wat vinden jullie van deze av's?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:44

ArabianRanch schreef:
Ragdollcat schreef:
Wat een mooie arabieren zeg, alleen die sommigen die hebben zulke extreme snoekshoofden dat het lijkt of de snoet is gebroken en naar boven is gezet om een kromme hoofd te krijgen, eng gewoon dat is niet normaal meer, dat is te veel erin gefokt dan dat een arabier er hoort uit te zien.

OMG :x

Dit vind ik echt zo'n onzinnige reactie. Volgens mij mogen oneliners ook niet op bokt. ;)

In elke fokrichting kom je tegen dat er mensen zijn die paarden niet mooi vinden, dat zie je bij KWPN'ers, bij Quarters, bij Fjorden, noem 't maar op en er zijn mensen die het geen leuke paarden vinden. Dat zijn ook mensen die dit op bokt mogen uiten, het is immers je goed recht om iets niet mooi te vinden. Uit reacties als die van Ragdollcat kan je interessante discussies starten over het ontstaan van bepaalde rasstandaarden binnen het ras en waarom men dit wel of niet mooi vindt. Die discussie sla je bij voorbaat al dood als je niks beters kan zeggen dan "OMG". Daarnaast is de vraag zoals gesteld in de topictitel "wat vinden jullie", lijkt me vrij duidelijk dat iedereen een mening mag spuien, mits onderbouwd.

Als je er niet tegen kan dat niet iedereen jouw type paard leuk vindt, kan je misschien maar beter niet reageren op bokt. ;)

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:47

Ragdollcat schreef:
Misschien dat de waarheid hard aankomt?

Welke waarheid? want alle uitspraken van jou in dit topic raken kant nog wal !
Je zegt zelf geen arabierenkenner te zijn, er geen verstand van te hebben, wie ben jij dan om zulke uitspraken te plaatsen ?

QUOTE:
Ja sommigen naar ik weet, worden ook operatief "mooier gemaakt", zoals meer disch en de huid rondom de ogen strakker etc.
Ik hou ook van heel erge arabier hoofd maar niet van dat alsof er een kaak is gebroken en naar boven is gegroeid zodat het lijkt of er een neus/onderkaak erg naar boven/voren is geknakt.

Dat men zeer extreme types wel of niet mooi vindt boeit mij eerlijk gezegd niet, ieder zijn ding !!!

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:15

Ragdollcat schreef:
Wauw wat een mooie witte arabier zeg.

Ja sommigen naar ik weet, worden ook operatief "mooier gemaakt", zoals meer disch en de huid rondom de ogen strakker etc.

Ik hou ook van heel erge arabier hoofd maar niet van dat alsof er een kaak is gebroken en naar boven is gegroeid zodat het lijkt of er een neus/onderkaak erg naar boven/voren is geknakt.

Ja die is voor mij dan he vreemd hahaha, moet er erg aan wennen.

waar haal je die "wijsheid" dan vandaan?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:34

RhealLover schreef:
stef schreef:
Die Ajman Moniscione zal ongetwijfeld helemaal geweldig zijn, maar zijn hoofd vind ik té. Hoofd van zijn dochter op de vorige pagina vind ik wel mooi :j

Het zou wel fijn zijn als mensen (arabianranch) wat respectvoller zouden reageren. Ik heb ook al tig keer uit moeten leggen dat amerikaanse minipaarden geen falabella's zijn, maar ga ook niet OMG blabla.
Jammer, waarom niet gewoon wellicht uitleg geven, of accepteren dat niet iedereen arabieren zo geweldig vind als jullie?
Iedereen heeft ergens moeten beginnen, ja toch?

Het gaat hier om het feit dat men geen moeite doen om feiten te kennen en maar rondraak opmerkingen maken zonder de grondleg ervan te weten, dat is kortzichtig en toont weinig interesse, respect en moeite.

Laks zou ik zeggen, en zo zie ik dit ook, persoon in kwestie komt met uitspraken die echt nergens op slaan niet zozeer gebaseerd op het ras maar meer de uiting ervan.

