6x per week en betaalde flink, maar echt niet genoeg voor onderhoud e.d. van paarden. Heb je 1x een dierenarts bezoek in het weekend en moet hij komen vanwege koliekaanval oid ben je zo 300,- kwijt (minstens) en weg is je geld.. En dan nog hoefsmid en andere onkosten die je niet verwacht (paard staat in teugel en hele hoofdstel kapot of paard struikeld, valt en zadel kapot) dit zijn dingen waarvan je zegt, zal mij nooit gebeuren, maar ik vraag me af of je als 15 jarige stabiel genoeg bent qua inkomen om 2 paarrden te onderhouden.
Nog eventjes iets anders. We weten dat je een c-pony hebt maar dat is wel weer heel anders dan een volbloed arabier! Vergeet dat niet! Heb je verder ook ervaring met arabieren? Al eens op gereden? Zijn prachtige paarden en volgensmij droomt iedereen wel eens van een prachtige volbloed arabier maar hoe vind je ze in omgang e.d. en helemaal een jong arabiertje bij een jong meisje, misschien niet zo verstandig.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:08

emmatje_ly schreef:
ja maar ik heb een apart spaarpotje voor men pony en daarmee betaal ik de hoefsmid,.... maar men mama betaald momenteel wel het stro en zijn voeder en hoii thuis omdat ze nu tesamen in zo'n loopstal staan want zijn eigen stal is nog niet inorde als dat wel zo is betaal ik alles voor mijn eigen en mijn mama zegt dat nu ook als je nog een paardje bijwil moet je ook alles zelf betalen en dat weet ik goed dus aub daar geen commentaar meer op

dus bij een 2e paardje moet je ook voer e.d. betalen? Dan kun je toch al helemaal niet dit financieel redden?! Of zie ik dat nou verkeerd? Jij moet dus hoefsmid/ dierenarts betalen van c-pony + alles van eventuele andere paard. Nu wil ik helemaal je baantje weten, want dit is een droom voor iedereen om dit te betalen als 15 jarige. Wat is je geheim? Zelfs met een maximaal inkomen op 15jarige leeftijd is dit amper te doen.. Nou, als ik jou was zou ik toch echt nog 10x opnieuw over dit gaan nadenken. Al spaar je nu en heb je het geld om je paard te kopen, al die kosten van onderhoud e.d. kun je dan amper betalen/ niet betalen. Nou, ik wens je HEEEEEEL veel succes!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:09

Leuk dat je een AV wilt kopen. :)

Maar echt niet om het een of ander TS.
Je zegt dat je een bijbaantje hebt voor twee dagen op de kinderboerderij.
Je bent 15, dat houdt in dat je rond de 3 euro per uur zal verdienen.
Op je 17e zal dat rond de 4 euro zijn.
Ik vraag me af hoe je van dat geld voor 2 pony's hoefsmid, dierenarts, zadel, hoofdstel en andere zaken wil kopen.
En dan ook nog moeten rondkomen.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:21

Lotte_Wessel schreef:
briitje - zat ik ook al te denken! := wordt een dure grap! Zij mag me vertellen wat voor een mega baan ze heeft of wat voor een familie die haar met verjaardagen zoveel geld geven (ik meende ook dat je maar 1x per jaar jarig bent dus zoveel kan dat niet voorstellen) want ik had op mijn 15e echt niet genoeg geld om EN een paard te kopen EN 2 paarden volledig te onderhouden! Zal dan wel aan mij liggen, maar ik had ook een baan voor 6x per week en betaalde flink, maar echt niet genoeg voor onderhoud e.d. van paarden. Heb je 1x een dierenarts bezoek in het weekend en moet hij komen vanwege koliekaanval oid ben je zo 300,- kwijt (minstens) en weg is je geld.. En dan nog hoefsmid en andere onkosten die je niet verwacht (paard staat in teugel en hele hoofdstel kapot of paard struikeld, valt en zadel kapot) dit zijn dingen waarvan je zegt, zal mij nooit gebeuren, maar ik vraag me af of je als 15 jarige stabiel genoeg bent qua inkomen om 2 paarrden te onderhouden.
Nog eventjes iets anders. We weten dat je een c-pony hebt maar dat is wel weer heel anders dan een volbloed arabier! Vergeet dat niet! Heb je verder ook ervaring met arabieren? Al eens op gereden? Zijn prachtige paarden en volgensmij droomt iedereen wel eens van een prachtige volbloed arabier maar hoe vind je ze in omgang e.d. en helemaal een jong arabiertje bij een jong meisje, misschien niet zo verstandig.

