Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Phakhan schreef:ik verwijs welleens een naar Phakhan als .... my little pony! want hij staat tussen allemaal reuze kwpn-ers op stal
Laatst vond iemand mijn knollie een barbie paardje, grappig hoor.
Aladinnetje schreef:mag ik een domme vraag stellen?
waarom worden arabieren, fjorden en ijslanders eigenlijk paard en geen pony genoemd ook al zijn ze wel zo klein als een pony?
wat maakt ze een paard?
Dilan1993 schreef:Aladinnetje schreef:mag ik een domme vraag stellen?
waarom worden arabieren, fjorden en ijslanders eigenlijk paard en geen pony genoemd ook al zijn ze wel zo klein als een pony?
wat maakt ze een paard?
bij arabieren is dat denk ik omdat arabieren meer op paarden lijken in hun bouw. Wat slanker, hoger op de benen en geen teddyberenvacht.
Bij fjorden en ijslanders e.d. is het misschien zo omdat die ook volwassenen kunnen dragen en mensen bij een pony algauw het idee hebben dat dat die kleine beessies zijn waar kindjes op rijden? Weet het ook niet zeker hoor.
Kyliam schreef:Ik noem Kyliam altijd paard. Hij is hier de kleinste op stal maar is toch nog tegen de 1.60 aan. Ikzelf ben een ukkie dus voor mezelf is het al een reus hihi.
Enne, de mijne heeft in de winter echt wel een teddyberengehalte!
Dilan1993 schreef:Aladinnetje schreef:mag ik een domme vraag stellen?
wat maakt ze een paard?
bij arabieren is dat denk ik omdat arabieren meer op paarden lijken in hun bouw. Wat slanker, hoger op de benen en geen teddyberenvacht.
Bij fjorden en ijslanders e.d. is het misschien zo omdat die ook volwassenen kunnen dragen en mensen bij een pony algauw het idee hebben dat dat die kleine beessies zijn waar kindjes op rijden? Weet het ook niet zeker hoor.
riagr schreef:....Rol hier van mijn stoel van het lachen... Weet heel goed dat AV's tot de paarderassen behoren ( idd evenals de fjorden, de ijslanders, haflingers....enz enz), maar ik weet wel dat ik ze vanaf vandaag ik het bijzijn van hun eigenaren PONY's ga noemen...![]()
Wat een verkapte arrogantie zeg..... (alsof AV's beter zouden zijn......pff)
Barcelano schreef:riagr schreef:....Rol hier van mijn stoel van het lachen... Weet heel goed dat AV's tot de paarderassen behoren ( idd evenals de fjorden, de ijslanders, haflingers....enz enz), maar ik weet wel dat ik ze vanaf vandaag ik het bijzijn van hun eigenaren PONY's ga noemen...![]()
Ja veeel beter![]()
Even zonder gekheid.
Het is vaak Hoe men het zegt tegen je AV.
Aan de toon van veel mensen te horen die pony zeggen,zeggen dit omdat ze een Arabier maar bij voorbaat niks vinden.
Daarom is het een scheldwoord voor mij.
Dilan1993 schreef:Het interesseert mij eigenlijk geen reet of mijn AV een pony of een paard genoemd wordt. Prins wordt er niet ongelukkiger van als mensen hem een pony noemen
Barcelano schreef:Dilan1993 schreef:Het interesseert mij eigenlijk geen reet of mijn AV een pony of een paard genoemd wordt. Prins wordt er niet ongelukkiger van als mensen hem een pony noemen
Maar hoe vind je het dan klinken als het op een minderwaardige manier wordt gezegt,alsof jou Av niks is.
Ik heb ook weleens de opmerking gehad toen er een nieuw paard aankwam voor de verkoopeen kwpner.
Goh jes mischien wat voor jou dan kan je er lekker wedstrijden meer rijden![]()
Dat soort opmerkingen zijn best vermoeiend.
Heb gezegt:Hoezo die van mij heeft toch ook 4 benen.
Helaas denk ik altijd wel bij me:Leuk die paarden wereld,wat kunnen we toch gezellig tegen elkaar doen.
Als iemand zijn nieuwe aanwinst laat zien en het is geen arabier maar wel een mooi paard,zeg ik ook leuk stoer paard gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Het is toch geen bal aan om te horen te krijgen daar kan je toch geen wedstrijden mee rijden.
Of wat moet je er mee veelste heet etc
Dilan1993 schreef:[quote="
riagr schreef:Hoi Barcelano.
Ik snap dat de tóón vervelend is, en misschien moet je iemand daar op aanspreken. Of er vér boven staan. Zegt uiteindelijk toch meer over de persoon, dan over jouw paardje. ( zo iemand zou mijn instructeur niet zijn, wordt per direct ontslagen... Let wel: ik heb het dan over toon en houding, die wat mij betreft dan een uiting zijn beperktheid/domheid)
Verder kan het me echt helemaal niets schelen wat de buitenwereld zegt over mijn dressuur connemara. (zolang mijn écht bewezen goede instructeur me maar serieus neemt: hij moet me nl wel lesgeven en ontwikkelen!!) .. Ik bedoel: Ik zie zelf ook wel dat het geen Totilas is... Maar het enige wat voor mij telt is dat hij ( itt tot de dressuurmerrie(kwpn, peesgedoe enz) voor mij wel het perfecte rijpaardje ( of pony) is....
Wat ik bedoel; ik snap dat je de toon vervelend vind, maar door dit hele topic word de toon naar dolgelukkige pony eigenaren nét zo vervelend... En is net zo onterecht
riagr schreef:....Rol hier van mijn stoel van het lachen... Weet heel goed dat AV's tot de paarderassen behoren ( idd evenals de fjorden, de ijslanders, haflingers....enz enz), maar ik weet wel dat ik ze vanaf vandaag ik het bijzijn van hun eigenaren PONY's ga noemen...![]()
.Citaat:Mensen die bewust dit soort opmerkingen maken met de bedoeling jou te beledigen hebben een paard om heel andere redenen, die begrijpen dat gewoon niet
RhealLover schreef:Dilan1993 schreef:
Leer wat geschiedenis, afkomst van pony's en paardendaar zit het verschil, niet in de formaat, niet in het naamkaartje wat ze dragen. Dat is de reden waarom ijslanders ook paarden genoemd worden, ook vele andere rassen die onder de stokmaat van de zogenoemde norm (genepte norm vindt ik het eigenlijk) Dat heeft helemaal niks met de bouw te maken of dat een dier een volwassene kan dragen.
Riagr: verkeerde opmerking, to the point de AV is wel HET ras wat ervoor gezorgd heeft dat de hedendaagse (sport) paarden presteren en rondlopen, door die veredeling zijn deze dieren meer geworden. Daarnaast is het een zeer oud en zuiver ras. Vandaar dat het zeker een belediging is om het een pony te noemen, zal het zeker afraden om dit te doen bij sjeiks die AV's in bezit hebben