Waar zit de wijsheid dat er een knak in het hoofd van een AV zit aslof het gebroken is :+ dat baseerd op zeer slechte basiskennis en 'kip zonder verstand' praat. Dan komt persoon in kwestie over als ongeinteresseerd en penny type.

En als zij nou vind dat het net zo lijkt alsof er een breuk zit, dan mag zij dat toch vinden? We leven nog altijd in een vrij land.
Nogmaals: Ik ben ook continu aan het uitleggen dat een AMHA geen falabella is. Ik leg het liever uit zodat mensen weten wat het verschil dan dat ik een zucht en een steun geef, en de persoon in kwestie nog steeds niet weet hoe het zit.

Moet zeggen dat een dergelijke toon mij igg niet aanmoedigt om me er verder in de verdiepen. Ik vind het een interesant ras, maar op deze manier heb ik echt zoiets van ok, laat maar.
promotie voor de arabieren wereld dit, echt :n

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:55

Belachelijk dat men niet tegen kritiek kan, slechte promotie is juist de LOMPE kant van mensen die maar denken dat de dish komt door operatief ingrijpen! Dat plastische chirugie aan de orde van de dag is in AV wereld, dat is en blijft praten als een kip zonder kop :o belediging voor het ras en dat zijn ook vaak de mensen die zeggen dat AV's een rot karakter hebben, heet zijn etc etc, puur omdat ze de moeite niet nemen om zich eerst van informatie te voorzien voor ze zulke opmerkingen plaatsen, dom dom dom.

Hier gaat het niet om iets vragen diegene stelt geen vraagstelling maar geeft een feit zonder dit te kunnen onderbouwen met bewijzen en er enig weet van te hebben.(mensen kunnen ook al niet lezen)

Wilt ze iets weten dan moet ze het VRAGEN en niet raakweg opmerkingen plaatsen die geheel neit toepasselijk zijn.

AR ik ga volledig met je mee, wat een onzin kan iemand geven of ze het ras nu wel of niet mooi vinden, dat boeit mij niet maar met dingen komen die niet bewezen kunnen worden, tevens jezelf ook nog tegenspreken: Ik hou ook van heel erge arabier hoofd maar niet van dat alsof er een kaak is gebroken en naar boven is gegroeid
Ga toch verder met je barbie paardjes spelen :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:06

RhealLover schreef:
Ga toch verder met je barbie paardjes spelen :o

Euhm, de pot verwijt de ketel?

Maar goed, 1 ding wordt voor mij meer duidelijk. Ik had in overweging om in de toekomst wellicht een AV aan te schaffen, maar als dit nu het gemiddelde toontje is van AV liefhebbers bedank ik voor de eer

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:31

stef schreef:
Maar goed, 1 ding wordt voor mij meer duidelijk. Ik had in overweging om in de toekomst wellicht een AV aan te schaffen, maar als dit nu het gemiddelde toontje is van AV liefhebbers bedank ik voor de eer

Valt mij ook al een tijdje op dat veel AV-liefhebbers wellicht iets te gek zijn op het ras. Ik als Quarter liefhebber krijg ook wel 'ns rare vragen of opmerkingen (bijv. vooroordelen mbt overbouwd zijn). Nou dan is het toch een interessant iets om daar een discussie over te starten en mensen inzicht te geven in het ras? Als je niet bereid bent iets uit te leggen zal er ook niks veranderen. Vooroordelen heb je bij elk ras en je moet kunnen omgaan met het feit dat mensen andere meningen hebben ontwikkeld of andere verhalen hebben gehoord.

Als het je niks kan schelen wat anderen vinden moet je niet in een "Wat vinden jullie van ..." topic posten, simpel zat.

De gemiddelde AV liefhebber lijkt zo ontzettend hatelijk over te komen, da's zonde want de meeste AV's zijn knappe paarden. Ik word alleen een beetje naar van dat doen alsof 't een heilig paard is waar je slechts positief over moet zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:39

Authentic schreef:
Vooroordelen heb je bij elk ras

Idd: Alles wat bont is is een tinker, alles wat een dish heeft en boven de 1.40 is is een AV, alles met een dish onder de 140 is een welsh, alles wat blonde vos is is een haflinger, alles onder de meter en stevig is een shetlander en alles onder de meter en luxe is een falabella. Alles wat rond de 80 zit is ook automatisch een falabella trouwens.