waarom moet zij tekst en uitleg geven welke baan der ouders hebben? Brutaliteit 1e klas als je het mij vraagt!
en misschien krijgt zij wel veeeeeel meer verjaardagsgeld dan jij krijgt of kreeg...
en waarom moet je perse ervaring hebben met een Arab om er een te mogen aanschaffen? Ik kan me nl niet heugen dat ik geboren ben met een arabveulen erbij...blijft voor iedere eigenaar nl altijd de 1e x om ervaring op te doen!
Zelf heb ik toen ik 13 jaarwas mijn allereerste ponnie, betaalt uit eigen zak, dus waarom zou dit nu niet kunnen? En nee ik heb geen rijke pappa of mamma...
Beetje jammerlijk dat een vrolijk topic geopend door de TS, zo zure nasmaak krijgt.
Ik hoop dan ook dat de TS ons arabfans niet afvallen als zijnde zeikerts, want zo staan we helaas wel bekend..errug jammer!
Leven en laten leven! En respect elkaar eens wat meer, hoe jong of oud ze ook zijn!

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:22

emmatje_ly schreef:
briitje schreef:
Heel leuk paardje, maar ik denk alleen dat je het een beetje naief inziet. Ik denk niet dat de eigennaar 1 jaar wil wachten tot jij geld bij elkaar gespaard heb en hem kan kopen. En wil je helemaal niet afkatten! maar je bent 15 jaar, ik denk dat je dan niet de goede capaciteiten bevat om een paard in te rijden. (dit kan ik verkeerd hebben, want misschien rij je zelf ookal een tijd fanatiek)

ikzelf rij al van men 5 dus das al 10 jaar ik heb zelf mijn pony ook als hij 2 jaar was hij word nu 11.
Hij moet niet dringend weg. en als de eigenaar het wil mag hij op de een weide staan of hou ik hem een jaar bij todat ik hem heb terugbetaald. en ik heb een keer uitgerekend als ik een jaar werk dan kan ik hem zeker betalen + men verjaardagsgeld.
Mijn pony heb ik ook zelf ingereden en hij rijd supper!

dus je hebt je wel vergist

je hebt nu je verjaardagsgeld van je familie en vriendin gerekend denk ik.
maar stel je hebt ruzie met iemand die niet meer komt, of er overlijd een familie lid? dan heb je gelijk al minder en kun je je afspraak niet nakomen. dat risico kun je niet lopen.
of je word ontslagen?

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:26

[/quote]
maar stel je hebt ruzie met iemand die niet meer komt, of er overlijd een familie lid? dan heb je gelijk al minder en kun je je afspraak niet nakomen. dat risico kun je niet lopen.
of je word ontslagen?[/quote]

dit soort zaken kan toch iedereen, jong of oud, overkomen?

lijkt wel een ontmoedigingsbeleid welke gevoert wordt
Laatst bijgewerkt door sherif op 06-06-11 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Meander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:28

Lekker paardje! :P

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:30

sherif schreef:

of je word ontslagen?[/quote]

dit soort zaken kan toch iedereen, jong of oud, overkomen?

lijkt wel een ontmoedigingsbeleid welke gevoert wordt[/quote]
Dat kan iedereen overkomen :j .. maar een volwassen iemand die rekent vanaf zijn eigen loon of die ieets kan kopen of niet. en niet vanuit verjaardagsgeld.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:35

en wie zegt dat zij alles van haar verjaardagsgeld betaald?

moet eerlijk zeggen dat ik meer bewondering heb voor jonge mensen die zo graag een paard willen kopen en hier zelf voor moeten sparen ipv dat ze dit in de schoot geworpen krijgen van hun ouders ;)
Laatst bijgewerkt door sherif op 06-06-11 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt