arabieren fel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RhealLover

Re: arabieren fel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:01

Tja wat heeft men liever de waarheid of de leugen, zwak van mensen als ze niet tegen de waarheid kunnen en met argumenten komen die nog krommer zijn als men zelf (want oei wat spreekt men zichzelf vaak tegen)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:04

Waarom heb je zo'n wrok ontwikkeld Rheallover?

Kan je je niet wat meer openstellen voor anderen?

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:04

Maar dan kan je 'de waarheid' nog altijd fatoenlijk formuleren, zonder persoonlijk te worden.
Laatst bijgewerkt door Precious20 op 22-04-10 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:07

Hé RhealLover, meningen verschillen! Of is alleen jou mening 'de waarheid'?

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:10

Het gaat hier niet eens om meningen maar om vooroordelen van mensen die kwakkeloos wat rond gillen wat gebaseerd is uit 1 beleving, tja als je zon topic opent weet men wat er te wachten staat.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:12

Ik vraag me af of "fel" wel het juiste woord is misschien is het juist wat sensitiever.
Misschien wat gevoeliger in contact en qua reactie op omgeving (en ook dit zal per paard weer afwijken). Dit is natuurlijk niet negatief, elk ras zo z'n kenmerken en qua karakter zijn die er ook wel. Toch zal het per paard in mate verschillen, zo blijven ze toch lekker uniek allemaal :) Maar dit is ook maar mijn beleving en ervaring :+

RhealLover: lekker bezig hoor, misschien is het beter om het op een gezellige discussie te houden i.p.v. op elkaar in te hakken.

yvonne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:13

Zelf heb ik ook een arabiertje gehad en dit was wel een hittepetit maar dat kwam ook omdat ik zelf best ongeduldig ben. Dus ik denk dat een arabier echt bij je moet passen.
Ik vind een arabier zeker niet fel want mijn paardje was juist heel lief en zou nooit een vlieg kwaat doen.
Maar ik vond het niet echt iets doe mij maar een tuiger :)) :))

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:16

RhealLover schreef:
Het gaat hier niet eens om meningen maar om vooroordelen van mensen die kwakkeloos wat rond gillen wat gebaseerd is uit 1 beleving, tja als je zon topic opent weet men wat er te wachten staat.

En tot nu toe ben jij de enige die hierop 'fel' reageerd :+

De rest geeft gewoon normaal een reactie van zijn of haar eigen ervaringen met arabieren, waaruit de TS dan een conclusie kan trekken of het vooroordeel dat zo vaak genoemd wordt op waarheid berust of gewoon een hardnekkig vooroordeel is ;)

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:18

+:)+ Precies ja!

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:22

Mijn ervaring met AVs is dat ze wel net iets gevoeliger zijn. Hoe die gevoeligheid dan benut wordt, ligt grotendeels aan de ruiter/eigenaar. Maak je je als ruiter érg druk in vervelende situaties, dan krijgt je paard dat in no-time over. Dat is natuurlijk zo bij de meeste paarden, maar een AV lijkt hier toch net iets gevoeliger voor te zijn. En uiteraard gaat dat ook op voor de andere richting van die gevoeligheid .. Geej je veel liefde en geduld en respect, dan krijg je dat ook terug.

Wat ik erg opvallend vind is dat de meeste paardeneigenaars de BAAS moeten zijn over hun paard. Zet zo iemand bij een AV, en daar komen problemen van. Je moet een AV zijn vetrouwen en respect verdienen, met afdwingen kom je nergens, en -jammer genoeg- is dat afdwingen en afstraffen iets wat nog al te vaak wordt aangeleerd bij de omgang met paarden...

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:27

Sorry, maar ik vind het een beetje zinloos om met zijn allen RhealLover te gaan aanvallen.
Vooral als er gezegd wordt dat meningen verschillen, laat het dan ook rusten en mekker niet zo door.
De ergenis is ergens anders ontstaan hoor... doordat Vjestagirl zei dat RhealLovers opmerking nutteloos was (wat zeker niet terecht is geweest) en dan komt RhealLover voor zichzelf op en probeert dat te verduidelijken en dan wordt ze door -iedereen- hier afgemat vanwege haar eigen mening. :?
Het gaat puur om woordkeuzes waardoor mensen in conflict raken, lees beter door de regels heen en denk alsjeblieft na voordat je iets zegt, want dat scheelt een hele hoop.
Geldt voor iedereen overigens!
Je kunt er ook voor kiezen om niet te reageren als je verstandig over wil komen, maar dat RhealLover er op reageert vind ik niet meer dan normaal, want haar mening werd door Vjestagirl naar beneden gehaald en dat is ook niet goed te praten. :n
Maar dit is typisch weer Bokt...
Of is dat ook een vooroordeel?! :+
Actie geeft reactie.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:36