Authentic schreef:
Ik word alleen een beetje naar van dat doen alsof 't een heilig paard is waar je slechts positief over moet zijn.

mee eens, er is niks mis met met passie over jou ras praten, maar daar hoort accepteren dat anderen het wellicht niks vinden ook bij.
Ik doe zelf best wat ter promotie van het minipaard, en ja, tot in den treuren uitleggen dat dwerggroei niet ontstaat doordat men alsmaar kleiner wil, en dat dwerggroei een fout is en niet iets waar naar toe gefokt wordt hoort daar ook bij

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:46

Omdat een paar mensen reageren op een behoorlijk ongenuanceerde mening is nu de 'gemiddelde' AV-liefhebber hatelijk? Kom op zeg!
En nee, je hoeft een AV natuurlijk niet mooi te vinden, ieder zn smaak, laat elkaar gewoon lekker in zn waarde! :(:)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:05

sharon_quiz schreef:
Zo hé, op en top Arabieren op die site. Ik vind deze er wel een beetje eng uitzien hoor := http://www.arabian-futurity.com/Portals/0/AjmanMoniscione2010.jpg

Brrrr, hier krijg ik gewoon de kriebels van, zo'n 'geknakte' neus en die nek! :wow:
Is dit serieus het doel wat AV fokkers voor ogen hebben of is dit alleen in Amerika zo? Lijkt me dat je helemaal niet normaal op zulke paarden kan rijden met van die enge iele lange nekken? En hebben ze zelf geen hinder van zo'n extreme dish?
Lijkt me dat als je dat doorfokt je best eens ademhalingsproblemen kan krijgen, net als bij die doorgefokte hondjes...

Overigens vind ik de AV liefhebbers hier ook wat grof reageren, maar dat heb ik vaker van ze meegemaakt helaas. ;) Smaken verschillen, ik krijg ook vaak rare uitspraken naar mijn hoofd mbt mijn ezels en die zijn ook niet altijd even leuk. Het is een beetje jammer dat je nooit je mond mag opentrekken over de Arabier. :+ Ik vind dit soort types echt abnormaal (lelijk), vreselijk om aan te zien. Zonde van die edele paarden want ik vind de Russische types al stukken mooier! Prachtige uitstraling hebben Arabieren altijd wél, schitterende ogen ook.

Authentic schreef:
stef schreef:

Valt mij ook al een tijdje op dat veel AV-liefhebbers wellicht iets te gek zijn op het ras. Ik als Quarter liefhebber krijg ook wel 'ns rare vragen of opmerkingen (bijv. vooroordelen mbt overbouwd zijn). Nou dan is het toch een interessant iets om daar een discussie over te starten en mensen inzicht te geven in het ras? Als je niet bereid bent iets uit te leggen zal er ook niks veranderen. Vooroordelen heb je bij elk ras en je moet kunnen omgaan met het feit dat mensen andere meningen hebben ontwikkeld of andere verhalen hebben gehoord.

Als het je niks kan schelen wat anderen vinden moet je niet in een "Wat vinden jullie van ..." topic posten, simpel zat.

De gemiddelde AV liefhebber lijkt zo ontzettend hatelijk over te komen, da's zonde want de meeste AV's zijn knappe paarden. Ik word alleen een beetje naar van dat doen alsof 't een heilig paard is waar je slechts positief over moet zijn.

Helemaal mee eens, ik vind de gemiddelde AV liefhebber hier op bokt altijd zo hatelijk en kortaf reageren. Je mag echt helemaal niks negatiefs zeggen over de AV lijkt het wel. :+
En da's zonde, want ik ben alleen maar geïnteresseerd. Ja, ik vind deze paarden verschrikkelijk lelijk, en daarom vraag ik me ook af of het wel gezond is om zo'n beest te fokken.
Ik heb verder niks tegen de Arabier, maar het type 'barbiepaard' vind ik drie keer niks, zonde dat ze in Amerika altijd zo doorfokken. Wat zien ze het liefste in NL voor type?

