amateurkeuring bunschoten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sascha90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:10

Afbeelding

Dit is wel een hele mooie foto!

sascha90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:11

Charelle steekt ook haar hals zo wel mooi uit, maar ze krijgt nog niet zo een mooi opgezette hals helaas!

sascha90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:13

Afbeelding

Dit bedoel ik met die pis stand die haar is aangeleerd! Deze mooie fotos zijn trouwens gemaakt door Elmars_Floor hier op bokt, moet haar wel even promoten natuurlijk ;)

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:15

sascha90 schreef:
Charelle steekt ook haar hals zo wel mooi uit, maar ze krijgt nog niet zo een mooi opgezette hals helaas!

wat een leuk koppie zit erop je paardje ..

sascha90

Re: amateurkeuring bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:19

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:42

Leuk hoor ! We komen wel ff neuzen vlg weekend :D

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 23:37

FuegoJoy: Ik had gelezen dat de trainingsweekend van Aurid ook een succes was! En wat ziet je kanjer er weer goed uit!!

Vanuit Lelystad rijden we er geloof ik 50min over dus valt nog mee dat is om 08:00 van stal weg rijden dus ongeveer 07:00 op stal zijn. (aangezien eigenaar van charelle nog de voeten die ochtend wilt wassen en er 3 paarden ingeladen moeten worden waarvan altijd maar de vraag is hoe ze het doen.)

Heb gelezen op AV forum dat er een wijziging is. De pauze duurt een half uur langer dus alles na de pauze schuift een half uur op. Nu kan ik helemaal een aantal rubrieken vergeten aangezien ik weg moet! (schoonfamilies :( )

Ik heb net een zoontje van 2 maanden die aan de borstvoeding zit dus ren ik dit jaar met geen een paard. Wel even lekker rustig want anders is het helemaal zo'n gaos.
Maar... ik ben er wel weer met mijn fototoestel dus ga zeker weer mooie plaatjes schieten *-:)

Azhar en Azharu staan weer samen gezellig in de ring, net als toen ze jaarling waren. Ben benieuwd hoe de meneertjes het er van af brengen.

Maar ik heb er zeker zin in nog een weekje en dan is het zover, trailers zijn al geregeld die halen we zaterdag op (Leen en huur) Azhar is gister voor het eerst in bijna 3 jaar gewassen. Meneer vond het geen eens erg en eigenlijk wel lekker /3 Volgende week misschien nog maar een keer aangezien hij altijd lekker in de paddock staat en toch wel een smeerkees is. Mariska die houd Floor altijd netjes bij met wassen en knippen dus daar hoeft volgende week alleen maar de puntjes op de i gezet te worden.

sascha90 schreef:
en we heben haar beentjes ookal geschoren, de zaterdag van te voren even flink wassen! ik ben haar nu lekker bijgezet an het longeren en oefenen met rennen. ik moet er alleen nog echt mee trekken ze rent niet uit zichzelf dus veel doen!

:= Dan heb je het filmpje van vorig jaar ook met mij gezien haha... ze wou toen ook niet lopen! Ik liep voor haar en ze kwam als een makke tamme arabier met een sullig sukkel drafje achter me aan gelopen :D
Als ze een prijs hadden voor de makste arabier dan had charelle die met volle 100% gewonnen haha.
Charelle is nu veel volwassener geworden dan vorig jaar zie maar het verschil in foto's de look/ uitstraling heeft ze nu mee!!

sascha90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:12

Zo Charelle is aan de make up, en krijgt beetje haver om er wat meer pit uit te halen! Morgen longeren en oefenen met voorbrengen en woensdag nog een lesje! En jongens het wordt zondag heerlijk 17 graden!!

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:18

Hoe laat ben je morgen op stal?
Ik ben zondag er alleen tot na de rij rubriek daarna ga ik naar huis met Azhar.
Aangezien het een half uur verschoven is kan ik niet blijven met de keuring aan de hand.
(*Baalt ontzettend hier gaat mijn dagje uit door mijn schoonfamilie*)

sascha90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:28

Ik ben om 11 uur op stal! Zou leuk zijn als je me nog kan helpen :)
OOh jammer, maar kan je iig wel met rijden nog mooie fotos maken! Tenminste dat hoop ik wel (A)

Ja zeker balen hey...