Shanelle daar ben ik het helemaal mee eens! Mijn mening is ook, probeer met je paard samen te werken, zodat hij het graag voor je doet. Daar bereik je veel meer mee dan dat je het probeert af te dwingen. En dat werkt idd niet alleen het beste bij Arabieren maar bij elk paard. Je moet wel de leider zijn van je paard, maar dat is iets anders dan de baas zijn over je paard.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:39

Daar sluit ik me ook helemaal bij aan, het heeft gewoon met respect te maken.
En een Arabier tolereert geen baas, maar een metgezel!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:40

Dat is trouwens in wezen bij elk dier, maar een Arab heeft gewoon meer kapsones om jou dat duidelijk te maken. :D
Laatst bijgewerkt door Miska op 22-04-10 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Stitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:41

RhealLover schreef:

Er worden slechts ervaringen verteld die wij bokkers hebben met arabieren. :) En daar door zijn we nog geen spuit 11 zoals jij dat benoemt haha.
Laatst bijgewerkt door Stitchy op 22-04-10 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:42

Mijn arabiertje is absoluut niet fel!
Hij is heel erg rustig, staat liever stil dan dat hij moet lopen :P
Het is echt een lieverd :)

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:47

Stitchy schreef:
RhealLover schreef:

Er worden slechts ervaringen verteld die wij bokkers hebben met arabieren. :)

Pfff, iedereen beleeft het vanuit zijn eigen interpretatie.
Wat maakt het in hemelsnaam uit?!
Een meningsverschil ontstaat vanwege een onjuiste woordkeuze en onjuist handelen.
Laat het gaan, laat het vallen, laat het los.

In de aanval gaan heeft totaal geen zin, want de ander zal zich blijven verdedigen.
Respecteer dat de ander niet is zoals jij, want niemand heeft de waarheid in pacht!
En wat je aandacht geeft groeit dus...

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:50

Ik heb er trouwens ook een gruwelijke hekel aan wanneer mensen woordkeuzes gebruiken die ik niet begrijp, maar leer elkaars taal zoals je ook je Arabiertje leert kennen/begrijpen.
Mensen kunnen wel met hun paard omgaan, (ook niet allemaal misschien en dat zijn imo de mensen met de grootste vooroordelen) maar met hun medemens gaat het falikant mis.
Rara...!

Stitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:51

Goh ik neem aan dat ik toch vrij netjes heb gereageerd in dit topic, ik respecteer de meningen van anderen zeer zeker, en ik kijk ook zeker wel uit haar oogpunt. Maar volgens mij is RhealLover de gene die wat minder netjes reageerd, je kan iets toch ook op een nette duidelijke manier brengen? Precies wat jij zegt door haar woord keuze denken wij 'pfff ga toch weg', je hoeft ook niet altijd gelijk op een 'boze' 'l*llige' manier op te gaan happen dan werk je mensen juist tegen het harnas.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:09

Stitchy schreef:
Goh ik neem aan dat ik toch vrij netjes heb gereageerd in dit topic, ik respecteer de meningen van anderen zeer zeker, en ik kijk ook zeker wel uit haar oogpunt. Maar volgens mij is RhealLover de gene die wat minder netjes reageerd, je kan iets toch ook op een nette duidelijke manier brengen? Precies wat jij zegt door haar woord keuze denken wij 'pfff ga toch weg', je hoeft ook niet altijd gelijk op een 'boze' 'l*llige' manier op te gaan happen dan werk je mensen juist tegen het harnas.

Tja dat weet je zelf het beste, want iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag, dan kun je ook denken... die weet niet beter en je reageert er gewoon niet op.
Het is echt een wisselwerking.
Ik zie wel hoe het komt dat het in stand blijft, want degene waardoor het is ontstaan blijven in de aanval gaan naar elkaar en uiteindelijk stopt die vete, omdat er 1 iemand niet meer reageert en dan gaat de rest door met zijn zegje om een ander op zijn fouten te wijzen en dat vind ik onterecht.
Dat is olie op het vuur gooien en dan is niet RhealLover degene die het topic verpest, maar de schuld ligt bij jullie allemaal die er over door blijven gaan, omdat je zonodig je zegje moet zeggen wat er aan mankeert of anders moet.
Het begint allemaal bij de oorsprong, maar in plaats van respectvol te verduidelijken begint iedereen ineens modder te gooien naar 1 persoon, terwijl er echt wel meerdere voor nodig zijn om het in stand te houden.