RhealLover schreef:
stef schreef:
Die Ajman Moniscione zal ongetwijfeld helemaal geweldig zijn, maar zijn hoofd vind ik té. Hoofd van zijn dochter op de vorige pagina vind ik wel mooi :j

Het zou wel fijn zijn als mensen (arabianranch) wat respectvoller zouden reageren. Ik heb ook al tig keer uit moeten leggen dat amerikaanse minipaarden geen falabella's zijn, maar ga ook niet OMG blabla.
Jammer, waarom niet gewoon wellicht uitleg geven, of accepteren dat niet iedereen arabieren zo geweldig vind als jullie?
Iedereen heeft ergens moeten beginnen, ja toch?

Het gaat hier om het feit dat men geen moeite doen om feiten te kennen en maar rondraak opmerkingen maken zonder de grondleg ervan te weten, dat is kortzichtig en toont weinig interesse, respect en moeite.

Tsja, als mensen gaan reageren met "OMG :x " en dat soort reacties dan is dat inderdaad heel kortzichtig, het toont weinig interesse, respect en moeite. ;) En dan zeggen dat iemand geen moeite doet om feiten te kennen - jullie doen geen moeite om ze uit te leggen! Denk eens aan die zin. ;) In plaats van kortaf te reageren zou je ook iets uit kunnen leggen aan iemand die duidelijk wél interesse toont (wat Ragdollcat namelijk wel deed als je goed had gelezen).
Overigens snap ik haar reactie op de 'knak' ook best wel, bij het bovenstaande paard vind ik het ook lijken alsof de neus omhoog is geknakt. Zo ziet het er nu eenmaal uit. :)

RhealLover

Re: wat vinden jullie van deze av's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:34

Jeaahhh laten we onze vriendjes erbij halen want oooeeehhh men kan het niet alleen aan. Nu zijn we ineens over de top AV volk die niks negatiefs kunnen hebben (ooooeee kom laten we eens zeggen dat Anky op een ezel rijdt dan staat de wereld op de kop krijgt maar men ook een stempel hartelijk en kortaf?? nee want het gaat om anky woooowww) Weet dat gemiddelde warmbloedhouder/liefhebber veel feller en heftiger reageert als een AV houder/liefhebber.

En het gaat hier niet over het wel of niet mooi vinden dat is ieder zijn mening LEZEN is o zo moeilijk als je het wel meerdere keren moet vermelden *zucht*

Het gaat hier om een opmerking dat iemand plaats die ook nog eens gigantisch tegenstrijdig is, geloofwaardig, nee zwaar penny gehalte ja.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:46

Wie is vriendjes met wie? :o? De toon van je bericht is trouwens echt precies waar ik op doel.

Overigens gaan mijn waarneming betreffende AV-liefhebbers over meerdere topics.

Bokt is een discussieforum, discussies voer je niet met "OMG :x " en door te smijten met dingen als "kortzichtig en toont weinig interesse, respect en moeite". Het idee achter een discussie is anderen nieuwe inzichten verschaffen en dat gaat niet op deze manier. Ragdollcat zegt letterlijk "naar ik weet", de gemiddelde AV-liefhebber zal toch wel weten -en kunnen uitleggen- hoe deze schijnbare onwaarheid de wereld in komt en hoe men weet dat het niet zo is/kan zijn. :)

Leg 'ns uit dan. Dat is namelijk wel een interessant discussiepunt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:49

Vriendjes erbij halen? Ik ken de bokkers boven mij niet hoor. :)

Misschien moeten jullie niet zo kortaf reageren, maar gewoon antwoord geven. Is dat nu zo moeilijk? Zo jaag je iedereen weg die interesse toont. Stel iemand zegt: dat hoofd ziet eruit alsof het gebroken is en weer teruggezet. Dan kan jij reageren met "OMG :x " maar je kan er ook voor kiezen om iets uit te leggen over de rasstandaard oid. Bijvoorbeeld. Dan heb je kans dat de persoon die die opmerking maakte er ineens heel anders tegenaan gaat kijken - en als je kiest voor de andere reactie dan zal die persoon zijn mening over AV's én AV liefhebbers niet snel bijstellen. ;)
Van mij mag je namelijk best zeggen dat Anky op een ezel rijdt, wat maakt mij dat nu uit? Dat is jouw mening. :+ Net als ik best mag zeggen dat ik Arabieren lelijk vind - wat ik niet vind, alleen die extreme types zoals hierboven.
(Overigens mag Anky best op een ezel rijden van mij, lijkt me geweldig een ezel in de GP, ik heb ze tenslotte zelf ook de geweldige dieren :D )