En wat nou als Azhar wint? dan is die kanjer er niet meer...?

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:50

Nou dan moeten we wel een engel van een jury hebben als Azhar wilt winnen haha... :+
Nee bij elk rubriek heb je het kampioenschap erachter aan, dus mocht hij op een of andere wonderbaarlijke wijze winnen dan gaat het kampioenschap er direct achteraan zodat niet alle paarden de hele dag in de trailers moeten wachten ;) dus kan je daarna gewoon naar huis.

Na de rijrubriek geef ik het fototoestel gewoon door aan Heleen, die gaat ook mee. Dus het fototoestel blijft erbij alleen ik ben weg :D
Pff ik ga kijken of ik het red morgen ochtend maar beloof niks want met kids ben ik niet meer zo vlot. haha dus misschien tot morgen

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:59

Spannend allemaal he, ook wij zijn druk aan het oefenen. Worden ze van Haver echt energievoller? Zo ja dan ga ik mijn merrie dit ook nog bijvoeren :P

Nog even een fotootje van mijn meisje:
Afbeelding

sascha90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:00

mijn eigen koud bloedje voorheen wel, ik wee tniet in hoeverre een arabier dat heeft, ik ga het morgen merken hoop ik! ja echt wel spannend, zeker als je voor de eerste keer gaat en meteen met rijrubriek en voorbrengen mee doet!

sascha90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:01

Oke francien, ik hooop je te zien, o half 12 ben ik er ook nog hoor dat moet je toch wel redden hahaha!

En Horse_art waar doe jij aan mee?

sascha90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:02

Nog even als toevoeging, dit vind ik op een ander bokt onderwerp: Meuli zonder haver voeren dan! als je geen hyperactieve arabier wil. Die beesten zijn echt wel gevoelig voor voer! Dus...

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:06

Dankjewel Sascha, dat is wel heel handig om te weten :P

Ik doe mee met mijn merrie aan de hand in de rubriek merries vna 3 tot 9 jaar en aan de liberty :)
Wat leuk dat je de rijrubriek ook mee pakt. Zal je vast wel zien zondag! Zal ik jullie aanmoedigen :D

sascha90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:21

Aan de hand strijd ik zelfs tegen je geloof ik! want door de vele aanmeldingen zijn er twee groepen en Charelle is 6!

Ja ik heb ook gelezen over de springclinic dat lijkt mij ook wel wat! Maar dat wordt misschien wel heel veel voor het paardje! Ze doet ook mee met Liberty maar dan met de eigenaresse

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 06:48

Haha wat leuk zeg! mijn Merrie is 4 dus dat kan wel kloppen ja ;)

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 07:40

Hier word er ondertussen ook gewassen/opgeschoren/ in de glim gezet.
Gisteren is onze kanjer Fuego heerlijk onder handen genomen door een paardenmasseur.
In het lentezonnetje stond hij heerlijk te genieten van deze weldaad.

Aieshja heeft zondagavond voor het eerst zijn beentjes opgeschoren, meneer liet het prima toe en staat er mooi bij met zijn gladde witte beentjes.

Azharu weet volgens mij dat er iets staat te gebeuren, hij geniet van al het getuttel aan zijn lijf.
Water/scheermachines/ een spuitbusje hier en spuitbusje daar , Saartje vind alles best.
Supertrots staat hij met zijn deken te glimmen in zijn stal.

Deze week gaat onze eigen kanjer nog een keer naar Aurid voor de voorbereiding op de rijrubriek.

Afbeelding

Afbeelding

( sorry kon het niet laten , ik geniet intens van de grote liefdes in mijn leven en kreeg deze foto's net in mijn mailbox, dit zijn Aieshja en El Fuego Joy tijdens hun eerste les met Aurid Muskee )

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 07:50

sascha90 schreef:
mijn eigen koud bloedje voorheen wel, ik wee tniet in hoeverre een arabier dat heeft, ik ga het morgen merken hoop ik! ja echt wel spannend, zeker als je voor de eerste keer gaat en meteen met rijrubriek en voorbrengen mee doet!

