Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
RhealLover schreef:Het gaat hier niet eens om meningen maar om vooroordelen van mensen die kwakkeloos wat rond gillen wat gebaseerd is uit 1 beleving, tja als je zon topic opent weet men wat er te wachten staat.
RhealLover schreef:Het gaat hier niet eens om meningen maar om vooroordelen van mensen die kwakkeloos wat rond gillen wat gebaseerd is uit 1 beleving, tja als je zon topic opent weet men wat er te wachten staat.
Stitchy schreef:RhealLover schreef:Het gaat hier niet eens om meningen maar om vooroordelen van mensen die kwakkeloos wat rond gillen wat gebaseerd is uit 1 beleving, tja als je zon topic opent weet men wat er te wachten staat.
Er worden slechts ervaringen verteld die wij bokkers hebben met arabieren.
Stitchy schreef:Goh ik neem aan dat ik toch vrij netjes heb gereageerd in dit topic, ik respecteer de meningen van anderen zeer zeker, en ik kijk ook zeker wel uit haar oogpunt. Maar volgens mij is RhealLover de gene die wat minder netjes reageerd, je kan iets toch ook op een nette duidelijke manier brengen? Precies wat jij zegt door haar woord keuze denken wij 'pfff ga toch weg', je hoeft ook niet altijd gelijk op een 'boze' 'l*llige' manier op te gaan happen dan werk je mensen juist tegen het harnas.
Shanelle schreef:Mijn ervaring met AVs is dat ze wel net iets gevoeliger zijn. Hoe die gevoeligheid dan benut wordt, ligt grotendeels aan de ruiter/eigenaar. Maak je je als ruiter érg druk in vervelende situaties, dan krijgt je paard dat in no-time over. Dat is natuurlijk zo bij de meeste paarden, maar een AV lijkt hier toch net iets gevoeliger voor te zijn. En uiteraard gaat dat ook op voor de andere richting van die gevoeligheid .. Geej je veel liefde en geduld en respect, dan krijg je dat ook terug.
Wat ik erg opvallend vind is dat de meeste paardeneigenaars de BAAS moeten zijn over hun paard. Zet zo iemand bij een AV, en daar komen problemen van. Je moet een AV zijn vetrouwen en respect verdienen, met afdwingen kom je nergens, en -jammer genoeg- is dat afdwingen en afstraffen iets wat nog al te vaak wordt aangeleerd bij de omgang met paarden...