En in plaats van gewoon op mijn vragen in te gaan (en op vragen van anderen) sta je meteen op je achterste benen... maak het jezelf toch niet zo moeilijk. :) Misschien moet jij eens lezen, dan zie je tenminste dat ik wél geïnteresseerd ben en dat ik ook vragen stel.

Ik houd ook niet van warmbloeds, dat is nu eenmaal niet mijn smaak. Het valt mij gewoon vaker op dat sommige AV houders snel nogal fel reageren, dat heb ik bij warmbloedhouders nog nooit gehad. Maar goed, dat kan toevallig zo mijn ervaring zijn. ;) Gaat overigens niet alleen over dit topic.

RhealLover schreef:
Het gaat hier om een opmerking dat iemand plaats die ook nog eens gigantisch tegenstrijdig is, geloofwaardig, nee zwaar penny gehalte ja.

En in plaats van meteen boos te worden en je op je tenen getrapt te voelen zou je ook gewoon kunnen uitleggen waarom die opmerking zo tegenstrijdig is. ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:27

Ik kan een boel hebben, vind het ook niet erg dat sommige mensen negatief reageren op een AV, prachtig dat iedereen een andere smaak heeft, maar hou es op met dat GEJULLIE!!! -:(- Ik spreek nu voor mezelf en ben van mening dat ik iemand ben die open staat voor vragen, eventueel voor kritiek zolang nieuwsgierigheid, oprechte interesse zonder vooroordelen maar de boventoon voert.
Citaat:
Overigens vind ik de AV liefhebbers hier ook wat grof reageren, maar dat heb ik vaker van ze meegemaakt helaas.

Citaat:
Helemaal mee eens, ik vind de gemiddelde AV liefhebber hier op bokt altijd zo hatelijk en kortaf reageren. Je mag echt helemaal niks negatiefs zeggen over de AV lijkt het wel.

Als ik gequote posts lees nodigt dat niet bepaald uit tot uitleg! Beetje nuanceren aub...

Kan het dan nu weer gewoon gezellig worden met wat wederzijds respect? :(:) Misschien dat die uitleg dan ook wel komt...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:40

Er staat ook de 'gemiddelde' AV liefhebber, helaas is dat in mijn ervaring zo... daarom zeg ik ook

Citaat:
Het valt mij gewoon vaker op dat sommige AV houders snel nogal fel reageren, dat heb ik bij warmbloedhouders nog nooit gehad. Maar goed, dat kan toevallig zo mijn ervaring zijn. ;)

Natuurlijk zal het niet voor iedereen opgaan, maar negatieve berichten vallen altijd sneller op. ;) Ik heb hier ook nog niet echt uitleg gezien op mijn (of iemand anders) vragen. Een "OMG :x " post nodigt ook niet echt uit tot verdere vragen en wekt alleen nog maar meer aversie op tegen de AV liefhebbers, dat lijkt me logisch.
Ik hoop dat je zelf ook wel snapt dat het niet voor iedereen opgaat, de mensen die zich aangesproken voelen zullen het wel weten. ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:56

ik weet dat ik in mijn uitspraak generaliseer, wat mij betreft is het wie de schoen past....

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:01

Jammer dat jou/ jullie ervaringen zo zijn, ik heb dat idee niet (maar ben dan ook zelf enorm AV liefhebber), wel dat 'we' met heeel veel vooroordelen te maken krijgen, telkens dezelfde ook en ik denk dat dat op den duur gaat irriteren, misschien wel frustreren en kan ik ergens die reacties 'OMG' wel voorstellen. Niet persoonlijk gericht, maar wel het gevoel dat mensen zich niet verdiepen en zomaar wat roepen. Net als het vooroordeel dat arabs altijd heet, geflipt en wacko zijn. Echt een redenering die kant nog wal raakt, maar telkens weer terug komt. Maar dat zal vast ook voor Tinkers, Quarters (al ken ik alleen maar mensen voor wie de Quarter HET ras is en heilig! ;) ) en minipaardjes gelden.