Onze Arabieren krijgen het hele jaar door een 5 granen mix met zowel gewone haver als zwarte haver.
Onze paarden zijn niet extreem heet door dit voer, wel krijgen de paarden naar aanloop van de keuring meer voer zodat ze iets meer energie hebben om te voeten van de vloer te gooien.

Voor sommige werkt haver als turbo olie , maar het hoeft niet perse.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 07:51

Prachtige foto's van je dochter met fuego! Wat fijn dat hij zo braaf was met het opscheren van zijn beentjes, Jet vind dat maar niets.. maar tis wel gelukt :)

Azharu is echt een knuffelkont volgens mij, lekker genieten enz. Ben erg benieuwd hoe jullie het gaan doen in de ring! Ik zal jullie aanmoedigen ;) Tot zondag!!

Jets staart wordt sinds gisteren iedere dag even gewassen met zilvershampoo, hopen dat hij zo echt wit wordt :)

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 08:01

Horse_Art schreef:
Prachtige foto's van je dochter met fuego! Wat fijn dat hij zo braaf was met het opscheren van zijn beentjes, Jet vind dat maar niets.. maar tis wel gelukt :)

Azharu is echt een knuffelkont volgens mij, lekker genieten enz. Ben erg benieuwd hoe jullie het gaan doen in de ring! Ik zal jullie aanmoedigen ;) Tot zondag!!

Ben ook heel benieuwd, zal wel weer debiel zenuwachtig zijn.

Het is bijna een jaar geleden dat de twee heren samen op een trailer hebben gestaan.
Gisteren waren de heren wel weer erg lief en gezellig tegen elkaar over het hek heen, maar een trailer is toch wat anders ..
Het zal wel goed gaan maar moet me toch ergens druk over maken..
Ik zet ze er van de week zowieso nog een paar keer op zodat ze er aan kunnen wennen.
Ik moet ook eigelijk niet zeuren, we hebben ze vorig jaar menigmaal samen vervoerd en dat ging altijd prima.

Ik kijk verschrikkelijk uit naar zondag, ben heel erg benieuwd hoe Fuego het zal doen, tegen wie hij allemaal moet.
Ik heb geen idee wie de andere paarden in zijn rubriek zijn, ik hoop dat Fuego zijn beste beentje voorzet en het hele gebeuren nog net zo leuk vind als voorgaande jaren.
Ik weet wel dat zijn moeder er ook zal zijn, dat vind ik heel erg leuk en hoop dat er foto's gemaakt zullen worden van hun eerste ontmoeting sinds dat hij is afgespeend.

Baal wel een beetje van de indeling van het programma, Azharu zijn premie keuring is vlak na de rijrubriek, dat word dus vliegen en rennen om alles mee te maken.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 08:05

Nog wat leuke foto's van jou en Jet in training bij Aurid

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 08:29

Oe wauwie! Dankjewel! Gave foto's!! :P

Inderdaad niet te druk maken, zal vast helemaal goed komen! En ik ben er zeker van dat Fuego het goed gaat doen onder het zadel! Wel balen dat de rubrieken voor jullie zo vlot achter elkaar zijn, dat wordt inderdaad snel snel snel.

Hoe laat moet Fuego? Wil hem natuurlijk niet missen, en ook ik neem mijn spiegelreflex camera mee en zal dan wat foto's van jullie schieten.

Wat leuk dat Fuego's moeder er ook zal zijn.. ben ik ook wel erg benieuwd naar!

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 08:53

Ik zal overigens mijn camera meenemen met de amateur en zal aantal rubrieken vastleggen op de foto ;) na afloop zal ik enkele fotos hier en op AV forum plaatsen, mocht je een foto willen hebben laat het me weten ;)

Mocht het tevens ook mooi weer zijn en wil je paar luke foto's buiten van je AVtje spreek me gewoon even aan dan maak ik er een paar, vindt dat altijd leuk om te doen :P