Dit bedoel ik overigens algemeen en is niet persoonlijk naar jou gericht.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:19

Laten we het dan nu weer gewoon over Arabieren hebben dan? :+

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:21

Ja, helemaal goed! :D

xxBentexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:15

vind ik ook laten we het maar over Arabieren hebben!! zelf heb ik geen arabier(mijn vriendin bibichaatje wel) maar ik vind ze wel zo mooooooiiiii <3

bibichaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 17:21

Shanelle schreef:
Mijn ervaring met AVs is dat ze wel net iets gevoeliger zijn. Hoe die gevoeligheid dan benut wordt, ligt grotendeels aan de ruiter/eigenaar. Maak je je als ruiter érg druk in vervelende situaties, dan krijgt je paard dat in no-time over. Dat is natuurlijk zo bij de meeste paarden, maar een AV lijkt hier toch net iets gevoeliger voor te zijn. En uiteraard gaat dat ook op voor de andere richting van die gevoeligheid .. Geej je veel liefde en geduld en respect, dan krijg je dat ook terug.

Wat ik erg opvallend vind is dat de meeste paardeneigenaars de BAAS moeten zijn over hun paard. Zet zo iemand bij een AV, en daar komen problemen van. Je moet een AV zijn vetrouwen en respect verdienen, met afdwingen kom je nergens, en -jammer genoeg- is dat afdwingen en afstraffen iets wat nog al te vaak wordt aangeleerd bij de omgang met paarden...

ik ben het ook helemaal met je eens
mijn pony die was eerst heel bang voor alles maar nu is ze echt helemaal nergens bang voor
mijn ervaring is dus ook dat je een arabier`s vertrouwen en respect moet verdienen maar dat is ook bij andere paarden zo
ik vind dat een paard niet is zoals een huurfiets die je effe voor een uurtje gebruikt
maar ja dat vind ik

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:17

Mijn ervaring is: Dat men vaak zegt dat ze arabieren gereden en gekend hebben wat geen volbloed arabieren waren.

Liep als kleine uk in het circus tussen de friezen en arabische hengsten.
Heb stage gelopen op een arabische stoeterij met spaanse arabieren.
Kocht daar mijn eerste arabier,een hengst Z.A Barcelano
Reed met Barcelano tussen de kinder lessen.
Heb met Barcelano door de veluwe gecrost.
Wat ik geleerd heb is dat je wel ze in hun eigen waarde moet laten,dat betekend niet dat je ze niet moet opvoeden.
Voorbeeld met rijden:af en toe de beentjes laten strekken dat waarderen ze echt.
Men gaat vaak al anders mee om omdat ze geleerd van iedereen hebben dat het zulke heethoofden zijn.
Maar vaak hebben die niet zulke goede ervaringen meegemaakt deze paarden.

Ik ben benieuwd waar men dan slechte ervaringen heb opgedaan,is het die drukke manege pony dat men arabier noemt,of is het een arabisch volbloed die respectloos is behandeld,waar men in zijn bek trek omdat men leert op manege s om ze terug te rijden.

Ik heb sinds kort een 2 jarige arabische hengst,mijn eerste maatje heb ik helaas op zijn 7e in moeten laten slapen.
God wat heb ik van hem veel geleerd,zal hem daar voor altijd dankbaar zijn,ook die keer als ik zand hapte.

Nu met deze jongen die ik nu heb ben ik absoluut nog geen team,maar met tijd geduld en liefde komt dat bij deze jongen ook,want dat heb ik geleerd van Barcelano.

En wat heb je dan een eenheid als je een team bent met je arabier,dan gaat er een wereld open.
Je kan dan zo veel met je maatje doen,ze doen ook alles voor je.

Barcelano bleek artrose te hebben en toch vrolijk als ik opstapte met zijn oortjes naar voren en gaan,daarom duurde het even voor ik merkte dat er wat was....dat was op het laatst toen hij kreupel werd....Hij ging door tot op het laatst letterlijk.
Hij had gemeen kunnen doen om het te laten blijken.soms denk ik deed hij dat maar,maar hij vond het leuk samen lekker werken.SAMEN niet alleen de ruiter gewoon samen

Door hem kon ik ook makkelijker wegrijden op andere paarden