Wat betreft je vragen:
Citaat:
Brrrr, hier krijg ik gewoon de kriebels van, zo'n 'geknakte' neus en die nek!
Is dit serieus het doel wat AV fokkers voor ogen hebben of is dit alleen in Amerika zo? Lijkt me dat je helemaal niet normaal op zulke paarden kan rijden met van die enge iele lange nekken? En hebben ze zelf geen hinder van zo'n extreme dish?
Lijkt me dat als je dat doorfokt je best eens ademhalingsproblemen kan krijgen, net als bij die doorgefokte hondjes...

Ik zal een poging doen hier antwoord op te geven, al denk ik dat er op dit forum mensen zitten die veeeeeel meer zicht hebben op fokbeleid hebben dan ik die daar nog maar net mee bezig is, dus hoop maar dat ik t goed verwoord en het is dus ook niet zo dat wat ik zeg IS, maar hoe dat IK denk dat het is.
Ik denk dat Amerikanen nogal voor extreme types gaan, iets wat ik bijvoorbeeld ook in de hondenfok terug zie. Ik denk dat elke zichzelf respecterende fokker een fokprodukt wil neerzetten welke zo dicht mogelijk de rasstandaard benadert. Het gaat denk ik te ver om hier uitgebreid op in te gaan, daarvoor verwijs ik naar het Groene boekje of de website van het AVS. Natuurlijk zijn er volop AV die alleen voor de show gefokt worden, maar in principe moet elke 'goede' AV ook onder het zadel goed presteren. Die 'lange iele' nekken zoals jij ze noemt (wij noemen ze dan weer zwanehalsen ;) ) worden natuurlijk in showtraining extra aangezet (paarden leren hun halsen echt te showen en uit te rekken) en misschien ook nog wel gefotoshopt. Ik zie ook graag een mooie lange hals bij arabs en daar kun je prima mee rijden, vind t er juist heel sierlijk uitzien, hier een foto van een westernpleasure arab wat ik er echt onwijs sierlijk vind uitzien:
Afbeelding

Wat betreft het ademhalingspobleem, ik heb daar inderdaad wel eens van gehoord, maar kan je niet vertellen of het een roddel of een feit is. Een dish of snoekshoofd of hoe je het ook wilt noemen zou in principe geen ademhalingsproblemen moeten veroorzaken. Extreme gevallen: weet ik niet!

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:18

yildiz schreef:
Ik kan een boel hebben, vind het ook niet erg dat sommige mensen negatief reageren op een AV, prachtig dat iedereen een andere smaak heeft, maar hou es op met dat GEJULLIE!!! -:(- Ik spreek nu voor mezelf en ben van mening dat ik iemand ben die open staat voor vragen, eventueel voor kritiek zolang nieuwsgierigheid, oprechte interesse zonder vooroordelen maar de boventoon voert.
Citaat:
Overigens vind ik de AV liefhebbers hier ook wat grof reageren, maar dat heb ik vaker van ze meegemaakt helaas.

Citaat:
Helemaal mee eens, ik vind de gemiddelde AV liefhebber hier op bokt altijd zo hatelijk en kortaf reageren. Je mag echt helemaal niks negatiefs zeggen over de AV lijkt het wel.

Als ik gequote posts lees nodigt dat niet bepaald uit tot uitleg! Beetje nuanceren aub...

Kan het dan nu weer gewoon gezellig worden met wat wederzijds respect? :(:) Misschien dat die uitleg dan ook wel komt...

AMEN!!!!

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:19

RhealLover schreef:
sherif schreef:
niemand kent het echte verhaal over de operatie van Magnum Psyche, hij zou zover ik weet geopereerd zijn vanwege het luchtzuigen wat hij zou doen(of het waar is geen idee). Magnum Psyche heeft zich zelf als sire goed bewezen, en denk niet dat hij enige verfraaiing nodig had.

Ik kan me best voorstellen dat leken soms het een en ander anders kunnen verwoorden als ze een Arabisch Volbloed zien, die een iets te overduidelijke dish heeft.
Het jammere is voor ons als lezer zijnde dat je niet duidelijk de expressie kan lezen van de schrijfster op dat moment. ;)

AMEN! Magnum heeft dezelfde operatie ondergaan als een Jazz hengst bij ons op stal enkele jaren terug, deze hengst had na de operatie ook veel slankere nek achter de kaak gekregen door de operatie, niet voor het mooie maar omdat het dier last ervan had.

Dus ik ga met Isabel mee OMG! Er zijn leken in de wereld maar zulke uitspraken doen in een omgeving vol AV kenners is gewoonweg LOMP. Zeker gezien er niet verder gekeken wordt dan eigen neus lang is en zonder enige feiten opgezocht te hebben :o daar kan ik zo moe van worden en dat betreft niet alleen de AV wereld, de gehele paardenwereld......

Dat antwoord is gegeven dus blijkbaar wordt er niet gelezen en dan tegen mij zeggen dat ik niet lees sorry hoor maar kijk toch eens verder dan je eigen neus lang is.

Er is tevens al paar keer aangegeven dat het vaak de hoek van waaruit de foto is genomen het verschil maak.

Daarnaast is er ook overduidelijk de rassenstandaard zo op internet terug te vinden in allerlei talen waarin het niet om een breuk gaat maar een DISH, waar het om een JIBAH gaat ipv een knobbel, waar tevens ook duidelijk te vinden is dat bij Jibah de Dish meer tot duidelijkheid komt.

Dus naast een groot te kort aan kennis van AV ook geen logisch inzicht betreft het bekijken van foto's en maar naar die ene prachtige foto oordelen waar het paard door de genomen hoek extreem veel dish lijkt te hebben maar niet even een andere foto van de hengst erbij pakken om te concluderen dat het daadwerkelijk zo is. Dus kortom LAKS ik blijf bij mijn standpunt dat er niet verder gekeken wordt dan dat de neus lang is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:20

nogmaals Yildiz: Ik kom vergelijkbare vooroordelen tegen bij een ander ras, maar leg dan uit hoe of wat en reageer niet met OMG.

Amerikanen gaat overall voor extremen is me in de loop der jaren duidelijk geworden :j

Jazzfan: Jou post voegt ook lekker veel toe....

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:24

Misschien dat dit een beetje helpt :). Gaat over een fokkerij in Kuwait. Genaamd Ezzain Stud. Er wordt ook uitgelegd waarom de dish, of voor sommige mensen die enge knik zeg maar, in het hoofd zit :)

http://www.youtube.com/watch?v=_1L40ANiK50

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:25

stef schreef:
nogmaals Yildiz: Ik kom vergelijkbare vooroordelen tegen bij een ander ras, maar leg dan uit hoe of wat en reageer niet met OMG.

Amerikanen gaat overall voor extremen is me in de loop der jaren duidelijk geworden :j

Jazzfan: Jou post voegt ook lekker veel toe....

Zal het dan voortaan voluit typen dan: Yildiz: ben het volledig met je eens!
Zo beter? :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:30

Ik weet ook wel dat die knik een dish heet (dat woord gebruik ik ook) maar ik snap ook best dat mensen die dat woord niet kennen het een 'knak' noemen.

En ik ga nu de rest eens even lezen. ;)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:37

Moderatoropmerking:
Dit onderwerp is een prima en interessante discussie, mits beide partijen respectvol met elkaar omgaan en dat gebeurd op dit moment niet. Er zijn verschillende meningen, en hoewel de één meer kennis heeft hoeft het niet zo te zijn dat de ander geen ander idee hierover mag hebben. Ik wil dan ook verzoeken met meer respect naar elkaar toe te reageren, en deze discussie gezellig te houden.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:43

@ Leo: volgens mij ging het best de goede kant op toch?!

@ Jazz-fan: wat een gaaf filmpje!! Gelukkig heb ik gewoon een Russische AV, kan ik in mn polotje naartoe zonder me te schamen, haha!
Man man, die stallen!!! _/-\o_